שאלה לגבי קווים 4 ו-16 בת"א
שאלה לגבי קווים 4 ו-16 בת"א
מה דעתכם לגבי איחוד שני הקווים לקו 4 חדש שיסע מרדינג עד לוינסקי כמו היום, וימשיך כמו קו 16 עד תחנתו הסופית (עד שיוקם הקו הירוק של הרכבת הקלה!). היום, שני הקווים הם בעלי תדירות דומה ופועלות במשך אותן שעות. אולי קו כזה יתאים לאוטובוסים מפרקיים. יתרונות ------- 1) הורדת מספר הקווים (תמיד טוב לפשט את מערך הקווים עבור הנוסע, כל עוד הקווים שנוצרים הם פחות או יותר ישרים ולא נחשים מתפטלים). 2) מתן שירות משכונות התקווה, כפר שלם ורכבת ההגנה לבן יהודה. 3) הורדת העומס התפעולי בתחמ"ת באופן ניכר. 4) חסכון בציוד - נראה שיש ממילא עודף קיבולת ברחובות לוינסקי ואלנבי כך שהורדת מספר הנסיעות בקטע המשותף תחסוך בציוד, זיהום אויר ועומס. 5) הזדמנות לשדרג את מאפייני השירות (כמו שעשו עם 5 ואולי אף יותר מכך מבחינת עדיפות ברמזורים מסויימים) ולהעיף את החאפרים משני הקווים. חסרונות ------- 1) לא יהיה שירות ממזרח העיר לרח' הירקון/הכובשים ולמסוף הכרמלית. האם זה קריטי? 2) יתכנו מקרים שהקו מגיע עמוס מדי ממזרח העיר לתמח"ת. צריך לעשות ניתוח מפורט. אולי נהגי קו 16 בפורום יוכלו לחוות דעה? מה אתם חושבים?
שאלה לגבי קווים 4 ו-16 בת"א
מה דעתכם לגבי איחוד שני הקווים לקו 4 חדש שיסע מרדינג עד לוינסקי כמו היום, וימשיך כמו קו 16 עד תחנתו הסופית (עד שיוקם הקו הירוק של הרכבת הקלה!). היום, שני הקווים הם בעלי תדירות דומה ופועלות במשך אותן שעות. אולי קו כזה יתאים לאוטובוסים מפרקיים. יתרונות ------- 1) הורדת מספר הקווים (תמיד טוב לפשט את מערך הקווים עבור הנוסע, כל עוד הקווים שנוצרים הם פחות או יותר ישרים ולא נחשים מתפטלים). 2) מתן שירות משכונות התקווה, כפר שלם ורכבת ההגנה לבן יהודה. 3) הורדת העומס התפעולי בתחמ"ת באופן ניכר. 4) חסכון בציוד - נראה שיש ממילא עודף קיבולת ברחובות לוינסקי ואלנבי כך שהורדת מספר הנסיעות בקטע המשותף תחסוך בציוד, זיהום אויר ועומס. 5) הזדמנות לשדרג את מאפייני השירות (כמו שעשו עם 5 ואולי אף יותר מכך מבחינת עדיפות ברמזורים מסויימים) ולהעיף את החאפרים משני הקווים. חסרונות ------- 1) לא יהיה שירות ממזרח העיר לרח' הירקון/הכובשים ולמסוף הכרמלית. האם זה קריטי? 2) יתכנו מקרים שהקו מגיע עמוס מדי ממזרח העיר לתמח"ת. צריך לעשות ניתוח מפורט. אולי נהגי קו 16 בפורום יוכלו לחוות דעה? מה אתם חושבים?