שאלה לגבי תח"צ לשדה התעופה בעובדה

מצב
הנושא נעול.

jonbaum

New member
בדיוק

נכון מאוד, אבל לטעמי זה צריך להיות קו טראנספר למלונות
כפי שמקובל בעולם ואשר פתוח לתחרות - אתר נתב"ג ואתרי חברות התעופה יכולים להפנות לפורטל שבו תיירים יוכלו להזמין מראש מקומות לפי הטיסה שלהם.
&nbsp
יש דברים דומים בנמלי תעופה גדולים באירופה. המחיר לנוסע צריך להיות משהו כמו 40-50 ש"ח לירושלים.
&nbsp
דין נמל תעופה אינו כדין יעד אחר והצרכים של תיירים שונים כשהם זקוקים להגיע מנמל התעופה ואליו.
בדיוק
אני גר בדבלין, עיר שרחוקה מלהצטיין בתחום התחבורה הציבורית.
בעבר, מצב התחבורה הציבורית מ/אל נמל התעופה היה בדיוק כמו בארץ. קו אוטובוס אחד מסכן, כזה שעצר ליד כל עמוד חשמל בדרך, שהגיע אך ורק לתחנה המרכזית ושם נטש את כל התיירים המסכנים.
הבעיה נפתרה אך ורק כאשר פתחו את הקוים לנמל התעופה לתחרות עם המגזר הפרטי. כיום יש אוטובוסים (שנראים כמו אוטובוסים של טיולים ולא אוטובוסים עירוניים) שנוסעים מנמל התעופה לעיר ועושים סיבוב בין המקומות החשובים (אתרים, מלונות וכו') והיות והעסק כל כך הצליח יש היום כמה וכמה מסלולים כאלה. בנוסף יש גם אוטובוסים ישירים מנמל התעופה לכל מיני ערים ברחבי אירלנד, קורק, גולויי וכו'.
מה שכן, לפחות בארץ יש תחנת רכבת בתוך נמל התעופה, מה שמעולה למי שגר באחד המקומות אליהם הרכבות מגיעות, ופחות מעולה לכאלה שלא.
מצד שני, לפחות באירלנד יש תחבורה ציבורית 7 ימים בשבוע.
 
אין כמעט נוסעים מניסיון.

צריך קו ייעודי בין נתב"ג לירושלים בלי קשר ל 947
אוטובוס שיצא מטרמינל 3, יוריד נוסעים בשורש, במבשרת, אולי גם באבו גוש, בכניסה לירושלים, בתחנה המרכזית ואולי יעשה עוד סיבוב קטן בין המלונות, ולהפך כמובן.
&nbsp
לפני שמכריזים שאין ביקוש צריך לנסות ולראות. רוב הסיכויים שיהיה ביקוש.
קו כזה גם יכול לעזור לנוסעים מירושלים ולאורך הקו להגיע לרכבת כדי להמשיך איתה.
אין כמעט נוסעים מניסיון.
 
באמת לא צריך קו מנתב"ג לירושלים

צודק. מערך הקווים הזה דורש ארגון מחדש
למשל:
- ביטול קו 947.
- קו יעודי מנתב"ג לירושלים.
- קו יעודי מצומת רעננה לירושלים ללא כניסה לנתב"ג. אולי אף לעבור בכביש 471 וכביש 6 במקום להמשיך בכביש 40 דרומה.
- קו יעודי מצומת רעננה לחיפה (אם לרכבת המהירה היתה תחנה בנתניה או חדרה במקום בנימינה זה היה מושלם)
- כרטיס המשך מכל יעדי קו החוף של הרכבת (נתניה, חדרה וכדומה) לירושלים
באמת לא צריך קו מנתב"ג לירושלים
אם רוצים אפשר לתגבר את קו 5 בזמנים שיש הרבה טיסות.
לגבי קו לצומת רעננה אפשר להעביר את 930 ישיר לצומת רעננה לכשיפתח כביש 531
 
