שאלה לגבי פיטורין וטיפולי פוריות

adimer

New member
שאלה לגבי פיטורין וטיפולי פוריות

שלום לכולן קראתי פה במאמרים שאין לפטר עובד שמצויה בטיפולי פוריות. אני עובדת במערכת החינוך ונמצאת לקראת קבלת קביעות אך עדיין לא. עד הקביעות אנחנו מקבלים כל שנה מכתבי פיטורין לקראת הקיץ ומוחזרות לעבודה בתחילת השנה שאחרי זה (אם המנהלת של בית הספר דואגת לנו כמובן). האם יש כאן בנות שעובדות במערכת החינוך ונאלצות לעבור גם את הפרוצדורה המעצבנת הזאת? האם מערכת החינוך מכירה בטיפולים שלנו על מנת שלא נפוטר כעת? תודה למשיבות.
 

מיקי1212

New member
לפי מיטב ידיעתי

אסור לפטר עובדת שבטיפולים למשך 150 יום מהיום שהיא הודיעה שהיא בטיפולים. אפשר לבדוק זאת בוודאות מול הסתדרות העובדים מיקי
 

3מרגו

New member
לא יכולה לענות לגבי חינוך

אבל ממש מומחית במה שקשור לפיטורין. צריך לקרוא את החוק יותר לעומק:"אין לפטר ללא היתר ממשרד העבודה.עם היתר מותר ועוד איך.צער לי. אם מעביד מודע לטיפולים,הוא חייב להגיש בקשה ליתר ואז...מעבר לחוק יש תקדים מבג"צ מ2/05 על 25 דפים.נובע משם שלא ינתן היתר במקרה של IVF בלבד והעדרות מקסימלית(כלומר,כמה ימים אחרי שאיבה והחזרה). במקרה שלי של כן IVF והעדרות של חצי יום לשאיבה נאמר ע"י עו"ד שסיכוי שישאירו אותי הוא קלוש. הערה חשובה:אם מעביד מקבל הודעה על טיפולים וחושב שבאמת אסור לפטר-מה טוב... אם מעביד לא תמים ופונה לייעוץ לעו"ד שלו,הוא כבר מקבל את כל האינפו' כולל ידיעה על תקדים של בג"צ. אין חסינות אוטומטית!!!
 
מכירה את זה טוב מאוד!

גם אני עובדת משרד החינוך וגם לי אין קביעות וגם אני עוברת את זה בדיוק כמוך! אבל אין מה לעשות! כשרוצים לפטר עושים זאת (לצערי!) כי הם תמיד יכולים להגיד שהפיטורין לא קשורים לטיפולים! מה שאני משתדלת זה לתת מעצמי לא % 100 אלא 1000% בעבודהֱ את יודעת איך רעדתי כשנכנסתי השבוע למנהלת ביה"ס והודעתי לה שאני לא יכולה לצאת לטיול השנתי עם הכיתה שלי כי אני בדיוק אהיה באמצע טיפול ? למזלי רכזת השיכבה הכינה בשבילי את השטח ודברה בשבחי ובקשה ממנה להתחשב בי ןמזל שיש אנשים כאלה! ואני אומרת לעצמי תמיד: אם אני נותנת את ה-1000% שלי ולא מעריכים אותי כנראה שמקומי לא כאן!זו הגישה שלי לפחות
 
למעלה