שאלה לגבי מחלף לטרון - צפוי לשדרוג במסגרת הפרויקט של כביש 1?

מצב
הנושא נעול.

סנוי

New member
שאלה לגבי מחלף לטרון - צפוי לשדרוג במסגרת הפרויקט של כביש 1?

שאלה לגבי מחלף לטרון - צפוי לשדרוג במסגרת הפרויקט של כביש 1?
ממה שאני זוכר, על גשרי מחלף לטרון ישנם שני נתיבי נסיעה לכל כיוון בלבד. האם צפוי שיורחבו הגשרים להכרלת שלושה נתיבים?
האם ישודרג המחלף בכלל? - בשל קרבתו למודיעין ולאחר הקפאת כביש 39, הוא מהווה חוליה מוהתית בתנועה בין תושבי מודיעין לירושלים, וגם בתנועה מירושלים לדרום.
 

בועז ל

New member
מחלף לטרון אינו נכלל בפרויקט השדרוג של כביש 1

שאלה לגבי מחלף לטרון - צפוי לשדרוג במסגרת הפרויקט של כביש 1?
ממה שאני זוכר, על גשרי מחלף לטרון ישנם שני נתיבי נסיעה לכל כיוון בלבד. האם צפוי שיורחבו הגשרים להכרלת שלושה נתיבים?
האם ישודרג המחלף בכלל? - בשל קרבתו למודיעין ולאחר הקפאת כביש 39, הוא מהווה חוליה מוהתית בתנועה בין תושבי מודיעין לירושלים, וגם בתנועה מירושלים לדרום.
מחלף לטרון אינו נכלל בפרויקט השדרוג של כביש 1
 
לא מומחה בעניין, אבל אני חושב שחלק

אז יהיה שם צוואר בקבוק של שני נתיבים לכל כיוון? חלם
לא מומחה בעניין, אבל אני חושב שחלק
משמעותי מהתנועה במזרח כביש אחד מצטרף מאוחר יותר, במחלף לטרון עצמו ( הבאים ממודיעין ומהדרום) ובשער הגיא (הבאים מאזור ב״ש) וכמו כן המשאיות שמזדחלות בעליות לי-ם ואחראיות לחלק משמעותי מההאטה עוד נוסעות במהירות סבירה באיזור לטרון המישורי.
לראיה העובדה שבד״כ אין פקקים בלטרון, אלא הם מתחילים אחר כך.

אבל אני מסכים שבלי קשר לכמות התנועה ראוי לשדרג את מחלף לטרון שבנוי בצורה מסוכנת שכבר לא רואים היום.
 

סנוי

New member
לא אמרתי שיש צורך, אלא שיהיה שם צוואר בקבוק.

כל גאון בא וצועק חלם. אין צורך בשלושה נתיבים לכל אורך הכביש.
לא אמרתי שיש צורך, אלא שיהיה שם צוואר בקבוק.
הרי לפני ואחרי המחלף ישנם שלושה נתיבים. גם היום! אז חבל שלא ניצלו את המומנטום והרחיבו את הגשר שם. המילה חלם באה לייצג שלא חשבו על העניין שייתכן וייוצר שם צוואר בקבוק, ולא בשביל להתיימר שאני מבין אם צריך את ההרחבה הזאת או לא.
 

בועז ל

New member
צריך להכיר היטב-היטב כל פרויקט לפני ש"חלם" מושלך למרחב

לא אמרתי שיש צורך, אלא שיהיה שם צוואר בקבוק.
הרי לפני ואחרי המחלף ישנם שלושה נתיבים. גם היום! אז חבל שלא ניצלו את המומנטום והרחיבו את הגשר שם. המילה חלם באה לייצג שלא חשבו על העניין שייתכן וייוצר שם צוואר בקבוק, ולא בשביל להתיימר שאני מבין אם צריך את ההרחבה הזאת או לא.
צריך להכיר היטב-היטב כל פרויקט לפני ש"חלם" מושלך למרחב
הציבורי. מאוד ייתכן שדווקא כן חשבו על הרחבת המחלף ואיזושהי מגבלה כלשהי (הנדסית, תקציבית, סטטוטורית, מה שתעלה על הדעת) היא זו שמנעה או מעכבת למועד מאוחר יותר את ביצוע. בנוסף, ייתכן וקודמי צודק ואולי באמת אין צורך בשלושה נתיבים בקטע האמור. מובן מאליו שאיני פוסל את האופציה שאכן נעשתה כאן שגיאה, אבל ע"מ לצאת בהצהרה כה נחרצת בעניין, יש להכיר את הפרויקט על כל שלביו המוקדמים.
 

GLSRA

Active member
גם אם יש צורך וגם אם לא בדחיפות מדובר בפרוייקט קטן יחסית ...

צריך להכיר היטב-היטב כל פרויקט לפני ש"חלם" מושלך למרחב
הציבורי. מאוד ייתכן שדווקא כן חשבו על הרחבת המחלף ואיזושהי מגבלה כלשהי (הנדסית, תקציבית, סטטוטורית, מה שתעלה על הדעת) היא זו שמנעה או מעכבת למועד מאוחר יותר את ביצוע. בנוסף, ייתכן וקודמי צודק ואולי באמת אין צורך בשלושה נתיבים בקטע האמור. מובן מאליו שאיני פוסל את האופציה שאכן נעשתה כאן שגיאה, אבל ע"מ לצאת בהצהרה כה נחרצת בעניין, יש להכיר את הפרויקט על כל שלביו המוקדמים.
גם אם יש צורך וגם אם לא בדחיפות מדובר בפרוייקט קטן יחסית ...
יחסית להיקף כל הפרויקט.
אפשר יהיה להוסיף ולהשלים יותר מאוחר. אין כאן טעות שלא ניתן לתקן ובכל מקרה אין כאן אבדן כסף על השקעה שתלך לאיבוד.
 
ראיתי במסמכי תוכנית המתאר של מחוז ירושלים (שינוי 30) ש

שאלה לגבי מחלף לטרון - צפוי לשדרוג במסגרת הפרויקט של כביש 1?
ממה שאני זוכר, על גשרי מחלף לטרון ישנם שני נתיבי נסיעה לכל כיוון בלבד. האם צפוי שיורחבו הגשרים להכרלת שלושה נתיבים?
האם ישודרג המחלף בכלל? - בשל קרבתו למודיעין ולאחר הקפאת כביש 39, הוא מהווה חוליה מוהתית בתנועה בין תושבי מודיעין לירושלים, וגם בתנועה מירושלים לדרום.
ראיתי במסמכי תוכנית המתאר של מחוז ירושלים (שינוי 30) ש
שמחלף לטרון סומן מעט צפונית למיקומו הנוכחי, כך שכביש 3 עובר צפונית למוזיאון יד לשיריון (ובעצם לא עובר את הקו הירוק) חשוב לציין שזו תוכנית מחוזית ולא תוכנית מפורטת, ככה שצריך לקחת את העניין בערבון מוגבל. ייתכן שזה ירושה מהגירסאות הראשונות של התוכנית המחוזית שתוכננו לפני שמובלעת לטרון הייתה בידינו.
אגב, בתוכנית הזו כביש 3 מסומן בתור "כביש 7" ובמחלף שורק הוא ממשיך לכיוון אשדוד ולא לאשקלון כמו היום. מעניין.

 

סנוי

New member
באמת נראה מעניין!
יש לך קישור למסמך?

ראיתי במסמכי תוכנית המתאר של מחוז ירושלים (שינוי 30) ש
שמחלף לטרון סומן מעט צפונית למיקומו הנוכחי, כך שכביש 3 עובר צפונית למוזיאון יד לשיריון (ובעצם לא עובר את הקו הירוק) חשוב לציין שזו תוכנית מחוזית ולא תוכנית מפורטת, ככה שצריך לקחת את העניין בערבון מוגבל. ייתכן שזה ירושה מהגירסאות הראשונות של התוכנית המחוזית שתוכננו לפני שמובלעת לטרון הייתה בידינו.
אגב, בתוכנית הזו כביש 3 מסומן בתור "כביש 7" ובמחלף שורק הוא ממשיך לכיוון אשדוד ולא לאשקלון כמו היום. מעניין.
באמת נראה מעניין!
יש לך קישור למסמך?
 
תפריד את כביש 7 לשני חלקים

ראיתי במסמכי תוכנית המתאר של מחוז ירושלים (שינוי 30) ש
שמחלף לטרון סומן מעט צפונית למיקומו הנוכחי, כך שכביש 3 עובר צפונית למוזיאון יד לשיריון (ובעצם לא עובר את הקו הירוק) חשוב לציין שזו תוכנית מחוזית ולא תוכנית מפורטת, ככה שצריך לקחת את העניין בערבון מוגבל. ייתכן שזה ירושה מהגירסאות הראשונות של התוכנית המחוזית שתוכננו לפני שמובלעת לטרון הייתה בידינו.
אגב, בתוכנית הזו כביש 3 מסומן בתור "כביש 7" ובמחלף שורק הוא ממשיך לכיוון אשדוד ולא לאשקלון כמו היום. מעניין.
תפריד את כביש 7 לשני חלקים
הקטע במפה בו כביש 3 מסומן כ"7" הוא אכן שונה מהמצב היום.
אגב לפי התכניות הקיימות היום כביש 7 אמור להמשיך מזרחה ממחלף שורק ולהגיע אל כביש 38 באיזור צומת שמשון. קשה לדעת אם הקטע הזה ייסלל אי פעם.
אבל ממחלף שורק מערבה הכביש כן ממשיך לכיוון אשדוד, בעוד כביש 3 ממשיך לכיוון אשקלון, ולא כמו שכתבת.
כביש 7 הוא היום כביש מהיר ממחלף שורק ועד ניר גלים.
 
הדגשתי את זה שכביש 3 סומן בתוכנית "כביש 7"

תפריד את כביש 7 לשני חלקים
הקטע במפה בו כביש 3 מסומן כ"7" הוא אכן שונה מהמצב היום.
אגב לפי התכניות הקיימות היום כביש 7 אמור להמשיך מזרחה ממחלף שורק ולהגיע אל כביש 38 באיזור צומת שמשון. קשה לדעת אם הקטע הזה ייסלל אי פעם.
אבל ממחלף שורק מערבה הכביש כן ממשיך לכיוון אשדוד, בעוד כביש 3 ממשיך לכיוון אשקלון, ולא כמו שכתבת.
כביש 7 הוא היום כביש מהיר ממחלף שורק ועד ניר גלים.
הדגשתי את זה שכביש 3 סומן בתוכנית "כביש 7"
מה שבאתי להגיד זה שבתוכנית הזו הקטע של כביש 3 ממזרח למחלף שורק מסומן בתור "כביש 7. ההבדל הנוסף הוא זה שאתאר פה בתמונות:



 
מצב
הנושא נעול.
למעלה