שאלה טכנית...

Malcolm X

New member
שאלה טכנית...

בכל מכונית יש סטארטר...וככל שמתניעים בתדירות יותר גבוהה, אורך החיים של הסטארטר יורד...ככה אומרים לפחות... השאלה שלי - נגיד שאני אצטרך במסגרת עבודה יומית, להתניע כ20 פעם בשעתיים...מה זה יעשה לסטארטר? האם צפויות בעיות?
 

wil

New member
זה מאוד בעייתי

אני מנחש שמדובר בעבודה בחלוקת עיתונים, או משהו דומה. להשאיר את האוטו מוּנע זה כמו לרשום עליו שלט "תגנבו אותי" - במיוחד בהתחשב בשעות הלא שגרתיות ובסדר היום הקבוע והידוע. מה הנזקים בהתנעות כל כמה דקות? רק גמירה של הסטארטר והמצבר או משהו יותר רציני? אני מנחש שהמנוע עצמו לא יסבול, כי בכמה דקות שהוא מכובה השמן לא מספיק להתנקז, ולכן בהתנעה הבאה עדיין יש שימון ואין חיכוך של מתכת במתכת. השמן גם יישאר חם בין ההתנעות אם מדובר בכמה דקות (ובהנחה שבתחילת היום היתה נסיעה רצופה של 10 דקות כדי להגיע לטמפ' עבודה)
 

שי ז.

New member
דווקא המנוע כן יסבול כי כל התנעה

כזו זה עוד פיח בראש המנוע. אם זה חלוקת עיתונים שיזרוק את חברה שלו במושב האחורי שתישן שם בזמן שהוא עולה עם העיתון.
 

wil

New member
למה זה נגרם?

בגלל תערובת מאוד עשירה שהמחשב מכין בשניות הראשונות?
 

wil

New member
המחשב לא אשם

ברכבים לא ממוחשבים (כלומר - קרבורטור) פשוט יש צ'וק שמבצע פעולה דומה, אבל עוד פחות יעיל ויותר מזהם ומפייח.
 

Malcolm X

New member
קודם כל, תודה על ההתייחסות..

כמה נקודות לחדד את השאלה שלי... * אכן מדובר בחלוקת עיתונים - מדובר בלפחות 20 עצירות. כפי שכתבו כאן, אוטו דולק זה הזמנה לגניבה. * לקחת איתי מישהו/י לא מעשי. אז מה הנזק בדיוק? ברור שיהיה בלאי רציני באוטו. אבל בטווח הקרוב...כמה זמן הסטארטר יחזיק? איזה עוד תופעות לווי יהיו באוטו?
 

falou

New member
בספר הרכב שלי כתוב במפורש

לא לעשות את מה שאתה מתאר לרכב, כי אז מבוטלת אחריות היצרן. מכאן אני למד שהיצרן של הרכב (רנו קליאו) סבור שזה מאוד לא בריא.
 

ceyal

New member
אחריות יצרן...

זה מזכיר לי על ביטוח. אתה יכול לרכוש ביטוח נגד נשיכת חמורים טיבטיים רק מה הוא לא יתפוס בטיבט
 

מזוייף

New member
חלוקת עיתונים עושים ברגל או באופנוע

ברכב זה פשוט ביזבוז של דלק שיעלה לך כמעט כמו המשכורת ועוד לא דיברנו על הבלאי.
 

s h i m s h o n

New member
אתה יכול

אתה יכול לשכפל את המפתח ולהחזיק עותק אחד תמיד בכיס. כשאתה יוצא מהאוטו, תשאיר אותו מונע עם העותק המקורי בסוויץ', ותנעל את הדלת עם העותק החדש, שאותו תיקח איתך. אמנם זה עדיין יקרוץ לעוברי-אורח לא תמימים, אבל הפעם הם יאלצו להתאמץ ולבצע ממש פריצה ולא רק גניבה, מה שאומר שלרוב הם יוותרו. ש.
 

wil

New member
לא מומלץ.

אפשר גם להשתמש בשלט של הנעילה מרכזית באותו אופן, אבל עדיין הרכב יהיה חשוף מאוד לגניבה. מספיק לשבור חלון (למשל עם אגרופן - מקרה אמיתי מהשבוע שעבר מתחת לבית של סבתא שלי - מישהו חנתה לרגע להוציא את הילד מהגן, נעלה את האוטו, בא אחד עם אגרופן, ניפץ שמשה, חטף את התיק שהיה מונח על המושב, נכנס לרכב שהמתין לו ונעלם.)
 

Malcolm X

New member
הגנבים בהחלט לא תמימים..

הרעיון של ה2 מפתחות מעניין, אבל בהחלט לא אידיאלי....הדרכים של הפורצים השתכללו והם כבר "עושים את שלהם" בעניין של שניות...לצערינו... בואו נגיד שעם הבלאי של המנוע אני יכול לחיות....השאלה היא מה קורה לסטארטר כשאתה מתניע את האוטו 20 פעם במהלך שעתיים על בסיס יומי...
 

kitt

New member
הסטרטר לא יאהב את זה בלשון המעטה

הבעיה היא שגם המנוע עצמו לא יאהב את זה. התנעה היא בגדול מקבילה ל400 ק"מ נסיעה מבחינת בלאי למנוע. תעשה את החישוב לבד.... חלוקת עיתונים עם רכב היא דבר לא כדאי ולא כלכלי. קטנוע בנוי לזה הרבה יותר.
 

wil

New member
או רכב חשמלי/היברידי

הונדה סיוויק IMA כן בנויה להתנעה בכל עצירה - בכל רמזור המנוע כבה. אבל זה בגלל שהמנוע מתוכנן כך מראש. כנ"ל טויוטה פריוס שיכולה גם לנסוע ממש (עד 40 קמ"ש) על חשמל בלבד.
 

2LIRONOS7

New member
לפי מה שהבנתי הוא שאל על הסטארטר

בלבד ואתם נותנים לא תשובות קשורות-מנוע...
 

OhShutUp

New member
אולי אפשר

בהמשך למה שהציעו פה, להשאיר את האוטו דולק, אבל לשים מנעול הגה או מנעול הילוכים, אם הוא רק קופץ לחמש דקות, לא יצליחו לפרק את זה בינתיים
 

שי ז.

New member
כי עלות הסטרטר זניחה לעומת בלאי

המנוע. מה שאפשר לעשות אם לא אכפת לו מהמנוע זה לחנות בירידה ולנצל אותה להנעה. סטרטר בתנאים הנ"ל יכול ללכת אחרי חודש.
 
למעלה