שאלה לגבי המפרקיות של מאן...

מצב
הנושא נעול.

fireman

New member
שאלה לגבי המפרקיות של מאן...

שאלה לגבי המפרקיות של מאן...
אני מדבר על המפרקיות שמסומנות במספור 3XX בדן מעטות הפעמים שבהן נסעתי במפרקיות... שמתי לב שהדלת האחורית ביותר פועלת באופן אוטומטי כלשהו...מה גם ששמתי לב שכל עוד הדלת האחרונה באוטובוס לא נסגרת באופן מוחלט האוטובוס לא נוסע... ממה ששמתי לב הנהג לחץ על דוושת הדלק והאוטובוס לא זז עד לרגע שהדלת נסגרה באופן מוחלט....זה נראה כאילו הנהג נותן גז בניוטרל או עם בלם יד משוך ורק ברגע שהדלת נסגרת המכונה נוסעת. מה הרעיון? בכלל איך עובד העניין של הדלתות....שמתי לב שלנהג אין שום מראה שמכוונת לדלת האחרונה באוטובוס (זו שאחרי המפרק)
 
תשובות...

שאלה לגבי המפרקיות של מאן...
אני מדבר על המפרקיות שמסומנות במספור 3XX בדן מעטות הפעמים שבהן נסעתי במפרקיות... שמתי לב שהדלת האחורית ביותר פועלת באופן אוטומטי כלשהו...מה גם ששמתי לב שכל עוד הדלת האחרונה באוטובוס לא נסגרת באופן מוחלט האוטובוס לא נוסע... ממה ששמתי לב הנהג לחץ על דוושת הדלק והאוטובוס לא זז עד לרגע שהדלת נסגרה באופן מוחלט....זה נראה כאילו הנהג נותן גז בניוטרל או עם בלם יד משוך ורק ברגע שהדלת נסגרת המכונה נוסעת. מה הרעיון? בכלל איך עובד העניין של הדלתות....שמתי לב שלנהג אין שום מראה שמכוונת לדלת האחרונה באוטובוס (זו שאחרי המפרק)
תשובות...
כל עוד האוטובוס נוסע, הדלת לא יכולה להפתח - אם נוסעים לאט לקראת עצירה, ולוחצים על כפתור פתיחת הדלת, הדלת לא תיפתח - ברגע שהאוטובוס נעצר הדלת תיפתח ובלם התחנה יכנס לפעולה ותידלק הנורית שליד ידית בלם התחנה - גם אם לא הופעלה ידית בלם התחנה. הדלת האחורית ניסגרת לבד לאחר מספר שניות ללא צורך בפעולה כל שהיא מצד הנהג, בתנאי שלא דורכים על המדרגה התחתונה שם יש חיישן שמזהה דריכה. לאחר סגירת הדלת בלם התחנה משתחרר באופן אוטומטי, אלא אם גם ידית בלם התחנה משוכה. הרעיון מאחורי הטכניקה הזו הוא בטיחות, שכן, כאשר האוטובוס עמוס נוסעים יקשה על הנהג לראות את המתרחש בדלת האחורית, וכאשר האוטובוס "מקופל" אין בכלל אפשרות לראות את החלק האחורי של האוטובוס. בלם התחנה נכנס לפעולה באופן אוטומטי כדי למנוע אפשרות של טעות מצד הנהג טעות שיכולה להסתיים באסון
 

יצחקA

New member
שמעתי פעם שהחיישן בדלת האחורית

תשובות...
כל עוד האוטובוס נוסע, הדלת לא יכולה להפתח - אם נוסעים לאט לקראת עצירה, ולוחצים על כפתור פתיחת הדלת, הדלת לא תיפתח - ברגע שהאוטובוס נעצר הדלת תיפתח ובלם התחנה יכנס לפעולה ותידלק הנורית שליד ידית בלם התחנה - גם אם לא הופעלה ידית בלם התחנה. הדלת האחורית ניסגרת לבד לאחר מספר שניות ללא צורך בפעולה כל שהיא מצד הנהג, בתנאי שלא דורכים על המדרגה התחתונה שם יש חיישן שמזהה דריכה. לאחר סגירת הדלת בלם התחנה משתחרר באופן אוטומטי, אלא אם גם ידית בלם התחנה משוכה. הרעיון מאחורי הטכניקה הזו הוא בטיחות, שכן, כאשר האוטובוס עמוס נוסעים יקשה על הנהג לראות את המתרחש בדלת האחורית, וכאשר האוטובוס "מקופל" אין בכלל אפשרות לראות את החלק האחורי של האוטובוס. בלם התחנה נכנס לפעולה באופן אוטומטי כדי למנוע אפשרות של טעות מצד הנהג טעות שיכולה להסתיים באסון
שמעתי פעם שהחיישן בדלת האחורית
הוכנס לאחר שקרתה תאונה באחד האוטובוסים הישנים של "דן" (201-240) בהם לא הייתה מותקנת המערכת עם החיישן?
 

אורי404

New member
עד כמה שזכור לי במפרקיות הגרמניות.

שמעתי פעם שהחיישן בדלת האחורית
הוכנס לאחר שקרתה תאונה באחד האוטובוסים הישנים של "דן" (201-240) בהם לא הייתה מותקנת המערכת עם החיישן?
עד כמה שזכור לי במפרקיות הגרמניות.
היה מרובע בינוני (מעין מצלמה) על העמוד שמול הדלת האחורית. כנראה זה היה החיישן.
 

יצחקA

New member
זה היה כפתור לפתיחת הדלת, כפי שיש

עד כמה שזכור לי במפרקיות הגרמניות.
היה מרובע בינוני (מעין מצלמה) על העמוד שמול הדלת האחורית. כנראה זה היה החיישן.
זה היה כפתור לפתיחת הדלת, כפי שיש
ב 6001
 

אוהד11

New member
לפי מה שאני יודע, המפרקית יכולה

שאלה לגבי המפרקיות של מאן...
אני מדבר על המפרקיות שמסומנות במספור 3XX בדן מעטות הפעמים שבהן נסעתי במפרקיות... שמתי לב שהדלת האחורית ביותר פועלת באופן אוטומטי כלשהו...מה גם ששמתי לב שכל עוד הדלת האחרונה באוטובוס לא נסגרת באופן מוחלט האוטובוס לא נוסע... ממה ששמתי לב הנהג לחץ על דוושת הדלק והאוטובוס לא זז עד לרגע שהדלת נסגרה באופן מוחלט....זה נראה כאילו הנהג נותן גז בניוטרל או עם בלם יד משוך ורק ברגע שהדלת נסגרת המכונה נוסעת. מה הרעיון? בכלל איך עובד העניין של הדלתות....שמתי לב שלנהג אין שום מראה שמכוונת לדלת האחרונה באוטובוס (זו שאחרי המפרק)
לפי מה שאני יודע, המפרקית יכולה
לנוע רק כאשר הדלת האחורית ביותר נסגרת לחלוטין, כדי למנוע תקלות בשל אורך האוטובוס.
 

omersi

New member
כשהדלת נפתחת בטעות בזמן נסיעה

שאלה לגבי המפרקיות של מאן...
אני מדבר על המפרקיות שמסומנות במספור 3XX בדן מעטות הפעמים שבהן נסעתי במפרקיות... שמתי לב שהדלת האחורית ביותר פועלת באופן אוטומטי כלשהו...מה גם ששמתי לב שכל עוד הדלת האחרונה באוטובוס לא נסגרת באופן מוחלט האוטובוס לא נוסע... ממה ששמתי לב הנהג לחץ על דוושת הדלק והאוטובוס לא זז עד לרגע שהדלת נסגרה באופן מוחלט....זה נראה כאילו הנהג נותן גז בניוטרל או עם בלם יד משוך ורק ברגע שהדלת נסגרת המכונה נוסעת. מה הרעיון? בכלל איך עובד העניין של הדלתות....שמתי לב שלנהג אין שום מראה שמכוונת לדלת האחרונה באוטובוס (זו שאחרי המפרק)
כשהדלת נפתחת בטעות בזמן נסיעה
האוטובוס "דופק" עצירה רצינית. זה קרה לי בעבר בקו 4 או 18 בירושלים כשהדלת נפתחה באופן פתאומי תוך כדי יציאה מהתחנה. כל האוטובוס נעצר ורק לאחר שנסגרה הדלת ניתן היה להמשיך ולנוע הלאה... זה היה לפני 10 שנים או יותר בירושלים...
 
מראות בדו מפרקי

שאלה לגבי המפרקיות של מאן...
אני מדבר על המפרקיות שמסומנות במספור 3XX בדן מעטות הפעמים שבהן נסעתי במפרקיות... שמתי לב שהדלת האחורית ביותר פועלת באופן אוטומטי כלשהו...מה גם ששמתי לב שכל עוד הדלת האחרונה באוטובוס לא נסגרת באופן מוחלט האוטובוס לא נוסע... ממה ששמתי לב הנהג לחץ על דוושת הדלק והאוטובוס לא זז עד לרגע שהדלת נסגרה באופן מוחלט....זה נראה כאילו הנהג נותן גז בניוטרל או עם בלם יד משוך ורק ברגע שהדלת נסגרת המכונה נוסעת. מה הרעיון? בכלל איך עובד העניין של הדלתות....שמתי לב שלנהג אין שום מראה שמכוונת לדלת האחרונה באוטובוס (זו שאחרי המפרק)
מראות בדו מפרקי
אם תשים לב - יש מראה עגולה מול הדלת האחורית - וכאשר האוטובוס ישר או עם זוית קלה הנהג רואה אותה מעל שורת הספסלים שמאחוריו באמצעות מראה מרכזית.
 

CHAIM333

New member
לא מדייק לדן.

מראות בדו מפרקי
אם תשים לב - יש מראה עגולה מול הדלת האחורית - וכאשר האוטובוס ישר או עם זוית קלה הנהג רואה אותה מעל שורת הספסלים שמאחוריו באמצעות מראה מרכזית.
לא מדייק לדן.
אם אתה מתכוון לדלת השלישי אז בדן אין בכלל מראה כזו. יש רק בדלת בראשונה ובשנייה[גם ברגיל וגם בארוך]. ושמתי לב שבאגד יש בכל זאת מראה בדלת השלישית
 
את הדו-מפרקיות של דן אני לא מכיר

לא מדייק לדן.
אם אתה מתכוון לדלת השלישי אז בדן אין בכלל מראה כזו. יש רק בדלת בראשונה ובשנייה[גם ברגיל וגם בארוך]. ושמתי לב שבאגד יש בכל זאת מראה בדלת השלישית
את הדו-מפרקיות של דן אני לא מכיר
מבפנים - אני יכול להעיד על המכונות של אגד
 

אורי404

New member
נדמה לי שלמפרקיות של אגד יש מצלמה.

מראות בדו מפרקי
אם תשים לב - יש מראה עגולה מול הדלת האחורית - וכאשר האוטובוס ישר או עם זוית קלה הנהג רואה אותה מעל שורת הספסלים שמאחוריו באמצעות מראה מרכזית.
נדמה לי שלמפרקיות של אגד יש מצלמה.
נדמה לי שבמפרקיות של אגד יש מצלמה פנימית לדלת האחורית (זה מה שזכור לי, כאשר בקו 029 פעלו מפרקיות).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה