שאלה לגבי פרו פלאן

g l o r y

New member
שאלה לגבי פרו פלאן

לפרו פלאן יש אוכל בטעם סלמון ואורז שכתוב עלי healthy kidneys בגדול. (לא כתוב RENAL)
האם מדובר ב RENAL של פרו פלאן, או שמדובר פשוט באוכל רגיל שהם טוענים שיותר בריא לכליות כחלק מהפרסום, ויש להם סוג אוכל אחר שמוגדר רפואי?
החתול הבוגר שלי לצערי נפטר בגיל שמונה מכשל כליות כרוני משום שהיה FIV פוזיטיב (חודש מגילוי הכשל עד הרדמה, הדרדרות קשה ומהירה) וזכור לי שבשבועיים וקצת שהוא אכל אוכל רפואי (או יותר נכון ניסינו להאכיל אותו אוכל רפואי) הוא אכל אוכל RENAL ייעודי של פרופלאן שבאמת היה כתוב עליו RENAL.
החתול הצעיר יותר שלי גם הוא לצערי חולה FIV והכליות שלו כבר תקופה מראות ערכים מעט מעל הממוצע. אני מנסה להשאיר אותו במצב כמה שיותר טוב ולעשות מה שאני יכולה בשבילו אז אני מאכילה אותו באוכל הנ"ל (HEALTHY KIDNEYS) למרות שהוא לא צריך אוכל רפואי, כי עד עכשיו חשבתי שזה לא באמת אוכל רפואי אבל אני תוהה אם אני עושה את הדבר הנכון....
מישהו יודע להגיד לכאן או לכאן?
תודה!
 

dimitrygo

Active member
מנהל
לפרו פלאן או יותר נכון לחברת אם פיורינה יש מזון רפואי יעודי

לבעית כליות שנקרא NF Renal.
המזון שאת מדברת עליו אינו מזון רפואי אלא מזון רגיל לחתולים בוגרים. גם על גירסת עוף וגם על גירסת סלמון לחתולים בוגרים כתוב OPTIRENAL:
OPTIRENAL® is a scientifically designed combination of ingredients including amino acids, essential fatty acids and antioxidants.

לי אישית אין מושג מה יש מיוחד במזונות האלה שעוזר לכליות אבל להבדיל מהחברה הזאת אני לא עוסק במחקרים רפואיים.

מה שכן אני הבנתי שלחתול עם בעית כליות צריך לתת מזון דל זרחן ובמזונות האלה של פרו פלאן יש המון זרחן - 1.1%. להשוואה - מזונות רפואיים לבעית כליות מכילים כ-0.6% זרחן. אני ממליץ לך להתיעץ על כך עם הוטרינר שלך ובהתאם להמלצתו אולי לעבור למזון עם כמות זרחן יותר נמוכה.
 

g l o r y

New member
תודה רבה!

הווט שלי טענה בבדיקת הדם האחרונה שאין כרגע משהו מיוחד שצריך לעשות חוץ מלשים לב לפציעות בגלל הFIV, לעקוב אחרי המשקל ולעקוב אחרי הערכים בדם אחת לחצי שנה, להקפיד על נוזלים זמינים ולא לאפשר לו אוכל מבושל או בשר נא. היא אמרה שהאוכל בסדר, אבל אני אשאל שוב כשאהיה אצלה בשביל חיסונים. אם אני יכולה להקל עליו בדרך מסויימת אני אעשה את זה.
תודה!!
 

be_roo

New member
מעט מעל הממוצע לא מצביע עלי בעיה, לערכים יש טווח תקין

וכל עוד הוא בטווח הזה, אין סיבה לתת לו מזון רפואי.
למזון שנועד לחתולים כיליתיים יש גם חסרונות ואין טעם לתת אותו לחתול בריא (שלא לדבר על ההוצאה הכספית המיותרת).
&nbsp
הוטרינרית היא אשת המקצוע ואין סיבה לא להקשיב לה.
&nbsp
נוזלים זמינים זה חשוב תמיד. יש חתולים שאוהבים לשתות מקערות שונות (חומר, גודל), אחרים מעדיפים כדור פינגפונג צף על המים כי זה עוזר להם לדעת מה גובה פני המים, יש כאלה שרוצים מים זורמים אז אפשר לקנות מזרקה. לפזר כמה כלים ברחבי הבית, בעיקר ליד מקומות הרביצה החביבים עליו (לא ליד הארגז). להחליף פעם ביום.
ניתן גם לעבור לאוכל רטוב אבל זו הוצאה לא קטנה.
 

g l o r y

New member
זה אכן

מה שהווט אמרה, למרות שהערכים מחוץ לטווח התקין. אבל רק מעט. נתתי לו את ה HEALTHY KIDNEYS בהנחת יסוד שזה לא אוכל רפואי ייעודי וזה אכן אוכל רגיל של פרופלאן לפי דימיטרי, אז זה מרגיע אותי.
מה שהדאיג אותה זה שבנוסף הוא היה גם אנמי אבל לשמחתי זה נפתר, לפחות זמנית אז אני לא לחוצה. אני רק מנסה לשמור על המצב הקיים.
החתול (וגם הגדול ז"ל בזמנו) אוכל פנסי פיסט פעמיים שלוש ביום כחלק מהתזונה היומית שלו בנוסף לאוכל יבש שנמצא תמיד בהישג כפה. יש לו מזרקה שקנינו במקור כדי לעודד את הגדול לשתות. הוא שותה ממנה רק לפעמים אבל יש לו גם ספל מים בכל קומה (תכלס ליד כל חדר אמבטיה כי קל לדאוג שיש לו ספל מלא ככה)
הוא שותה די הרבה וגם משתין לא מעט, אבל הווט אמרה שבינתיים אין לזה תוספת ממצאים מדאיגים בתפקודי כליות אז זה בסדר.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
רגע, כתבת לפני זה "ערכים מעט מעל הממוצע". עכשיו את כותבת

"ערכים מחוץ לטווח התקין, אבל רק מעט". אלה שני דברים שונים מהותית. ואם הוא "שותה די הרבה וגם משתין לא מעט" כפי שאת כותבת אז אני במקומך כן הייתי דואג. אני ממליץ לך לבקש מהוט' שלך את תוצאות הבדיקות ומעלה אותם לפייסבוק לקבוצת "שאל וטרינר" ומבקש חוות דעת נוספת. https://www.facebook.com/groups/289119818093869/
ואני אישית בטוח הייתי מעביר למזון דל זרחן כי זה אחד הדברים המעטים שניתן לעשות כדי לשמור על הכליות.
 

be_roo

New member


 
למעלה