שאלה לגבי קווים 4 ו-16 בת"א

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
שאלה לגבי קווים 4 ו-16 בת"א

שאלה לגבי קווים 4 ו-16 בת"א
מה דעתכם לגבי איחוד שני הקווים לקו 4 חדש שיסע מרדינג עד לוינסקי כמו היום, וימשיך כמו קו 16 עד תחנתו הסופית (עד שיוקם הקו הירוק של הרכבת הקלה!). היום, שני הקווים הם בעלי תדירות דומה ופועלות במשך אותן שעות. אולי קו כזה יתאים לאוטובוסים מפרקיים. יתרונות ------- 1) הורדת מספר הקווים (תמיד טוב לפשט את מערך הקווים עבור הנוסע, כל עוד הקווים שנוצרים הם פחות או יותר ישרים ולא נחשים מתפטלים). 2) מתן שירות משכונות התקווה, כפר שלם ורכבת ההגנה לבן יהודה. 3) הורדת העומס התפעולי בתחמ"ת באופן ניכר. 4) חסכון בציוד - נראה שיש ממילא עודף קיבולת ברחובות לוינסקי ואלנבי כך שהורדת מספר הנסיעות בקטע המשותף תחסוך בציוד, זיהום אויר ועומס. 5) הזדמנות לשדרג את מאפייני השירות (כמו שעשו עם 5 ואולי אף יותר מכך מבחינת עדיפות ברמזורים מסויימים) ולהעיף את החאפרים משני הקווים. חסרונות ------- 1) לא יהיה שירות ממזרח העיר לרח' הירקון/הכובשים ולמסוף הכרמלית. האם זה קריטי? 2) יתכנו מקרים שהקו מגיע עמוס מדי ממזרח העיר לתמח"ת. צריך לעשות ניתוח מפורט. אולי נהגי קו 16 בפורום יוכלו לחוות דעה? מה אתם חושבים?
 

ארזS

New member
פעם שמעתי שחשבו על דבר דומה

שאלה לגבי קווים 4 ו-16 בת"א
מה דעתכם לגבי איחוד שני הקווים לקו 4 חדש שיסע מרדינג עד לוינסקי כמו היום, וימשיך כמו קו 16 עד תחנתו הסופית (עד שיוקם הקו הירוק של הרכבת הקלה!). היום, שני הקווים הם בעלי תדירות דומה ופועלות במשך אותן שעות. אולי קו כזה יתאים לאוטובוסים מפרקיים. יתרונות ------- 1) הורדת מספר הקווים (תמיד טוב לפשט את מערך הקווים עבור הנוסע, כל עוד הקווים שנוצרים הם פחות או יותר ישרים ולא נחשים מתפטלים). 2) מתן שירות משכונות התקווה, כפר שלם ורכבת ההגנה לבן יהודה. 3) הורדת העומס התפעולי בתחמ"ת באופן ניכר. 4) חסכון בציוד - נראה שיש ממילא עודף קיבולת ברחובות לוינסקי ואלנבי כך שהורדת מספר הנסיעות בקטע המשותף תחסוך בציוד, זיהום אויר ועומס. 5) הזדמנות לשדרג את מאפייני השירות (כמו שעשו עם 5 ואולי אף יותר מכך מבחינת עדיפות ברמזורים מסויימים) ולהעיף את החאפרים משני הקווים. חסרונות ------- 1) לא יהיה שירות ממזרח העיר לרח' הירקון/הכובשים ולמסוף הכרמלית. האם זה קריטי? 2) יתכנו מקרים שהקו מגיע עמוס מדי ממזרח העיר לתמח"ת. צריך לעשות ניתוח מפורט. אולי נהגי קו 16 בפורום יוכלו לחוות דעה? מה אתם חושבים?
פעם שמעתי שחשבו על דבר דומה
אבל נראה לי שהחסרונות עולים במקרה זה על היתרונות. בעיקר העובדה שלפי המסלול הוא לא יהיה בכרמלית. אבל גם לכך יש פתרון כפי שהיה לפני שנה (אולי מקצת יותר) כשהיו עבודות פיתוח באזור הזה וקו 4 פנה מבן יהודה ימינה ונסע דרך הכרמלית לאלנבי וגם בחזרה הוא עבר דרך הכרמלית ויצא לבן יהודה.
 

alantan

New member
מי צריך להגיע לכרמלית?!

פעם שמעתי שחשבו על דבר דומה
אבל נראה לי שהחסרונות עולים במקרה זה על היתרונות. בעיקר העובדה שלפי המסלול הוא לא יהיה בכרמלית. אבל גם לכך יש פתרון כפי שהיה לפני שנה (אולי מקצת יותר) כשהיו עבודות פיתוח באזור הזה וקו 4 פנה מבן יהודה ימינה ונסע דרך הכרמלית לאלנבי וגם בחזרה הוא עבר דרך הכרמלית ויצא לבן יהודה.
מי צריך להגיע לכרמלית?!
נדמה לי שהכרמלית אינה יעד כל כך אטרקטיבי בפני עצמו. לגבי החלפה בכרמלית, כל מי שנוסע משכונת התקווה ליפו/בת-ים ירצה להחליף בתמח"ת ולא להמשיך עד הכרמלית, כי זה מאריך את הדרך. פרט לכך, יש הרבה מאוד אוטובוסים מהכרמלית למזרח העיר (כל ה-3X-ים). ניתן להסיט כמה לרחוב ההגנה במקום לה-גארדיה. להסיט את קו 4 לא נראה לי פתרון טוב, כי הרעיון אינו להרע את השירות בקו זה ולהאריך את דרכו.
 

ארזS

New member
תשאל את כל הזקנים

מי צריך להגיע לכרמלית?!
נדמה לי שהכרמלית אינה יעד כל כך אטרקטיבי בפני עצמו. לגבי החלפה בכרמלית, כל מי שנוסע משכונת התקווה ליפו/בת-ים ירצה להחליף בתמח"ת ולא להמשיך עד הכרמלית, כי זה מאריך את הדרך. פרט לכך, יש הרבה מאוד אוטובוסים מהכרמלית למזרח העיר (כל ה-3X-ים). ניתן להסיט כמה לרחוב ההגנה במקום לה-גארדיה. להסיט את קו 4 לא נראה לי פתרון טוב, כי הרעיון אינו להרע את השירות בקו זה ולהאריך את דרכו.
תשאל את כל הזקנים
שבאים בקו 16 משכונת התקוה ויורדים בכרמלית . יש להם שוק ליד הבית והם באים לכרמלית. אבל מי אני ומה אני ? זה בכלל לא אכפת לי. למה שיהיה אכפת ? כש"דן" עושים שינויים הם שואלים אותי ? אבל יש לי שאלה אחרת ? למה שלא יעשו את מה שאתה הצעת עם קו 17 ולא 16 ?
 

alantan

New member
למה לנסוע מסביב לשוק?

תשאל את כל הזקנים
שבאים בקו 16 משכונת התקוה ויורדים בכרמלית . יש להם שוק ליד הבית והם באים לכרמלית. אבל מי אני ומה אני ? זה בכלל לא אכפת לי. למה שיהיה אכפת ? כש"דן" עושים שינויים הם שואלים אותי ? אבל יש לי שאלה אחרת ? למה שלא יעשו את מה שאתה הצעת עם קו 17 ולא 16 ?
למה לנסוע מסביב לשוק?
הזקנים יכולים לרדת בכיכר מגן דוד והשוק נמצא כבר לידם. למה להם לעשות את כל הסיבוב של הרברט סמואל? לגבי קו 17, התדירות שלו בערך שליש מזו של קו 16, ולכן אינו כל כך מתאים, אבל אפשרי בהחלט לעשות את שני הקוים עד רדינג (16 ו-17) ולבטל את קו 4. לגבי התדירות המוגזמת של קו 16 שמעתי סיפור מעניין, שאיני יכול לאמתו. הסיפור טוען שבשנות ה-70, כשרצו להפחית את התדירות לפעם ב-10-15 דקות, כמה תושבים שרפו לדן את האוטובוסים, ומאז לא מעזים לגעת בקו הזה!
 

ארזS

New member
שכונת התקוה והכרמלית

למה לנסוע מסביב לשוק?
הזקנים יכולים לרדת בכיכר מגן דוד והשוק נמצא כבר לידם. למה להם לעשות את כל הסיבוב של הרברט סמואל? לגבי קו 17, התדירות שלו בערך שליש מזו של קו 16, ולכן אינו כל כך מתאים, אבל אפשרי בהחלט לעשות את שני הקוים עד רדינג (16 ו-17) ולבטל את קו 4. לגבי התדירות המוגזמת של קו 16 שמעתי סיפור מעניין, שאיני יכול לאמתו. הסיפור טוען שבשנות ה-70, כשרצו להפחית את התדירות לפעם ב-10-15 דקות, כמה תושבים שרפו לדן את האוטובוסים, ומאז לא מעזים לגעת בקו הזה!
שכונת התקוה והכרמלית
כנראה שהם מעדיפים לרדת בכרמלית. מאיפה אני יודע ? אני כותב רק מה שאני ראיתי בעיניים שלי ואני לא נכנס לראש של אף בן אדם אחר... בנוגע לשריפת האוטובוסים אני לא יודע מה היתה הסיבה אבל באמת שרפו ל"דן" אוטובוסים בשכונת התקווה. נדמה לי שהיה משהו עם בני יהודה... אולי הם הפסידו והחבר'ה בשכונה התעצבנו. לא זוכר במדויק. חלפו הרבה שנים.
 
מה שאני שמעתי

שכונת התקוה והכרמלית
כנראה שהם מעדיפים לרדת בכרמלית. מאיפה אני יודע ? אני כותב רק מה שאני ראיתי בעיניים שלי ואני לא נכנס לראש של אף בן אדם אחר... בנוגע לשריפת האוטובוסים אני לא יודע מה היתה הסיבה אבל באמת שרפו ל"דן" אוטובוסים בשכונת התקווה. נדמה לי שהיה משהו עם בני יהודה... אולי הם הפסידו והחבר'ה בשכונה התעצבנו. לא זוכר במדויק. חלפו הרבה שנים.
מה שאני שמעתי
זה שהיתה פעם כוונה לבטל את קו 16, ואז תושבי שכונת התקווה התפרעו ושרפו אוטובוסים, לכן לא ביטלו את הקו.
 

ofer3333niv

New member
חושבים על זה

שאלה לגבי קווים 4 ו-16 בת"א
מה דעתכם לגבי איחוד שני הקווים לקו 4 חדש שיסע מרדינג עד לוינסקי כמו היום, וימשיך כמו קו 16 עד תחנתו הסופית (עד שיוקם הקו הירוק של הרכבת הקלה!). היום, שני הקווים הם בעלי תדירות דומה ופועלות במשך אותן שעות. אולי קו כזה יתאים לאוטובוסים מפרקיים. יתרונות ------- 1) הורדת מספר הקווים (תמיד טוב לפשט את מערך הקווים עבור הנוסע, כל עוד הקווים שנוצרים הם פחות או יותר ישרים ולא נחשים מתפטלים). 2) מתן שירות משכונות התקווה, כפר שלם ורכבת ההגנה לבן יהודה. 3) הורדת העומס התפעולי בתחמ"ת באופן ניכר. 4) חסכון בציוד - נראה שיש ממילא עודף קיבולת ברחובות לוינסקי ואלנבי כך שהורדת מספר הנסיעות בקטע המשותף תחסוך בציוד, זיהום אויר ועומס. 5) הזדמנות לשדרג את מאפייני השירות (כמו שעשו עם 5 ואולי אף יותר מכך מבחינת עדיפות ברמזורים מסויימים) ולהעיף את החאפרים משני הקווים. חסרונות ------- 1) לא יהיה שירות ממזרח העיר לרח' הירקון/הכובשים ולמסוף הכרמלית. האם זה קריטי? 2) יתכנו מקרים שהקו מגיע עמוס מדי ממזרח העיר לתמח"ת. צריך לעשות ניתוח מפורט. אולי נהגי קו 16 בפורום יוכלו לחוות דעה? מה אתם חושבים?
חושבים על זה
אני יודע שמדברים על זה לדעתי זה רעיון טוב לנוחות הנוסע מה גם שהוא עונה על בעיית החפרים יאפשר הנפקת יומי לקוו הנדון ויש מעוניניים יחסוך לדן הרבה כסף בתפעול שני קווים
 