531 פתוח בין כביש 6 לצומת מל"ל ו 930 לא נוסע בו

באמת לא צריך קו מנתב"ג לירושלים
אם רוצים אפשר לתגבר את קו 5 בזמנים שיש הרבה טיסות.
לגבי קו לצומת רעננה אפשר להעביר את 930 ישיר לצומת רעננה לכשיפתח כביש 531
531 פתוח בין כביש 6 לצומת מל"ל ו 930 לא נוסע בו
אלא דרך הוד השרון.
כש-531 כולו ייפתח והקטע הצפוני של כביש 20 ייפתח, כבר לא יהיה צורך ב-930. אז תיפתח מסילת השרון ופרק זמן לא ארוך לאחר מכן מתוכנן להיפתח גם קו הרצליה-ירושלים המהיר. ואז לא יהיה שום צורך ב-930.
 

pcper

New member


ואתה קורא לחלטורה הזאת שירות תח"צ ראוי?
לצאת מהטרמינל לתחנת אוטובוס, לקחת קו מאסף ואז לעמוד בשיא העליבות בצומת מפויחת בתחנה עם המזוודות ולחכות למאסף מחיפה, דבר שיכול להיות בכיף עניין של 40 דקות, רק בשביל לעלות לנסיעה של 40 דקות? וזה עוד במקרה הטוב, כשהתייר מבין איפה לרדת ואיפה להחליף אוטובוס? למה לא מכניסים את 947 עד לטרמינל? הסיבה היחידה שאני יכול לחשוב עליה זה לחץ של החברת מוניות שפועלת בנתב"ג. ממילא זה אוטובוס מאסף.
והמוניות שירות האלה הן בכלל בושה וחרפה, אני כישראלי לא עולה עליהן לעולם. עשיתי פעם אחת את הטעות הזאת כשגרתי בירושלים, ואחרי שעתיים (!!) של פיזור בחצי ירושלים, צעקות בין הנהג לנוסעים, חום אימים ותיירים המומים מהמקום אליו הם הגיעו, אמרתי שלעולם לא שוב.
 
נסעתי כך כמה פעמים והנסיעה הייתה נוחה

ואתה קורא לחלטורה הזאת שירות תח"צ ראוי?
לצאת מהטרמינל לתחנת אוטובוס, לקחת קו מאסף ואז לעמוד בשיא העליבות בצומת מפויחת בתחנה עם המזוודות ולחכות למאסף מחיפה, דבר שיכול להיות בכיף עניין של 40 דקות, רק בשביל לעלות לנסיעה של 40 דקות? וזה עוד במקרה הטוב, כשהתייר מבין איפה לרדת ואיפה להחליף אוטובוס? למה לא מכניסים את 947 עד לטרמינל? הסיבה היחידה שאני יכול לחשוב עליה זה לחץ של החברת מוניות שפועלת בנתב"ג. ממילא זה אוטובוס מאסף.
והמוניות שירות האלה הן בכלל בושה וחרפה, אני כישראלי לא עולה עליהן לעולם. עשיתי פעם אחת את הטעות הזאת כשגרתי בירושלים, ואחרי שעתיים (!!) של פיזור בחצי ירושלים, צעקות בין הנהג לנוסעים, חום אימים ותיירים המומים מהמקום אליו הם הגיעו, אמרתי שלעולם לא שוב.
נסעתי כך כמה פעמים והנסיעה הייתה נוחה
חבל על ההתלהמות, כאשר 947 נכנס לנמל התעופה הוא עיכב רבים משאר הנוסעים, תחנת ההחלפה היא תחנת הירידה וכעת יש גם כריזה וגם לוח זמן אמת. מה שצריך זה להדביק שלט בכמה שפות על הדרך להגיע לירושלים.
הנסיעה לתחנה מרכזית ירושלים אל השכונות פחות נוחה מאשר ההחלפה בקו 5.
 

mister K

New member
לזה אתה קורא שירות ראוי?

לא נכון קו 5 ו947 מביאים נוסעים לירןשלים
מה שכן למי יודע , מסובך למצוא את התחנות
בנוסף מוניות נשר נוחות למי שרוצה שירות עד למלון.
נתקלתי בלאמעט תיירים שנסעו כך ל ירושלים
לזה אתה קורא שירות ראוי?
צר לי שאני לא מתייחס בכלל לקו 947.
הקו הזה בפירוש לא מיועד לאסוף נוסעים מנתב"ג לירושלים ובטח שלא תיירים. הוא בסך הכל עוצר בצומת אל על "על הדרך".
מוניות שרות זה לא תחליף לתחבורה ציבורית ראויה.
 
זה שירות סביר בהחלט.

לזה אתה קורא שירות ראוי?
צר לי שאני לא מתייחס בכלל לקו 947.
הקו הזה בפירוש לא מיועד לאסוף נוסעים מנתב"ג לירושלים ובטח שלא תיירים. הוא בסך הכל עוצר בצומת אל על "על הדרך".
מוניות שרות זה לא תחליף לתחבורה ציבורית ראויה.
זה שירות סביר בהחלט.
 
בכיוון מנתב"ג לירושלים זה לא שירות סביר, כי אי אפשר לסמוך על

זה שירות סביר בהחלט.
בכיוון מנתב"ג לירושלים זה לא שירות סביר, כי אי אפשר לסמוך על
הזמנים של 947 שמגיע מחיפה.
ולתיירים שמגיעים לנתב"ג ומעוניינים לנסוע לירושלים זה עשוי/עלול להיות המפגש הראשוני עם ישראל.
על הכיוון ההפוך עוד אפשר להתווכח.
 
לכן צריך לחלק עלונים בשדה שמסבירים איך מגיעים לירושלים

בכיוון מנתב"ג לירושלים זה לא שירות סביר, כי אי אפשר לסמוך על
הזמנים של 947 שמגיע מחיפה.
ולתיירים שמגיעים לנתב"ג ומעוניינים לנסוע לירושלים זה עשוי/עלול להיות המפגש הראשוני עם ישראל.
על הכיוון ההפוך עוד אפשר להתווכח.
לכן צריך לחלק עלונים בשדה שמסבירים איך מגיעים לירושלים
כך שגם אם התייר לא מוצא את המודיעין\המודיעין סגור או כל סיבה אחרת.
יהיו לא ברורות 3 האופציות להגיע לירושלים.
מונית \מונית שירות ואוטובוס עם החלפה ומחירם.
במידה ויהיו במצב זה מעל 10 נוסעים בחצי שעה אז יהיה אפשר לעשות קו מנתב"ג לירושלים לשנים הקרובות.
כעת בתור מי שנסע בקו זה לא המצב.
 
עלונים לא ישנו את העובדה שצריך בצומת אל על להמתין

לכן צריך לחלק עלונים בשדה שמסבירים איך מגיעים לירושלים
כך שגם אם התייר לא מוצא את המודיעין\המודיעין סגור או כל סיבה אחרת.
יהיו לא ברורות 3 האופציות להגיע לירושלים.
מונית \מונית שירות ואוטובוס עם החלפה ומחירם.
במידה ויהיו במצב זה מעל 10 נוסעים בחצי שעה אז יהיה אפשר לעשות קו מנתב"ג לירושלים לשנים הקרובות.
כעת בתור מי שנסע בקו זה לא המצב.
עלונים לא ישנו את העובדה שצריך בצומת אל על להמתין
לאוטובוס שמגיע מחיפה.
העלונים לא יוכלו לכתוב בשעה XX:XX יוצא אוטובוס מצומת אל על, כי אי אפשר לדעת מתי האוטובוס יגיע לצומת אל על.
למה שתיירים ינהרו במצב כזה לנסוע בדרך כזו?
זה לא הגיוני שהשירות האוטובוסי בין נתב"ג לירושלים מתבסס על אוטובוס שמגיע מחיפה.
גם אם הביקוש לא מצדיק קו שמוצאו בנתב"ג, בודאות יש הצדקה לסדר תחליף טוב יותר מקו שמגיע מחיפה.
למשל: קו שמגיע משפירים.
 

mister K

New member
זה לחלוטין לא שירות סביר

זה שירות סביר בהחלט.
זה לחלוטין לא שירות סביר
שירות סביר לתיירים לא צריך לכלול נסיעה לצומת נידחת והמתנה שם לאוטובוס שמגיע מי יודע מתי.
שירות סביר צריך לכלול אוטובוס מהטרמינל ישירות לירושלים בלוח זמנים קבוע. עם או בלי פיזור במלונות, על זה עוד אפשר להתווכח.
 
רשום בלוח מתי יגיע האוטובוס

זה לחלוטין לא שירות סביר
שירות סביר לתיירים לא צריך לכלול נסיעה לצומת נידחת והמתנה שם לאוטובוס שמגיע מי יודע מתי.
שירות סביר צריך לכלול אוטובוס מהטרמינל ישירות לירושלים בלוח זמנים קבוע. עם או בלי פיזור במלונות, על זה עוד אפשר להתווכח.
רשום בלוח מתי יגיע האוטובוס
 

Ccyclist

Well-known member
שלושה קווים מהשדה למלון זה מוגזם.

לא נכון קו 5 ו947 מביאים נוסעים לירןשלים
מה שכן למי יודע , מסובך למצוא את התחנות
בנוסף מוניות נשר נוחות למי שרוצה שירות עד למלון.
נתקלתי בלאמעט תיירים שנסעו כך ל ירושלים
שלושה קווים מהשדה למלון זה מוגזם.
קודם כל זה מוזר ביותר לעלות על קו מקומי לאיזה צומת נידחת, וכשהקו לירושלים מגיע לעיר צריך להמתין פעם שלישית לקו מקומי בעיר.
&nbsp
משום שבסוף העשור מתוכנן קו רכבת שיעצור בנתב"ג ויגיע לאומה (ונקווה שגם לממילא - מרחק יריקה ממלונות המלך דוד וקרן היסוד...) מאד משונה שאין איזה קו מקדים משדה התעופה הראשי של המדינה לבירתה. אם המסלול מצדיק רכבת איך הוא אינו מצדיק אוטובוס ?
 
המסלול של הרכבת יעבור בנתב"ג אבל לפני כן יעבור בתל אביב

שלושה קווים מהשדה למלון זה מוגזם.
קודם כל זה מוזר ביותר לעלות על קו מקומי לאיזה צומת נידחת, וכשהקו לירושלים מגיע לעיר צריך להמתין פעם שלישית לקו מקומי בעיר.
&nbsp
משום שבסוף העשור מתוכנן קו רכבת שיעצור בנתב"ג ויגיע לאומה (ונקווה שגם לממילא - מרחק יריקה ממלונות המלך דוד וקרן היסוד...) מאד משונה שאין איזה קו מקדים משדה התעופה הראשי של המדינה לבירתה. אם המסלול מצדיק רכבת איך הוא אינו מצדיק אוטובוס ?
המסלול של הרכבת יעבור בנתב"ג אבל לפני כן יעבור בתל אביב
ובחלק מהרכבות גם יתחיל צפונית לתל אביב.
לא יהיו רכבות לירושלים שתחנת הקצה שלהן היא נתב"ג.
 

Ccyclist

Well-known member
אז? כאשר עוצרים רכבת של 6 קרונות פלוס בדרך מצפים לדרישה.

המסלול של הרכבת יעבור בנתב"ג אבל לפני כן יעבור בתל אביב
ובחלק מהרכבות גם יתחיל צפונית לתל אביב.
לא יהיו רכבות לירושלים שתחנת הקצה שלהן היא נתב"ג.
אז? כאשר עוצרים רכבת של 6 קרונות פלוס בדרך מצפים לדרישה.
לא היו מתכננים עצירה באמצע שום מקום, או במקום שאין בו דרישה מספקת לעצירה.
&nbsp
ואם יש הצדקה לעצור שם רכבת - יש הצדקה לאוטובוס. מ.ש.ל.
 
אין ויכוח שיש הצדקה לאוטובוס, אבל השאלה האם יש הצדקה

אז? כאשר עוצרים רכבת של 6 קרונות פלוס בדרך מצפים לדרישה.
לא היו מתכננים עצירה באמצע שום מקום, או במקום שאין בו דרישה מספקת לעצירה.
&nbsp
ואם יש הצדקה לעצור שם רכבת - יש הצדקה לאוטובוס. מ.ש.ל.
אין ויכוח שיש הצדקה לאוטובוס, אבל השאלה האם יש הצדקה
לקו אוטובוס שתחנת הקצה שלו היא נתב"ג.
האם יש הצדקה לשלושה קווים תדירים משפירים לירושלים ובנוסף להם עוד קו תדיר מנתב"ג לירושלים?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה