שאלה לגבי בדיקת האיידס.

  • פותח הנושא eli76
  • פורסם בתאריך

eli76

New member
שאלה לגבי בדיקת האיידס.

שלום ד"ר רשפון. רציתי לדעת, מדוע אם אכן בדיקת האיידס הינה נכונה לאחר 3 חודשים מיום המגע, רופאי מרכזי האיידס בבתי החולים, ממליצים על בדיקה נוספת לאחר 6 חודשים מיום המגע? האם משהו שונה בתפיסתם?
 
3 חודשים, 6 חודשים

הההמלצות המקובלות בעולם הנן לסמוך על תוצאות הבדיקה שבוצעה3 חודשים אחרי החשיםפה.רק אם היתה חשיפה מאוד בטוחה ועולה ספק כלשהו לגבי התוצאה השלילית ( למשל: אחרי אונס שנעשה על ידי נשא איידס) מומלץ לחזור על הבדיקה 6 חודשים אחרי.
 

eli76

New member
המשך לשאלה

מהו ההבדל בין אונס שנעשה ע"י נשא איידס לבין יחסי מין עם נשא (או במקרה הפרטי עם זונה שלא ידוע מצבה)? כיצד יתכן שלאחר מגע עם נשא מספיק 3 חודשים ואילו לאחר אונס על ידי נשא צריך 6 חודשים? כמו כן למה הכוונה ב "עולה ספק כלשהו" האם הכוונה לספק שעולה בבדיקה לאחר 3 חודשים או שמדובר בספק אחר?
 
תשובה

ההבדל האו הסכוי הגדול בהרבה להדבק באיידס באונס על ידי נשא.אם מדובר בארוע שהסיכון להדבק בו הנו גדול מאוד הרי הכוונה בבדיקה לאחר 6 חודשים לוודא שאכן התוצאה השלילית ה"לא צפויה" הנה אכן שלילית.
 

eli76

New member
המשך לשאלה.

אם כך, איך אני יכול לדעת האם לסמוך על תשובה שלילית שהתקבלה לאחר כ - 17 שבועות או שעלי לחזור על הבדיקה? רופא המשפחה טוען שניתן לסמוך ב 100% רק על בדיקה שבוצעה לאחר 6 חודשים מיום המגע (ללא כל קשר לסוג המגע) ??
 
תשובה

אין לי מה להוסיף אלא שאני איתן בדעתי שניתן לסמוך על תוצאת בדיקה שבוצעה לאחר 3 חודשים.
 
למעלה