שאלה לבנות הותיקות

  • פותח הנושא שואלת ומתחבטת
  • פורסם בתאריך
ש

שואלת ומתחבטת

Guest
שלום רב,

אני מתלבטת בין תרומת ביצית מארה"ב שם יש מידע נרחב מאוד על התורמות והתמונות, וכן פנל בדיקות גנטיות נרחב
אל מול תרומת ביצית באמצעות החברות כאן בארץ, כאשר אין כל מידע כמעט על התורמת ואין בדיקות גנטיות.

אשמח לשמוע מהבנות הותיקות שעשו תרומת ביצית עוד בתקופה שלא ניתן היה לקבל כמעט שום מדיע על התורמת

תודה מראש
 
הי מנסה לענות לך בתור אחת הותיקות כאן
כשהתחלתי את התהליך הייתי עם בן זוג להורות שלא הסכים לעבור לתרומת ביצית אלא אם נבחר בעצמינו את התורמת ונדע עליה את הכל. יצרתי קשר עם שתי חברות בארה״ב, התחלתי לבדוק את המידע והתחלתי לקבל התאמות של תורמות. אכן המידע היה רב, כלל תמונה עדכנית ועוד. מודה שהיה לי קשה ריגשית עם המעבר לתרומת ביצית והיה לי עוד יותר קשה לראות את התורמות. בסופו של דבר התהליך ביני לבין אותו בן זוג התפרק (ומזל שכך) והמשכתי לבד בהליך הבאת עוברים טריים לארץ מאוקראינה, כשאז לפני כמעט 9 שנים המידע על התורמת היה סוג דם צבע שיער עיניים גובה ומשקל. לא יכולה להגיד לך שלא היה לי קשה עם זה שהמידע כל כך דל אבל כן בחרתי בתורם פתוח מארה”ב עליו קיבלתי יותר מידע. היום כשהבת שלי בת 7.5 זה לא משהו שמעסיק אותי בחיי היום יום אם בכלל.
בהצלחה
איילת
 
שלום.
תרשי לי להתערב. נכון שלקבלת תרומה מארה"ב יש יתרונות ובעיקר קבלת פרטים רבים על התורמות. אנו עובדים עם שתי יחידות בארה"ב שמאפ]שרות קבל שיחת זום עם התורמות. מאידך, אין זה נכון שהתורמות מאוקריינה (מליבוב במקרה שלנו) לא עושים בדיקות גנטיות. אנו מבצעים בתורמות יותר בדיקות גנטיות מאשר מבצעים בארץ למטופלות רגילות. אנו מבצעים, כחלוצים בתחום, גם צ'יפ גנטי בתורמות.
 
ש

שואלת ומתחבטת

Guest
תודה רבה.
שאלתי היא האם הבדיקות הגנטיות מבוצעות לפני יצירת העוברים או אחרי? האם אני יכולה לבחור את התורמת לפני יצירת העוברים? האם ניתן לראות תמונות של התורמות?
האם במצב של היום המרפאה בלבוב עדיין פועלת?
 
שלום
הבדיקות הגנטיות מבוצעות, כמובן, לפני יצירת העוברים. אנו מבקשים מנותן הזרע לבצע בדיקה גנטית ל-369 מחלות. אם נימצא שנותן הזרע נושא מחלה גנטית כל שהיא, אנו דואגים להביא דם מהתורמת שנבחרה על ידי המטופלים כדי לבדוק בקפדנות שהיא אינה נשאית של המחלה הגנטית שנמצאה אצל תורם הזרע. בחירת התורמת נעשית כמובן מראש. באשר להמשך העבודה בזמן המלחמה, נא ראי תשובתי לשואלת הקודמת.
 
למעלה