שאלה לגבי חתולי רחוב...

שאלה לגבי חתולי רחוב...

קניתי היום קופסה של מזון יבש לחתולים...אבל כשחילקתי לכמה חתולים שהתאספו סביבי שמתי לב שלא כולם אכלו...השאלה שלי היא למה? אולי חתולי בית ורחוב יכולים להיות שונים מבחינת המזון שהם אוכלים אבל איך אפשר לגרום לאלה שלא אכלו לאכול?יכול להיות שהם יירצו רק דברים רכים/רטובים?(למשל עוף,בשר,קופסאות שימורים לחתולים וכדומה...)
 

f e l i n e

New member
כמו שלא כל בני האדם אוהבים

את אותו מזון כך גם חתולים
. אין זה קשור כלל לעובדה שמדובר בחתולי רחוב לעומת חתולי בית. בהשוואה ביניהם חתולי הרחוב שונים- בזה שהם רעבים יותר- ולכן מוכנים יותר לטעום מזון שלא מאוד ערב לחיכם. בנוסף, חתול הוא חיה בררנית במיוחד ואצלנו בחצר ישנם חתולים שלא ילקקו שמנת עבור כל הון שבעולם ולמרות שבטנם מקרקרת, ואילו אחרים יעוטו עליה ויחסלוה ביעף. יתכן מאוד שהחתולים שאת מאכילה יאהבו יותר מזון מקופסאות שימורים, אבל גם כאן ישנם טעמים שחלקם לא יחבבו. מבחינה כלכלית לא ישתלם לך להאכיל אותם במזון לח כי לאורך זמן רכישתו יקרה יותר. אני מציעה לך לנסות לערבב מזון שימורים עם מזון יבש (ארולי לשנות את סוג המזון היבש) ולהגביר בהדרגה את מינון המזון היבש. לא לשכוח קערת מים
. כל הכבוד על יוזמת ההאכלה
.
 
אני יודעת שבטח הם רעבים הרבה יותר..

אבל אלה שלא אכלו הם לא נראו רעבים...כאילו ישבו בתנוחה של כמעט שינה ונראו אדישים כאלה... בגלל שאני לא כל כך מכירה חברות מזון לחתולים(יותר לכלבים בגלל האחת שיש לי בבית)אז איזה שימורים הכי טובים?ראיתי כמה...לה-קט,סימבה,פליקס או משהו כזה ועוד כמה שלא זכורים לי השמות...שהם יותר יקרים וכל שימורים עולה בין 6-9 ש"ח...אני לא מסתכלת על המחיר אבל היקר הוא הטוב או שזה לא משנה? ואיך ניתן לשמור על האיכות של השימורים אחרי שפותחים את הקופסה?
 

f e l i n e

New member
אכן בדרך כלל: יותר יקר יותר טוב

אבל יותר יקר לא אומר בהכרח יותר טעים לחתול
. לפעמים הם מעדיפים ג'אנק אמיתי. אם יש לך הרבה חתולים בחוץ: לא תצטרכי לשמור שטאריות במקרר, כי לא יוותרו כאלה. אם בכל זאת נשאר, אני אישית משתדלת להעביר לכלי אחר ולשמור מכוסה במקרר. אבל אימי (שמאכילה את נאצ'וס נונייז רוב השבוע) לא נוהגת כך ומשאירה את השאריות בתוך האריזה המתכתית המקורית, שהיא מכוסה ומאוחסנת במקרר כמובן. על איכות השימורים לא ניתן לשמור באופן מלא- אבל היא נשמרת פחות או יותר. כיסוי הקופסה עוזר חמנוע מהשכבה העליונה מלהתייבש.
 

cwen

New member
תבדקי בסביבה, אולי יש תחנת האכלה

ואלה שלא אכלו, פשוט הגיעו שבעים. אצלי ברחוב למשל יש מזנון פתוח באחת החצרות, והחתולים באיזור מסתובבים שמנים ומפוטמים. גם מתחת לבית שצמוד לשלי יש מישהו שמניח מעט מזון ומים לחתולים. אני לא מאכילה בדיוק בגלל זה - כבר עושים את זה די והותר בסביבה שלי. (והחתולים גם מעוקרים ומסורסים אז אין הרבה מהם). אם יש כבר מאכיל באיזור שלך, אז רצוי לחלק ביניכם את העבודה באופן מתואם. חתול מורעב אוכל הכל, אז כנראה הם מקבלים מזון באופן קבוע במקום אחר. אני הבנתי שרוב השימורים הם אותו דבר - ככה ככה מבחינה תזונתית, למעט הרפואיים ששם המחיר כבר קופץ. לאחר פתיחת הקופסה שומרים אותה במקרר. צריך לחמם את המזון מהמקרר לפני שנותנים לחתולים עד לטמפרטורת החדר.
 

28איילת

New member
שימורים לחתולי רחוב

שלא תעזי לשלם יותר מ-2.8 לקופסא. אם קונים במגש זה יוצא זול יותר את הקופסא הפתוחה מכסים בנייר כסף ושמים במקרר לא יותר מאשר כמה ימים! ואלה שלא אכלו פשוט מתפנקים! בסוף הם יאכלו....
 
זה אוכל יבש

יש בשקיות קטנות ויש גדולות. זה שקית בצבע צהוב וכתוב בכתום תסתכלי האתר הזה. אל תשכחי לתת לחתולים קופסא עם מים. אל תתני אוכל מקופסאות שימורים, באים ג'וקים וזה לא כל כך כדאי, אולי מידי פעם כצ'ופר.
 

לימור י

New member
אוי החוצפנים הקטנים האלו, מה שהם

מרשים לעצמם לדרוש
. אז ככה יכולות להיות כמה סיבות לזה שחלק לא אכלו, דבר ראשון יכול מאוד להיות שהם פשוט לא היו רעבים. אם את לא מאכילה אותם בצורה קבועה יכול להיות שהם פשוט לא בנו על זה שתהי שם וכבר התארגנו לעצמם על איזו סעודת פח זבל טעימה (או לחלופין האם יכול להיות שיש מאכיל אחר באיזור?). סיבה שניה תשמע מוזר אבל כבר נתקלתי בזה, חתולי רחוב שנולדו וחיו ברחוב כל חייהם פשוט לא יודעים לזהות את הגרגירים המוזרים האלו כאוכל
(מצטערת אבל אני פשוט קצת סנילית, האם זו פעם ראשונה שאת מאכילה אותם?). אני אישית לא ממש אוהבת להתעסק עם כל האבוג'רס של אוכל רטוב, זה גם עולה המון וגם מאוד מלכלך\מריח\מושך חרקים (סיבות לשכנים להתעצבן). ההצעה שלי היא להמשיך ולהאכיל אותם באותו האוכל שרכשת (רצוי פחות או יותר בשעה קבועה - טווח של שעתיים זה בסדר) , אם אלו שלא אכלו פשוט לא היו רעבים הם מהר מאוד ילמדו "לנצל" את המטבח
, ומי מהם שלא מבין שזה אוכל יתחיל גם הוא מהר מאוד לבדוק מה בדיוק האחרים אוכלים. כדאי לרכוש מזון ברמה סבירה (לא צריך להשתולל עם זה תלוי ביכולת הכלכלית כמובן) בשקים גדולים של האכלת רחוב, מהנסיון שלי חתולים הם חיות רכלניות בטירוף, היום הגיעו 5 עוד יומיים כבר יגיעו 8 ועוד חודשיים כבר יהיו שם 15. הפיתרון שלי לצ'ופר שלא מלכלך זה קצת פסטרמה פעם בכמה זמן, אני קונה קצוות מהמעדניה בסופר, מוכרים את זה במכיר ממש סביר כך שבעבור 8-12 ש"ח אני מקבלת ממש כמות יפה והחבר'ה שלי משתגעים על זה (יעידו על כך השריטות שחטפתי אתמול כשהם רק זיהו את השקית).
 
הייתי מאכילה אותם לפני כמה שנים אבל

מאז הלכו חתולים שהיו ובאו אחרים(למרות שיש כמה שאני עדיין זוכרת פה) ואז גם כן הייתי קונה להם רק שימורים אבל הפסקתי בגלל שהשכנים היו מתלוננים על שזה הפריע להם. אגב רציתי לשאול מה זה החבילות הקטנטנות האלה(מה שראיתי זה בטעמים סלמון וכבד)וגם קופסאות קטנות כאלה(יותר מהרגילות)למה הם נועדו? ומה שהכי אני רוצה לדעת...למה לחתולים יש חלק מסוג מזונות יבשים בקופסאות ולא עושים אותו דבר גם לכלבים? ראיתי שמחיר לקופסה הזאת לחתולים זול בהרבה יותר מאותו אוכל בשקית קטנה
 

לימור י

New member
אם עברו שנים אז נתיחס לזה כאילו את

מאכילה פעם ראשונה ואז בהחלט צריך לתת להם להתרגל. אני לא כל כך מבינה למה את מתכוונת כשאת שואלת על החבילות הקטנטנות, אבל בד"כ מדובר או בחטיף (ממתק שמיועד לשמור על השיניים או למנוע כדורי פרווה) או באוכל "אליתיסטי" מהסוג שאומר כמה יותר קטן ככה תשלמו יותר. ככה או ככה זה לא משהוא שקונים לחתולי רחוב, בד"כ (למרות שאני כן מחלקת חטיפים לשיניים מדי פעם). לגבי האוכל רצוי לרכוש מזון למאכילי רחוב בשקים גדולים כלומר משהוא מ- 17 קילו ומעלה, בכל חישוב שלא תעשי זה תמיד יוצא הכי זול לקילו ואם את מאכילה 5 חתולים ויותר זה כבר מאוד משמעותי, צריך להקפיד לסגור את השק טוב וככה האוכל לא מתקלקל גם אם לוקח לך יותר מחודש לגמור אותו. אם תאמרי באיזה איזור את גרה אנסה להמליץ על מקום טוב לרכוש אוכל חתולים בזול.
 
אני מי-ם..ולקנות שקית 17 ק"ג לא נרא

לא נראית לי...אולי לקנות שקית בינונית או קטנה(לא יודעת כמה קילו זה יוצא..נגיד איזה 3-6 ק"ג?) אבל אם את אומרת שתמליצי לי על מקום שהוא זול אני אחשוב על זה(מה גם שבינתיים יש עדיין את מה שקניתי היום... ודבר אחרון...כמה פעמים ביום ובאיזה שעות צריך לתת להם אוכל?(שהייתי אז מאכילה לא הייתי עושה זמנים קבועים...אבל הם היו באים תמיד כשהייתי יוצאת מהבית)
 

28איילת

New member
אפשר פעם ביום (רצוי ערב מאוחר)

חייב כלי גדול עם מים טריים, מוסתר מתחת לאיזה שיח!
 

28איילת

New member
מה קשור י-ם? אמא שלי משם ומזמינה

שקים גדולים כל הזמן. מביאים לה את עד הבית. וזה באמת הבדל רציני במחיר....
 

28איילת

New member
האריזות הקטנטנות נועדו לחתולי צמרת

בלבד. למי שיש כסף להאכיל את חתולי הרחוב שלו ב2.5 גרם האלה, יש גם כסף לסרס את כל חתולי ארצינו
 

אשתר1

New member
מזון לחתולי הרחוב

הבסיס להאכלה סדירה רצוי שיהיה יבש ,תלוי כמה חתולים את מאכילה,מנסיון הפיות הרעבים שיגיעו רק יגדלו עם הזמן ,ולכן קנייה של שק 17 ק"ג היא הכי כדאית לטווח הארוך.(סוג בינוני /טוב עולה כ -140 ש"ח) חשוב להקפיד שהמרכיב העיקרי במזון יהיה בשר/עוף ולא קמח תירס. חתולים רבים אינם אוכלים יבש לא איכתי כי טעם התירס אינו ערב לחיכם. כמו כן ניתן לערבב את המזון היבש עם מזון רטוב מקופסא לשפוך מעט מים חמים ולהמתין שהיבש מתרכך ונעשה ריחני יותר,ברוב המקרים אחרי ערבוב כזה גם הבררניים יותר אוכלים את היבש המצופר והמשופר.
 
האכלתי היום...ועוד מעט השעה האחרונה

לאוכל היום מתקרבת...אז תראו...שמתי לב שיש מספר חתולים שהם רוצים לאכול אבל מה קורה? אחד מהם נראה שיש לו צליעה וזה מקשה עליו להתקרב כי חתולים אחרים מסלקים אותו...ויש עוד כמה חתולים צעירים שגם כן מנסים להתקרב אבל בגלל חתולה די מבוגרת ששורטת ותוקפת אותם עם השיניים שלה הם מפחדים להתקרב גם כן...מה ניתן לעשות? דרך אגב שריטות עליי מהם לא מפחידות אותי(וגם לפעמים הכלבה משאירה עליי שריטות וסימני משיכה עם הרצועה חח)
 

cwen

New member
את יכולה לנסות לחלק לכמה מנות

במקום לשים את הכל במרוכז, פזרי כמה מנות בסביבה, ואז מי שידחה ממנה אחת ילך להשביע את רעבונו באחרת.
 
למעלה