שאלה לגבי רישיון נהיגה ישראלי באירופה

מיצו

New member
שאלה לגבי רישיון נהיגה ישראלי באירופה

ספציפית - אירופה ולא שום מקום אחר בעולם.

האם יש כאן אנשים שיודעים, מידיעה אישית, שישנן מדינות באירופה שמסרבות לקבל רישיון ישראלי "פלסטיק" רשמי, ודורשות רישיון בינלאומי של מ.מ.ס.י?

לי אישית ברור לגמרי שהפלסטיק תופס לא רע, אבל מצד שני לא בא לי להגיע לאיזו מדינה, לא משנה איפה באירופה, ולגלות שהשוטר שעוצר אותי על שקר כלשהו, או שחברת ההשכרה, או שבמעבר הגבול מסרבים לקבל את הפלסטיק.

לעוזרים תודה מראש + סיבוב על חשבוני על החשבוני אצל משה.
 

odansky

New member
כיום אין בעיה עם הכרטיס פלסטיק

כי הוא מכיל את האינפורמציה שזקוקים לה.

אבל במידה ותתקל במישהו שרוצה להקשות עליך - הם עדיין יכולים לדרוש את הממסי.

עמרUK
 
אני פעם בשנה עובר בסניף ממסי

פחות מ 20 ש"ח ו 5 דקות ויש לי רשיון בין לאומי.
מעולם לא נידרשתי לבחון תקפות של אף אחד מהם.
אבל כשהעלות כזאת זניחה מבחינתי לא חושב פעמיים
 
דרך אגב אפשר גם בסניפי דואר

שם זה עולה עוד כמה שקלים.

וראיתי גם בחלק מהתחנות לצילום עבור משרד הרישוי
 

Ohadiiii

New member
היה פעם משהו עם..

אני מכיר שלא הכירו ברישיון הישראלי הישן, שבו היה כתוב DRIVING .PERMIT
ברישיונות החדשים כבר רשום DRIVING LICENSE והם מוכרים.
 

gamgam

New member
היה על זה בעבר דיון ארוך

מבחינתי זה מה שאני יודעת:
רישיון הנהיגה הישראלי אינו רישיון אירופאי, אולם הוא נראה כך.
יש מקומות שיקבלו אותו לא כי הם מכירים בו אלא כי הם טועים לחשוב שהוא אירופאי (שוב, הוא לא. ישראל רק עשתה אותו דומה. אם הוא היה אירופאי ישראל היתה מחוייבת לדרגות הרישוי האירופאיות על דו"ג וכמו שאנחנו רואים זה פחות מתאים לה אז אנחנו כבר לא "אירופה")
מספיק שתיקח את עניין הרישוי לדו"ג ותדע שיש פה כשל ושהרישיון לא תקף.
יחד עם זה ישנן מדינות שמקבלות את הרישון הישראלי כבין לאומי.
אולם גם לגביהם מוציא משרד התחבורה אזהרה כי ייתן שיהיו קשיים.

זה מה שנכתב באתר משרד התחבורה בנושא + המדינות האירופאיות שכן מקבלות את הרישיון הנהיגה הישראלי כבנלאומי.
מי שלא ברשימה יכול שלא להיתקל בבעיות בהשכרה וכו', בשל הדימיון של הרישיונות, אבל ייתכן שבבדיקה של הרשויות (במקרה תאונה או עברה) ייקבע שהוא נהג ללא רישיון נהיגה מתאים.
וכמובן הנושא הלא פתור של רישיון 2/A1 ישראלי מול 2/A1 אירופאי

מתוך אתר משרד התחבורה:

ישנן מדינות המתירות נהיגת רכב פרטי ברישיון נהיגה ישראלי בר-תוקף (מבלי לצרף רישיון נהיגה בינלאומי) בהגבלות מסוימות. יודגש כי במדינות אלו גופים שונים כגון: חברות השכרת רכב, רשויות אכיפה, עדיין אינם מודעים להכרה של מדינותיהם ברישיון הישראלי.

פירוט המדינות המתירות נהיגת רכב פרטי ברישיון נהיגה ישראלי (ממוחשב עם תמונה)

איטליה
לתקופה של 12 חודשים מיום הכניסה למדינה

אירלנד
לתקופה של 12 חודשים מיום הכניסה למדינה

בלגיה
לתקופה של 6 חודשים מיום הכניסה למדינה

בריטניה
לתקופה של 6 חודשים מיום הכניסה למדינה

גרמניה
לתקופה של 6 חודשים מיום הכניסה למדינה

הולנד
לתקופה של 6 חודשים מיום הכניסה למדינה

הונגריה
מגיל 18 ולתקופה של 12 חודשים מיום הכניסה למדינה

נורבגיה
לתקופה של 3 חודשים מיום הכניסה למדינה

ספרד
לתקופה של 6 חודשים מיום הכניסה למדינה

פורטוגל
לתקופה של 3 חודשים מיום הכניסה למדינה

פינלנד
לתקופה של 12 חודשים מיום הכניסה למדינה

צ'כיה
לתקופה של 3 חודשים מיום הכניסה למדינה

צרפת
מגיל 18 ולתקופה של 12 חודשים מיום הכניסה למדינה

קפריסין
לתקופה של 6 חודשים מיום הכניסה למדינה

שבדיה
לתקופה של 12 חודשים מיום הכניסה למדינה

שוויץ
מגיל 18 ולתקופה של 12 חודשים מיום הכניסה למדינה

תורכיה
מגיל 18 ולתקופה של 12 חודשים מיום הכניסה למדינה


את הרשימה המלאה ניתן לקרוא בקישור
 

vstrom1000

New member
האם דרגות הרישוי לדו"ג

אינן זהות באירופה ובארץ?
חשבתי שA1, A2 ו A זה מאירופה. לא?
 

gamgam

New member
הן היו. עכשיו הדרגות באירופה

שונו ו-A1 היא הדרגה הנמוכה
A2 היא דרג הביניים והיא מאפשרת לרכב על אופנועים עם יותר כוחות סוס ממה שהיה לפני השינוי (רוב אופנועי ה500 נכללים קטגוריה הזו)
ו-A נותרה ללא הגבלה

בישראל לא התאימו עצמם לשינוי ולכן הרשיונות שלנו לא תואמים את התקנות האירופאיות.

רוכב A1 עם רישיון בינלאומי ישראלי עלול לגלות שהוא לא יכול לשכור אופנוע עליו יש לו רישיון בארץ ולחילופין רוכב A2 ישראלי אולי יוכל לשכור אופנוע 500 ס"מק אבל הוא ירכב עליו ללא רישיון.
הכל זה לכאורה, כי עוד לא שמעתי על מקרים בפועל.

ההסבר דרגות הרישוי האירופאיות מתוך פולגז
 

מיצו

New member
תודות לכל מי שענה

נראה לי שאני אוכל להסתדר בלי ללכת לממסי.
 

yoyo6969

New member
אני כבר רואה את השרשור הבא......

החארות האלו.....חבל שלא הלכתי לממסי........בסך הכל כמה שקלים.........איזה בלאגן........
 

מיצו

New member
זו בדיוק השאלה ששאלתי.

האם רישיון הפלסטיק הישראלי הנוכחי תופס למדינות אירופה. האם אתה חושב שזה לא ככה? האם אתה חושב שהנייר של ממסי חשוב כי בלעדיו משהו יקרה? אז למה לא לענות ולכתוב את זה? יש לך תובנות בעניין? מה אכפת לך לשתף?
 

gamgam

New member
אני חושבת ש99% אחוז לא צריכה להיות בעיה

אבל נניח תאונה, עבירת תנועה, הנייר הזה של ממסי יכול להקל בסוגיה.
רוב הסיכויים שלא צריך,אבל אתה טס הרבה ופעם בשנה 20 שקל יכולים לקנות לך שקט נפשי של1% הסתברות לבעיה.
שווה? החלטה שלך.

אפילו משרד התחבורה ממליץ ואפילו למדינות שהוא עצמו מפרסם שמכירות ברישיון הישראלי. נראה לי שזה לא סתם.

אני בדרך כלל, לפני נסיעות שאני עומדת לנהוג בהם/להשכיר רכב, מוציאה רישיון בינלאומי.... כולה אחת לשנה...מה אכפת לי שיהיה?
 

מיצו

New member
צודקת. לא אכפת לי שיהיה.

אבל מכיוון שכבר בערך 6 שנים אין לי, אולי יותר, ומכיוון שמאז ביקרתי באיזה 20 מדינות לפחות ושכרתי רכבים בחלק גדול מהן ללא כל בעיה, חשבתי לעצמי שאם אין איזה ידיעה אישית ספציפית של חבר או חברת פורום שנתקלו בבעיה, ומתוך ידיעה אישית ולא כי הם חושבים שככה זה טוב, אז זה יתן לי אינדיקציה טובה יותר.

נכון ש- 20 ש"ח ותמונת פספורט (אם בכלל צריך, לא יודע) הם לא ביג דיל, אבל זו כן טרחה להגיע לשם בשעות העבודה, ולכן אני מעדיף להימנע מזה.
 

omkgu

New member
מהזוית הקצת-יותר-מדי זהירה שלי

שלוש השעות שאתה מבזבז שוות את השקט הנפשי בנסיעה, כי אתה אף פעם לא יודע על איזה שוטר/ת תיפול, ולאיזה פקיד/ה בחברת ההשכרה יתחשק להוציא את העצבים על מישהו. גם אם תצא צודק בסופו של תהליך - הוא לעולם יהיה יקר יותר (מבחינת הזמן, שהוא המשאב החשוב יותר בטיול בחו"ל), מאשר להוציא רישיון בינ"ל בארץ
 

gamgam

New member
אפילו לא תמונת פספורט.

וחבל שכך

הם מקושרים למשרד הרישוי ולוקחים את התמונה משם.

כן, טרחה אם זו נסיעה מיוחדת.
 

omkgu

New member
זו לא התמונה הנכונה

רצ"ב תמונת הפספורט (קצת ישנה, אבל לא השתנה הרבה)
 
למעלה