שאלה לגבי מכי"ם של 02

  • פותח הנושא IgKh
  • פורסם בתאריך

IgKh

New member
שאלה לגבי מכי"ם של 02

אני כרגע נמצא במקד"צ (סוג של ש"ש) ואני חתום לגרעין נח"ל (כלומר מתחיל פרק צבאי במרץ 08). הבנתי שחלק מהאפשריות העומדות עבור אלה שאינם הולכים לגדוד 50 הוא לצאת לקורס מ"כים של מערך מגל. השאלה שלי היא איך אפשר להגיע לתפקיד זה? יש בשבילו מיונים? למי צריך לפנות? האם זה אפשרי עם פרופיל 64 (לא רפואי, אלא כזה הנובע מקה"ס)? תודה מראש!
 

Reponzel

New member
אממממ..

קורס מ"כים של מג"ל זה מפרופיל 72, אצל בנות... נראה לי שלבנים זה אותו דבר לפי מה שהבנתי רוב הבנים בקורס מ"כים הם בנים יחידים כי זה לא תפקיד קרבי וצריך פרופיל "גבוה"
 

IgKh

New member
../images/Emo51.gif

יש אולי אפשרות לחריגים? הרי הפרופיל שלי הוא לא על סיבות בריאותיות.
 
איזה קה"ס יש לך?

קשיי הסתגלות, על רקע נפשי,שמקנים סעיף נפשי, או קשיי הסתגלות שאינם מדד רפואי? כי עד כמה שאני יודעת, ואני דיי יודעת, קה"ס (מדד שאינו רפואי) לא מורידים פרופיל, זה פשוט רשום בתור מדד מסויים של קה"ס, בנוסף לפרופיל וכל יתר הנתונים...
 

IgKh

New member
קשיי הסתגלות שמורידים פרופיל

יש לי פרופיל 64 (שהעלתי מ-21) וזה הסעיף היחיד שיש לי שמוריד פרופיל.
 
אה אוקיי...

אז זה פרופיל נפשי. ובמקרה הזה - אני לא חושבת שתוכל להיות מ"כ, גם לא באופן חריג, בגלל הפרופיל.
 

IgKh

New member
חבל

בכל מקרה. ד"א, ישנם תפקידי פיקוד אחרים אפשריים? (לא כולל מד"נים בסיס).
 
פרופיל נפשי מצמצם המון אפשרויות...

אני לא רוצה להגיד סתם דברים בלי בסיס, לכן אני לא אגיד איזה תפקידים אתה כן יכול ואילו לא, אבל תפקידי פיקוד לא כללוים בתפקידים שתוכל לבצע...
 

IgKh

New member
כן...

סתם יהיה חבל אם אני אתבזבז על עובד רס"ר או מאבטח מתקנים (לא שיש לי בעיה מיוחד לעשות את זה, אבל בכל זאת).
 

Reponzel

New member
גם לי יש שאלה

הייתי לפני שבועיים - שלושה במיונים להדרכת יח"ש ורשמתי שאני רוצה להיות מ"כית בעדיפות הכי הכי גבוהה (אני ממש מקווה לקבל את זה) לפי מה שהבנתי 58% מהמתמיינות הולכות להיות מ"כיות ונראה לי שרק 30% רוצות את זה משום מה.... קיצר השאלה שלי היא: מ"כים לא עושים תורניות נכון? אז זה אומר שבעצם כל השטויות האלו כמו מטבח ושמירות זה רק לשמך חצי שנה של הקורס.... נכון???
 

PopPy

New member
לא מ"כית בעצמי, אבל אני יודעת שהם

כן עושים כשאין טירונים בבט"ר.
 

Reponzel

New member
עוד שאלה

סליחה על החפירה.... אבל אני לא כ"כ מבינה בזה המ"כים אחראים כל אחד על כיתה או בזוגות? איך זה הולך?
 

דוש2

New member
ככה

כן רוב הבנות שמתקבלות למ"כיות לא רוצות את זה... כי הן לא מכירות את התפקיד ... והאמת... קצת קשה לרצות אותו... מסובך מדיי ... אני כרגע בקו"מ .. בכל מקרה, המכים כן עושים תורנויות שמירהו מטבח במהלך הפגרות.. כי מישהו חייב לשמור בסופו של דבר.. אבל זה עדיין אומר שאת רוב השירות שלך את ממש לא עושה בשמירות ומטלות. מ"כ=מפקד כיתה , אחראי על כיתה, בין שלושה לארבעה מכים אחראים על מחלקה..עם מ"מ וסמלת תחת פיקודם של סמ"פ ומ"פ..
 
למעלה