שאלה כלכלית

tratata1

New member
שאלה כלכלית

שלום לכל האמהות, אני בהחלט מתקדמת לנושא להתחיל את התהליך. הזמן לא עומד במקום והגיל לוחץ. רציתי לשאול מה ההוצאות עבור גידול ילד, מה הכנסה חודשית דרושה ואיך מסתדרים עם העבודה? הרי יום העבודה שלי עמוס מאוד כדי להגיע למשכורת סבירה.
 

tratata1

New member
תודה

לכולם על התגובות, 2500-3000 הוצאות לתינוק נראה לי סביר בהחלט, חשבתי הרבה יותר יקר.
 

נטאשKה

New member
אני מבינה מאיפה את באה, אבל השאלה

ששאלת כמעט בלתי אפשרית למענה

למה? מפני שההוצאות עבור גידול ילד משתנות מאם לאם וממשפחה למשפחה.

יש בפנייך הרבה ברירורת שיש להן משמעות כלכלית-למשל האם תבצעי את התהליך בפרטי מה שייקר אותו מאוד, או בציבורי? מה שיוזיל אותו?

האם את רוצה לרכוש עבור הילד שיגיע הכל חדש או שאת לגמרי בסדר עם להשיג לו חפצי יד שנייה ומסירות חינמיות?

האם את מתכוונת לטוס עם הילד כל שנה לחו"ל? לקנות לו כל גאדג'ט חדש?

מה רמת החיים שאת חיה כרגע והאם יש לך בעיה לשנות אותה? לשנמך אותה ולהעביר את הכסף הפנוי לטובת צרכי הילד?

אלו שאלות שרק את יכולה לענות עליהן.

אני יכולה לספר לך מה אני עשיתי -

ראשית הבנתי מה ההוצאות וההכנסות שלי היום ועל מה אני יכולה לוותר אם אצטרך, ואיך אני יכולה להפנות יותר כסף לחסכונות.

שנית התחלתי לקרוא בפורומים, קב' פייסבוק ולבדוק באתרים מחירים של דברים. סתם כדוגמה לקנות לול יכול להיות יקר יחסית, אבל באגורה מוסרים לולים כל הזמן. עגלה אפשר לקנות בשש מאות ואפשר לקנות בחמשת אלפים.

התחלתי לקרוא דיונים של אנשים בפורומים על מחירים של דברים, עשיתי השוואת מחירים, התחלתי לקבל מושג...

בהחלט מציעה לך לקרוא דיוני עבר בפורום אבל גם להבין שכל הדברים האלה נכונים רק לגבי מי שכתב אותם.

סתם כדוגמה בפורום יוצאים מהבית בתפוז יש כרגע דיון על כמה מוציאים על קניות בסופר. יש שם אנשים שנשבעים שאי אפשר לחיות בפחות מאלף לחודש (אדם בודד). אני מוציאה הרבה הרבה הרבה פחות מזה. אז האם זה רלוונטי אלי? ברור שלא.
 

אנדי75

New member
ובכל זאת...

ישנן הוצאות שמשותפות למרבית המשפחות ואני מניחה שעליהן היא שואלת. מה שאינו קשור ישירות לגידול ילד (למשל שכ"ד/ משכנתא שמשולמים בכל מקרה) היא תשלים לבד.
כמובן שיש לקחת בחשבון שלא ניתן לצפות במדויק את העלויות. למשל יש כאן שרשור בדף זה שמתייחס לעלות של קלינאית תקשורת פרטית, יש מקרים שבהם אין מקום במעונות התמ"ת וצריך להכניס גן פרטי, לפעמים ההכנסות יורדות או שבשביל לשמור עליהן צריך לקחת עזרה בתשלום ויכולים להיות המון בלת"מים והוצאות שקשה לחשוב עליהן מראש.

אני באופן אישי לא נוהגת לחשב "על השקל" והערכה שאני נסמכתי עליה היא שקיום צרכים בסיסיים שוטפים של תינוק עולים 2500-3000 ש"ח (ובהנחת שתקבלי סבסוד משמעותי של המעון).
בנוסף, נדרש חוסן כלכלי. צריך שתהיה יכולת להתמודד גם עם הוצאות גדולות הרבה יותר לתקופות משתנות (לדוגמה, עיקוב בקביעת דרגה בתמ"ת, פיטורים ועוד).

בהצלחה
 

נטאשKה

New member
אם נניח שניה את המעון בצד

שגם כמובן יכול להיות פרטי או מסובסד וזה גם לא תלוי תמיד בנו אלא במקום פנוי וכן הלאה-הערכה למשל של 3000 ש"ח היא הערכה שלי אישית נראית מוגזמת לסגנון החיים *שלי*.

זה בדיוק העניין. לכן גם כתבתי שזה נורא אישי ואף אחד לא באמת יכול לענות לה. היא צריכה להבין מה הצרכים שלה ברמת החיים שלה ואז לבדוק מחירים וזה יוכל לתת לה את התשובה הטובה ביותר... לדעתי כמובן.

יש פה לא מעט נשים שחיות על הרבה פחות מ-3000 ש"ח שהולכים ישירות על הילד ואני בטוחה שיש פה נשים שחיות על יותר (שוב, הכל בלי להחשיב את המעון-הוצאות שוטפות).
 

נטאשKה

New member
לא הבנתי את זה ככה


אם זה כולל מעון וכמובן בהנחה בלבד שהוא מסובסד כמו שכתבת (ואגב הייתי ממליצה לכותבת המקורית להכנס למחשבון של התמ"ת ולראות איזה סבסוד מגיע לה לפי המשכורת) זה הרבה יותר הגיוני לי...

בכל מקרה צריך לקחת בחשבון כ"כ הרבה דברים-אני למשל צפויה בנובמבר, כלומר הסיכוי שלי להככנס בשנה הראשונה למעון תמ"ת כבר צנח בכמה אחוזים ניכרים, כי אני צריכה שמישהו יפרוש... אלו דברים שמאוד קשה לתכנן מראש אז צריך לקחת בחשבון גם את "התכנית היקרה יותר".
 

אנדי75

New member
ולכן ציינתי גם שנדרש חוסן כלכלי

כי בסופו של דבר יכולות להיות תקופות עם הוצאות גבוהות משמעותית וגם תקופות עם הכנסות נמוכות משמעותית.

אני מתעצלת לתקצר כרגע את סיפורי האישי, אבל אני הוכחה קלאסית לסיפור ולא ברור לי איך הייתי מסתדרת כיום אם הכל היה אצלי רק על פי תחשיבים של הוצאות שוטפות "על השקל".
 

נטאשKה

New member
בזה את צודקת באלף אחוז

בגלל זה כ"כ חשוב לדעתי גם להפנות כל מה שאפשר לחסכונות גם בתקופות שיש.
וגם כאמור שתהיה איזו אפשרות לגב (בין אם חסכון גדול לא בשוטף, דירה שאפשר להשכיר ולרדת ברמת החיים, או כל "גב" אחר). אני לגמרי רואה את זה כבר עכשיו.

למשל עקב בעיות בריאותיות מסוימות דברים שחשבתי שאעשה בקופ"ח בסבסוד במהלך ההריון עשיתי בפרטי. וגם מספיק טיפול שיניים אחד של הילד בשביל לרוקן אותך...
 

אנדי75

New member
והערה נוספת לגבי הסתמכות על סבסוד המעון

צריך לקחת בחשבון שלא לעולם חוסן. לכי תדעי אם בתקציב 201X לא יקצצו משמעותית את התקציבים ויהיו כאן אמהות שיפגעו מכך ישירות.
גם את המחשבון של התמ"ת צריך לקחת בערבון מוגבל.
כבר חווינו את זה עם קצבאות הילדים.
 

נטאשKה

New member
זאת גם תוספת חשובה

אני באמת חושבת שצריך לעשות תכנית כאילו אין עזרה מהמדינה. מקסימום-יהיה יותר אוויר לנשימה
 
למעלה