שאלה לגבי הפיילוטים במועד המותאם..

orrri1

New member
שאלה לגבי הפיילוטים במועד המותאם..

אני לא יודעת אם במקרה או בכוונה..
יצא שלכל החברות שלי היו 3 כמותי 3 מילולי..
האם לכל הנוסחים היו את הפיילוטים גם אך ורק בכמותי ומילולי ???

אני נבחנת ב- 20/4 .. כיתה קטנה.. לא תוספת זמן, לא שינוי בתוך המבחן עצמו..
רק כיתה.
והפחד שמתווסף לשאר הפחדים הוא 3 פרקים באנגלית.
אז האם לכל הנבחנים במועד מסויים פרקי הפיילוט יהיו באותו הנושא ? (לא בהכרח אותו הדבר\הנוסח)

ועוד שאלה, יש כאלו נבחנים שההתאמה שלהם היא פסיכומטרי רגיל רק ללא פרקי הפיילוט ?
 
זה משתנה

לדוגמא עכשיו במועד אפריל היו בערך 6 נוסחים שונים, במילולי גם משהו בסביבות זה ובאנגלית בערך 4..
באותו מסדרון ואפילו באותה כתה יכול להיות אחד עם פרקי פיילוט כאלו ואחד עם אחרים..
סתם שאלה- למה זה משנה כל כך כתה קטנה/ גדולה? מזה כתה קטנה? 10 אנשים? לא יותר פשוט לקנות אטמי אוזניים ב2 שקל ולהיות עסוק בעולם שלך? :)
 

orrri1

New member
זה לא..

ביקשתי התאמות מסויימות, והמרכז הארצי לא היה מוכן לתת לי אותן (לקוית שמיעה בשתי האזניים)
זה רק מסביר עד כמה הוא מבין את הצרכים של כל נבחן ועד כמה הוא באמת מנסה לתת שיוויון הזדמנויות לכולם.
 

Jimmy Kane

New member
גם אני לק"ש

אפילו נתתי להם את אבחון דידקטי ובכל זאת נתנו לי מבחן רגיל..

ואם כבר שאלה לכולם, קרה מצב שהמבחן שבכיתה קטנה היתה הרבה יותר קשה מהמבחנים שקדמו להם באותו המועד?

תודה וחג שמח
 

longrunner

New member
סילחו לי על הבורות...

מהן ההקלות שמקבל לק"ש?
מדוע להיות לקוי שמיעה הוא משהו שמצריך הקלה במבחן כמו פסיכומטרי?

בלי להשוות אפילו לרגע, לי למשל יותר קל לעשות את המבחן כשיש עליי אטמי אוזניים.

שוב סליחה על הבורות, וחשוב לי לציין שאני שואל כדי לדעת- אלו לא שאלות שבאות לפגוע או בעלות נימה צינית כלשהי.

תודה.
 

Jimmy Kane

New member
זו לא בורות..

בעיקרון מפע"ם הוא מיועד לרוב לבעלי מוגבלות פיזיות
אבל כמובן שזה משתנה מאדם לאדם

בגלל שיש אנשים לק"ש שהותאמו למסגרות מיוחדות בימי בית ספר כמו תוספות זמן והקראה
וקשה לעשות את המעבר מהמסגרת הזאת למסגרת שאתה צריך ללמוד לבד וכדומה.. ואפילו באוניברסיטה/מכללה נותנים הקלות לא כמו מרכז הארצי..
 

orrri1

New member
אתה קצת מטעה..

הרצון של מבחן הפסיכומטרי הוא לסווג אותך לרמה מסויימת - הבנה מילולית, כמותית, אנגלית.
כביכול סוג של מסננת, להראות מי מתאים לתחום מסויים ומי לא.

מבחן מותאם נועד כדי שהתלמיד בעל הלקות המסויימת, יוכל להראות את המקסימום של יכולותיו.. שוב, בגבולות האפשר.. כי המבחן הזה לדעתי לא מראה הרבה.

