שאלה לאסתר גרוניס

tyfirst

New member
שאלה לאסתר גרוניס

שלום אסתר, ילדתי ב"ליס" לפני 6 שבועות. אני מניקה אבל יש לי בעיות קשות - בכל פעם שבעיה אחת נפתרת צצה בעיה חדשה. בהתחלה היו לי סדקים ופצעים (מהיניקה הראשונה בחדר הלידה). אחר כך לתינוק היתה צהבת אז שילבתי סימילאק, אחר כך התחלתי להניק עם פטמת סיליקון - במשך חודש. נעזרתי ביועצת הנקה כדי להחזיר את התינוק אל השד, אבל אז הסתבר שיש בעיה של עודף חלב. לאחרונה היועצת הנקה אמרה שאולי יש לי פטרייה (לתינוק יש בטוח). אני מורחת משחות (לתינוק ולי). אני על סף ייאוש. אני סובלת כאבים חזקים ביותר בפטמות במשך 6 שבועות!! גם יועצת ההנקה שראתה אותי אמרה שרמת הכאב לא סבירה. כיום הכאבים הם בעיקר בתחילת הנקה (כאבי תופת) שנחלשים מעט במהלך ההנקה. יש לי עיגולים אדומים סביב הפטמות ובסוף ההנקה יש כתם לבן באמצע של הפטמה. שאלתי היא: האם זו פטריה? האם פטריה גורמת לכאבים חזקים כל כך? האם המשחות שאני מורחת הן טובות - mupirocin+betamethasone האם אני אמורה ללכת לרופא עור או לכירורג לבדיקת השד? אני מאוד רוצה להמשיך להניק, זה ילד שני ובראשון התייאשתי אחרי חודש של כאבים. תודה מראש על תשובתך
 

27חומד

New member
הפורום של אסתר הוא פורום ייעוץ הנקה

הנה כאן. וראית את זה? ואכן על פניו נשמע שזו פטרייה, צריך לראות אותה כדי לאבחן. לדעתי את צריכה חוות דעת אישית (לא טלפונית או וירטואלית) נוספת. המומחית הכי גדולה בארץ לנושא פטריות ואיבחונן הוא ד"ר ליבוביץ.
 

27חומד

New member
המשך תשובה,

ד"ר ליבוביץ ממליצה על טיפול תרופתי שונה מזה שאת מקבלת (אני בכוונה לא מפרטת פה את שמות התורופות) והטיפול הוא דרך הפה ולא משחות. האם הכאב נמשך גם לאחר ההנקה ובין ההנקות? האם כואב רק בפטמות עצמן? האם את בטוחה שהתינוק אכן תופס נכון את השד? כמו שציינתי קודם, כדאי לקבל חוות דעת נוספת. צייני איזור מגורים על מנת לקבל המלצת על אשת מקצוע או פני לילבוביץ עצמה. האם את בקשר עם היועצת שלך?
 

tyfirst

New member
עוד כמה פרטים

קודם כל תודה על התשובה. רציתי מאוד ללכת לד"ר ליבוביץ, אבל לצערי אני לא יכולה להמשיך לשאת בהוצאות על יועצות הנקה/השכרת משאבות/רכישת תכשירים וכיוצ"ב, במיוחד כששעת ייעוץ איתה עולה 550 ש"ח... (אגב, זה די בזיון שאין שום סידור של ייעוץ הנקה ע"י רופאות דרך קופ"ח - ממש הנקה לעשירים). בקשר למה ששאלת - הכאב דועך במהלך ההנקה ובין ההנקות לא כואב לי כל עוד הציצי בתוך חזיה וכל עוד הבן הגדול שלי לא מתנפל בחיבוקים. הכאב הוא בפטמות עצמן וקצת מסביב להן. השד עצמו לא כואב (רק במלאות). אני בטוחה שהתינוק תופס נכון, בדקו את זה 3 יועצות הנקה שונות (2 יועצות מוסמכות ואחת מתמחה). האם יש רופא אחר (דרך קופ"ח) שיכול לתת לי מרשם לתרופות שמומלצות ע"י ד"ר ליבוביץ?
 

Nuli77

New member
אולי תנסי רופא עור?

גם אני הייתי בבעיית פטריה לפני כמה שבועות.. המליצו לי לראות את דר ליבוביץ' אבל לצערי גם אני לא יכולתי להרשות זאת לעצמי.. את ממש צודקת לגבי ייעוץ ההנקה דרך קופ"ח, אני הייתי אומללה ממש, זה מתסכל מאוד שאין גורם מקצועי שהוא גם רופא וגם מבין בהנקה וגם ניתן כחלק מסל השירותים של הקופה.... אני ראיתי רופא עור והוא נתן לי משחה שגם דר ליבוביץ אישרה שאין איתה בעיה (התייעצתי בפורום שלה http://www.livecity.co.il/site/detail/forum/forum.asp?forum_id=2342&depart_id=30099 והיא היתה מאוד נחמדה וענתה לי תשובה מפורטת )
 
למעלה