שאלה לגבי כושר גופני

avima

New member
שאלה לגבי כושר גופני

שלום לכולם קצת רקע אני מתאמן בטאיקוונדו כבר מעל 10 שנים. לאחרונה (מספר חודשים) התחלתי לעבוד בחדר כושר ולמדוד את הדופק מתוך מטרה לשפר יכולת אירובית כי רוב העבודה אצלנו היא כוח מתפרץ. הדופק הבסיסי שלי יחסית גבוה. אני בעיקר רץ על מסילה ובפעם האחרונה החלטתי לרוץ 40 דקות בדופק 165 התחלתי במהירות 9 (קמש כנראה) ואחרי פרק זמן של מספר דקות הדופק התיצב (אני חושב) על 165 אחרי 25 דקות ריצה ב 9 הדופק התחיל לעלות לאט לאט ועל מנת לשמור על דופק של 165 נאלצתי להוריד מהירות ריצה בהתחלה ל 8.9 ובסיום (אחרי 40 דקות) הייתי ב 8.6 השאלות 1. תוך כמה זמן אמור הדופק התיצב לערך המתאים לפעילות הגופנית האם מדובר בדקות ספורות או עשרות דקות ? 2. האם זה מוזר שאחרי זמן פעילות ממושך (עשרות דקות) שבה פעילות הלב בערך מסוים הדופק יחזור לעלות (הצטברות חומצת חלב אולי ?) או שהוא אמור להשאר קבוע כפונקציה של המאמץ הנתון (מהירות במקרה זה) ? 3. האם אפשר ללמוד מכול זה משהו על הכושר שלי (לשיפור) ? אשמח לכול הערה או הארה ושיתןף של נסיונכם תודה על עזרתכם.
 

floppy disk

New member
פורום כושר גופני יותר מתאים לשאלה

למרות שגם פה יש מעט אנשים שיוכלו לעזור לך
 

לירוןE

New member
תשובות.

1. הדופק אמור להתייצב כשאתה עובר את שלב ה"גירעון חמצן", בערך כ3- דק', לאחר תחילת הפעילות. * הדופק אינו מתייצב על ערך קבוע אלא על תחום ערכים קבוע, כלומר בתחום הדופק המסויים הוא יכול לנוע למעלה ולמטה וזה נורמאלי. 2.עיין תשובה מספר 1. 3. כדי לשפר את הכושר אתה צריך לדעת מהו הדופק המקסימלי שלך, ולעבוד על אחוזים מסויימים מדופק זה. חשוב לומר שכל פאן של כושר גופני יש את אחוזי הדופק שלו. לדוגמה: לסבולת אירובית (לב-ראיה) צריך לעבוד על 70%-85% מהדופק המירבי. בהצלחה!
 
מטרות ואמצעים

הואיל והינך מדבר על שיפור יכולת אירובית אתייחס לזה כלשונו. הדרך: שלב 1 בניית בסיס אירובי משך שלב: 3 חודשים תדירות אימונים 3-5 פעמים בשבוע משך אימון: להתחיל ב30 דקות וכל שבוע להוסיף 5 דקות עד ל60 דקות קצב: קצב נינוח שניתן לדבר תוך כדי פעילות גופנית. אופן ביצוע האימון:חימום איטי ומדורג של העלאת המאמץ על פני 10 דקות,עבודה ב"משך אימון" ולבסוף הורדת מאמץ הדרגתי על פני 10 דקות. בהנחה שביצעת מבחן מאמץ(ארגומטריה) עבוד בפרמטרים שהתקבלו. במידה ולא ,רק עקוב אחר טווחי הדופק לאחר 8 שבועות של אימונים תראה התייצבות והשינויים יהיו הדרגתיים יותר.
 

avima

New member
תודה על התשובה אך

שים לב שאתה מציע תוכנית עבודה סכמאטית ללא התיחסות ספציפית. בגדול אני עובד "בערך" כבר כמה חודשים - הבסיס הוא כללי האצבע הדומים למה שכתב לירון בהודעה קודמת (או למעשה שימוש בנוסחא הידועה 220 פחות גיל = קצב מכסימום ... וכדומה) ותה אני מנסה להתאים את האימון למאפינים האישיים שלי תוך שימוש בדופק כמדד. בכול מקרה - תודה על העזרה.
 
מה ציפית מעל האינטרנט?

ברור שאין וגם לא תהיה התייחסות ספציפית מעל האינטרנט. רוצה יחס אישי,בשמחה. אתה וכל אחד מוזמן לפנות אלי דרך מסר. בין שאר עיסוקיי אני: מאמן כושר של קבוצת ספורט תחרותית בענף אחר. יועץ תזונה. מדריך חדר כושר. מאמן אישי. Wellness Coach הידעת מהו מרחק הניתור של קנגרו?
 

Tonjin

New member
או, אז אתה האדם הנכון לשאול אותו

(כן, כן מעל דפי האינטרנט...) במידה ויש לי אימוני בוקר מוקדמים ולעיתים אינטנסיביים, 4 פעמים בשבוע או יותר ואני מסוג האנשים שלא מסוגלים להכניס לפה שום דבר בבוקר (חוץ מקפה שזה לא נחשב וגם לזה אין תמיד זמן..) וכך יוצא לפעמים שאני לא אוכל כלום (אבל בפירוש כלום, לא "כלום" כמו ב"כמעט כלום" או ב"קצת"...) עד הצהריים או מעבר לזה 1) מהי הבעייתיות של זה, אם בכלל (בהנחה שזה ככה כבר כמה שנים ואני אישית לא חש בבעייה מיוחדת) 2) במידה וישנה בעיתיות או שזה מונע ממני מלהפיק את המירב והמיטב מהאימון - יש לך אילו עיצות או רעיונות? 3) בקשר לקנגורו, אתה מתכוון לגובה או למרחק...?
 

avima

New member
תודה על התשובה אבל

חשבתי שהייתי די ברור. מה שציפיתי לקבל היה תגובות מאנשים שונים על לקבל מגוון של התנסויות רלוונטיות. יעוץ אישי יש לי כרגע בשפע הן בווינגייט (קורס מדריכים) הן בחדר הכושר והן אצל המאמן שלי (מאמן מוסמך) בכול מקרה תודה לך על הצעתך וההתיחסות לשאלתי
 
למעלה