שאלה לאמהות ובכלל

שאלה לאמהות ובכלל ../images/Emo4.gif

תיאור מצב, שאני מתקשה להחליט מה דעתי עליו. מאתמול בערב הקרמבו, ילד שבחיים שלו לא בכה יותר משתי דקות רצוף, לא מפסיק לבכות. על הידיים, במנשא, במיטה ליד אמא, כל הטריקים המוכרים - ושום דבר לא עובד. אני בטוחה שמי שזה עבר עליו יודע כמה זה מייסר, להבין שמשהו מציק לו ואתה לא יכול לפתור את זה. בבוקר בעלי הלך איתו לרופא וחזר עם הבשורה - לילד אין כלום. ולמה הוא בוכה? נו, כי תינוקות בוכים לפעמים -/. בבית הוא המשיך לבכות, ואנחנו המשכנו לנסות כל מה שאפשר, עד שלפני שעה, רק לפני שעה, מטומטמת שכמוני, הפשטתי אותו. אצבע אחת ברגל אדומה נורא. והציפורן שבורה בעומק - ממש בבשר
. אני מתארת לעצמי כמה הוא סבל כל הזמן מהגרביים ההדוקים, שבטח דחפו את הציפורן עמוק יותר לבשר, וכמעט בוכה... והוא, ברגע שהורדנו לו את הגרביים, חזר לחייך, ילד פלא מאושר שלי
. ועכשיו, השאלה - רופא שבא אליו תינוק בוכה, ועוד תינוק שההורים מסבירים שלא בוכה בכלל, ושמפגין התנהגות לא אופיינית במידה קיצונית, לא אמור לערוך בדיקה קצת יותר מקיפה מסיבוב עיניים-אוזניים-גרון-חזה? אני צודקת כשאני מרגישה שבאיזשהו מקום הוא חיפף אותנו? ושאלה נוספת - עכשיו הוא בוכה בכל פעם שמנסים להלביש לו משהו על כפות הרגליים. כמה זה נורא לצאת איתו מהבית יחף?
 

lulalo

New member
../images/Emo24.gif

ההמלצה הראשונה, תמיד, כשילד בוכה בלי סיבה היא להפשיט אותו לגמרי ולחפש משהו - כל דבר. בד"כ יכולה להיות סתם שערה שמציקה בישבן או במשום אחר. הרופאה שלי, במקרה דומה, הפשיטה. אבל אני לא בטוחה שזה מעיד על 'חיפוף' תלבישי אותו טוב וצאו בלי גרביים!
 

אמיקה

New member
מהסוף : -

לצ'יפצ'יפון שלנו היה מצב דומה - מה שעשתה הכרמלה היה לגזור את הקצה של הגרב, ככה שרק האצבעות יציצו החוצה, והרגל עצמה תהיה מכוסה. מההתחלה - אני לא חושבת.
 

פ א ב

New member
קודם כל העיקר שהבנת מה מפריע לו

דבר שני צאי איתו יחף. קחי איתך שמיכה. דבר שלישי, הרופא קצת הפתיע אותי. לתומי חשבתי שבודקים הכל כדי לשלול. מצד שני גם רופאת הילדים שלנו לא מפשיטה לגמרי א אין סיבה (אבל הילד שלי בן שנתיים ורבע. צריכים שלושה אנשים להחזיק אותו כדי לעשות את זה כנגד רצונו
). לגבי הטראומה של הילדון, היא תישאר אבל כשהאיזור יחלים, הוא ירגע. לא לגמרי אבל ירגע. דבר אחרון. את אמא טובה. לא להכל שמים לב במיידי. צאו ותהנו. והכי חשוב, תרגישו טוב.
 

ניצנץ l

New member
אויש ../images/Emo122.gif

מתסכל נורא
ויורדת ישר לשורה התחתונה - במזג האויר הזה בטח שאפשר להשאיר אותו יחף
ואם בהמשך היום מתקרר ואת עדיין רוצה לשמור על הרגל - את יכולה להלביש לו רגלית רפויה או לקחת גרב אחד ופשוט לגזור קצת את הקצה. יכול להיות שגם כדאי לחזור לרופא (הזה או אחד אחר) ולשאול אם צריך לטפל בציפורן השבורה, כדי שלא יזדהם או משהו (אולי צריך למרוח יוד ?).
 

משקולת

New member
מסכנונצ'יק ../images/Emo201.gif

1. תראי, הרופא לא מכיר את רשף כמוכם. הוא לא יודע ש*באמת* רשף לא בוכה "סתם". גם אם אמרתם לו, בשבילו הוא פציינט שהוא צריך לבדוק כמיטב נסיונו והבנתו. אני לא רוצה ללמד סנגוריה על הרופא הזה "סתם", אבל אני רוצה לומר לך שאני ממש לא בטוחה שרופא אחר היה מפשיט אותו מכף רגל ועד ראש וחושד שמדובר בסיבה אחרת מלבד גרון אדום/כאב אזניים וכד'. אולי לאחר כמה ימים כן, אבל לאחר לילה אחד ויום אחד קשה -לא. בכל מקרה, אם הרופא נראה לכם לא מספיק רגיש ומחפף, תחליפו. לא חסרים רופאי ילדים טובים באיזור שלכם. 2. לדעתי כדאי להתייעץ עם רופא אם בכלל כדאי לגרוב לו גרביים בימים הקרובים. לגבי יציאה החוצה ברגליים חשופות- בשעות האלה נראה לי שזה ממש ממש בסדר. מ- 16:00 מתחיל להיות יותר קריר.
 
מסכנון ../images/Emo4.gif

אין לי מושג לגבי הרופאה או הגרב- אבל מקוה שהמקום יחלים במהרה
 

vivoosh

New member
../images/Emo24.gif

וואו, איזו הקלה שאתם כבר יודעים מה זה! הרופא שלנו בודק הכל וכבר היו די הרבה מקרים שהורים הלכו עם הילד מרופא לרופא ולא מצאו מה הבעיה עד שהגיעו לרופא שלנו. אם תרצי המלצה- בכיף. לגבי ב'- אני לא חושבת שתהיה בעיה, אם תשימי לו שמיכה גם על כפות הרגליים הוא יבכה?
 

פ א צ ה

New member
בא לי לבכות מההודעה ../images/Emo10.gif

מסכן קטן... אני מניחה שהיה רצוי שהרופא יערוך לו בדיקה קצת יותר מקיפה בנסיבות האלו. ולדעתי צאי איתו יחף, רק תדאגי לכסות עם שמיכה.
 
חיפושיה, קודם כל קבלי חיבוק ענקי

אני שמחה שמצאתם את הפתרון לבעיה ושאת והקרמבו מרגישים טוב יותר. זו בטח הקלה ענקית לשלושתכם ! ולגבי הרופא -- אני יכולה להעיד שהגבר שינן לי אלף פעם מרגע פרוץ הקוץ, אם את לא מבינה מה מציק לו, תתחילי בלהפשיט אותו. ובכל פעם שזה קרה והפשטתי - מצאתי את הבעיה. בין אם היה מדובר בקקי תקוע שהתנועות עזרו לו לצאת, ובין אם בשריטה קטנה בירך שהשתפשפה בחיתול, זה עזר. לא תמיד יכולתי לתת מענה אבל לפחות הבנתי. וכיוון שהגבר רכש את הגישה הזו מרופא ילדים שלימד אותו, אני מניחה שזה כלל מוכר. להגיד לך שהרופא חיפף ? סביר שבמידה מסוימת כן. להגיד לך שרופא אחר היה עולה על זה ? לא בטוח. הרופא שלנו תמיד מפשיט את הקוץ לבדיקה, אבל אולי זה קשור בזה שהוא גם שוקל אותו ושהוא עדין קוצי וקטן, ועוד כמה חודשים הקוץ ישאר לבוש. ולגבי לצאת מהבית -- אני הייתי הולכת על ההמלצה של אמיקה וגוזרת חתיכה מהגרב. קריר עדיין. או לחילופין מקפידה לעטוף את כפות הרגלים בשמיכה. נשיקה.
 

שוּשה

New member
../images/Emo24.gif אוי נקרע לי הלב...

זה כ"כ מתסכל שהם בוכים ואין לנו איך לדעת מה הסיבה. קודם כל אני שמחה על זה שעליתם על הסיבה ושהקרמבו רגוע יותר. לגבי הרופאה - תלכו עם תחושות הבטן שלכם. אם אתם מרגישים שאתם עדיין סומכים עליה ושבפעם הבאה שתגיעו אליה תצאו ממנה בלב שלם ותסמכו על מה שהיא אומרת לכם, תישארו!. אם את מרגישה שלא תוכלי לסמוך עליה יותא אז לעבור בלי לחשוב פעמיים. הרופא שלנו לא מפשיט בכל ביקור.
 
מסכנון..

תראי, אותי לא צריך לשכנע הרבה.. אני החלפתי רופא לפני חודש, דווקא בגלל תחושת ה"חיפוף" של הרופא הקודם.. הוא רופא מצוין , מנהל מחלקה וכד', מומחה למחלות זיהומיות, אבל עדיין, אני הרגשתי שהוא פיספס.. פעמיים.. והשבוע גיליתי עוד משהו שנדמה לי שהוא פספס, אז בכלל.. הכל זה תחושות בטן.. זה לעניין הרופא.. לענין ההפשטה - מעניין, אני לא הייתי עושה את זה.. כל פעם שאני קוראת בפורומים השונים אני מזכירה לעצמי ללמוד שצריך להפשיט.. וואללה, ברגע האמת שוכחת.. מה שאני עושה זה להפשיט חלקית, כי הילד אוהב להיות ערום, אז זה בד"כ פותר את הבכי
אז תודה לאל לא היינו צריכים, אבל
 
נשלח לי באמצע

אבל מחבקת אותך חזק, ואת רשף הקטן... ולא הייתי שמה גרב, הייתי שמה גטקס רופפים מאוד..
 
