שאלה לגבי בדיקת הדם לצליאק

אבי 670

New member
שאלה לגבי בדיקת הדם לצליאק ../images/Emo41.gif

עקב חשד שלי לגבי צליאק התחלתי לאכול ללא גלוטן כחודש, ואכן הרגשתי השתפרה ,פחות גאזים, פחות חולשה. לאחר מכן רציתי לעשות את בדיקת הדם לגילוי צליאק ,אבל אז נאמר לי כי כדי לקבל תוצאה מהימנה בבדיקה עליי לחזור ולאכול מוצרים עם גלוטן לפני הבדיקה, השאלה היא כמה זמן לפני בדיקת הדם ,אני צריך לאכול מוצרים עם גלוטן כדי לקבל תוצאה מהימנה?
 
אבי בוקר טוב

כפי שכתבתי לך כבר בעבר, אני ממליצה לפנות לרופא גסטרו' לקבלת ייעוץ מקצועי ומתאים. הרבה הצלחה, אמא של הבנים
 

debysegal

New member
אני לא בטוחה שיש תשובה חד משמעית לזה

נראה לי שאצל כל אחד זה אחרת. כמו שאצל כל אחד ההתאוששות לאחר תחילת הדיאטה היא שונה ואצל כל אחד הנוגדנים יורדים בזמנים שונים. לכן אף אחד לא ענה לך.
 
אין תשובה טובה

נוגדנים הם תוצר לוואי של הרס של המעי ההרס של המעי נוצר אבל תלוי בזמן חשיפה ובכמות חשיפה. וזה משתנה מאוד מאדם לאדם לדעתי אם אתה מעמיס גלוטן בצורה משמעותית, חודש יספיק אבל זה לא וודאי בשום צורה מה שאפשר לעשות בהנחה שהרופא שלך מסכים זה להחליט שעושים בדיקת דם פעמיים או שלוש. אם אתה בטוח שיש לך צליאק אז תעשה לדוגמא אחרי שבועיים, אחרי חודש או אחרי חודשיים. (הזמנים הם סתם הערכה שלי) הרעיון הוא שאם יש לך כבר בפעם הראשונה אז קובעים ישר תור לביופסיה. אם אין אז צריך להיות בטוחים ועושים אחרי זמן ארוך יותר שבו הסיכויים יותר גדולים למצוא נוגדנים
 
בכל מקרה תצטרך לחזור לאכול לכמה חודשים

כי תשובות בדיקות הדם לצליאק מגיעות אחרי חודש בחלק מהקופות. ואח"כ צריך תור לגסטרו לבדיקת ביופסיה וגם לשם תשובה נכונה צריך להמשיך לאוכל גלוטן. כך שאני מציעה לך, לחזור כברמיד לאכול גלוטן, ובינתיים לטפל בשאר ההליכים. גם אם תזרז אותם המהלך המלא ימשך לפחות חודש.
 

אבי 670

New member
אוקיי תודה לכולם ../images/Emo13.gif

אני אמשיך לאכול גלוטן בינתיים, מקסימום אעשה 2 בדיקות
 

אבי 670

New member
שאלה לשני אם מגלים שיש לי בבדיקת הדם ../images/Emo36.gif

אם מגלים שיש לי נוגדנים בבדיקת הדם אז עדיין לוקחים ביופסייה
או שבעצם כבר הבינו שיש צלייאק
 
מסכימה עם מה שכתבה קודמתי

לפי הגדרות הרפואה בימינו אנו, לא מאבחנים צליאק על סמך בדיקות הדם חובה סיפור אופייני וביופסיה, והטבה במצב לאחר הפסקה של גלוטן בדיאטה תרגיש טוב
 
למעלה