שאלה לגבי נפגעי תאונות.

BALUADOV

New member
שאלה לגבי נפגעי תאונות.

ערב טוב! אני מעוניין לדעת מי מוגדר כלא כשיר לנהיגה עוד לפני שהוא עובר את הבדיקות של משרד התחבורה? כמובן שמדובר על אנשים שעברו תאונות כאלה ואחרות... לצורך העניין, אני עברתי תאונה בעבודה ואחרי ניתוח ותקופה של כמה חודשים החלטתי שאני כבר יכול לנהוג, ניסיתי והנה אני באמת נוהג כמו לפני התאונה!, גם באוטומט וגם בידני, האם הביטוח מחסה אותי (הביטוח לא אישי עליי אלא על כל נוהג ברכב) האם שוטר שעוצר אותי על פנס שבור (איזה שהיא עבירה שולית נגיד) ורואה שאני על קביים (אבל עם דריכה על שני הרגליים) אמור לעשות לי משהו? (שאלתי כבר את השאלה בפורום אחר אבל אני מעוניין בעוד מידע)
 

cוורנה1

New member
השאלה היא אם עברת שיקום../images/Emo35.gifבד"כ,כאשר יש בעיות רפואיות ומגיעים לשיקום, אני יודעת על בית לוינשטיין למשל, שם מדווחים אחרי תאונות קשות ובמקרים של CVA(אירוע מוחי), ומיידעים את החולה על פעולה זו. לפי שאלתך,סביר להניח שזהו המקרה לגביך. עליך לדווח למשרד הרישוי על ההטבה שחלה במצבך, רצוי גם להעביר מסמכים רפואיים המגבים זאת, ותמתין לאישור והנחיות.
 

BALUADOV

New member
תודה על התשובה!

אני הכן עברתי 3 חודשי שיקום בלוינשטיין, לא ידעו אותי שם לגביי נוהל כזה או אחר, מזה אני מניח שהם לא דיווחו לשום גורם, אני מקבל גם קיצבה על נכות זמנית מביטוח לאומי, האם הם אמורים לדווח למישהו? עברו 10 חודשים מאז התאונה וכמו שאמרתי אני לא מרגיש שום בעיה בנהיגה, אני נוהג דיי הרבה אבל לא על הכביש אלא רק בג'יפ בשטחים מבודדים, שזה שדות חקלאיים, שבילי קק"ל מבודדים וכו'... (וזה בשביל להוריד את רמת הסיכון אם באמת אסור לי חוקית לנהוג) אני חושש לדווח למשרד הרישוי לגבי הפגיעה שעברתי בגלל שאני יודע שייקח בערך שנה עד שאני יעבור את הבדיקות של "המכון לבטיחות בדרכים", בבדיקות האלה אני משוכנע ב100% שימצאו אותי כשיר לנהיגה (ובלי צורך באיבזור כלשהו) אז מה שיקרה זה ששנה שלמה תידפק לי בגלל העבודה האיטית, המרושלת וחסרת ההתחשבות של הגופים הרלוונטים.
 

cוורנה1

New member
מסתבר,שמעדכנים רק מי שעבר cva במספר דרגות. מדובר על מרכזי שיקום,על פי הנחיות משרד הבריאות. היום בעיתון ידיעות היתה כתבה בנושא החמרות הבדיקות הרפואיות לנהגים, ראה בכתבה המצ"ב.
 

BALUADOV

New member
לא נראה לי שזה רלוונטי בשבילי

סוג הבעיות הגופניות שמתוארות בכתבה לא דומה בכלל לבעיות בגפיים וכדומה... איך שלא יהיה אני לא השתכנעתי עדיין שהדבר הנכון לעשות זה לפנות למשרד הרישוי (ולתת להם לשרוף לי שנה ללא רישיון), אולי בעולם אוטופי, או בעתיד, כשמדינת ישראל תהפוך למושלמת... נו טוב נראה כבר מה יהיה... המון תודה לך cוורנה על המידע!!!
 

cוורנה1

New member
ייתכן ואין זה קשור אליך,אבל ההחמרה בבדיקות תהיה החל מגיל 40. מי שמכיר את הטפסים לחידוש הרשיון, החל מגיל 60,מתבקש הנהג לגשת לרופא משפחה עם טופס שנשלח איליו, אשר ממלא עבורו על כל סעיף וסעיף, באיזה תרופות הוא משתמש ואם יש מגבלות. בין היתר עליו לגשת לבדיקת עיניים. על פי הכתבה,כנראה יורידו את הגיל לבדיקות החל מגיל 40 מאחלת לך החלמה מלאה, והנאה בנהיגה בטוחה.
 
למעלה