שאלה, כמה זמן לוקח לרכבת לחייג בתחנת קצה, מהעצירה ליציאה כולל הורדת והעלאת נוסעים?

Ccyclist

Well-known member
הכוונה לזמן מינימום כשבאה רכבת שמורידה, אוספת ונוסעת חזרה.

עריכה: חזרה בכיוון ההפוך מתחנת הקצה.
 
נערך לאחרונה ב:

laRio

Active member
בתחנות הקצה יש גם שירותי ניקיון. לפי מה שראיתי 3-4 עובדים עולים ומחליפים את הפחים המלאים. העבודה הזאת כשלעצמה לוקחת מינימום 5 דקות.
 

הנוסע הצפוני

Well-known member
בדקתי לך בזמן אמת מה שנקרא
היום הרכבת של 11:51 מכרמיאל למרכזית המפרץ הגיעה לכרמיאל ב 11:56 ויצאה ב 12:02...בלי ניקיון.
מה שכן, הרכבת אומנם הגיעה מלאה אבל יצאה מכרמיאל עם 3-4 נוסעים בערך. במקרה שיש כמות גדולה של נוסעים שעולה, יקח יותר זמן.
 

Ccyclist

Well-known member
בדקתי לך בזמן אמת מה שנקרא
היום הרכבת של 11:51 מכרמיאל למרכזית המפרץ הגיעה לכרמיאל ב 11:56 ויצאה ב 12:02...בלי ניקיון.
מה שכן, הרכבת אומנם הגיעה מלאה אבל יצאה מכרמיאל עם 3-4 נוסעים בערך. במקרה שיש כמות גדולה של נוסעים שעולה, יקח יותר זמן.

בהנחה שזה חיוג חם, כלומר שהדלתות לא נסגרו ביו היורדים לעולים אלא נשארו פתוחות - האם לדעתך יתכן שהיו מצליחים להעלות כמויות נוסעים גדולות יותר כמו באיילון ?

המשמעות של 6 דקות היא 10 רכבות מחייגות בשעה לשני הכיוונים בהפעלת רציף 6 בסבידור ורציף 4 בהגנה כתחנות טרמינל. זו תוספת פוטנציאלית של 6 רכבות בשעה לעומת המקסימום של 4 שהגיעו אליו עם הפעלת המסילה השלישית כקו חד מסילתי בלב האיילון. תוספת של כ 150% קיבולת !

גם אם ריאלית מדובר ב 7-8 רכבות מחייגות בשעה מדובר בתוספת של הכפלה או סף ההכפלה.

ההצעה הגדולה היא שבמסילה השלישית תרוץ רכבת שאטל דו כיוונית יחידה בין רציפים 5 בהגנה וסבידור ורציפים 6 סבידור 4 הגנה ישמשו כטרמינלים. זה יאפשר בין השאר יותר רכבות מאספות בחולון ובת ים, רכבות מכפ"ס ורעננה דרך הרצליה ואף רכבות מהמסילה המזרחית החדשה. כל זה - לפני השלמת המסילה הרביעית.
 

הנוסע הצפוני

Well-known member
בהנחה שזה חיוג חם, כלומר שהדלתות לא נסגרו ביו היורדים לעולים אלא נשארו פתוחות - האם לדעתך יתכן שהיו מצליחים להעלות כמויות נוסעים גדולות יותר כמו באיילון ?

המשמעות של 6 דקות היא 10 רכבות מחייגות בשעה לשני הכיוונים בהפעלת רציף 6 בסבידור ורציף 4 בהגנה כתחנות טרמינל. זו תוספת פוטנציאלית של 6 רכבות בשעה לעומת המקסימום של 4 שהגיעו אליו עם הפעלת המסילה השלישית כקו חד מסילתי בלב האיילון. תוספת של כ 150% קיבולת !

גם אם ריאלית מדובר ב 7-8 רכבות מחייגות בשעה מדובר בתוספת של הכפלה או סף ההכפלה.

ההצעה הגדולה היא שבמסילה השלישית תרוץ רכבת שאטל דו כיוונית יחידה בין רציפים 5 בהגנה וסבידור ורציפים 6 סבידור 4 הגנה ישמשו כטרמינלים. זה יאפשר בין השאר יותר רכבות מאספות בחולון ובת ים, רכבות מכפ"ס ורעננה דרך הרצליה ואף רכבות מהמסילה המזרחית החדשה. כל זה - לפני השלמת המסילה הרביעית.
אני חושב שלא. הרכבת היום מאוד מתקשה לתפעל אפילו את רשת הנסיעות הקיימת. מרגישים את זה. ההצעה שאתה מציע דורשת תזמון וניהול מאוד מדוייק אחרת זה מתכון לבלאגן ענק.
לפי ההצעה הנ"ל (לא נכנסתי לחישובים) מה יהיה משך הזמן שבו לא תהיה רכבת ברציף?
הרכבת שיצאו מהרציף לאן הן ימשיכו? ,הרי צריך לתכנן לא רק את זמן היציאה מהרציף אלה גם את מפגשי כל אותן הרכבת בהמשך הדרך. מה קורה אם אחת הרכבות תתעקב וזה קורה המון במיוחד באזור המרכז, זה יעשה אפקט דומינו ענק.
עם יכולות הניהול שיש לרכבת היום היא צריכה מקדמי ביטחון הרבה יותר גדולים בבניית הלו"ז.
 

Ccyclist

Well-known member
אני חושב שלא. הרכבת היום מאוד מתקשה לתפעל אפילו את רשת הנסיעות הקיימת. מרגישים את זה. ההצעה שאתה מציע דורשת תזמון וניהול מאוד מדוייק אחרת זה מתכון לבלאגן ענק.
לפי ההצעה הנ"ל (לא נכנסתי לחישובים) מה יהיה משך הזמן שבו לא תהיה רכבת ברציף?
הרכבת שיצאו מהרציף לאן הן ימשיכו? ,הרי צריך לתכנן לא רק את זמן היציאה מהרציף אלה גם את מפגשי כל אותן הרכבת בהמשך הדרך. מה קורה אם אחת הרכבות תתעקב וזה קורה המון במיוחד באזור המרכז, זה יעשה אפקט דומינו ענק.
עם יכולות הניהול שיש לרכבת היום היא צריכה מקדמי ביטחון הרבה יותר גדולים בבניית הלו"ז.

במסילות 3-4 מצפון לסבידור ובמסילות מדרום להגנה אין מפגשים. אלו מסילות כפולות. הרעיון הגדול הוא שאין את בעיית התיאום של המסילה השלישית.

מצפון אין בעיה להחזיק רכבות באוניברסיטה, בני ברק והרצליה כדי לתאם הגעה למקטע הכפול שמצפון לסבידור.

מדרום אין בעיה לתת לרכבות המהירות לעזוב את רשל"צ דיין או את ההגנה לדיין לפני המאספות ולהריץ את המאספת בסלוט שמאלורי המהירה.

זו שיטה פשוטה יחסית שרציף אחד בסבידור ואחד בהגנה ישמשו כטרמינל לרכבות המסילה השלישית על בסיס המקטע הכפול. אותה הרכבת נכנסת ויוצאת לעומת שבאה.

עש המסילה השלישית וללא יציאה ממקטע האיילון אני מציע שתרוץ רכבת שאטל הלוך חזור כדי לכסות את השלום מהטרמינלים המוצעים. רכבת כזו לא תגיע לרציפי הטרמינל ולכן לא תצטרך תיאום.
 
למעלה