שאלה לגבי תהליך האישור

sagee3

New member
שאלה לגבי תהליך האישור

היי, אני בתהליך של אפיון אפליקציה לאייפון והבנתי שיש בעייתיות מסוימת באישור האפליקציות. האם ניתן לתכנן אפליקתיה אשר ניתנת להורדה בחינם וכולם יכולים להשתמש בפי'רים מסוימים שלה אולם אם הכנסת שם משתמש וסיסמא של האתר שלנו אתה מקבל פי'רים נוספים שלא פתוחים לכולם? האם דבר כזה יכול להיות בעייתי מבחינת אישור האפליקציה? כמו כן, אשמח לדעת האם המחשבים הניידים של אפל טובים גם לפיתוח. תודה
 

BravoMan

Active member
למיטב זיכרוני זה אסור לפי הכללים של Apple

אם אני זוכר נכון, יש סעיף בתנאי השימוש של החנות על כך שכל הפיצ'רים המוכרזים צריכים לעבוד ואין לשלב באפליקציה קוד "חבוי" או "נעול". אבל אל תתפוס אותי במילה. הדרך הבטוחה ביותר לדעת מה מותר ומה אסור (גם היא לא בטוחה ב-100% כי בסוף היום זה נתון לשיקול דעת בלעדי של אותו בודק עליו תיפול) היא לשבת ולקרוא את הסכם המפתחים ואת תנאי השימוש של ה-Appstore. בהצלחה!
 

sagee3

New member
תודה ועוד שאלה

תודה על התשובה, אכן אתחיל לקרוא את הסכם המפתחים, יחד עם זאת האם זה אומר שכדאי לי יותר לחסום את כל הרפליקציה בשם משתמש וסיסמא של האתר במקום רק חלקים ממנה, ומה לגבי האפליקציות של הבנקים לדוגמא, שם הרי כל אחד יכול להוריד את האפליקציה אבל רק למי שיש חשבון יכול לגשת לחלקים מהאפליקציה?
 

BravoMan

Active member
הבהרה:

אני לא מפתח לאייפון. קראתי פעם את ההסכם עבור חבר, אבל Apple משנה אותו מידי פעם והוא ארוך ומורכב ככה שייתכן מאוד שאני טועה. אם זאת, לפי מה שאני מבין, באפליקציות בנקים הססמה דרושה כדי לגשת למידע של החשבון הפרטי שלך ולאשר פעולות עליו, כלומר כל הפונקציונליות של התוכנה פתוחה, אבל כדי לעבוד על מידע שלך צריך את פרתי החשבון שלך. אם הבנתי נכון, אתה באפליקציה שלך רוצה לעשות משהו שונה: ליצור מין גרסת דמו ואז מי שמשלם מכניס קוד והאתר מאפשר לו לפתוח את הגרסה המלאה. ואת זה Apple לא מרשים (שוב, למיטב זיכרוני, ייתכן שאני טועה). אם אתה רוצה ליצור דמו, צור גרסת Lite נפרדת.
 

sagee3

New member
הבהרה

תודה על התשובה, אבל זה לא בדיק מה שהתכוונתי בשאלתי. אני חשבתי לעשות אפליקציה מלאה שניתנת להורדה על ידי כולם בחינם. כל מי שיוריד את האפליקיציה יוכל להשתמש באפליקציה אך מי שיש לו חשבון באתר שלי (שהוא לא פתוח לכולם) יקבל פיצ'רים משודרגים. מ שאומר שהאפליקציה תפעל בין אם יש לך חשבון באתר ובין אם לא רק תעשה דברים מעט שונים. מה אתה אומר?מותר?
 

guyiphone

New member
אמנם באיחור, אבל תשובתי ...

בעיקרון, אין שום בעיה להעלות אפליקציה עם הכנסת שם משתמש וסיסמה. כל שעליך לעשות הוא לאפשר לבודק של אפל לעשות את הבדיקה בצורה המיטבית, כלומר לספק לו (בחלק של ההיערות) את שם המשתמש והסיסמה המתאימים. אין אפשרות להעלות אפליקציה שלא עובדת או שלא מתאימה לתיאור הפונקציונלי שלה ולכן צריך להיות פתוח בכל ההסברים שלך לאיש הבדיקות (כם כן בחלק של ההיערות). הם נחמדים מאוד, לא תהיה לך בעיה איתם. לצורך העניין, ע"מ שבנק זה או אחר יוכל לקבל את האישור מאפל היה צריך הבנק לספק שם משתמש וסיסמה כולל ת"ז בדויה ע"מ שהבודק (או הרובוט) יוכל לעשות בדיקה מספקת. זכור,מספיק חשד קטן שאתה מחביא דבר מה בקוד כדי לקבל דחייה. שיהיה בהצלחה !
 
למעלה