שאלה לגבי חוזה שכירות של דירה

batzush

New member
שאלה לגבי חוזה שכירות של דירה

אני ובת זוגתי חתמנו על חוזה שכירות לדירה. לאחר מספר ימים היא ניגשה לבעלי הדירה על מנת לקחת העתק מהחוזה ובעלת הדירה "הודיעה לה שיש משהו חדש" והם רוצים לשכור את הדירה , בעלת הבית הוסיפה סעיף שאומרשהיא תציע את הדירה למכירה ואנחנו מתחייבים לתת להם להראות את הדירה לקונים פוטנציאלים בהתראה של 24 שעות. תנאי זה לא מקובל עלינו בכלל , הדירה אמורה להיות שלנו ולא אמורים להסתובב שם "קונים פוטנציאלים" , מה גם שאת הסעיף הזה הם הוסיפו אחרי שהחוזה נחתם , וללא התייעצות איתנו (השוכרים). בחוזה כתוב שהדירה אמורה להתפנות עד ה 10 לינואר , על כל יום איחור ישלם לנו המשכיר 60 ש"ח ועל כל חודש איחור יתן לנו חודש שכירות חינם. אולם בשיחה עם בת זוגתי נאמר לה שכנראה רק בפברואר נוכל להכנס לדירה , אני חייב לציין שבעצם לא יהיה לנו היכן לגור , ואנחנו לא יכולים להיות תלויים בבעל הדירה שכן הוא יכול לומר לנו "בחוזה יש תנאי לתאריך פינוי הדירה" , אתם לא יכולים לבטל. כמו כן נתתי לו המחאת בטחון על סך אלף ש"ח על שם אשתו למוטב בלבד , במידה ואני מבטל אותה זה לא חוקי? או שאני יכול לטעון שבגלל שהוא שינה את החוזה ללא ידיעתי והוא לא תקף מבחינתי אני יכול לבטל? האם אנחנו יכולים לבטל את החוזה במקרה כזה. תודה על העזרה.
 
סעיף שנוסף לאחר חתימת הסכם

ואין לידו חתימת הצדדים, אינו תקף. בעניין מועד הכניסה - הסעיף המצויין בהסכם הוא חריג ואם הסכמתם לו אז כל עוד האיחור אינו בלתי סביר, הוא לא יהווה עילה לביטול ההסכם. לפי הנתונים שנמסרו כאן אני מתרשמת שככל הנראה אין כרגע עילה לביטול ההסכם אבל הייתי מציעה לשלוח מכתב בדואר רשום ובו להתרות במשכיר כי אם הדירה לא תועמד לרשותכם ב 1 בפברואר תראו בכך הפרה.
 

smart one

New member
2 הערות

לשואל: אם התכוונת לאשתך/חברתך הרי שהיא "בת זוגך" ולא "בת זוגתך", אלא אם כן התכוונת לבת של זוגתך ואז שכח ממה שאני אומר. לפלורי: אני מניח שהתכוונת ש"סעיף" שבא לאחר חתימת ההסכם לא תקף במידה ואין עליו הסכמת הצדדים (ולא "חתימת הצדדים"), וגם כאן יש לבדוק האם ההסכם מציין דבר מה בנוגע לתוספת תניות לאחר חתימתו.
 
למעלה