seffic

New member
נראה לך שיצליחו להוציא את החאפרים

שאלה לגבי קווים 4 ו-16 בת"א
מה דעתכם לגבי איחוד שני הקווים לקו 4 חדש שיסע מרדינג עד לוינסקי כמו היום, וימשיך כמו קו 16 עד תחנתו הסופית (עד שיוקם הקו הירוק של הרכבת הקלה!). היום, שני הקווים הם בעלי תדירות דומה ופועלות במשך אותן שעות. אולי קו כזה יתאים לאוטובוסים מפרקיים. יתרונות ------- 1) הורדת מספר הקווים (תמיד טוב לפשט את מערך הקווים עבור הנוסע, כל עוד הקווים שנוצרים הם פחות או יותר ישרים ולא נחשים מתפטלים). 2) מתן שירות משכונות התקווה, כפר שלם ורכבת ההגנה לבן יהודה. 3) הורדת העומס התפעולי בתחמ"ת באופן ניכר. 4) חסכון בציוד - נראה שיש ממילא עודף קיבולת ברחובות לוינסקי ואלנבי כך שהורדת מספר הנסיעות בקטע המשותף תחסוך בציוד, זיהום אויר ועומס. 5) הזדמנות לשדרג את מאפייני השירות (כמו שעשו עם 5 ואולי אף יותר מכך מבחינת עדיפות ברמזורים מסויימים) ולהעיף את החאפרים משני הקווים. חסרונות ------- 1) לא יהיה שירות ממזרח העיר לרח' הירקון/הכובשים ולמסוף הכרמלית. האם זה קריטי? 2) יתכנו מקרים שהקו מגיע עמוס מדי ממזרח העיר לתמח"ת. צריך לעשות ניתוח מפורט. אולי נהגי קו 16 בפורום יוכלו לחוות דעה? מה אתם חושבים?
נראה לך שיצליחו להוציא את החאפרים
מהקווים 4 ו 16? אין סיכוי! עדיף שלא תדע איזה אנשי עולם תחתון מנהלים את העסק שם. ואני לא מדבר על הנהגים, הם בסך הכל מנסים להתפרנס, למרות שיש כמה מופרעים בכביש. איחוד שני קווים שכאלו פוגע ברמת השירות של הנוסע, כי ככל שהקו יותר ארוך כך רמת השירות שלו נפגמת (אוטו' ריקים לצד אוטו' מלאים לגמרי וכו'). ואז החאפרים ירוויחו. תמיד עדיף קוים קצרים בתדירות גבוהה, עם חפיפה מינימלית במסלולים וכרטיסי מעבר חופשיים ביניהם.
 

