שאלה לגבי עתיד רכבת ישראל: מהירות

מצב
הנושא נעול.

david80

New member
שאלה לגבי עתיד רכבת ישראל: מהירות

שאלה לגבי עתיד רכבת ישראל: מהירות
בעשור האחרון פורק כל התשתית המסילתית בין לוד, תל אביב לבין חיפה והונחו פסים ואדנים גדולים וחזקים יותר כדי לנסוע במהירויות 140-160 קמ"ש. אם רכבת ישראל תחליט בעתיד להפעיל רכבות במהירות 200 קמ"ש האם היא תצטרך להחליף שוב לפסים ואדנים חזקים עוד יותר? אם, בעתיד הרחוק, אילת תהיה עיר גדולה (כמו חיפה לפחות, ויוקמו סביבה ערי לוין) האם, מבחינת מרחק, יהיה כדאי מבחינה כלכלית להקים קו רכבת למהירות גבוהה מאוד (200-300 קמ"ש) בין אילת לת"א ולצפון (ועוד לא דיברנו על קו ת"א - קהיר)? שבוע טוב ושקט!
 
רכבות מהירות ורכבות לאילת

שאלה לגבי עתיד רכבת ישראל: מהירות
בעשור האחרון פורק כל התשתית המסילתית בין לוד, תל אביב לבין חיפה והונחו פסים ואדנים גדולים וחזקים יותר כדי לנסוע במהירויות 140-160 קמ"ש. אם רכבת ישראל תחליט בעתיד להפעיל רכבות במהירות 200 קמ"ש האם היא תצטרך להחליף שוב לפסים ואדנים חזקים עוד יותר? אם, בעתיד הרחוק, אילת תהיה עיר גדולה (כמו חיפה לפחות, ויוקמו סביבה ערי לוין) האם, מבחינת מרחק, יהיה כדאי מבחינה כלכלית להקים קו רכבת למהירות גבוהה מאוד (200-300 קמ"ש) בין אילת לת"א ולצפון (ועוד לא דיברנו על קו ת"א - קהיר)? שבוע טוב ושקט!
רכבות מהירות ורכבות לאילת
אינני יודע לתת תשובות מוסמכות על אף אחד משני הנושאים, אבל הרשו לי להזכיר כמה נקודות למחשבה, להמשך המחקר... נהג רכבת בכיר (שאני מכיר ויודע שהוא נמצא 'בעניינים') טען באוזני שמבחינה טכנית מאפשרת המסילה גם נסיעה במהירות של 200 קמ"ש (ואני מוסיף, שהדבר יתאפשר, כמובן, רק בתמורה לעלות מאוד מוגדלת של תחזוקת המסילה). מרכיביה הטכניים של המסילה ותשתיתה אינם הגורמים היחידים המשפיעים על המהירות - גם תוואי המסילה והשיפוע בעקומות (גם האופקיות וגם האנכיות, אם כי האחרונות קצת פחות רלוונטיות בקו החוף) משפיעים מאוד על המהירות המירבית - רוצה לומר, שבשביל להפעיל רכבות נוסעים מהירות יותר מספיק לפעמים רק ליישר את התוואי, וראו ערך הקו לבאר שבע. אני מקווה שאילת תשכיל שלא להפוך לעיר גדולה, ותקפיד לנצל ולשמור על הנופים הנהדרים שסביבה - אני חושב שיש מקום רב לפיתוחה של העיר במסגרתה הנוכחית -אמנם הרבה זמן לא הייתי שם, אבל בביקור האחרון שלי הסתובבתי קצת בעיר עצמה, ויש הרבה מה לשפר בה עצמה. קווי רכבת למהירות גבוהה הם עסק מאוד יקר, שמוצדק על-ידי תנועה רבה מאוד ו/או תעריפי נסיעה יקרים (לא בהכרח שניהם ביחד!). נכון להיום, אני מתקשה לראות את מי-מהם מתממש בציר אילת-ת"א. עם זאת, אני בהחלט מפנטז על קווי LGV (או Shinkansen או Neubaustrecke, בהתאם להעדפתכם) מהירים בין תל-אביב לירושלים (בהתבסס על תוואי A1 עם שיפורים), ובין חיפה לתל אביב (כולל קו 'עוקף בנימינה המתוכנן זה שנים רבות) עם הארכה אפשרית לבאר שבע. אני לא חושב שיש הצדקה לקו של 350 קמ"ש, אבל בהחלט כן לקווים של 200קמ"ש ואפילו קצת יותר. אתם מתארים לעצמכם איזו מהפכה זה יכול להביא על התנועה בין המטרופולינים העיקריים של המדינה (בתוספת מערכות תחבורה ציבורית עירוניות מתאימותת, כמובן)? לדעתי, הרבה יותר מכביש 6 (ומכיוון עוד מעט פורים, ראוי להפעיל בנקודה זו את הרעשנים).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה