שאלה לאוזים -כחול לבן

rory7

New member
שאלה לאוזים -כחול לבן

שלום לכולם ברצוני להציג שאלה שהיא חשובה והייתי רוצה לישמוע את תשובתכם בעיניין. אם הייתה לכם האופציה לגור -או באוסטרליה שטופת השמש והאנשים הנחמדים(אך במרחק של 24 שעות טיסה מהארץ) או לגור באנגליה שטופת העננים והאנשים הנחמדים(אך במרחק של 4.5 שעות טיסה מהארץ) במה אתם הייתם בוחרים?-יש לציין שאני בעל ניירות עבודה לשני המקומות. אז תודה ושיהיה לכם אחלה יום.
 

guyguy2003

New member
סעו לשתי המדינות ותבדקו

כי אי אפשר לדעת מה חשוב לכם או לא. אני גם גרתי בלונדון, ובאסקס, וזה רק שני איזורים בבריטניה, ובריטניה מאוד שונה ממקום למקום. לונדון = מלוכלך(מאוד) - כולם זורקים זבל ברחוב (כולם, גם הזקנה האנגלית החמודה שעזרה לכם בטיוב), יקר מאוד (מאוד!! תשכחו מלקנות בית נורמלי בפחות מחצי מליון פאונד בפרמטר של 50 קילומטר מהמרכז אלא אם זה ממש מקום לא סימפטי), ומזג אויר נוראי (חודש בקייץ בשנה טובה רואים את השמש, וזה שנה כן שנה לא
). יכול להיות מאוד מאוד קר בחורף. מצד שני זו עיר מדהימה עם אוירה מחשמלת. כנ"ל שאר אנגליה, במימדים אחרים. אין לי מה להגיד על סקוטלנד או אירלנד כי לא הייתי שם. צפו לאנשים יותר פתוחים במקומות הללו ומעניינים לדעתי, אם כי קר הרבה יותר. אני חושב שהדבר הכי חשוב בקטע של אנגליה זה שהמנטליות האנגלית מאוד מאוד מאוד שונה מהישראלית. לא מתלוננים בקול רם, לא יוצאים מגדרם כלפי אנשים בד"כ, מאוד מסוגרים. באנגליה יש גם בעיות חברתיות מאוד לא קלות כרגע, יותר מאוסטרליה לדוגמא לדעתי, ביחוד עם בני נוער ואלימות באופן כללי (כמו ברוב העולם המערבי לצערנו, אבל זה לא ברמה של ארה"ב עדיין). אוסטרלים כעם הרבה יותר 'באמצע' בין אנגלים לישראלים, אני חושב שהם לוקחים את הטוב משני העולמות. מצד אחד רובם הגדול מאוד נעים ומנומס, מחייכים ונעימים כברירת מחדל (בניגוד לציניות ולכעס המיידי הישראלים) מצד שני הם גם פתוחים וeasy going ומה זה easy going תבינו כשתגיעו לפה. הכוונה שלא מתרגשים מכל דבר, לא לוקחים ללב, הכל בקלות ובסבבה. לדוגמא כשהייתי באנגליה היה לי שותף אוסטרלי. יום אחד בעלי הבית (הפולנים...) באו בבוקר לתת לנו מפתחות חדשים, בלי שום התרעה, ופשוט נקשו בדלת שלו והעירו אותו כי הם רצו לוודא שהוא יודע להשתמש בהם!! (אל תעברו לפולין!) אני אישית הייתי רוצח (במלוא מובן המילה) אותם. הוא קצת התלונן אח"כ לנו (במין כזה 'איזה אנשים משוגעים') אבל לא יותר מזה. אז זה קרה, נו טוב שטויות. מצד שני השותף האוסטרלי הזה היה litter bug רציני, והיה הולך בלילה לכסות רכבות בגרפיטי (תפסתי פעם תמונה שלו עם רכבת מכוסה -לגמרי- בגרפיטי מהולנד או משהו כזה. הוא מאוד נבהל שאני והשותף השני אמרנו לו שהסתכלנו בתמונות והצל שם הוא שלו). מצד שלישי הוא היה מהפרברים המערביים של סידני. אוסטרליה מאוד שונה בין הערים הגדולות והמדינות. אני אישית חושב שלמשפחה הכי הכי כדאי לעבור לפרת' זו פשוט העיר הכי נעימה, יפה, נקיה (בטירוף), וגם מאוד מודרנית, מערכת כבישים טובה וגם רכבות, מזג האויר מצוין, והחופים מצויינים ונקיים, וגם חופים של הocean בניגוד למקומות כמו מלבורן או בריסביין, כך שאפשר לגלוש. אם יש לכם כסף ולא אכפת לכם מאורח חיים מאוד מהיר יחסית לשאר המדינה (אבל אין מה להשוות ללונדון מבחינת המהירות והקשיים הכלכליים) אז לכו לסידני - יש סיבה שהיא יקרה - היא פשוט מדהימה. אני אישית עובר לבריסביין כי היא מאוד כמו פרת' (לא יפה כמוה) אנשים מאוד נחמדים וגם מאוד נקיה, וקרובה לחופים נהדרים. היא גם זולה ממלבורן ומסידני ואפשר לקנות שם בית עדיין. מלבורן? אם אתם אוהבים קניות (אין ספק שהיא הכי טובה באוז במובן הזה) אבל חוץ מזה היא דיי קרירה לעומת שאר אוסטרליה(שוב - בלי שום השוואה לאנגליה, רואים פה את השמש לא מעט) דיי מלוכלכת (גם סידני בפרברים הפחות מוצלחים), והחופים? היתה סופה בפברואר אז עד עכשיו כל שבוע מרימים 1000 טון של לכלוך מהחוף!!!! (שמגיע מהמפרץ כי הטפשים בממשלת ויקטוריה לא מזרימים כסף להתקין litter traps במערכת הניקוז של מי גשם). רק לפני שבוע שני ילדים נדקרו ממחטים בחוף, וכל יום אוספים לפחות עשרות מחטים כאלו. לחופים ממש יפים צריך ליסוע שעה וחצי. אדלייד לא הייתי אז אין לי דעה. אבל בתכלס - מה שהכי חשוב - ליסוע ולראות איך 'מרגישים' - אני אישית הייתי מאוהב קשות בלונדון למרות שמבחינה אובייקטיבית היא 'הסיוט' של בן אדם חובב מכוניות, רחובות נקיים, חופים, ושמש נצחית..
פשוט האוירה שם מדהימה וזה מה שמשך אותי לשם. גם האוירה באיזורים ה'כפריים' הקרובים ללונדון מדהימה לדעתי. אני עדיין מתגעגע לזה. קחו בחשבון עוד דבר שציינתם - לונדון זה 5 שעות מישראל. וכרטיסים זולים יחסית. ואירופה לידכם, עם כרטיסים במחיר מצחיק (ריינאייר וכאלה). לעומת זאת אוסטרליה רחוקה מאוד, גדולה מאוד מאוד (ליסוע סתם ככה ממלבורן לסידני באוטו זה 10 שעות. פרת' זה 3 שעות במטוס או 3 ימים של נסיעה דרך מדבר שטוח בלי צמחים). לדעתי זה שיקול חשוב.
 

rory7

New member
תודה

גיאגיא-המון תודה על המידע,עזרת לנו בקו המחשבה. שורה תחתונה אם לא ניסתדר באוסטרליה(מה שלא ניראה לי)-יש לנו דרכונים אנגלים ותמיד נוכל לחזור לאנגליה
אז שיהיה לכל חברי הפורום -פורים מדליק
 

roy14

New member
דברים שרואים מכאן לא רואים משם....

בכנות, אני חושבת שרק אתה יכול לענות לעצמך. אנחנו יכולים לנסות לספר לך איך זה לחיות פה ושם, אבל רק אתה מכיר את עצמך ויודע מה באמת מתאים לך. אני אישית, הייתי טסה לשני המקומות, ואז חווה דעה. שיהיה לך בהצלחה. בכולופן, אני מניו זילנד אבל הרגשתי צורך להגיב.
 
תשובה תחלס ממומחה

תשמע אחי ,לך לאנגליה ,למה שם אתה גם חלק מהאיחוד הארופאי ,תשמע מה אריק האוסטרלי אומר לך -לא תצטער .
 

guyguy2003

New member
איך להיות חלק מהאיחוד קשור?

חוץ מזה שהוא כבר באנגליה?
 

rory7

New member
תשובה מאוחרת

אהלן אנשים-אז לפי מה שאתם אומרים בכיף הייתם עוברים לגור פה לידי באנגליה-רק ביגלל המרחק-אבל מה אם השמש אריק מה עם השמש?
 
למעלה