שאלה לגבי מילת בני העדה האתיופית

elians

New member
שאלה לגבי מילת בני העדה האתיופית

כשיו נודע לי בכללי כי עולים חדשים שעלו מאתיופיה ומשאר יבשת אפריקה נימולו בצורה שונה מהרגיל משהו כמו חיתוך קל או שריטה מישהו יכול לבאר לי את המידע הזה ... זה למען האתר שלי לפיכך עדיף לקבל משהו רשמי ולא דעות אישיות
 

elians

New member
נו אף אחד לא עונה?

זה חרם כללי או סך הכל חוסר ידע ...
 

She Dolphin

New member
חרם?! נראה לי שפשוט לא יודעים...

אני לא יודעת בברור, רק זוכרת משהו... בעליה האתיופית הגדולה הראשונה באמצע שנות ה 80 (שנת 85 אם אני לא טועה) הרבנות הראשית הודיעה שהיא תכיר בגברים האתיופים כיהודים רק אם יעברו טקס של הקזת דם מאבר המין, משהו כמו שריטה קטנה שתסמל ברית מילה מפני שלטענתם ברית המילה שהם עברו שם "לא מספיק טובה". היתה התקוממות גדולה נגד זה והפגנת שֶבֶת (שמחתה על נושאים נוספים, אני כבר לא זוכרת) שנמשכה ימים רבים מול הרבנות הראשית בירושלים. אנחנו מדריכי וחניכי תנועת השוה"צ שהינו שם, הזדהינו אתם ועזרנו לוגיסטית. מאז ועד היום הרשימה של העוולות כנגד בני העם הזה רק גדלה והולכת ובשנים שבאו לאחר מכן גם המדינה תרמה את חלקה המכוער למעשי הרבנות, למשל בסיפור זריקת תרומות הדם של אתיופים מחשש להמצאות נגיף האיידס. אין לי מושג מה המצב עם זה היום, אבל גם אני אשמח מאוד לשמוע אם מישהו יודע.
 

צפנתי

New member
זוהי הקזת דם שמחליפה ברית

מילה כשרה, ונעשית במקרים של ילד שנולד ללא עורלה, גוי שמתגייר נימול ומי שעבר מילה שאינה מקובלת על הרבנות בגלל מבצעה (למשל מילת רופא/גוי אינה כשרה, גם אם מוסרת העורלה כראוי) או הברכה שלא נאמרה וכו'. בבני עדת הפלשמורה בוצעה הקזת דם, בפעמים מסויימות במעמד קבוצתי, ללא הסברה והכנה, שמעתי ראיון עם אחד מבני העדה מספר על החוויה המשפילה כשדמעות בעיניו (....ובעיני...מיותר לציין) קורע לב.
 

lmatan1

New member
כתבו על זה המון דברים ופרושים

ממש כמספר החיים ובכל זאת רוצים עוד אישור עוד חיזוק לשלול את הברית וזה לא נגמר אם הההחלטה לשלול את המילה זה ממשיך וחוצה משפחות ויש השלכות שליליות בהמשך שצריך לעמוד מול החברה ולהגיד בפה מלא אני לא כורת ברית אני לא מקיז דם לתינוק אני מחליט ושכולם יקפצו לי. ואני מוכן לקחת על עצמי שתהיה מחלוקת במשפחתי. וכל זאת כי אין אהבה וכל זאת כי אין פירגון וכל זאת כי אין חיבוק וכל זאת כי אין משמעות וכל זאת כי אין אם מי לכרות ברית וכל זאת כי יש לב שבור.
 
למעלה