שאלה לגבי מקצוע מורחב וקבלה לאוניברסיטה

שאלה לגבי מקצוע מורחב וקבלה לאוניברסיטה

שלום, אני לא יודעת אם אני נמצאת בפורום הנכון בכלל אז אני מתנצלת מראש אם זה המקום הלא נכון (ואם זה הפורום הלא נכון אז אשמח לדעת לאן לפנות).
השאלה: האם יש חשיבות למקצוע במוגבר בבגרות בדרישות ללימודים באוניברסיטה? אני יודעת שלרפואה נגיד צריך פיזיקה וכימיה ואני מניחה שלמקצועות הנדסה צריך פיזיקה, אבל האם ביתר המקצועות זה רלוונטי? חיפשתי באתר האוניברסיטה בדרישות קבלה וראיתי שבהרבה מקצועות מסתכלים רק על הממוצע הכולל ועל הפסיכומטרי. אני עכשיו בכתה י"א ומסיבות שונות יהיה לי רק מקצוע מורחב אחד ולא שניים- אומנות ל-5 יח"ל (בנוסף לאנגלית מתמטיקה שניהם 5), האם תהיה לי בעיה להתקבל למקצועות מסויימים שאינם ריאלים (אני לא רוצה רפואה או הנדסה)? הממוצע שלי גם ככה יהיה טוב מאוד. האם יש דרישות למשל ללימודי משפטים חוץ מהממוצע+פסיכומטרי+מבחן אנגלית?
 

yaelish89

New member
תשובות

קודם כל הסבר קצר:
מי שמתקבל לאוניברסיטה צריך לעמוד בשני סוגים של דרישות - דרישות כלל אוניברסיטאיות ודרישות של החוג/הפקולטה. הדרישות הכלל אוניברסיטאיות תקפות לכל מי שרוצה ללמוד ואפשר למצוא אותן כאן. כפי שאת יכולה לראות - הן כוללות תעודת בגרות מלאה שכוללת 3 יח"ל מתמטיקה, 4 יח"ל אנגלית ולפחות 4 יח"ל מקצוע מורחב בציון עובר - כך שבתנאים הללו את עומדת בלי בעיה.
הדרישות של החוג/פקולטה קשורות בדרך כלל לציונים - בדרך כלל שקלול של הבגרות והפסיכומטרי, ולעיתים גם יש דרישות נוספות אבל בהחלט לא תמיד.
למשל ברוב המוחלט של החוגים בפקולטה למדעי הרוח אין שום דרישה נוספת ולמעשה אפשר גם להתקבל ללא פסיכומטרי. לפעמים מספר מסויים של יח"ל יכול לסייע להתקבל לחוגים מסויימים (למשל למי שרוצה ללמוד ערבית או אנגלית) - אבל זו לא חובה.
ספציפית לגבי הפקולטה למשפטים, הדרישות מפורטות גם בקישור הזה - והן כוללות בגרות בממוצע 85, פסיכומטרי של לפחות 600, ולפחות 120 באנגלית או 220 בבחינת אמי"ר.
ואגב, אם תחליטי בסוף כן ללכת לכיוון של רפואה או הנדסה ובעצם לא משנה מה תבחרי ללמוד - כדאי לבדוק בעיון את עמוד המידע של החוג כדי לקבל את המידע המלא. כי למשל לפקולטה לרפואה אמנם צריך ידע במתמטיקה, כימיה ופיזיקה ברמה של מספר יח"ל מסויים, אבל אם למישהו אין את הבגרויות הללו ועדיין יש לו ציון התאמה שמאפשר לו להתקבל - הוא יכול לעשות קורס דרך הפקולטה לפני תחילת הלימודים או להשלים את הידע בדרכים אחרות. ובפקולטה להנדסה אמנם צריך ידע בפיזיקה ובגרות בפיזיקה יכולה גם להעלות את ציון ההתאמה של המועמד (וכך לשפר את הסיכוי שלו להתקבל) אבל שוב אם אין לו את הבגרות אבל הוא עדיין יכול להתקבל - גם הוא יכול לעשות קורס דרך הפקולטה.
 
למעלה