שאלה לגבי תיק צילום לברצלונה

sela v

New member
זה ברצלונה

ולא אפריקה, וגם שם הסתובבתי עם מצלמה. פשוט מבטחים את המצלמה ונזהרים כמה שאפשר. צריך להשאר בפרופורציות.
 
מה שאני עושה

שם בתיק גב ואת רצועת המצלמה קושר לקליפ מתכת חזקה בתוך התיק. גם אם אין לך קליפ מתכת בטח יש בתוך התיק לולאה חזק שיש אצלי בתוך התיק. אם ינסו לסחוב את המצלמה זה ימשוך את כל התיק ואוכל להגיב.
 

anigodin

New member
תיק גב לציוד צילום שקניתי

תיק נוח מאוד ויעיל בכך שהפתח לציוד הצילום פונה אל הגב שלך ולא אל הרחוב.
יש דגם של 16 ליטר ושל 22 ליטר.
אני מסתובב עם מצלמת Mirrorless אבל עם עוד שתי עדשות אז לקחתי את התיק הגדול יותר. אם את גרה באיזור המרכז - קפצי עם המצלמה לארליך או לאחת מהחנויות האחרות שמוכרות תיקים ובדקי עם הציוד שלך (המלצתי ללכת לארליך כי שם קניתי, אין ממש חובה ללכת דווקא לשם. יש עוד המון חנויות בתחום).

אפשרות נוספת - תיק צד - יש לי תיק צד של קרמפלר ששימש אותי למצלמת ה-DSLR הקודמת שלי אולימפוס E400 שהייתה יחסית קטנה אבל התיק הכיל אותה עם עדשה אחת ועוד עדשת טלא בצד. הצלחתי להכניס מעל המצלמה גם ארנק. כשמצלמה יצאה מהתיק נכנסו עוד דברים לתוכו. בכל מקרה בחו"ל, הארנק שלי תמיד בכיס במכנסיים ומחובר של שרשרת לאחת מלולאות החגורה (שרשרת כמו של החברה האלה שגולשים על סקייטבורד..
).
תיקים של קרמפלר גם אפשר למצוא בלא מעט מקומות.

לגבי רובע גוטיק - אמנם הייתי בברצלונה לפני יותר מעשור אבל הסתובבתי שם רגלית עם תרמיל על הגב ומצלמה ביד (מצלמת SLR של קנון, אז דיגיטל היה רק במחשבונים) ולא הרגשתי לרגע אחד לא בטוח. האזהרה היחידה שקיבלנו הייתה להשתדל לא להסתובב שם בשעות הערב המאוחרות אז טיילנו שם בשעות הצהריים- אחר הצהריים.
באופן כללי, בשום מקום שהייתי בו בברצלונה לא הרגשתי לא נעים.

לגבי הצעות שקיבלת פה לקשירת המצלמה עם כל מיני מתקנים - יכול להיות שזה יעיל אבל זה גם מסמן לכייס פוטנציאלי שכנראה כדאי לנסות. פשוט להיות זהיר, זה הכל. את בטיול, לא במשימת ריגול.
הסתובבתי בהמון מדינות באירופה וברוב אלו שביקרתי בהן יותר מפעם אחת ומעולם לא הרגשתי לא נוח. אם כבר, המקום היחיד שגרם לנו לעצבנות היה איזור מסוים בקופנהגן שאח"כ הבנו שלא הכי כדאי להסתובב בו. כשראינו שהשכונה לא סימפטית עשינו אחורה פנה ויצאנו משם בלי לעורר תשומת לב ובלי פאניקה.
 

leeloo2007

New member
תודה רבה. יש לי את אלו:

http://www.erlich.co.il/viewProduct.asp?ID=799 - הפתיחה מהצד ויש גם מעין כיסוי מעל שמקשה על פתיחה אם הריצ'רצ' בפנים. חסרון איתו שהוא מאד קשיח כזה ונורא בולט. והוא גם overkill אם אתה לא לוקח איתך הרבה ציוד.
http://www.erlich.co.il/viewProduct.asp?ID=2178 - נורא נוח אם אין הרבה ציוד ומשאיר מספיק מקום לפיצ'קעס. הולכים איתו בהצלב. פה אמרו לי שיש סיכון שיהיה נורא קל לחתוך אותו. בחיי שלא חשבתי עם האפשרות של לחתוך...

ותכלס בקושי יש לי ציוד. בלי קשר, הוא יקר לליבי ולכיסי :)
אני רוצה לנסוע עם מצלמת DSLR ועדשה. אני לא מתכוונת לקחת עוד דברים ולמרות שמנסים לשכנע אותי להסתמך על מצלמת סלולר, זה נראה לי ממש חבל ולא לעניין.

תודה רבה על כל הטיפים!! זה ממש עוזר
 

anigodin

New member
אני חושב שההיסטריה מוגזמת, אבל זה אני.

אם כל הזמן תסתובבי בהרגשה שהולכים לשדוד אותך, לא תהני.

כלל האצבע פה מאוד פשוט: מסמכים וכסף לא בתיק אלא בכיס פנימי או קדמי שאי אפשר להגיע אליו.
אם הולכים עם תיק גב, לא לקחת בו חפצי ערך שניתן להשאיר במקום בטוח אחר (למשל במלון). בתחתית תמיד הייתי מוריד את התיק ומחזיק למטה ולפני או על הברכיים אם ישבתי.
תיק צד להעביר קדימה כשנכנסים לקהל של אנשים.
מצלמה תמיד על הצוואר בזמן שמצלמים, אם לא בהצלב או בתיק.
 

leeloo2007

New member
בחיי שלא ברור לי איך הלבשתם עלי הסטריה! בסה"כ

שאלתי מאנשים יותר מנוסים מאלה עם איזה תיק הייתם ממליצים לנסוע לברצלונה! כן, שמעתי שיש הרבה גניבות
מפה ועד להסטריה - וואי וואי איזו הסחפות!!!
 

anigodin

New member
לא הלבשתי עליך היסטריה

הכוונה הייתה לחלק מהתגובות פה שהתייחסו לטיול בחו"ל כאילו זו משימת ריגול או משימת קומנדו..

אשר לתיק - לדעתי, קחי את התרמיל. אני מעדיף תרמיל כי יש בו יותר מקום באופן בסיסי לעוד כמה דברים בלי הצורך להתפשר.
אם יש מקום במזוודה, לקחת גם את הקטן אם הולכים בערב לסיבוב ולא רוצים להיסחב עם תיק גדול.
 

leeloo2007

New member
ואתה ממש אבל ממש לא עונה לשאלה שלי. מבאס

לא ביקשתי שיסבירו לי איפה לשים מסמכים
העצה של מצלמה על הצוואר היא לא מציאותית כי לא תסתובב ככה כל היום.

אז אני שוב אשאל שאלה מאד מאד מאד ספציפית- למצבים של מצלמה בתיק, עם איזה תיק היית ממליץ לנסוע בהנתן שאתה כבר יודע אילו תיקים יש לי.

תודה!
 
ועוד כלל חשוב

לא יודע אם בברצלונה זה נחוץ אבל בארה"ב במקומות מסויימים רצוי מאד להחזיק ארנק עם 20$ בהישג יד לתת לשודד חמוש בעוד הבוכטות מוחבאות במקמות פחות נגישים. אם אומרים לו "אין לי כלום" הוא יכול להתעצבן ולירות בך.
 

nl2010

New member
זה מה שאני עשיתי:

גם לי יש תיק גב ייעודי למצלמה, אבל הוא לא הכי בטוח מפני גניבות כי התא שבו נמצאת המצלמה יכול בקלות להיפתח בזמן שהתיק עליי בלי שארגיש. הריפוד של התא, כלומר החלק שמכיל את התאים שבהם אפשר לשים את המצלמה, העדשות וכל הציוד, נשלף, אז הוצאתי אותו מהתיק ושמתי את הריפוד בתחתית של תרמיל גב רגיל, ושם שמתי את המצלמה בזמן שלא השתמשתי בה. זה מעורר פחות חשד כי התיק נראה רגיל, ובטוח יותר כי המצלמה לא נמצאת בתא ייעודי שנפתח בקלות אלא מתחת לכל הדברים האחרים שלקחתי איתי.

אני לא טוענת לרגע שזה אמצעי הביטחון האולטימטיבי, בטח לא לעומת מה שהציעו פה. אבל לי זה הספיק כדי להרגיש בטוחה, בברצלונה או בערים אחרות, והסתובבתי הרבה פעמים לבד עם המצלמה עליי או בתיק.
 

Hippolyta

New member
מניסיון של חבר שחייב תיק צילום בגודל מקרר קטן

רק תיק גב ייעודי. הוא סוגר את הריצרץ במנעול קומבינציה כך שלא יוכלו לפתוח בחטף ולהכניס יד פנימה. זה תופס רק בתיקים איכותיים שאי אפשר לחתוך בסכין יפנית או לפתוח את הריצרץ בכוח. אם התיק חלש חב"ז. כמובן התיק כל הזמן עליו ולא משאיר אותו רגע על הספסל בפארק עד שגומר לצלם או במכונית חונה או כיוצא באלה.

אני אישית מסתפקת במצלמה קומפקטית אבל איכותית מאד כי יותר חשוב לי ליהנות בטיול עצמו מאשר לנסות לאתגר את ניישנל ג'אוגרפיק. אני יודעת שלמורעלים חסרי התקנה, טיול בלי 10-15 ק"ג ציוד צילום על הגב זה לא טיול אז אני לא שיפוטית בעניין.
 

leeloo2007

New member
:) חמודה את. לא אני לא שם ב 10 ק"ג ציוד

אני רק עם מצלמה שהיא DSLR ועדשת קיט 1. לא נסחפת ולא מגזימה. גם אין לי יותר מדי אז את יודעת, זה מקל על העניינים. ואני גם לא רוצה לסרבל את עצמי.
בדיוק עכשיו בת דודה שלי סיפרה לי שהיא היתה בברצלונה מספר פעמים, עם מצלמה גם כמו שלי, עם תיק שהוא רק תיק כתף אפילו לא אלכסון כמו אחד התיקים שלי והכל היה בסדר. נראה לי סתם הלחיצו אותי.
תודה על תגובה!
 

Hippolyta

New member
נתתי דוגמה קיצונית

זה מישהו שהתמונות שלו התפרסמו בכתבי עת. מה שחשוב זה הפטנט לנעול את הריצרץ. כי לפרוץ מנעול, אפילו קטן ופשוט זאת כבר אופרציה בסדר גודל אחר. דורש זמן, כלים ומיומנות. לא כמו להכניס יד, לסחוב משהו ולברוח. הוא משתמש במנעול קומבינציה כדי לא להסתובב עם מפתח שיכול ללכת לאיבוד.

אבל טוב להיזהר קצת ולא לשקוע בשאננות כי ברצלונה מושכת מיליוני תיירים ומאסה של תיירים תמיד מושכת גם את הנוכלים, הכייסים והגנבים. להיזהר לא רק מכייסים אלא גם מנוכלים. שמעתי לאחרונה על הונאה בברצלונה שנוכלים מתחזים לבלשי משטרה, מציגים תעודה מזוייפת ואומרים שהם חוקרים גניבת כרטיסי אשראי ומבקשים לראות דרכון וכרטיס אשראי. אם נותנים להם, הם נעלמים עם הדרכון וכרטיס האשראי.
 
למעלה