alantan

New member
קווים ארוכים, מת"צים וחאפרים

נראה לך שיצליחו להוציא את החאפרים
מהקווים 4 ו 16? אין סיכוי! עדיף שלא תדע איזה אנשי עולם תחתון מנהלים את העסק שם. ואני לא מדבר על הנהגים, הם בסך הכל מנסים להתפרנס, למרות שיש כמה מופרעים בכביש. איחוד שני קווים שכאלו פוגע ברמת השירות של הנוסע, כי ככל שהקו יותר ארוך כך רמת השירות שלו נפגמת (אוטו' ריקים לצד אוטו' מלאים לגמרי וכו'). ואז החאפרים ירוויחו. תמיד עדיף קוים קצרים בתדירות גבוהה, עם חפיפה מינימלית במסלולים וכרטיסי מעבר חופשיים ביניהם.
קווים ארוכים, מת"צים וחאפרים
אני מקבל את הטענה, אם פשוט מאחדים קווים לכל מיני מסלולים מתפטלים, ואם לא דואגים לעשות שדרוג כללי למסלול. אבל יש מקום לקווים עורקיים ארוכים (HOB) וזריזים עם תדירות גבוהה, מעט תחנות, שימוש בשיטת האמון בכרטוס ל מנת לחסוך זמן, ועדיפות ברמזורים (אם לא מת"צ נפרד לגמרי). בדוגמא הנ"ל, הקווים נוסעים היום חצי ריקים באלנבי בגלל שיש כל כך הרבה קווים חופפים בקטע. שלא נדבר על המצב בקינג-ג'ורג עד הכרמלית (אבל זה נושא לדיון דומה אבל אחר). יש כבר מת"צ לכל אורך בן יהודה לכיוון דרום כך שהשירות בקטע של קו 16 מאלנבי דרומה לא צפוי להפגע. אפשר לדאוג לנת"צ ברחוב ההגנה לכיוון מערב, למרות שאין שם עיכובים בדרך כלל. יתכן שמספיק לתת עדיפות בכמה רמזורים. בכל אופן, במקרה הזה ספציפי, רצוי לבדוק את העניין. לגבי החאפרים, מת"צים זו דרך מצויינת להלחם בתופעה. ניתן להתקין מספר מצלמות על החזיתות של האוטובוסים (כמו שעושים בלונדון כדי לתפוס עברייני נת"צ). אבל כרגע, החאפרים של 4 (אולי גם 16?) פועלים לפי המדיניות המוצהרת של משרד התחבורה. הם מקבלים רישיון רשמי של המשרד לקחת נוסעים, ולכן אי אפשר לכנותם חאפרים (למרות שאני חושב שהם כן!). זהו מצב בלתי נסבל - קשה להצדיק שימוש במוניות שירות, בייחוד בקווים מטרופוליטנים. בדרך כלל הפעלת מוניות שירות (JITNEYS) מקובלת במדינות העולם השלישי, לא במדינות מפותחות עם מערכת תח"צ סדירה. אגב, יש למישהו מידע על תכנית ה-"שתי וערב" של עיריית תל-אביב שערך בזמנו תומר גודוביץ'?
 

