שאלה לבנות בהריון פעם שניה

dana181

New member
שאלה לבנות בהריון פעם שניה

היום גיליתי שאני בהריון (רצוי מאוד) הריון שלישי אחרי הריון ראשון שנגמר טוב (בן בן שנה וחצי) והריון שני שהסתיים בהפלה מה עושים כאשר הילד רוצה על הידיים כל הזמן? האם זה מסוכן להרים אותו ? בבקשה עזרו לי!! מתה מפחד שאפגע בהריון הזה
 

מירי א

New member
אומנם זה לא פעם שניה שלי אבל...

תראי, אומרים שמומלץ לא להתאמץ... מצד שני עכשיו אומרים שזה מיתוס שאסור להרים דברים כבדים... מצד שלישי גם אומרים (יותר בקשר לספורט, אבל זה גם סוג של פעילות מאומצת) שמותר בעקרון לעשות כרגיל מה שהיית עושה לפני כן רק לא להעלות את העומס... תפעלי שיקול דעת, ואני לא כ"כ זוכרת איך זה גיל שנה וחצי עד כמה הם מבינים, אבל אולי תנסי להסביר לו שלאמא כואבת הבטן ושיהיה ילד גדול ושיישב בעגלה או שיילך ברגל או משהו כזה? זה לא יעבוד? כמובן שתצטרכי גם לספר לו בשלב כלשהו שיש לאמא תינוק בבטן ואז אולי הוא ייתן לך פטור... בהצלחה בכל אופן!
 

פריגת

New member
בכלליות, בהריון לא כדאי להרים שום

דבר כבד או להתאמץ, ובטח לא ילד בן שנה וחצי שרוצה כל הזמן על הידיים.... ועוד בייחוד שאת בשלב ראשוני כ"כ של ההריון שבו צריך להיזהר ממשא כבד פי כמה. אני מכירה לא מעט סיפורים על נשים שהרימו דברים כבדים או לחילופין התאמצו יתר על המידה בהריונות ולבסוף זה הסתיים בהפלה. חוץ מיזה שישנה עוד סיבה שלא כדאי להרים כבד בהריון- מה שגורם ליציאת ורידים ברגליים.
 

פריגת

New member
בכלליות, בהריון לא כדאי להרים שום

דבר כבד או להתאמץ, ובטח לא ילד בן שנה וחצי שרוצה כל הזמן על הידיים.... ועוד בייחוד שאת בשלב ראשוני כ"כ של ההריון שבו צריך להיזהר ממשא כבד פי כמה. אני מכירה לא מעט סיפורים על נשים שהרימו דברים כבדים או לחילופין התאמצו יתר על המידה בהריונות ולבסוף זה הסתיים בהפלה. חוץ מיזה שישנה עוד סיבה שלא כדאי להרים כבד בהריון- מה שגורם ליציאת ורידים ברגליים.
 
אני ממשיכה להרים את ביתי בת השלוש

שלא לדבר על בת הכמעט שנה וחצי. לפי דעתי אין שום בעיה עם זה. לילד בן שנה וחצי אין טעם להסביר. הכל תלוי בהרגשה שלך , אם קשה לך תנסי למנוע מצבים , למשל - להושיב אותו עליך שכאת יושבת לשחק איתו בישיבה וכדומה. אני לא חושבת שיש בעיה כלשהי להרים במיוחד בגיל הזה כשהם עוד קלים יחסית (ושוב , אני מרימה על הידיים ילדה בת שלוש). אם זה יתחיל להיות לי קשה אני אסביר לה, אבל היא לא מבינה (ולא מעוניינת להבין...). בהצלחה, (ולפי דעתי זה מיתוס שהרמת דברים כבדים גורמת להפלות)
 

dana181

New member
תודה בנות!!../images/Emo24.gif

הבעיה היא כשאני לוקחת אותו מהפעוטון הוא ישאר רוצה ידיים (אפשר להבין אותו לא?)ואח"כ בדרך הביתה לא תמיד בא לו ללכת כל הדרך אני אנסה לא להרים אותו יותר מדי ונקווה לטוב אני כל כך רוצה את ההריון הזה שמפחדת נורא שמשהו רע יקרה
 

ליאת +

New member
עצות לגבי החזרה מהפעוטון

- לקחת אותו ברכב, אם יש לך, גם אם מדובר בדרך קצרה. - להתעכב עוד רבע שעה (או להקדים להגיע ברבע שעה) של חיבוקים ונשיקות (בישיבה בפעוטון או לידו) ואז יציאה לדרך. - עיסוק כלשהו בזמן ההליכה- פרחים, חתולים וכו'. ואפילו - מה לעשות- ממתק או פרי שיעסיקו אותו בזמן ההליכה. - לקחת אותו עם תלת-אופן או עגלה אם הוא אוהב את זה. - לעשות הפסקות בדרך.
 

cookie1

New member
אני הייתי בהריון עם ילד בבית ששוקל

14 קילו. ברגע שהרגשתי שקשה לי כבר להרים אותו, פשוט הצבתי עובדה שאמא לא יכולה להרים, ואם הוא רוצה חיבוק אז הוא יכול לשבת עלי או שאתכופף אליו. באופן עקרוני לא תגרם הפלה בגלל שמרימים ילד, אבל אם את מרגישה מפוחדת אז נסי להמנע.
 

קרניבל

New member
ברור שעדיף שלא להרים- אבל ממש

קשה לי לראות את הבן שלי בוכה <אם זה אחרי שקיבל מכה, או סתם עצוב לו> ולא להרים אותו ולחבק אותו, מה גם שאין לי איך להסביר לילד בן שנה וחצי שאמא בעצם לא מרימה אותו כי יש לה בבטן תינוק נוסף <לי זה נראה כאילו אני מענישה אותו בגלל התינוקי החדש- שכן עד עכשיו הרמתי אותו>. אני באופן אישי גם המשכתי <וממשיכה> להניק אותו, למרות שרופאה סיננה בין השפתיים איזו עיצה על הפסקה- כי יש חשש להפלה...- זו החלטה שלי. בהצלחה
המשך הריון קל ותקין
 

ליאת +

New member
הרופאה שלי טוענת שאין בעיה

עם להרים, ואני עם ילד בן ארבע ולעיתים מרימה אותו- גם בהריון. עם ילד בן שנה וחצי שהגוף שלך כבר רגיל לשאת אותו- נראה לי שאין לך מה לחשוש.
אבל
עצם העובדה שיש לך חשש, והניסיון הלא מוצלח בהריון הקודם לדעתי שווים כדי שתנקטי בזהירות ולו רק בשביל השלווה הנפשית שלך. אני לא חושבת שפעוט בן שנה וחצי יכול או צריך להבין (במיוחד לפני שרואים בטן או משהו), ולכן תנסי למצוא שיטות אחרות- בין אם זה העזרות בקרובי משפחה, החזקה על הידיים רק כשאת יושבת, פיתויים שונים וכו'. תנסי שלא לגזול ממנו את הקירבה שהוא מחפש - כלומר לחבק אותו הרבה להחזיק אותו וכו' אבל תבהירי לו ש"על הידיים" בתור כלי תחבורה- זה פשוט לא הולך.
 

tookmy

New member
כמה צדדים למטבע

נכון שלא מומלץ להרים דברים כבדים בתחילת הריון. אבל נדמה לי שמדובר בדבר פתאומי או מעבר לעומס שאת רגילה אליו, ואם את תמיד מרימה את הילד אז זה לא אמור להיות פתאום יות בעייתי. אני תמיד אוהבת להסתכל על כל האפריקיות והויאטנמיות שעובדות קשה, סוחבות קשה, הולכות עם ילד על הגב בכל מצב וכנראה יותר חזקות מרובנו. אז אנחנו בהכללה לא כאלה, אבל הרמה של משהו שהוא בשיגרה גם לפני ההריון נראית לי סבירה- כל עוד לא קשה לך מדי! אם קשה לך, סיפור אחר. באופן אישי: אני בהריון מאד מאד רצוי. מאד פחדתי בשליש הראשון לאבד אותו, וזה הריון ראשון בגיל 36. בכל זאת לא עמדתי בפני בקשותיו של האחיין שלי בן השנה וחצי (טוב, קצת יותר משנה וחצי) והסתובבתי איתו המון על הידיים כי ככה התאים לו ולי היה כיף עם זה. כשהרגשתי שזה יותר מדיי עצרתי והורדתי אותו. נכון שאני לא איתו כל יום, אבל יצא שהוא היה כאן 3 ימים כשההורים שלו נסעו והיו עוד לא מעט מקרים שסופשבוע שלם הייתי במחיצתו או הוא ואני וההורים שלי שלשניהם תפוס הגב בחודשים האחרונים, אז הייתי מעדיפה שהוא יהיה עליי. נורא חששתי , אבל השתדלתי להקשיב לגוף ולהפסיק כשקשה לי ולא להימנע שרירותית.
 

niritcat

New member
אין סכנה. באמת שלא.

יש לי את הספר של "מה לצפות כשאת בהריון" ומוצגת שם בדיוק הדילמה הזאת. התשובה של המחברות היא ש"תצטרכי למצוא תירוץ טוב יותר למה לא להרים אותו", כי אין בעיה. אין בזה סיכון של ההריון. בתי בת שנתיים וחצי (אני גם הריון שלישי אחרי הפלה), ורק בזמן האחרון אני מתקשה יותר להרים אותה (שבוע 26). אז הסברתי לה, וידיים מצטמצמות למקרים בעיתיים - מקום חדש, בכי, פחד, חניון וכו'. אבל עד שזה לא מקשה עלייך, אין סיבה רפואית שלא לקחת אותו על הידיים.
 

ספגטינה

New member
אני בשלושה ח' ראשונים השתדלתי

להרים פחות, אני מקווה שהילד שלך כבר הולך... כמובן שאי אפשר להימנע לגמרי מהרמות, אבל להזהר יותר. בכל אופן, לי הרופא אמר שזה לא יזיק...
 
למעלה