לקויי שמיעה רבים בכלל לא דוברים עברית. עברית היא שפה שנייה ואפילו שלישית.. אחרי שפת הסימנים.
ואני אפילו לא מדברת על אנגלית.
עם ההבחנות על העברית אני עוד מסכימה.. לדעת אוצר מילים גבוה..
אך תסכים איתי שלוגיקה חזקה, השלמת משפטים ועוד נושאים נוספים.. אדם שכל חייו השתמש רק בשפת הסימנים, לבחון אותו על הנושאים הללו, מעבר ליצירת תחושת כישלון אישית.. עושה גם אוול, היות ושפת הסימנים הישראלית שונה נורא מהשפה המדוברת עצמה, ובעצם בוחנים אותו על מבחן שמראש הוא הולך להיכשל בו.

כשיש מבחן שבודק יכולות, שלא בהכרח הוגנות לקבוע על פיהם האם התלמיד המסויים יכול\רשאי ללמוד מקצוע.. עולה החשיבה שמגיע לו מבחן מותאם.
אז זהו שלא אצל המרכז הארצי.
ויש הרבה ויכוחים ודיונים בנושא.

אז ללק"ש שמעליי.. ולשואל השאלה
סלח לי, אך זו בהחלט בורות.
בורות שבסופו של דבר מונעת מאלפי לקויי שמיעה ללמוד באוניברסיטאות "נחשבות" או במקצועות בעלי דרישות פסיכומטרי גבוהות.
רק בגלל הלקות הזאת שיש להם.
לא בגלל חוסר הזמן, או מבחן ממוחשב.. רק בגלל חלק מהנושאים הנבחנים בפרק המילולי, וברוב אם לא כל הפרק של האנגלית.

אני אפילו לא דיברתי על לקויי השמיעה שכתוצאה מהלקות סובלים גם מבעיות קשב וריכוז ועוד סיבוכים נוספים.
תתפלא, אפילו ללקוי שמיעה יש רעשים שמפריעים, ותנועות מרובות מסיחות את דעתו.

למרכז הארצי נורא קשה ליצור יחד עם אנשי המקצוע "המומחים" שלהם מבחן הוגן לאנשים לקויי שמיעה.
כנראה ההתעסקות בסכומי העתק שהם דורשים מכלל הנבחנים קשה להם.

גם לשאלת ה"ומה יעשה הסטודנט עם הספרים באנגלית, או ההרצאות באנגלית"
גם לזה יש תשובה ופתרון שמיושם כבר כמה שנים באונ' (חונך אישי, מתמלל, מתרגם לעברית\שפת הסימנים)
אם באונ' איכשהו מתחילים להבין את הקושי של לקויי השמיעה לעומת האוכ' השומעת.. ומתחילים להביא להם "התאמות",
מדוע הבחינה שיש לעשות בכדי להיכנס לאותם המוסדות.. עדיין לא הפנימה ויישמה גם את ההתאמות הנ"ל (בחלק מההתאמות באונ' יש תוספת זמן ופתור באנגלית), ועכשיו מצא לי את הסתירה הלוגית הפנימית שתאכלס קוראת במציאות.
כל מי שעושה פסיכומטרי נכנס לאוניברסיטה
אין מי שמקבל 500 ומצליח להתקבל למשפטים\קלינאות תקשורת וכוכו
רק לקויי שמיעה אינם מצליחים להראות את יכולתיהם בפסיכו'
ועכשיו תאמר לי מה יכול להיות השילוב בין 3 המשפטים.

לשואל, אם תשובתי נשמעת לך קצת נרגזת.. כנראה זה בגלל שהיא כזאת.
הבורות הזאת שמשותפת לך.. לרוב האוכלוסייה ולמרכז הארצי היא זו שפוגעת באלפיי לקויי השמיעה בארץ.
 

Jimmy Kane

New member
שפת סימנים מעולם לא היתה שפה בעדיפות ראשונה..

ולהפך, היא מתבססת על שפה עברית או כל שפת מוצא במדינה כלשהי
גם אני לא מצטיין עם עברית אבל אין ברירה, זה מה שהמרכז הארצי קבע..

אבל אני מבין את הטענות שלך, אבל זו המציאות לכל אחד יש קושי במשהו מסוים ולכן צריך לעבוד קשה בשביל זה.. (אני כבר מתייאש)
אבל תמיד יש מכינות מיוחדות שעוזרות לנו להתקבל אחר כך

ואל תשכחי שיש גם מכללות שנותנות יותר יחס אישי ויותר טוב לאנשים כמונו. אני הייתי מעדיף מכללה אבל חבל שאנשים מסתכלים יותר על אוניברסיטאות ופחות על מכללות
תואר ממכללה ותואר מאוניברסיטה זה אותו דבר והיום במצב הזה זה כבר לא משנה לאף אחד
 

orrri1

New member
חלילה, לא אמרתי שפה בעדיפות ראשונה

שפה ראשונה משמע השפה שבה הם לרוב משתמשים.
להפך, לדעתי חשוב לדעת שפה עברית גבוה, זה יפהפה.

אבל באמת שאני נורא רוצה להבין איך מלמדים חירשים בשפת הסימנים לוגיקה חזקה
כשאין בשפת הסימנים הרבה תכונות ממה שלומדים בבית הספר בלשון.

אני לא מקבלת את המשפט "אין ברירה זה מה שקבעו", ועצוב לי שאתה בעצמך מוכן להתפשר ולוותר על מקום מסויים שבו רצית ללמוד.

במקרה והמבחן עצמו היה הוגן באמת (עזוב את זה שאפילו תלמידים רגילים אומרים שהמבחן לא הוגן) כלפי לקויי שמיעה..
אז אולי הייתי מוכנה להתפשר.

וכן, גם אני התייאשתי.. ודיי השלמתי עם זה שכנראה 550 זה יהיה לגמרי ציון אלוהי בשבילי.
עצם זה שלא רק אתה ואני התייאשנו (מאוכ' לק"ש ואני מכירה הרבה לק"ש שהרגישו שאין סיכוי לנגד המבחן הזה) כבר מוכיחה שיש בעיה עם המבחן הזה בקרב אותה האוכלוסייה.
 

Jimmy Kane

New member
תגובה

לגבי שפה, אפשר ללמוד להצרין כלומר כל הזבובים ירוקים
זבובים ---> ירוקים
לא עשו אצלכם את זה בקורס? אם חוזרים על הלוגיקה אפשר להצליח בזה גם הלק"שים

ואני מתכוון שככה המבחן נקבע מראש ולכל אחד יש קושי מסוים במבחן וזה לא פשוט ואני מכיר אנשים חכמים שלא מצליחים לעבור את 700.
זה לא עניין שאני רוצה להתפשר, אני מכיר סטודנטים חירשים שמתקשים באונ' תל אביב כי אין להם את התמיכה המלאה והמרצים לא תמיד מודעים למגבלות ואף מתעלמים מהם בכוונה. אני אלך למקום שבו אני אקבל יחס חם והם יודעים מי אני ואיך אני אעבור את הלימודים.

ואל תתייאשי באמת.. אם לא קיבלת אז לא נורא מתאמצים עוד קצת.. גם אני מתאמץ ואני מכיר הרבה לק"שים שהתאמצו ובסוף מצליחים
אם את רוצה מקצוע כמו רפואה וכו' אז אל תתני לפסיכומטרי להכתיב לך את החיים, מה תוותרי על היעוד שלך רק בגלל מבחן מסכן אחד? תמשיכי להתאמץ ותמשיכי להילחם על זה עד שתשיגי את הציון הדרוש לכך
 
למעלה