yblumann

New member
route 4&31 in 1970-3

קווים ארוכים, מת"צים וחאפרים
אני מקבל את הטענה, אם פשוט מאחדים קווים לכל מיני מסלולים מתפטלים, ואם לא דואגים לעשות שדרוג כללי למסלול. אבל יש מקום לקווים עורקיים ארוכים (HOB) וזריזים עם תדירות גבוהה, מעט תחנות, שימוש בשיטת האמון בכרטוס ל מנת לחסוך זמן, ועדיפות ברמזורים (אם לא מת"צ נפרד לגמרי). בדוגמא הנ"ל, הקווים נוסעים היום חצי ריקים באלנבי בגלל שיש כל כך הרבה קווים חופפים בקטע. שלא נדבר על המצב בקינג-ג'ורג עד הכרמלית (אבל זה נושא לדיון דומה אבל אחר). יש כבר מת"צ לכל אורך בן יהודה לכיוון דרום כך שהשירות בקטע של קו 16 מאלנבי דרומה לא צפוי להפגע. אפשר לדאוג לנת"צ ברחוב ההגנה לכיוון מערב, למרות שאין שם עיכובים בדרך כלל. יתכן שמספיק לתת עדיפות בכמה רמזורים. בכל אופן, במקרה הזה ספציפי, רצוי לבדוק את העניין. לגבי החאפרים, מת"צים זו דרך מצויינת להלחם בתופעה. ניתן להתקין מספר מצלמות על החזיתות של האוטובוסים (כמו שעושים בלונדון כדי לתפוס עברייני נת"צ). אבל כרגע, החאפרים של 4 (אולי גם 16?) פועלים לפי המדיניות המוצהרת של משרד התחבורה. הם מקבלים רישיון רשמי של המשרד לקחת נוסעים, ולכן אי אפשר לכנותם חאפרים (למרות שאני חושב שהם כן!). זהו מצב בלתי נסבל - קשה להצדיק שימוש במוניות שירות, בייחוד בקווים מטרופוליטנים. בדרך כלל הפעלת מוניות שירות (JITNEYS) מקובלת במדינות העולם השלישי, לא במדינות מפותחות עם מערכת תח"צ סדירה. אגב, יש למישהו מידע על תכנית ה-"שתי וערב" של עיריית תל-אביב שערך בזמנו תומר גודוביץ'?
route 4&31 in 1970-3
some memebers might remember that routes 4 and 31 were amalgamated into route 43 in 1970. This was not a success and both routes assumed running as routes 4 and 31- to this very day. Route 4 and 31 were crew operated at the time, so was the 43. regards Yoram.
 
בוודאי. אני זוכר. סבתא שלי ז"ל גרה

route 4&31 in 1970-3
some memebers might remember that routes 4 and 31 were amalgamated into route 43 in 1970. This was not a success and both routes assumed running as routes 4 and 31- to this very day. Route 4 and 31 were crew operated at the time, so was the 43. regards Yoram.
בוודאי. אני זוכר. סבתא שלי ז"ל גרה
ברחוב בן-יהודה 152 בתל-אביב ומהמרפסת שלה נהגתי לעקוב אחר קו 4, 31, 43 והייתי יורד לתחנה ורושם את כל מספרי הרישוי של האוטובוסים שעברו ברחוב בן-יהודה בשנת 1970. אני זוכר את 36-878, 36-914, 336-012 בקו 43 ואח"כ בשנת 1974 רשמתי במחברת את 336-337, 336-338, 336-340, 336-343, 336-346 ו- 36-979 שלכולם היתה דלת שלישית = כרטיסנית. אתה מעלה בי זכרונות נוגים על תקופה נפלאה שהיתה ואיננה עוד. אני זוכר את הריח המיוחד מהמנוע שהיה בטייגרים בימות החורף - זה היה האפטר שייב או הבושם הטוב בעולם !!!!!
 
ובכלל בטייגרים היה תמיד ריח משכר

בוודאי. אני זוכר. סבתא שלי ז"ל גרה
ברחוב בן-יהודה 152 בתל-אביב ומהמרפסת שלה נהגתי לעקוב אחר קו 4, 31, 43 והייתי יורד לתחנה ורושם את כל מספרי הרישוי של האוטובוסים שעברו ברחוב בן-יהודה בשנת 1970. אני זוכר את 36-878, 36-914, 336-012 בקו 43 ואח"כ בשנת 1974 רשמתי במחברת את 336-337, 336-338, 336-340, 336-343, 336-346 ו- 36-979 שלכולם היתה דלת שלישית = כרטיסנית. אתה מעלה בי זכרונות נוגים על תקופה נפלאה שהיתה ואיננה עוד. אני זוכר את הריח המיוחד מהמנוע שהיה בטייגרים בימות החורף - זה היה האפטר שייב או הבושם הטוב בעולם !!!!!
ובכלל בטייגרים היה תמיד ריח משכר
ונעים כמו ריח של משהו שנורא מתגעגעים אליו מהילדות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה