שאלה לגבי הכביש החדש לירושלים (כביש מספר 1 החדש)

מצב
הנושא נעול.

pcper

New member
איזה סיבוב? אגב, למה לא משאירים את התחנה לאוטובוסים?

כיום עוצרים בהראל כ-200 אוטובוסים ביום
זה לא יקרה אחרי ביטול המחלף. אוטובוס שתהיה לו תחנה בהראל יצטרך לעשות סיבוב משמעותי בשביל זה, ועם כמות העולים ויורדים בהראל - כ-1000 ביום לכל היותר, הכדאיות הכלכלית תהיה פחותה.
איזה סיבוב? אגב, למה לא משאירים את התחנה לאוטובוסים?
למה לא מאפשרים נתיב שימשיך לעלות יעצור בתחנה (מירושלים/לירושלים) רק לאוטובוסים?
&nbsp
זה נראה לי יפתור הרבה...
&nbsp
תודה רבה
 
אבל סביר להניח שלקו כזה תהיה תדירות נמוכה יותר

יש לי הצעה יותר טובה: קו ישיר ממשרת לת"א
אבל סביר להניח שלקו כזה תהיה תדירות נמוכה יותר
ירושלים תוסיף נפח נוסעים לקו בשני הכיוונים.
בעידן הרכבת צריך להיות קו אוטובוס בין ירושלים לתל אביב בסגנון קו 910 שבין חיפה לתל אביב, שמשרת את הישובים והמחלפים הראשיים בדרך.
קו ישיר בין מבשרת לתל אביב, אם יהיה, סביר להניח שיהיה קו יוממים בלבד.
 

amit1270

New member
קו מאסף לא יהיה טוב יותר מנסיעה דרך ירושלים

אבל סביר להניח שלקו כזה תהיה תדירות נמוכה יותר
ירושלים תוסיף נפח נוסעים לקו בשני הכיוונים.
בעידן הרכבת צריך להיות קו אוטובוס בין ירושלים לתל אביב בסגנון קו 910 שבין חיפה לתל אביב, שמשרת את הישובים והמחלפים הראשיים בדרך.
קו ישיר בין מבשרת לתל אביב, אם יהיה, סביר להניח שיהיה קו יוממים בלבד.
קו מאסף לא יהיה טוב יותר מנסיעה דרך ירושלים
לדעתי הביקוש לנסיעות בכיוון ת"א יכול להצדיק קו ישיר גם אם יהיה קו יוממים "בלבד" (מה רע בזה?).
 
קו "מאסף" (כמה תחנות כבר יכולות להיות לאורך כביש 1 בין מבשרת

קו מאסף לא יהיה טוב יותר מנסיעה דרך ירושלים
לדעתי הביקוש לנסיעות בכיוון ת"א יכול להצדיק קו ישיר גם אם יהיה קו יוממים "בלבד" (מה רע בזה?).
קו "מאסף" (כמה תחנות כבר יכולות להיות לאורך כביש 1 בין מבשרת
לת"א?) יחסוך את הכניסה לירושלים, את ההחלפה בירושלים (שתכלול זמן המתנה) ויוכל לפעול בכל שעות היום, בניגוד לקו יוממים (שמה שרע בו זה שהוא פועל רק בשעות השיא ובכיוון השיא).
ייתכן שיהיה מקום לקו יוממים כזה, אבל בלי קשר מן הראוי לתת פתרון גם לשעות אחרות שאינו כולל עליה מזרחה לירושלים על מנת לרדת מערבה לת"א. וקו "מאסף" (שהוא יותר אקספרס ממאסף) בין ירושלים לת"א יוכל לתת פתרון כזה.

ומה עם נוסע שירצה ליסוע משורש לתל אביב? גם יצטרך לעלות לירושלים?
 

moz7700

New member
אין מה לדאוג ? גשר הרכבת מעל עמק הארזים -->טיל נט מבית איכסא

סביר להניח שלאחר פתיחת קו הרכבת המהיר דווקא קו אוטובוס בין
ירושלים לת"א כן יעצור במבשרת.
אין מה לדאוג ? גשר הרכבת מעל עמק הארזים -->טיל נט מבית איכסא
הכפר הערבי ק"מ קו אווירי מהגשר - נמצא בשטח הרשות
 

pcper

New member
אבל תהיה אפשרות כזאת?

