שאלה טכנית: שינוי צבע

baduist

New member
שאלה טכנית: שינוי צבע

יש לי תמונה מסויימת שכל הצבעים בה נעים בין שחור ללבן (כלומר, שחור לבן וגוונים של אפור). הרקע הוא לבן, ולמעשה שאר הצבעים יוצרים מין תבליט תלת-מימדי. אני מנסה להפוך את הרקע לצבע אחר (אדום, לדוגמא), אך מבלי לפגוע באפקט התלת מימדי. הבעיה נוצרת כמובן באיזורים שבהם יש מין טשטוש בין הלבן לשחור מין GRADIENT כזה... לשם כך, אני מחפש אופציה להפוך צבע מסויים (לבן במקרה הזה), לאחר (אדום למשל) בצורה שבה כל חלקיק לבן בתמונה יהפוך לאדום. אם אני צודק, אם אצע כלי כזה, הוא יהפוך כל חלקיק לבן בתמונה, גם בתוך האיזור עם הGRADIENT לצבע האחר, מבלי לפגוע במרקם. האם יש כלי כזה? באיזה תכנה? האם יש אופציה אחרת? תודה מראש.
 

srulik24

New member
צריך לראות את התמונה אליה אתה...

מתכוון, אבל תנסה Replace color . כשיפתח לך החלון תבחר בעזרת כלי הפיפטה את הצבע הלבן אותו אתה צריך לשנות ואז שחק עם הסליידים (Hue,Saturation,Brightness) בהצלחה.
 

baduist

New member
באיזה תכנה?

יש לי אפשרות לעבוד עם פוטושופ, מעבר לזה אני לא קגרפיקאי מספיק בשביל לקנות... אז אם יש המלצות לתכנה חינמית או להסברים בפוטו שופ, אני אשמח מאוד. תודה מראש
 

baduist

New member
איך אני

מגיע לשחק עם הhue, saturation וה- brightness כשאני בחלון של REPLACE COLOR? מצורפת התמונה
 

baduist

New member
אגב,

בחלון COLOR BALANCE אני מצליח לשנות את התמונה לצבע אחר, אבל משום הוא משנה תמיד את הצבע הלא רצוי, כלומר את השחור כשהתמונה במצב רגיל, ואת הלבן אם אני עושה לתמונה INVERT יש רעיונות איך אולי אני יכול להכתיב לו איזה צבע לשנות?
 

FourAces

New member
יש מספר דרכים לבצע זאת

הדרך הכי פחות הרסנית, אשר תאפשר לך לשנות את דעתך בקלות היא ליצור מעל לתמונה הקיימת שכבה חדשה, לצבוע את השכבה הזו כולה בצבע המיועד (אם יש לך פוטושופ 7, תוכל לעשות זאת באמצעות שכבה מסוג Solid Color). אחרי שיצרת את השכבה, תגדיר עבורה מצב Blend Mode של Multiply מהרשימה שבחלקו העליון של חלון השכבות (ברירת המחדל שלה היא Normal).
 
למעלה