שאלה לגבי חוק הזיקה

MayaTheBee

New member
שאלה לגבי חוק הזיקה

שלום, קניתי אייפון 4ס בארה"ב. הבנתי שב16 לחודש האייפון מתחיל להמכר ברשתות הסלולר, משמע אני יכולה להפעיל את חוק הזיקה ולקבל עליו זיכוי. השאלה שלי היא - איך אני עושה את זה? האם עליי לדבר איתם בטלפון ולנסות להגיע לדיל הכי משתלם מבחינת החזר, ואז להגיד שיש לי כבר את המכשיר? או ההפך? איך זה עובד ואיך אני יודעת שאני מקבלת את המחיר הכי טוב? עוד אין לי חבילת דטה, ככה שאני צריכה לעשות תוכנית בכל מקרה. הבנתי שמחיר סביר לחבילה שמכסה את כל השיחות והטלפונים יחד עם 1 ג'יגה זה משהו בסביבות ה150 שקל, האם זה מחיר נורמלי או גבוה או נמוך מידי? **רשת אורנג' תודה
 

dani666

New member
*אחרי* שהוא יימכר, ו*אחרי* שתדע ....

איזה "הטבות" מקבל מי שרוכש אותו, תהיה זכאי ללכת לחברות, לעבור לעסקה כמו אחת העסקאות שהן מציעות עם אייפון4, להביא את שלך ולקבל בדיוק את אותן הטבות. שים לב שאתה *חייב* גם להביא חשבונית רכישה על שם בעל הקו, ושההטבות יהיו למשך עד 36 חודשים ממועד הרכישה.
 
אין לי 4S אבל העיקרון אותו עיקרון..

בגדול אני התניידת לאורנג' מפלאפון. המסלול כולל אלף SMS אלף דקות מחוץ לרשת אורנג' ו3500 דקות בתוך אורנג'. ביחד עם זה חבילת גלישה של 2G ופאן טון וכל השטויות האלו. סה"כ לתשלום כולל מע"מ : 110 שקלים.
 

k-don

Well-known member
כל עוד הוא לא נמכר, תקבלי החזרים

לפי הטבלה של כל ספק למכשירים שלא נמכרים אצלו.
 
קודם כל זה תלוי בכמה אתה מדבר ושולח SMSים

בהנחה שאתה לא מדבר הרבה - עד 400 דק' 400 SMS אז עדיף לך לעשות ניתוק זיכה באורנג' לפני שהפלאפון מושק במפעילות. ככה תוכל לקבל תוכנית שמתאימה לך ולקבל ניתוק זיכה עליה. בד"כ תוכניות כאלה הן באזור ה160 +-10 (לי יש תוכנית דומה שעולה 167). בגלל שהפלאפון שקנית יקר תקבל זיכוי גבוה לפי הטבלה שלהם. כשהפלאפון יושק במפעילות, החבילות כנראה יהיו גדולות, בסדר גודל של 1000 ד' 1000 SMS וכו'.. זאת על סמך ההיסטוריה עם האייפון הקודם וSGS2, מחיר החבילה יהיה גדול יותר (באזור ה200+) אבל גם ההחזר יהיה גדול יותר. לכן אם אתה מדבר מעט, זה יצא לא משתלם כי לא תוכל לעשות ניתוק עם חבילה אחרת מלבד החבילות הללו. נק' חשובה שהרבה אנשים מפספסים בניתוק זיכה היא זו: מה שמשנה הוא מה אתה משלם בסופו של דבר בסוף החודש על כלל השימוש שלך בפלאפון. אם עשית ניתוק זיכה ואתה מקבל החזר של 120ש"ח אבל משלם 120 ש"ח כי החבילה שלך גדולה יכול להיות שהיה עדיף לקבל החזר של 90 ש"ח ולשלם כל חודש 70 ש"ח על חבילה קטנה יותר. אלכס.
 

MayaTheBee

New member
אוקי, תודה, אז רק לודא שהבנתי נכון

ההחזר הוא לא פרי התמקחויות אלא מחיר קבוע, והתוכנית היא זו שעליי להתמקח עליה. נכון?
 

k-don

Well-known member
בתיאוריה זה נכון

מעשית בסלקום היו בעבר מקרים של התמקחות.
 

ChainLightning

New member
ניתוק זיקה-אורנג'

כיום בתוכניות אורנג' החדשות(מסלולי CLEAR,ובהנחה שמדובר בלקוח פרטי ולא עיסקי)לא משנה מה המכשיר בכל ניתוק זיקה/שדרוג/רכישת מכשיר חדש מקבלים החזר לא מוגבל בזמן על התוכנית. ההחזר לא תלוי בסוג המכשיר או בעלותו אלא תלוי בתוכנית.תוכנית גדולה-החזר גדול,תוכנית קטנה-החזר קטן. ככה שאין טעם לחכות ל16 לחודש.
 
"אחלה" תוכנית

אם לא הבנת בציניות, תוכנית ששוב מתרכזת בהפקת רווחים לבעלי החברה, הדבר היחיד שיש בה משהו טוב זה הפשטות, אבל שום דבר אחר לא.
 

dani666

New member
פשטות - היא כבר צעד בכיוון הנכון. ...

.. זה עדין לא אומר שצריך לקנות מכשיר במפעילה, אבל לפחות קל יותר להבין מי נגד מי ומה נשלם ומה נקבל. (הערה : לא ראיתי הסכם כזה, כך שמסתמך רק על תיאורו של ברקשרשרת).
 
למעלה