המחלף יבוטל, רוב האוטובוסים לא יעלו ויעצרו במבשרת.
סביר להניח שגם בשביל 480 התחנה תבוטל.
אכן יש כאן הרעה בתנאים למי שנוסע ליישובי פרוזדור ירושלים, אבל שיפור אדיר לרוב המוחץ של משתמשי הדרך.
אבל תהיה אפשרות כזאת?
כתבת: "...רוב האוטובוסים לא יעלו ויעצרו במבשרת".
כלומר תהיה אפשרות כזאת?
ואם נניח לא, למה אגד למשל לא נאבקת על זה?
לא שמעתי על שום גוף שקם בנושא ומנסה למצוא פתרון...
 

amit1270

New member
יש רעיונות שונים לפתרון

אבל תהיה אפשרות כזאת?
כתבת: "...רוב האוטובוסים לא יעלו ויעצרו במבשרת".
כלומר תהיה אפשרות כזאת?
ואם נניח לא, למה אגד למשל לא נאבקת על זה?
לא שמעתי על שום גוף שקם בנושא ומנסה למצוא פתרון...
יש רעיונות שונים לפתרון
עד כמה שאני יודע משרד התחבורה מודע לבעיה ומנסה למצוא לה פתרון.
 

pcper

New member
אולי זאת שאלה שהיא קצת באיחור ולא רלוונטית...

שאלה לגבי הכביש החדש לירושלים (כביש מספר 1 החדש)
אני רואה את העבודות וקורא על זה בעיתונים, אבל יש משהו שאני לא מצליח להבין ואשמח אם חברי הפורום יסבירו לי אותו.
בתור אחד שמשתמש בתחבורה הציבורית אני מדי פעם יורד במחלף הראל.
עכשיו, אני יודע שרוצים לחפור מנהרה מתחת להר...
השאלה שלי:
איפה בדיוק תהיה תחנת האוטובוס? (של מי שיורד מקו 480 למשל, או של מי שרוצה לעלות על 480 למשל).
לאן יעבירו אותה?

לא מצאתי שום איזכור לזה בשום מקום ואני די חושש ששכחו את נוסעי התחבורה הציבורית...
אני אשמח לדעת אם מצאו לזה איזה פתרון...

תודה רבה ויום נעים
אולי זאת שאלה שהיא קצת באיחור ולא רלוונטית...
אבל אם אני אשלח משהו למשרד התחבורה, זה יוכל לשנות משהו?
או שכל התוכניות כבר סגורות ואין בעצם מה לעשות?
&nbsp
תודה רבה!
 

amit1270

New member
שום דבר לא סגור. מה הרעיון שלך?

אולי זאת שאלה שהיא קצת באיחור ולא רלוונטית...
אבל אם אני אשלח משהו למשרד התחבורה, זה יוכל לשנות משהו?
או שכל התוכניות כבר סגורות ואין בעצם מה לעשות?
&nbsp
תודה רבה!
שום דבר לא סגור. מה הרעיון שלך?
 

pcper

New member
אני לא יודע אם הוא כזה אפקטיבי וטוב


שום דבר לא סגור. מה הרעיון שלך?
אני לא יודע אם הוא כזה אפקטיבי וטוב

אבל זה משהו שחשבתי עליו:
למה לא להשאיר את התחנה כמו שהיא ולהשאיר נתיב אחד או שניים (שזה בעצם חייב להיות שניים תכלס) שיעלו וירדו - אבל רק לתחבורה ציבורית. כלומר, רק אוטובוסים ומוניות יכולו לנסוע שם.
ככה שניקח למשל את קו 480: הוא יסע כרגיל, רק במקום להיכנס עם שאר המכונית למנהרה הוא יעלה למחלף הראל בנתיב המתאים יאסוף את הנוסעים (או יוריד אותם) וימשיך הלאה (ירד מהמחלף וישתלב בכביש 1 "החדש").
ככה לגבי כל שאר הקווים שעוצרים במחלף הראל להורדה/העלה.
בעצם הכביש לא ישתנה כל-כך הרבה רק יזיזו קצת את התחנות ואוטובוסים יעלו וירדו אליהן בהתאם למה שיהיה שם.

עכשיו, מה השטח שיבנה שם, מה יהיה איתו?
אז שמה, בשטח הבנוי החדש ישאירו את שני הנתיבים לתחבורה הציבורית (מירושלים ולירושלים) ומסביב יבנו. ובהתאם ישימו שם גם את התחנות.
ככה מי שירצה לעלות או לרדת במבשרת לא ירגיש ממש שינוי (כי במילא כל האוטובוסים שיש להם תחנה שם היום יצטרכו לנסוע שם גם שיהיה את הכביש החדש).

הבעיה היחידה היא שאם נניח מישהו מקפיץ אותי מירושלים לשמה (למחלף הראל) למשל או מאחד הישובים בסביבה, ע"פ הפתרון שלי תהיה לו בעיה (אלא אם יהיה מקום לעצור במנהרה + מדרגות/מעלית למעלה).
לגבי מי שנסע בתוך מברשת לא תהיה בעיה כי יהיה כביש גישה ממבשרת לשם.
הבעיה היא רק לגבי איך להגיע לתחנה עם רחב ולא ממבשרת.

אני מקווה שהרעיון שלי מובן ולא מסובך מדי (אם כן, אני אשמח להסביר ביותר פירוט היכן שלא ברור).
ואני גם מקווה שהוא אפקטיבי (אם לא אשמח לדעת למה לא, כי אולי אני אחשוב על רעיון אחר).

[מקווה מאוד שלא פידחתי את עצמי עם הרעיון הזה].
 

amit1270

New member
לפני כמה חודשים מישהו העלה כאן הצעה

אני לא יודע אם הוא כזה אפקטיבי וטוב

אבל זה משהו שחשבתי עליו:
למה לא להשאיר את התחנה כמו שהיא ולהשאיר נתיב אחד או שניים (שזה בעצם חייב להיות שניים תכלס) שיעלו וירדו - אבל רק לתחבורה ציבורית. כלומר, רק אוטובוסים ומוניות יכולו לנסוע שם.
ככה שניקח למשל את קו 480: הוא יסע כרגיל, רק במקום להיכנס עם שאר המכונית למנהרה הוא יעלה למחלף הראל בנתיב המתאים יאסוף את הנוסעים (או יוריד אותם) וימשיך הלאה (ירד מהמחלף וישתלב בכביש 1 "החדש").
ככה לגבי כל שאר הקווים שעוצרים במחלף הראל להורדה/העלה.
בעצם הכביש לא ישתנה כל-כך הרבה רק יזיזו קצת את התחנות ואוטובוסים יעלו וירדו אליהן בהתאם למה שיהיה שם.

עכשיו, מה השטח שיבנה שם, מה יהיה איתו?
אז שמה, בשטח הבנוי החדש ישאירו את שני הנתיבים לתחבורה הציבורית (מירושלים ולירושלים) ומסביב יבנו. ובהתאם ישימו שם גם את התחנות.
ככה מי שירצה לעלות או לרדת במבשרת לא ירגיש ממש שינוי (כי במילא כל האוטובוסים שיש להם תחנה שם היום יצטרכו לנסוע שם גם שיהיה את הכביש החדש).

הבעיה היחידה היא שאם נניח מישהו מקפיץ אותי מירושלים לשמה (למחלף הראל) למשל או מאחד הישובים בסביבה, ע"פ הפתרון שלי תהיה לו בעיה (אלא אם יהיה מקום לעצור במנהרה + מדרגות/מעלית למעלה).
לגבי מי שנסע בתוך מברשת לא תהיה בעיה כי יהיה כביש גישה ממבשרת לשם.
הבעיה היא רק לגבי איך להגיע לתחנה עם רחב ולא ממבשרת.

אני מקווה שהרעיון שלי מובן ולא מסובך מדי (אם כן, אני אשמח להסביר ביותר פירוט היכן שלא ברור).
ואני גם מקווה שהוא אפקטיבי (אם לא אשמח לדעת למה לא, כי אולי אני אחשוב על רעיון אחר).

[מקווה מאוד שלא פידחתי את עצמי עם הרעיון הזה].
לפני כמה חודשים מישהו העלה כאן הצעה
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=174838905&r=1
 

pcper

New member
ומישהו מתייחס אליה ברצינות?

ומישהו מתייחס אליה ברצינות?
אני לא הכי מבין בזה אבל ממה שאותו אחד מציג - זה יכול להיות פתרון טוב...
(ככה לפחות זה נראה, כי לפי מה שהוא אומר התח"צ תוכל לעצור במבשרת).
&nbsp
סליחה על התשובה המאוחרת,
היו לי כמה שמחות שתפסו את כל השבוע

&nbsp
 

לנגלי

New member
באופן כללי דפקו מאד את מבשרת והסביבה

שאלה לגבי הכביש החדש לירושלים (כביש מספר 1 החדש)
אני רואה את העבודות וקורא על זה בעיתונים, אבל יש משהו שאני לא מצליח להבין ואשמח אם חברי הפורום יסבירו לי אותו.
בתור אחד שמשתמש בתחבורה הציבורית אני מדי פעם יורד במחלף הראל.
עכשיו, אני יודע שרוצים לחפור מנהרה מתחת להר...
השאלה שלי:
איפה בדיוק תהיה תחנת האוטובוס? (של מי שיורד מקו 480 למשל, או של מי שרוצה לעלות על 480 למשל).
לאן יעבירו אותה?

לא מצאתי שום איזכור לזה בשום מקום ואני די חושש ששכחו את נוסעי התחבורה הציבורית...
אני אשמח לדעת אם מצאו לזה איזה פתרון...

תודה רבה ויום נעים
באופן כללי דפקו מאד את מבשרת והסביבה
מבשרת ציון הפסידה גם את הכניסה ממוצא (יש כרגע מאבק למציאת פתרון), גם הארכת הכניסה ליישוב מכיוון ירושלים על ידי סיבוב גדול שדורש נסיעה לכיוון אבו גוש ואז חזרה למבשרת - וגם רוב האוטובוסים כבר לא יעצרו במבשרת בדרך לתל אביב (אם בכלל) ולא ברור מה יהיה בדרך לירושלים.
&nbsp
חוץ מזה, באופן כללי התחבורה הציבורית ביישוב היא ביזיונית בשביל יישוב של 25,000 איש שרובו לא מורכב בשכונות וילות, אלא אוכלוסייה צעירה שדווקא צריכה תחבורה ציבורית - ועכשיו גם הכניסות והיציאות עם רכבים יהפכו להיות מסורבלים יותר, ארוכים יותר וצפופים יותר.
&nbsp
כלומר - רכבת אין. אוטובוסים בקושי. שימוש ברכב - הפך להיות מסובך, צפוף וארוך יותר.
 

pcper

New member
השאלה היא אם ניתן לעשות משהו בנידון...

באופן כללי דפקו מאד את מבשרת והסביבה
מבשרת ציון הפסידה גם את הכניסה ממוצא (יש כרגע מאבק למציאת פתרון), גם הארכת הכניסה ליישוב מכיוון ירושלים על ידי סיבוב גדול שדורש נסיעה לכיוון אבו גוש ואז חזרה למבשרת - וגם רוב האוטובוסים כבר לא יעצרו במבשרת בדרך לתל אביב (אם בכלל) ולא ברור מה יהיה בדרך לירושלים.
&nbsp
חוץ מזה, באופן כללי התחבורה הציבורית ביישוב היא ביזיונית בשביל יישוב של 25,000 איש שרובו לא מורכב בשכונות וילות, אלא אוכלוסייה צעירה שדווקא צריכה תחבורה ציבורית - ועכשיו גם הכניסות והיציאות עם רכבים יהפכו להיות מסורבלים יותר, ארוכים יותר וצפופים יותר.
&nbsp
כלומר - רכבת אין. אוטובוסים בקושי. שימוש ברכב - הפך להיות מסובך, צפוף וארוך יותר.
השאלה היא אם ניתן לעשות משהו בנידון...
הבניה רק התחילה, אז אולי עוד ניתן לשנות איכשהו את הדברים. חבל שמי שגר בישובי עוטף ירושלים יצטרך לנסוע עד לירושלים כדי לנוסע לת"א ולא למבשרת

&nbsp
אם יש עוד משהו שניתן לעשות - אשמח לקחת בו חלק...
 
להבין שאין סיבה שיהיו כל כך הרבה אוטובוסים דרך מבשרת.

השאלה היא אם ניתן לעשות משהו בנידון...
הבניה רק התחילה, אז אולי עוד ניתן לשנות איכשהו את הדברים. חבל שמי שגר בישובי עוטף ירושלים יצטרך לנסוע עד לירושלים כדי לנוסע לת"א ולא למבשרת

&nbsp
אם יש עוד משהו שניתן לעשות - אשמח לקחת בו חלק...
להבין שאין סיבה שיהיו כל כך הרבה אוטובוסים דרך מבשרת.
ולבקש קווים משכונות מבשרת לתל אביב פעם בשעה במשך היום ופעמיים בשעה בבוקר.
&nbsp
 

pcper

New member
כן, אבל אם נניח אני בא ממקום שהוא לא מבשרת למחלף הראל

להבין שאין סיבה שיהיו כל כך הרבה אוטובוסים דרך מבשרת.
ולבקש קווים משכונות מבשרת לתל אביב פעם בשעה במשך היום ופעמיים בשעה בבוקר.
&nbsp
כן, אבל אם נניח אני בא ממקום שהוא לא מבשרת למחלף הראל
ממושב אחר נניח.
אז זה שיש קו ממבשרת לת"א פעם בשעה זה נחמד אבל זה לא עוזר לכל מי שגר בשאר הישובים בסביבה,
כי איך בדיוק הם יגיעו למבשרת?
הרעיון - ופה נמצאת אחת הבעיות, היא איך אנשים שגרים בסביבה יגיעו לשם, וגם אז, אוטובוס אחד בשעה זה לא ממש מספיק לצערי

&nbsp
על כל פנים, כפי איך שזה נראה - למי שגר בישובים סביב ירושלים, המצב רק יהיה רע יותר....
כמובן שיכולות להיות הפתעות טובות ואולי השינויים רק יהפכו את המצב לטוב יותר (אני לא יודע איך, אבל זה יכול להיות
ואני מקווה שזה אכן יהיה כך).
 
בישובים קטנים התח"ץ גרוע בגלל קוטנם.

כן, אבל אם נניח אני בא ממקום שהוא לא מבשרת למחלף הראל
ממושב אחר נניח.
אז זה שיש קו ממבשרת לת"א פעם בשעה זה נחמד אבל זה לא עוזר לכל מי שגר בשאר הישובים בסביבה,
כי איך בדיוק הם יגיעו למבשרת?
הרעיון - ופה נמצאת אחת הבעיות, היא איך אנשים שגרים בסביבה יגיעו לשם, וגם אז, אוטובוס אחד בשעה זה לא ממש מספיק לצערי

&nbsp
על כל פנים, כפי איך שזה נראה - למי שגר בישובים סביב ירושלים, המצב רק יהיה רע יותר....
כמובן שיכולות להיות הפתעות טובות ואולי השינויים רק יהפכו את המצב לטוב יותר (אני לא יודע איך, אבל זה יכול להיות
ואני מקווה שזה אכן יהיה כך).
בישובים קטנים התח"ץ גרוע בגלל קוטנם.
חוץ ממקרים שבהם הם נמצאים על הדרך ונהנים מתחבורה ציבורית משופרת.
 

pcper

New member
עצוב שזה כך ואני מקווה שהמצב ישתנה...

באופן כללי דפקו מאד את מבשרת והסביבה
מבשרת ציון הפסידה גם את הכניסה ממוצא (יש כרגע מאבק למציאת פתרון), גם הארכת הכניסה ליישוב מכיוון ירושלים על ידי סיבוב גדול שדורש נסיעה לכיוון אבו גוש ואז חזרה למבשרת - וגם רוב האוטובוסים כבר לא יעצרו במבשרת בדרך לתל אביב (אם בכלל) ולא ברור מה יהיה בדרך לירושלים.
&nbsp
חוץ מזה, באופן כללי התחבורה הציבורית ביישוב היא ביזיונית בשביל יישוב של 25,000 איש שרובו לא מורכב בשכונות וילות, אלא אוכלוסייה צעירה שדווקא צריכה תחבורה ציבורית - ועכשיו גם הכניסות והיציאות עם רכבים יהפכו להיות מסורבלים יותר, ארוכים יותר וצפופים יותר.
&nbsp
כלומר - רכבת אין. אוטובוסים בקושי. שימוש ברכב - הפך להיות מסובך, צפוף וארוך יותר.
עצוב שזה כך ואני מקווה שהמצב ישתנה...
 

pcper

New member
אני מסה להשיג את הראשות הארצית לתחבורה ציבורית ולא מצליח...

שאלה לגבי הכביש החדש לירושלים (כביש מספר 1 החדש)
אני רואה את העבודות וקורא על זה בעיתונים, אבל יש משהו שאני לא מצליח להבין ואשמח אם חברי הפורום יסבירו לי אותו.
בתור אחד שמשתמש בתחבורה הציבורית אני מדי פעם יורד במחלף הראל.
עכשיו, אני יודע שרוצים לחפור מנהרה מתחת להר...
השאלה שלי:
איפה בדיוק תהיה תחנת האוטובוס? (של מי שיורד מקו 480 למשל, או של מי שרוצה לעלות על 480 למשל).
לאן יעבירו אותה?

לא מצאתי שום איזכור לזה בשום מקום ואני די חושש ששכחו את נוסעי התחבורה הציבורית...
אני אשמח לדעת אם מצאו לזה איזה פתרון...

תודה רבה ויום נעים
אני מסה להשיג את הראשות הארצית לתחבורה ציבורית ולא מצליח...
אני מנסה דרך כאן ולא מצליח.
ישנה דרך אחרת להשיג אותם?

תודה רבה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה