אתה קצת מטעה..
הרצון של מבחן הפסיכומטרי הוא לסווג אותך לרמה מסויימת - הבנה מילולית, כמותית, אנגלית.
כביכול סוג של מסננת, להראות מי מתאים לתחום מסויים ומי לא.
מבחן מותאם נועד כדי שהתלמיד בעל הלקות המסויימת, יוכל להראות את המקסימום של יכולותיו.. שוב, בגבולות האפשר.. כי המבחן הזה לדעתי לא מראה הרבה.
לקויי שמיעה רבים בכלל לא דוברים עברית. עברית היא שפה שנייה ואפילו שלישית.. אחרי שפת הסימנים.
ואני אפילו לא מדברת על אנגלית.
עם ההבחנות על העברית אני עוד מסכימה.. לדעת אוצר מילים גבוה..
אך תסכים איתי שלוגיקה חזקה, השלמת משפטים ועוד נושאים נוספים.. אדם שכל חייו השתמש רק בשפת הסימנים, לבחון אותו על הנושאים הללו, מעבר ליצירת תחושת כישלון אישית.. עושה גם אוול, היות ושפת הסימנים הישראלית שונה נורא מהשפה המדוברת עצמה, ובעצם בוחנים אותו על מבחן שמראש הוא הולך להיכשל בו.
כשיש מבחן שבודק יכולות, שלא בהכרח הוגנות לקבוע על פיהם האם התלמיד המסויים יכול\רשאי ללמוד מקצוע.. עולה החשיבה שמגיע לו מבחן מותאם.
אז זהו שלא אצל המרכז הארצי.
ויש הרבה ויכוחים ודיונים בנושא.
אז ללק"ש שמעליי.. ולשואל השאלה
סלח לי, אך זו בהחלט בורות.
בורות שבסופו של דבר מונעת מאלפי לקויי שמיעה ללמוד באוניברסיטאות "נחשבות" או במקצועות בעלי דרישות פסיכומטרי גבוהות.
רק בגלל הלקות הזאת שיש להם.
לא בגלל חוסר הזמן, או מבחן ממוחשב.. רק בגלל חלק מהנושאים הנבחנים בפרק המילולי, וברוב אם לא כל הפרק של האנגלית.
אני אפילו לא דיברתי על לקויי השמיעה שכתוצאה מהלקות סובלים גם מבעיות קשב וריכוז ועוד סיבוכים נוספים.
תתפלא, אפילו ללקוי שמיעה יש רעשים שמפריעים, ותנועות מרובות מסיחות את דעתו.
למרכז הארצי נורא קשה ליצור יחד עם אנשי המקצוע "המומחים" שלהם מבחן הוגן לאנשים לקויי שמיעה.
כנראה ההתעסקות בסכומי העתק שהם דורשים מכלל הנבחנים קשה להם.
גם לשאלת ה"ומה יעשה הסטודנט עם הספרים באנגלית, או ההרצאות באנגלית"
גם לזה יש תשובה ופתרון שמיושם כבר כמה שנים באונ' (חונך אישי, מתמלל, מתרגם לעברית\שפת הסימנים)
אם באונ' איכשהו מתחילים להבין את הקושי של לקויי השמיעה לעומת האוכ' השומעת.. ומתחילים להביא להם "התאמות",
מדוע הבחינה שיש לעשות בכדי להיכנס לאותם המוסדות.. עדיין לא הפנימה ויישמה גם את ההתאמות הנ"ל (בחלק מההתאמות באונ' יש תוספת זמן ופתור באנגלית), ועכשיו מצא לי את הסתירה הלוגית הפנימית שתאכלס קוראת במציאות.
כל מי שעושה פסיכומטרי נכנס לאוניברסיטה
אין מי שמקבל 500 ומצליח להתקבל למשפטים\קלינאות תקשורת וכוכו
רק לקויי שמיעה אינם מצליחים להראות את יכולתיהם בפסיכו'
ועכשיו תאמר לי מה יכול להיות השילוב בין 3 המשפטים.
לשואל, אם תשובתי נשמעת לך קצת נרגזת.. כנראה זה בגלל שהיא כזאת.
הבורות הזאת שמשותפת לך.. לרוב האוכלוסייה ולמרכז הארצי היא זו שפוגעת באלפיי לקויי השמיעה בארץ.