שאלה לבעלי רקע באופנועי ימאהה....

שאלה לבעלי רקע באופנועי ימאהה....

ידוע לי שישנו מנגנון באופנועי הכביש של ימאהה (אני יודע כמעט בוודאות לגבי ה-YZF600) שמתריע על בעיה שהאופנוע ``יודע`` עליה.... איך זה מתבצע ??? לפי הבנתי...עם סיבוב המפתח הנעה למצב ON קופצת המחט לסל``ד מסויים וחוזרת למקומה הראוי... ואם הבנתי נכון, ויכול להיות שלא הבנתי, אז ישנה טבלה, או רשימה של היצרן לגבי אופי הבעיה ...לפי אופי ``קפיצת`` המחט.... מי שראה את המחטים ב``אוטובוס``, קופצים עם הסיבוב מבין על מה אני מדבר. זה דומה מאוד ולא קורה כל פעם....אלא רק שיש בעיה כל שהי עם האופנוע. האם זה נכון ? האם מישהו זכה לראות או לחוות את זה ?? האם למישהו יש אופנוע כזה ויכול לוודא את זה מול הספר או מוסך ? מקס ???....אולי אתה יודע ?? אני לא בטוח לגבי ה-R6....או ה-R1...אבל מייקי ??...שמעת על זה ??? אתה יכול לספר על זה יותר ?? מישהו ??....הלווווו ???...יש מישהו בבית ??? :) :) השדון...מקווה שהסביר את עצמו טוב...ואם לא אז תשאלו.... :)
 
שכחת שגם אני אמור להופיע ברשימה?

בFZR600R הייתה לי בעייה במשאבת דלק (הותקנה שם משאבה חליפית של YZF600 של הגרסה האמריקאית והמחשב של האופנוע זיהה זאת כבעייה). כל יום בבוקר , ב5 דקות הנסיעה הראשונות , הייתה המחט של הסל``ד מזנקת (כביכול ללא סיבה) ל9000 סל``ד נשארת שם ל2 שניות , יורדת מייד ל0 סל``ד וחוזרת שוב לסל``ד בו נמצא האופנוע. שאלתי את איציק מאישימוטו לפשר הדבר (הוא היה מכונאי במוסך ימהה) והוא הסביר לי שכשהמחט מגיעה ל9000 זה מסמל (ע``פ ספר היצרן) בעייה במשאבת דלק. מחשב האופנוע מדווח לרוכב על בעיות באופנוע והוא מראה זאת על ידי הצבת מחט הסלד על מספר מסוים - בספר היצרן מפורטים המספרים והבעיות שהם מסמלים. איך בדיוק עובד המחשב ואיפה הצ`יפ שלו - אני לא יודע (זה לא נראה לי חלק מהCDI)
 
וואיי...אל תעלב.... :p

פשוט לא חשבתי שיש את זה גם ב FZR-R.... וואלה...שיחקת אותה... :) אתה יודע אם הם המשיכו עם זה הלאה....לשנתונים החדשים ??? והרשימה עליה אתה מדבר...איפה אפשר למצוא אותה ? בספר המוסכים או בספר הקטן...שמגיע עם האופנוע ? :) השדון....מרגיע את הכרוב...מודה לו...ומקשה.... :)
 

איתן כ.

New member
מחשב?? באופנוע?? אתם נורמליים??

בעצם גם בXR היה מחשב , רק שהסקריפטים היו בראש שלי. היה סקריפט למנוע קר שעבד כך: 10 תן בעיטה 20 IF אופנוע מניע תן גז ELSE תן בעיטה יותר חזקה זה רץ בלולאה שלוש פעמים כשכל פעם עצמת הבעיטה גדלה ואם עדיין לא מניע אז עוברים לפעולה אחרת. היה גם סקריפט למנוע חם, סקריפט לאחרי נפילה וכו` גם ל DR650R היה סקריפט אחד עם שורה אחת - תן בעיטה - עבד תמיד ובכל מצב. עם יד על הלב - לא יותר פשוט ככה? איתן שהתיחכום הכי גדול של אופנועי השטח שלו היה כשהוא קשר מאחורה לפטופ.
 

MikeE

New member
שדון אתה צודק... יש מחשב.

לפי מה שקראתי בספר רכב המחשב מודיע על תקלה ע``י מחט הסל``ד, כאשר לכל סיפרת סל``ד יש את התקלה המתאימה. המחט קופצת לקוד המתאים למשך 2 שניות ואז ל 0 סל``ד. בספר אצלי רשומים שני קודים 3, 4 אני צריך לבדוק מה עושה כל אחד. (ותקווה שאני לא אראה לעולם את הפטנט המגניב הזה ;-) )
 

MikeE

New member
שדון אתה צודק, יש מחשב

לפי מה שקראתי בספר רכב המחשב מודיע על תקלה ע``י מחט הסל``ד, כאשר לכל סיפרת סל``ד יש את התקלה המתאימה. המחט קופצת לקוד המתאים למשך 2 שניות ואז ל 0 סל``ד. בספר אצלי רשומים שני קודים 3, 4 אני צריך לבדוק מה עושה כל אחד. (ותקווה שאני לא אראה לעולם את הפטנט המגניב הזה ;-) )
 

FZR600R

New member
לי היו 3 אופנועי ימאהה וטרם חויתי

את קפיצת המחט עליה אתה מדבר.
 
למעלה