שאלה לבעלות הנסיון

שאלה לבעלות הנסיון

ילדתי לפני שבועיים וכמובן שאני עדיין מזריקה את הקלקסן. היום פתאום חשבתי לעצמי שאולי אסור לי בכלל להניק? האם זה מפריע להנקה? חוץ מזה עוד שאלה שמאוד מטרידה אותי: מהיום בו חן שלנו נולדה הפנים שלה אדומות. בתחילה אמרו לנו שזה נובע מהלחץ של הלידה, אבל... עברו שבועיים? אולי גם לזה יש קשר לזריקות ? או שאני סתם פחדנית? אנא תשובותיכם. תודה ושבוע נפלא. מירי
 

etti34

New member
אין בעיה להניק עם קלקסן.

בדיוק באותה המידה שאין בעיה להזריק במהלך ההריון, מבחינת בטיחות העובר כמובן. אני הזרקתי והנקתי (עד שנמאס לי להזריק והפסקתי, אבל אני לא דוגמא ...). לגבי האדמומיות בפנים - לא מכירה תופעה כזו שקשורה לקלקסן, וסביר שזה באמת מהלידה. להרבה תינוקות יש את זה, במידה זו או אחרת. אבל אם משהו נראה לך חריג - קחי אותה לרופא ליתר בטחון. חבל לדאוג סתם.
 
אין בעיה להניק, אבל ההסבר שלך לא נכון

בהריון קיים מחסום השליה. חלק מן החומרים כלל לא חודרים שליה, כלומר, לא מגיעים לעובר. חומרים אחרים חודרים שליה ועל ידי כך עלולים לסכן את העובר. בהנקה אין מחסום שליה ולכן כל מה שהאם צורכת מגיעה במידה זו או אחרת ליונק. הקלקסן הוא בעל משקל מולקולרי נמוך ועל כך כלל אינו מגיע ליונק.
 
יצאתי קצת ../images/Emo163.gif

כי לכאורה יש סתירה בין שני המשפטים האחרונים, אבל הכוונה היא שבהנקה, בהעדר מחסום השליה, ככלל צריך להיות יותר זהירים מאשר בהריון. ספציפית, לגבי הקלקסן, בשל משקלו המולקולרי, הוא כמעט ואינו נספג אצל האם בכמויות משמעותיות על אחת כמה וכמה שאאינו משפיע על היונק (בניגוד לאספירין, שאינו מומלץ בהנקה).
 
אם יש תרופה שמותרת בהנקה זו הקלקסן

ואש"פ כבר הסבירה בדיוק למה. חשוב לי גם לומר שגם תרופות "רגילות" (לא עם משקל מולקולרי נמוך) עוברות ליונק בריכוז של 20% לכל היותר, כלומר שאמנם הזהירות חשובה, אבל אם כבר מחליטים להשתמש בתכשיר כלשהו עוזר לחשוב שזה לא עובר AS IS ליונק/ת. לגבי הצבע הפנים, אני ממש לא בטוחה שזה קשור לקלקסן, אבל מצטרפת להמלצה לדבר עם רופא במידה ואת מודאגת. עתליה
 
למעלה