שאלה לגבי אוטובוסים

מצב
הנושא נעול.

ronatd

New member
שאלה לגבי אוטובוסים

שאלה לגבי אוטובוסים
לצורך השאלה אחלק את האוטובוסים לשלושה סוגים: אוטובוסים גבוהי רצפה, שלצורך הענין מקרא להם "היי פלור", אוטובוסים העלי רצפה בינונית, שלצורך הענין נקרא להם "מדיום פלור", ואוטובוסי נידרפלור. שמתי לב שבאוטובוסי ההיי פלור (כמו מרצדס 0404, וולבו B12B , וכו' מותקנים מושבים גבוהים, בעוד שבמדיום פלור (דוגמת מרצדס 0405) ובנידרפלור מותקנים מושבים נמוכים. אני אישית אוהב יותר את המושבים הגבוהים יותר, גם כי הם נוחים יותר, אך גם כי בשעת תאונה הם נותנים תמיכה לראש, דבר מאוד חשוב, לדעתי. למיטב ידיעתי, המושבים מותקנים בארץ, חלקם מיוצרים ע"י Paltechnica שהוא למיטב ידיעתי, מפעל ישראלי. אם כך, מדוע לא להתקין מושבים גבוהים בכל האוטובוסים? האם היצרן באירופה יכול להכתיב לנו אילו מושבים להתקין?
 

ronatd

New member
מקרא=נקרא, העלי=בעלי

שאלה לגבי אוטובוסים
לצורך השאלה אחלק את האוטובוסים לשלושה סוגים: אוטובוסים גבוהי רצפה, שלצורך הענין מקרא להם "היי פלור", אוטובוסים העלי רצפה בינונית, שלצורך הענין נקרא להם "מדיום פלור", ואוטובוסי נידרפלור. שמתי לב שבאוטובוסי ההיי פלור (כמו מרצדס 0404, וולבו B12B , וכו' מותקנים מושבים גבוהים, בעוד שבמדיום פלור (דוגמת מרצדס 0405) ובנידרפלור מותקנים מושבים נמוכים. אני אישית אוהב יותר את המושבים הגבוהים יותר, גם כי הם נוחים יותר, אך גם כי בשעת תאונה הם נותנים תמיכה לראש, דבר מאוד חשוב, לדעתי. למיטב ידיעתי, המושבים מותקנים בארץ, חלקם מיוצרים ע"י Paltechnica שהוא למיטב ידיעתי, מפעל ישראלי. אם כך, מדוע לא להתקין מושבים גבוהים בכל האוטובוסים? האם היצרן באירופה יכול להכתיב לנו אילו מושבים להתקין?
מקרא=נקרא, העלי=בעלי
 

NewName

New member
אני אנסה לעזור

שאלה לגבי אוטובוסים
לצורך השאלה אחלק את האוטובוסים לשלושה סוגים: אוטובוסים גבוהי רצפה, שלצורך הענין מקרא להם "היי פלור", אוטובוסים העלי רצפה בינונית, שלצורך הענין נקרא להם "מדיום פלור", ואוטובוסי נידרפלור. שמתי לב שבאוטובוסי ההיי פלור (כמו מרצדס 0404, וולבו B12B , וכו' מותקנים מושבים גבוהים, בעוד שבמדיום פלור (דוגמת מרצדס 0405) ובנידרפלור מותקנים מושבים נמוכים. אני אישית אוהב יותר את המושבים הגבוהים יותר, גם כי הם נוחים יותר, אך גם כי בשעת תאונה הם נותנים תמיכה לראש, דבר מאוד חשוב, לדעתי. למיטב ידיעתי, המושבים מותקנים בארץ, חלקם מיוצרים ע"י Paltechnica שהוא למיטב ידיעתי, מפעל ישראלי. אם כך, מדוע לא להתקין מושבים גבוהים בכל האוטובוסים? האם היצרן באירופה יכול להכתיב לנו אילו מושבים להתקין?
אני אנסה לעזור
אני לא מומחה בתחום אבל אני אנסה קצת לעשות סדר.. דבר ראשון האוטובוסים שקראת להם "היי פלור" הם אוטובוסים בינעירוניים (שלפי דעתי אין להם בכלל מקום בקוי תחבורה ציבורית אבל זה כבר עניין אחר). האוטובוסים הנ"ל מבצעים בד"כ נסיעות ארוכות והמושבים שלהם בהתאם. האוטובוסים האחרים מיועדים לנסיעות עירוניות - ובהם מותקנים מושבים נמוכים משתי סיבות. האחת - נגישות - בטח שמת לב שהאוטובוסים העירוניים והנידרפלורים בעיקר נוחים יותר לאנשים למגבולויות (וזה מצבטא גם במעבר רחב ודלתות רחבות) . הסיבה השניה - חיסכון במקום - המושבים בנמוכים קטנים יותר ומאפשרים להתקין יותר מהם באוטובוס אחד וגם לאפשר מקום לאנשים שעומדים. נסיעה עירונית קצרה יחסית בד"כ והמושבים לא מעייפים מאד את היושבים בהם. אגב, ישנם אוטובוסים עירוניים שבהם מותקנים מושבים גבוהים (יחסית) - כך מושגת פשרה מסויימת בין נוחות למרחב, רכבים כאלה משרתים בד"כ בקוים פרבריים רצקים - כשמם כן הם. עוד דבר - לפי דעתי החלוקה שעשית אינה נכונה, O405 ודומיו הם אוטובוסים עירוניים בדיוק כמו הנידרפלורים חדשים - רק שהם תוכננו מוקדם יותר ואז הליך הרכבה ותכנון של אוטובוס ללא מדרגות היה מסובך ויקר יותר כנראה.
 

ronatd

New member
מושבים נמוכים חוסכים מקום?

אני אנסה לעזור
אני לא מומחה בתחום אבל אני אנסה קצת לעשות סדר.. דבר ראשון האוטובוסים שקראת להם "היי פלור" הם אוטובוסים בינעירוניים (שלפי דעתי אין להם בכלל מקום בקוי תחבורה ציבורית אבל זה כבר עניין אחר). האוטובוסים הנ"ל מבצעים בד"כ נסיעות ארוכות והמושבים שלהם בהתאם. האוטובוסים האחרים מיועדים לנסיעות עירוניות - ובהם מותקנים מושבים נמוכים משתי סיבות. האחת - נגישות - בטח שמת לב שהאוטובוסים העירוניים והנידרפלורים בעיקר נוחים יותר לאנשים למגבולויות (וזה מצבטא גם במעבר רחב ודלתות רחבות) . הסיבה השניה - חיסכון במקום - המושבים בנמוכים קטנים יותר ומאפשרים להתקין יותר מהם באוטובוס אחד וגם לאפשר מקום לאנשים שעומדים. נסיעה עירונית קצרה יחסית בד"כ והמושבים לא מעייפים מאד את היושבים בהם. אגב, ישנם אוטובוסים עירוניים שבהם מותקנים מושבים גבוהים (יחסית) - כך מושגת פשרה מסויימת בין נוחות למרחב, רכבים כאלה משרתים בד"כ בקוים פרבריים רצקים - כשמם כן הם. עוד דבר - לפי דעתי החלוקה שעשית אינה נכונה, O405 ודומיו הם אוטובוסים עירוניים בדיוק כמו הנידרפלורים חדשים - רק שהם תוכננו מוקדם יותר ואז הליך הרכבה ותכנון של אוטובוס ללא מדרגות היה מסובך ויקר יותר כנראה.
מושבים נמוכים חוסכים מקום?
דווקא שמתי לב שבאוטובוסי ה"היי פלור" יש כ- 50 מושבים, בעוד שבנידרפלור יש משהו כמו 30 מושבים.
 

NewName

New member
וכמה אנשים יכולים לנסוע בהם בעמידה

מושבים נמוכים חוסכים מקום?
דווקא שמתי לב שבאוטובוסי ה"היי פלור" יש כ- 50 מושבים, בעוד שבנידרפלור יש משהו כמו 30 מושבים.
וכמה אנשים יכולים לנסוע בהם בעמידה
 

ronatd

New member
למה בכלל לנסוע בעמידה?

וכמה אנשים יכולים לנסוע בהם בעמידה
למה בכלל לנסוע בעמידה?
האם בטיסות של אל על יש אנשים בעמידה? תדירות הנסיעות צריכה להיות תואמת לביקוש, ואם צריך אפשר גם להתאים את גודל האוטובוס למטרה (מפרקי, דו קומתי, מיניבוס, מידיבוס, וכו').
 

NewName

New member
אתה לא מציאותי

למה בכלל לנסוע בעמידה?
האם בטיסות של אל על יש אנשים בעמידה? תדירות הנסיעות צריכה להיות תואמת לביקוש, ואם צריך אפשר גם להתאים את גודל האוטובוס למטרה (מפרקי, דו קומתי, מיניבוס, מידיבוס, וכו').
אתה לא מציאותי
לענות לביקוש בחלק מהקוים העירוניים בשעות העומס אומר ליצור שיירה ארוכה של אוטובוסים שיעמדו בפקק אחד אחרי השני..
 
אז רגע

אני אנסה לעזור
אני לא מומחה בתחום אבל אני אנסה קצת לעשות סדר.. דבר ראשון האוטובוסים שקראת להם "היי פלור" הם אוטובוסים בינעירוניים (שלפי דעתי אין להם בכלל מקום בקוי תחבורה ציבורית אבל זה כבר עניין אחר). האוטובוסים הנ"ל מבצעים בד"כ נסיעות ארוכות והמושבים שלהם בהתאם. האוטובוסים האחרים מיועדים לנסיעות עירוניות - ובהם מותקנים מושבים נמוכים משתי סיבות. האחת - נגישות - בטח שמת לב שהאוטובוסים העירוניים והנידרפלורים בעיקר נוחים יותר לאנשים למגבולויות (וזה מצבטא גם במעבר רחב ודלתות רחבות) . הסיבה השניה - חיסכון במקום - המושבים בנמוכים קטנים יותר ומאפשרים להתקין יותר מהם באוטובוס אחד וגם לאפשר מקום לאנשים שעומדים. נסיעה עירונית קצרה יחסית בד"כ והמושבים לא מעייפים מאד את היושבים בהם. אגב, ישנם אוטובוסים עירוניים שבהם מותקנים מושבים גבוהים (יחסית) - כך מושגת פשרה מסויימת בין נוחות למרחב, רכבים כאלה משרתים בד"כ בקוים פרבריים רצקים - כשמם כן הם. עוד דבר - לפי דעתי החלוקה שעשית אינה נכונה, O405 ודומיו הם אוטובוסים עירוניים בדיוק כמו הנידרפלורים חדשים - רק שהם תוכננו מוקדם יותר ואז הליך הרכבה ותכנון של אוטובוס ללא מדרגות היה מסובך ויקר יותר כנראה.
אז רגע
אתה מתכוון שבקוים הבין עירונים יבצעו אוטובוסים עירונים הרי אתה יודע שהם לא מסוגלים לעלות את העלייה של ירושלים כמה פעמים ביום בקלות כמו הבין עירוניים ומה עם מטען איפה ישימו החיילים את מטענם באוטובוס עירוני
 

ronatd

New member
בקו 164 יש את כל הסוגים

אז רגע
אתה מתכוון שבקוים הבין עירונים יבצעו אוטובוסים עירונים הרי אתה יודע שהם לא מסוגלים לעלות את העלייה של ירושלים כמה פעמים ביום בקלות כמו הבין עירוניים ומה עם מטען איפה ישימו החיילים את מטענם באוטובוס עירוני
בקו 164 יש את כל הסוגים
בקו 164 רחובות פתח תקוה יש אוטובוסים בין עירוניים (היי פלור) וגם מפרקיים (מדיום פלור) ולעתים גם נידרפלור.
 
על הקוים של מבשרת ציון

אז רגע
אתה מתכוון שבקוים הבין עירונים יבצעו אוטובוסים עירונים הרי אתה יודע שהם לא מסוגלים לעלות את העלייה של ירושלים כמה פעמים ביום בקלות כמו הבין עירוניים ומה עם מטען איפה ישימו החיילים את מטענם באוטובוס עירוני
על הקוים של מבשרת ציון
ומעלה אדומים עובדים 0405 עם כסאות גבוהים של פלטכניקה (לדעתי הכי נוחים) והם עולים את העליות גם מסיבוב מוצא לי-ם וגם ממעלה אדומים לי-ם כמו גדולים הרבה פעמים ביום
 

טוארג

New member
כי יש להם טורבו.....

על הקוים של מבשרת ציון
ומעלה אדומים עובדים 0405 עם כסאות גבוהים של פלטכניקה (לדעתי הכי נוחים) והם עולים את העליות גם מסיבוב מוצא לי-ם וגם ממעלה אדומים לי-ם כמו גדולים הרבה פעמים ביום
כי יש להם טורבו.....
 

NewName

New member
אני אומר

אז רגע
אתה מתכוון שבקוים הבין עירונים יבצעו אוטובוסים עירונים הרי אתה יודע שהם לא מסוגלים לעלות את העלייה של ירושלים כמה פעמים ביום בקלות כמו הבין עירוניים ומה עם מטען איפה ישימו החיילים את מטענם באוטובוס עירוני
אני אומר
שאוטובוסים עירוניים מיועדים לנסיעות עירוניות, ואוטובוסים בינעירוניים לנסיעות בינעירוניות - והכסאות שבהם בהתאם. השיקולים על פיהם אגד וחברות אחרות לתחבורה ציבורית בוחרות לשבץ את האוטובוסים שברשותם בקוים מסויימים הם נושא לדיון אחר
 

NewName

New member
תיקון טעות

אני אומר
שאוטובוסים עירוניים מיועדים לנסיעות עירוניות, ואוטובוסים בינעירוניים לנסיעות בינעירוניות - והכסאות שבהם בהתאם. השיקולים על פיהם אגד וחברות אחרות לתחבורה ציבורית בוחרות לשבץ את האוטובוסים שברשותם בקוים מסויימים הם נושא לדיון אחר
תיקון טעות
האוטובוסים שברשותם = האוטובוסים שברשותן
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה