שאלה לגבי התכלות של נייר טואלט

חוני 13

New member
שאלה לגבי התכלות של נייר טואלט

היה לי היום ויכוח לגבי השאלה עם זה בסדר להשאיר את הנייר אחרי שמחרבנים. הוא אמר שאפשר כי ניר טואלט הוא נייר ממוחזר ולכן הוא מתכלה. אחרי ששוכנעתי שהנייר הוא באמת ממוחזר, טענתי שזה שהוא ממוחזר לא אומר שהוא מתכל, וגם אם כן זה לא מצדיק השארה של הנייר בשטח. השאלות שלי הן כאלה: 1 האם כל ניירות הטואלת הם ממוחזרים?. 2 האם יש להם יכולת התכלות? 3 אם כן כמה זמן לוקח לנייר להתכלות? 4 האם זה מצדיק השארה של הנייר. 5 אם אני צודק תיתנו לי איזה קישור לאתר מסוים, או איזה מסמך שאני יכול לבוא איתו לאותו בחור שהתווכחתי איתו. תודה מראש.
 
אני לא יודע הרבה-רק שהוא מתכלה

אבל לא יודע תוך כמה זמן, בכל זאת עדיף או לשרוף אותו או לקבור אותו..
 
סעיף 3 - תלוי בשטח

ביער גשם טרופי, החומר האורגני יתכלה תוך זמן קצר, ואילו במדבר צחיח, החומר מתכלה לאט מאד. ולסעיפים אחרים: אין קשר בין מיחזור ובין התכלות: ניתן למחזר פלסטיקים שונים, אך הם מתכלים באופן טבעי הרבה יותר לאט מחומרים אורגניים. השארת הנייר בשטח לא מוצדקת, בהיותו פסולת שאינה שייכת לשטח. אפשר לשרוף את הנייר (רק במקום בו אין חשש לשריפה, כמו בסביבה מדברית), לקבור (באזור מיוער למשל) או לאסוף.
 

weinman

New member
Poop in the Woods

הנושא הזה מטריד לא מעט אנשים מהרבה סיבות ונעשו על כך לא מעט מחקרים מהיבטים שונים. נייר טואלט (לא מגבונים לחים) הוא חומר מתכלה. קצב הפרוק תלוי כבר בתנאי הסביבה או יותר נכון בסוג הקרקע. מחקרים שונים מצאו שפעילות פרוק בקטריאלית ואחרת בקרקע מיטבית בעומק של כ 15 ס"מ. בקרקע לחה באזור מיוער קצב הפרוק היה גדול יותר מבקרקע יבשה באזור מדברי. מבלי להיכנס להיבטים האסתטיים. השארת נייר טואלט על הקרקע אינה יעילה מבחינה התכלות. ולכן אם אי אפשר לשרוף (ביער למשל) עדיף לקבור. ובכלל הטמנת החבילה בקרקע תאיץ את פירוקה וכמובן תמנע מצגות מוזיאוניות. הנה מספר קישורים המתייחסים לנושא מהיבטים שונים סיכום מחקר בנושא על מודעות וחינוך http://www.projectnatureed.com.au/web%20papers/naturecalls.pdf דיון בנושא מהפורום של ה backpacker magazine האמריקאי http://forums.backpacker.com/thread.jspa?messageID=1454567&tstart=0 עוד התיחסות לנושא במאמר על אתיקה בטיול http://www.sgwa.org/impact.htm ועוד על נימוסים בטבע http://www.sierraclub.org/outings/national/wilderness.asp
 
למעלה