את צודקת הרופא דפוק

צריך לבדוק גם מעבר אבל אני למדתי שצריך להתעקש לגבי הדבר השני שימי עליו שמיכה ותעטפי טוב מסביב לרגליים ויאללה לצאת החוצה
 

kivsa1

New member
אוי-מסכן קטן-הוא בטח לא הבין למה לא

מפסיקים לו את הסיוט הזה
. לדעתי הרופא לא אשם-רופאת הילדים של ברק לא תמיד מפשיטה אותו והיא מעולה. אבל במחשבה שניה-אף פעם לא הבאתי אותו אליה מייבב ללא הפסקה
. העיקר שעכשיו הוא בסדר המסכנון... צאי איתו עם שמיכה ובלי גרביים!
 

juicy fruit 28

New member
../images/Emo201.gif

באמת נו נו נו לרופא דבר ראשון (האחות בטיפת חלב אמרה לי)- מפשיטים את הילד ולדעתי הרופא צריך היה לחשוב קצת בעיקר אם אומרים לו שהילד לא בוכה כמעט. לגבי הגרביים- בטח! ביום יפה כזה אפשר לתת לרוח לזרום לו בין האצבעות
 

T i k t a k i t

New member
שמחה לשמוע שמצאת את הבעיה ../images/Emo13.gif

אל תהיי קשה עם עצמך כי לא ניחשת ולא ראית קודם ...את אמא מצוינת ,פשוט לא אמא מושמלת.
 

s h i r i 1

New member
../images/Emo201.gifאוי מסכנון קטן!

העיקר שמצאת את הבעיה והקרמבו שב לחייך
 

hag70

New member
../images/Emo32.gif איך נפלת עלי עם ההודעה הזאת

כבר כמה ימים אני מרגיש די חרא בתור אבא, כי הילדה מצליחה להוציא אותי משיווי משקל ברמות שקשה לי לתאר (כולה בת 5). ואני מתנהג ממש לא לעניין. ולא שהיא רעה או משהו. עקשנות מטורפת והיכולת להוציא אותי ב7:30 בבוקר מרוט כאילו הייתי יום שלם במסע כומתה. והיום עוד לא התחיל!! נראה לי שהיא בסך הכל די סטנדרטית לגילה
. הפתרון הוא כמובן ללכת הצידה ולדפוק את הראש בקיר (כי ממש, אבל ממש היא לא עושה את זה בכוונה), אבל אם אני אעשה את אני לא אגיע לעבודה... אוף!!!
 
ממוש לא קרה כלום ../images/Emo24.gif

מבינה שאת אמא בהרצה ואמרנו שהילד הראשון זה לנסיון לא?
ועכשיו ברצינות .. רופא מטפל בילד אחרת מאיתנו הוא לא אמור לחשוב בדיוק כמו שאת לא חשבת שאולי משהו כזה מציק לו - אלה דברים שאנחנו אמורות לראות בעצמנו בזמן מקלחת לדוגמא . אלא אם כן הסבת את תשומת ליבו הוא לא יסתכל ביוזמת עצמו ויוריד לו גרביים . אצלי פעם יהונתן (היום בן 6.5 אז את רואה שהוא שרד) קיבל מכה במצח משרפרף עץ
ובקושי בכה - השיער שלו היה ארוך ורק בלילה במקלחת ראיתי שנוסף לו מצח שלם על המצח - הלכתי למות
. ותארי לך מה הרגשתי שהרופא אמר לי שיש מצב שלא תרד לו הנפיחות כל החיים כי זה סחוסים - חשבתי שאני מתה עוד פעם .... מה רציתי לאמר לך בכל זה ? קרה קורה יקרה אין מה לעשות לא כולנו מושלמים - טעויות קורות הילד שלך לא מדבר עדיין ולא יכל לאמר לך מה כואב לו - על כל מקרה בפעם הבאה את כבר תפשיטי אותו ותדעי לחפש ואם לא תמצאי כלום את יכולה לתת קצת אקמולי להרגעה גם אם אין חום - חברה פעם אמרה לי - כשלך כואב הראש את לוקחת כדור נכון? אז למה שהוא יסבול ? שוב זה לא כל יום ובטח לא כתחליף לרופא או טיפול אמיתי אלא הרגעה זמנית ללילה לפחות ושלא יסבול סתם .
 
למעלה