שאלה לגבי חלב

Ambitionz

New member
שאלה לגבי חלב

אני מקווה שזה המקום. קראתי כל מני מאמרים ומחקרים בנוגע לחלב בקר והאמת שאני די נרתעתי כתוצאה ממה שנכתב. כיום אני לא אוכל ושותה חלב פרה, בעיקר בעקבות מה שקראתי אבל גם כי הקיבה שלי די רגישה לחלב. רציתי לשאול 2 דברים: דבר ראשון, האם יש אילושהם בעיות עם שתייה של חלב כבשים/עיזים? האם הגוף שלנו מעכל מוצרי סויה באופן טבעי ובריא? תודה!
 

NetoGreen

New member
פנייתך בטיפול

אורי שלום פנייתך הועברה לדיאטנית ותענה בהקדם תודה
 

nataly210

New member
חלב

היי, קודם כל אני רוצה לברך אותך ולאמר לך שאתה עושה את הדבר הנכון. מוצרים מן החי אינם בריאים לבני האדם ובמיוחד מוצרי חלב מן החי. המחשבה הכי בסיסית שאתה יכול לשאול היא : האם חלב פרה מיועד לבני אדם? לא... הוא מיועד לעגל ולכן באופן טבעי אינו מתאים לבני האדם. כך גם לגביי עזים, וכבשים. אפשר גם לשאול: איזו חיה אתה מכיר ששותה חלב עד מותה ? אף חיה (חוץ מבני האדם כמובן שהמציאו את הדבר הלא טבעי הזה). כל חיה כולל האדם זקוקה לחלב אימו בשנים הראשונות לחייה ולאחר מכן אין בחלב צורך גם מבחינה פיסיולוגית שכן גם אנזימים המיועדים לפירוק החלב כבר אינם בגיל מסויים. מוצרי סויה נפלאים, בריאים ומספקים חלבון. (טופו, טמפה, פולי סויה טריים, פולי סויה יבשים ועוד...). בהצלחה
 

Ambitionz

New member
אמנם חלב בהמה לא מיועד לאדם

אבל יש חיות שנהנות רק מבשר חי וזה כל מה שהן אוכלות כי הן טורפות, אך האדם אוכל מגוון מאכלים. חתולים לדוגמא, נמשכים לחלב בהמה באופן אינסטנקטיבי (מבויתים או לא), וגם כלבים. בני אדם במשך אלפי שנים הרגילו את גופם לשתיית חלב לא שלהם, במזרח התיכון - חלב עיזים כבשים וגמלים, לדוגמא אצל הערבים - גבינת לבאנה, באירופה ישנה תרבות ארוכת שנים של גבינות בקר. באפריקה ובמזרח זה לא קיים ולכן מי שמגיע משם - הגוף שלו דוחה ישר את החלב. לעומת זאת, במזרח רגילים לאכול מאכלי סויה, ובמערב לא, לכן, כך שמעתי מדיאטנית שביקרתי אצלה, הגוף שלנו לא מעכל סויה באופן מיטבי על מגוון מאכליו. מה ששמעתי לגבי חלב הפרה הוא שהגוף לא מעכל אותו כמו מאכל רגיל ובעיקר הגוף רגיש לקזאין ולחלבון אשר הוא פועל נגדו כגורם עוין שנכנס לגוף. השאלה אם זה גם קורה כאשר אוכלים חלב עיזים לדוגמא, או שגוף האדם באמת רגיל ולא דוחה אף מרכיב בחלב כזה? והאם גוף אדם שאינו מזרחי (אזור סין) במוצא באמת מעכל סויה כמו שצריך? ובכל אופן, מאילו מאכלים אפשר לקבל כמויות סידן וחלבון הנדרשות לגוף? תודה על ההתייחסות, מקווה שתהיה היענות גם לפוסט הזה...
 

nataly210

New member
תשובה

חיות אוכלות בשר חי כי אין להם אלטרנטיבה אחרת. חתולים נמשכים לחלב כי בני האדם נותנים להם אותו. בכל אופן איני רוצה להרחיב על נושא האידיאולוגי כי לא על זה שאלת אלא יותר על הנושא הבריאותי. איני ממליצה על מוצרי חלב או על מוצרים מן החי. כמובן לשיקולך, אתה לא חייב להסכים.
 

MidNight Flame

New member
מצטער נטלי אבל חארטה.

כל עוד אין אי סבילות ללקטוז אין שום בעיה לצרוך חלב עלל שלל מוצריו ואפילו מומלץ. רמת הסבילות משתנה מאדם לאדם והאנזים "לקטט" אכן קיים אצל רוב האנשים ברמות מספיק טובות ע"מ לצרוך מוצר פה ומוצר שם ולא תגרם שום בעיה. אני אישית צורך ליטר חלב ביום וכל עוד אני לא צורך אותו בבת אחת אין שום בעיה, להפך. על כל נטורופת שיטען שחלב לא מתאים לאדם יש מאה רופאים שיטענו שחשוב לצרוך מוצרי חלב. סויה יכולה לעשות בעיות בכמות גדולה לעומת זאת. אדם הוא טורף-על. ככה הוא מוגדר וככה זה צריך להיות. עובדה שכל צימחוני / טבעוני לוקה בחוסרים כאלה ואחרים בכל בדיקת דם שיגרתית וצריך להשלים חוסרים ע"י כדורים וכו'. אני לעומת זאת בתור אדם שחי על בשר וחלב ואוכל די מאוזן לא לוקה בשום חוסר. זה כמו אכילה לפי סוג דם, שרלטנות של נטורופתים.
 

nataly210

New member
אתה לא חייב להסכים

רופאים לא לומדים תזונה ועל כן לא מוסמכים לתת ייעוץ תזונתי. ועל השאר הבעתי את דעתי המקצועית לשיקולכם.
 

MidNight Flame

New member
תוך התעלמות מוחלטת מה...

שטויות ויפות הנפש שנכללו בהודעה של הבחור השני שהגיב, יש לי חדשות בשבילך : 1) רופאים לומדים תזונה 2) תזונאים ודיאטניים קליניים ממליצים ברוב מכריע על צריכת חלב ומוצריו 3) בתור נטורופתית נדמה לך שאת יודעת יותר מתזונאים? אני בספק אם הידע שלך בתזונה מתעלה על ידע של רופא משפחה. וזו דעתי המקצועית בתור מאמן אישי שעובד די צמוד עם תזונאיות קליניות שיקולי מוסר הם לא מענייני, אני אוכל כחצי עד ק"ג בשר ביום ומרגיש עם זה נפלא.
 

אישעם

New member
זה לא נכון במציאות

אולי רק 2 נכון אבל זה מתוך חוסר ידע. מעניין אותך כושר וספורט ? קבל : http://www.goleango.com/show_specific_member.php?auth_id=1&man=0 לא יזיק לך קצת להגביר את היקף הידע, בעיקר כל הידע המוטעה שצברת. זה רק עניין של זמן, אתה מקצר את חייך וזה מדעי. מדעי לגמרי שתזונה עם בשר מביאה למחלות ולקיצור חיים. זו המציאות העובדתית, קבל אותה. אני גם יכול להוכיח.
 

MidNight Flame

New member
תואר בחינוך גופני ובניהול מערכות רפואה אמור ל

להרשים אותי? ניהול באולימפוס אמור להרשים אותי? מאמרים בסיסיים? בחיאת דינאק, אם נדמה לך שאתה יודע יותר מתזונאים קליניים ורופאים אתה רק חי בסרט זה הכל. תחסוך לי, הרי לא סתם בחרתי להתעלם מהתגובה הפנאטית שלך.
 

אישעם

New member
כן זה אמור להרשים אותך ולספק לך ידע נכון

ידע אמתי, רפואי, תזונתי. ההתעלמות שלך היא התעלמות מהאמת. אמרתי לך, אני יכול להוכיח לך מדעית שאתה מקצר את חייך ומביא לעצמך תחלואות ע"י בשר. אבל הגבת די מהר ולא קראת את המאמרים ששם. האם להתאמץ ולהביא לך מידע רפואי ומדעי נוסף או שבריאות ואיכות חיים לא מעניינים אותך ?
 

MidNight Flame

New member
אל תטרח, אתה רחוק שנות אור מלהיות...

בר סמכות בעיני וכנ"ל הסימוכין הלא מועילים שאתה מביא.
 

nataly210

New member
רק כמה מילים נוספות...

1. רופאים לא לומדים תזונה, לפחות לא ברמה שנטורופת לומד. 2. דיאטנים משתלמים במכללות שמלמדים בהם נטורופתיה ותזונה קלינית טבעית כי אין להם מספיק ידע. 3. בתור נטורופתית יש לי את הידע הכי נרחב בנוגע לתזונה. אם לא ידעת נטורופת הוא גם מוסמך תזונאי קליני טבעי. ובקשר לבריאות שלך, אתה כל כך בטוח שאתה אוכל בריא, אך אתה טועה טעות מרה.
 

MidNight Flame

New member
שמעתי נטורופתים בעבר

אני לא יכול אפילו להעלות על גבי הפורום את דיעותיי על המקצוע כי יהיה צורך בכמה מחיקות רציניות. אני חי בריא, הגוף מתפקד 100% וגם במצבי אקסטרים שגוף נורמלי לא נמצא בהם, אין לי שום ליקויים. לגבי הסמכות הנטורופת אני אבדוק את זה ויש עם מי, מבחינתי 90% מכם בגדר שרלטנות, יצא לי לשמוע מספיק דיעות.
 

MidNight Flame

New member
חולק, לא מסכים, לא מקובל

ויפה שמצנזרים אותי פה. נטורופת יודע יותר מתזונאי קליני? הצחקת אותי בעיקר. אני 100% בריא, כל המערכות שלי מתפקדות, אין ליקויים ועם כל הכבוד? הגוף שלי עושה דברים יותר אקסטרימיים סביר להניח מכל מי שנמצא פה.
 

אישעם

New member
שלום MidNight Flame בא נבדוק חארטות

טוב, אני מבין שאנחנו לא מדברים על מוסר. אני מקווה שהמוסר מעניין אותך, להיות אדם טוב שלא בוחר בהתעללויות לבע"ח במשך כל חייהם. כי בזה בחרת כשאתה צורך חלב. למה להרוג כשאפשר בלי ? אבל מוסר ובריאות זה אותו הנושא בדיוק. אם מעשה מוסרי לא היה בריא אז הוא גם לא היה מוסרי. זה לא מוסרי שתפגע בעצמך ובבע"ח ע"י חלב. אתה פוגע בעצמך כי צריכת חלב היא סיבה עיקרית לאפקט החממה, בגלל חומרים כימים שמוחדרים לפרות בכח ולכן יציאותיה אינן פריקות באטמוספירה כמו אצל בקר בטבע. אתה מביא למותם של בני אדם ע"י צריכת חלב, כי מעמיסים אם הפרות באנטיביוטיקה, וזו מחזקת חיידקים ובכל שנה מתים אלפי בני אדם מחלות בגלל המירוץ כנגד החיידקים המחוזקים. אבל נתמקד בפן הבריאותי. אי סבילות ללקטוז זה הדבר הטבעי שצריך לקרות, מי שלא גור יונק לא צריך לשתות חלב, ביולוגית מדעית ואבולוציונית. איך זה שאנשים בוגרים כן סובלים לקטוז ? הסברה המדעית היא שבמשך השנים של צריכת חלב הגוף למד מחדש לסבול לקטוז כבוגר. כתבת מומלץ, מי הממליץ ? לרוב, מי שימליץ לך על חלב יהיה אדם שלא מבין בתזונה, בד"כ רופאים שמה לעשות?! הם לא ממש לומדים תזונה. רעלים רבים ניתנים לצריכה פה ושם, זה לא טעון הגיוני. טענת שאפשר לצרוך פה ושם. מה קורה לך כשאתה צורך כמות גדולה של חלב ? אין שום בעיה עם סויה. הטענה היא שבסויה יש דמוי אסטרוגן, אבל בחלב יש אסטרוגן אמתי, בכמויות, כך שכל בעיה שתתטן על סויה היא קיימת בחלב בצורה אמתית. בא נהיה רציניים ולא להמציא אי אמת שבסה"כ הן שמועות בלתי מבוססות במציאות שאנשים כותבים באינטרנט כנגד סויה. רגע, יוצא לי ארוך אז נכתוב חלק ב.
 

אישעם

New member
המשך וקישורים

האדם אינו טורף על וגם לא מוגדר כך. אם אתה מחפש להשוות את האדם לחיות מהטבע, לקרא לו טורף, אז שאל את עצמך מתי טרפת לאחרונה ? מתי בן אדם אי פעם טרף בכלל ? מעולם לא טרפת, מעולם לא רדפת אחרי בע"ח והרגת אותו עם השיניים כשאח"כ אכלת אותו חי. זה מה שעושה טורף, די ברור שאינך כזה. למעשה גם אינך "אוכל כל", אומניבורים, בע"ח שגם הם הורגים עם השיניים ואוכלים חי, אתה משתמש בטכנולוגיה בכדי לשנות את ה"אוכל" כך שהוא יתאים לגופך, אחרת תמות מהיידקים, הטורפים לא ימותו מהחיידקים להם יש חומציות גבוהה בקיבה שתשמיד את החיידקים ותעכל אפילו עצמות ושערות. אי אפשר לתת לנו כינויים מבע"ח בטבע כשאנחנו לא עושים כמוהם. שום צמחוני או טבעוני לא לוקה בחוסרים בגלל הצמחונות או הטבעונות (כולל חוסרים של B12 שכל בני האדם לוקים בהם), מדובר בחוסרים של גוף משובש וזה כך גם אצל אנשים שאוכלים בשר, או שאתה טוען שלהם אין חוסרים. למעשה יש חוסרים רבים דווקא בגלל הבשר. בדיקת דם שיגרתית יכולה להטעות רופאים, לא כולם מחוברים להתקדמות הגילויים המדעיים לגבי B12 ספציפית שנמצא בדם בצורה לא אמתית ולא פעילה, קל להוכיח אם תרצה. אתה בטוח לא אוכל מאוזן, זה לא אפשרי בתזונה עם בשר. תזונה עם בשר מקצרת לך את החיים, מה מאוזן בזה ? גם את זה קל להוכיח, אתה מקצר את חייך ומביא לעצמך מחלות, מדעית. קצת קישורים על חלב וסידן שאגב, מדעית, חלב גורם לך לאיבוד סידן, למעשה השאלה הגדולה כיום במדע, היא אם להזהיר את הציבור מניזקי החלב המוכחים. רגע, לפני כן, נכון, שטויות העניין עם תזונה לפי סוג דם, שטויות להכליל כך בני אדם, את זה הבנת למרות שכל הודעתך עוסקת בהכללות אחרות ? http://157.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=301&msgid=124057609&archive=1 וכמה דברים בעברית: http://www.goleango.com/show_article_heb.php?cat_id=11&art_id=61 http://157.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=301&msgid=124056248&archive=1
 
בעניני חלב סויה

כנטורופת אני משתדל להמנע מוויכוחים בנושא החלב,ויכוח עמוק ומפלג בין מרבית הנטורופתים לקהילה התזונתית המדעית. קצת נתונים: הערכים התזונתיים של חלב פרה שונים מאלה של חלב אם. בחלב פרה מפוסטר אין אימוניו- גלובולינים ופקטורים חשובים של גדילה המצויים בחלב אם. חלב פרה מכיל יותר חלבונים ומינרלים ( כגון: סידון, זרחן, נתרן, כלור ואשלגן) וכמות נמוכה יותר של חומצות שומן חיוניות, אבץ, ויטמין c וניאצין בהשוואה לחלב אם. בהזנה בחלב פרה קיים ערך העמסה על הכליות גבוה המוביל לאוסמולריות גבוהה פי שניים מחלב אם. בדר"כ אין לכך השפעה שלילית על תינוק בריא או אדם בוגר בריא. אך כאשר התינוק או הבוגר מאבד נוזלים עקב שלשול או הקאות קיים חשש להתייבשות. הזנה בחלב פרה קשורה באיבוד דם מיקרוסקופי בצואה בששת החודשים הראשונים לחיים. לא מומלץ להזין תינוקות בחלב פרה לפני תום החודש ה-12. חלב פרה דל שומן אינו מומלץ בשנתיים הראשונות לחיים. חלב זה אינו מספק את חומצות השומן החיוניות והוא בעל ערך קלורי נמוך. באדם הבוגר מרבית אי הנעימויות הנובעות משתית חלב פרה נובע מקשיי עיכול ופרוק חלבון החלב,אי פירוק המוביל לתסיסה, היוצרת הצטברויות ליחה,גזים מטרידים,ו"אי נחת מפושטת" ברקמות ריריות.(למרבית האנשים בעולם המערבי רמת הלקטוז-אנזים מפרק חלב פוחתת בין גילאי 6-8 ) חלב עיזים חסר מרכיבים תזונתיים חיוניים כגון חסרים חומצה פולית וויטמין D. קיימת דיעה כי חלב עיזים עשוי למנוע אלרגיות, אולם אנשים האלרגיים לחלבון חלב פרה עשויים להיות אלרגיים גם לחלב עיזים, כן מומלץ לצרוך מוצרי חלב כגון יוגורט על סוגיו הדעה הנטורופתית הרווחת היא כי חלב הוא בסיס הרוע התזונתי בעולם-דבר שאותו אינני מקבל באופן גורף .הייתי ממליץ לך לבדוק באופן אישי את והשפעתו של החלב על גופך, לגבי סויה תגובת משרד הבריאות "סויה לא מזיקה לבריאות"- ד"ר דורית ניצן-קלוסקי, מנהלת שירות המזון והתזונה במשרד הבריאות, אך לדבריה, החליט המשרד לנקוט ב"עקרון הזהירות", לפיו כאשר יש ספק בקשר לבטיחותו של מוצר מסוים, יש לנסות להמנע מהשימוש בו ובמקביל להמשיך לחקור את השלכות השימוש בו. עדיין אין המלצות חד משמעיות לגבי צריכת סויה כחלב,והוויכוח לגבי השפעת המרכיבים דמויי האסטרוגן בתוכו על גוף האדם עדיין לא ברורים לחלוטין.ולכן לא אוכל לתת לך המלצה חד משמעית בברכה
 
ולמען גילוי נאות

אינני משקף דיעה צמחונית או טיבעונית, אלא מותאמת אישית לצרכיו ויכולותיו של כל פרט ופרט שבת שלום
 
למעלה