שאלה חשובה:

מצב
הנושא נעול.

eranyes

New member
שאלה חשובה:

שאלה חשובה:
לאחרונה בת זוגתי מעלה לפני קושי מסוים בעבודה,ואני לוחץ עליה לעשות משהו בנידון ולהתלונן,אך היא מסרבת כי חושבת שאין לה עילה, ואני טוען שכן. היתי רוצה לשמוע דעה מקצועית לגבי העניין הבא. היא עובדת כדילרית (מתווכת עיסקאות) בחדר עיסקאות מסוים. היא מקבל תשלום לפי שעות עבודה.לעיתים עושה משמרת בוקר ולעיתים ערב.השכר לשעה אותו שכר בכל משמרת. הענין הוא שבלילה, מ11 עד 8 בוקר,היא וכל הדילרים האחרים,לא עובדים מהמוקד של החברה כמו במהלך היום,אלא נדרשים לענות לשיחות מהבית(המנהל מבצע עקוב אחרי לשיחות שמגיעות למוקד אל הפלאפון האישי שנתן לעובדים). כלומר העובד נמצא בלילה בבית,וכל שיחה של לקוח,מופנת לפלאפון של העובד והוא נותן את השירות. העניין הוא שעבור השעות האלה בלילה,הם לא מקבלים שכר לפי שעה,אלא מקבלים 15 ש"ח רק אם יהיה ביצוע של עיסקה בשיחה שהתקבלה...אם זו שיחה ללא ביצוע אין תשלום. כלומר יכול להיות שהיא תקבל 15 שיחות,ללא ביצוע עיסקה מצד הלקוח,אלא רק שאלת שאלות סתמיות,ולא תקבל שכר. המנהל הודיע להם שהן יכולות לישון,במהלך הלילה,אבל חובה לענות לכל שיחה שתתקבל. מיותר לציין שבלילות שהיא ישנה אצלי,השיחות מעירות גם אותה וגם אותי. השאלה,האם זה חוקי? האם זה בסדר? האם היא יכולה להתנגד?? או תקבל פיצוי ?? מה ניתן לעשות? רציתי לציין,שהיא טוענת שהמנהל אמר לה עוד בראיון שכך זה יהיה וזו החלטה שלה שקיבלה זאת.
 
תשובה

שאלה חשובה:
לאחרונה בת זוגתי מעלה לפני קושי מסוים בעבודה,ואני לוחץ עליה לעשות משהו בנידון ולהתלונן,אך היא מסרבת כי חושבת שאין לה עילה, ואני טוען שכן. היתי רוצה לשמוע דעה מקצועית לגבי העניין הבא. היא עובדת כדילרית (מתווכת עיסקאות) בחדר עיסקאות מסוים. היא מקבל תשלום לפי שעות עבודה.לעיתים עושה משמרת בוקר ולעיתים ערב.השכר לשעה אותו שכר בכל משמרת. הענין הוא שבלילה, מ11 עד 8 בוקר,היא וכל הדילרים האחרים,לא עובדים מהמוקד של החברה כמו במהלך היום,אלא נדרשים לענות לשיחות מהבית(המנהל מבצע עקוב אחרי לשיחות שמגיעות למוקד אל הפלאפון האישי שנתן לעובדים). כלומר העובד נמצא בלילה בבית,וכל שיחה של לקוח,מופנת לפלאפון של העובד והוא נותן את השירות. העניין הוא שעבור השעות האלה בלילה,הם לא מקבלים שכר לפי שעה,אלא מקבלים 15 ש"ח רק אם יהיה ביצוע של עיסקה בשיחה שהתקבלה...אם זו שיחה ללא ביצוע אין תשלום. כלומר יכול להיות שהיא תקבל 15 שיחות,ללא ביצוע עיסקה מצד הלקוח,אלא רק שאלת שאלות סתמיות,ולא תקבל שכר. המנהל הודיע להם שהן יכולות לישון,במהלך הלילה,אבל חובה לענות לכל שיחה שתתקבל. מיותר לציין שבלילות שהיא ישנה אצלי,השיחות מעירות גם אותה וגם אותי. השאלה,האם זה חוקי? האם זה בסדר? האם היא יכולה להתנגד?? או תקבל פיצוי ?? מה ניתן לעשות? רציתי לציין,שהיא טוענת שהמנהל אמר לה עוד בראיון שכך זה יהיה וזו החלטה שלה שקיבלה זאת.
תשובה
ברור שזה לא חוקי להעיר אותך, זה גם חוצפה. ולגופו של עיניין, אין אפשרות לא לשלם על עבודה שלא בוצעה בה עסקה. אפשר, לכל הפחות, לקבוע מחיר לשיחה שעיסקה יצאה ממנה ומחיר נמוך יותר לשיחה שלא הניבה עיסקה.
 

eranyes

New member
ואם נניח

תשובה
ברור שזה לא חוקי להעיר אותך, זה גם חוצפה. ולגופו של עיניין, אין אפשרות לא לשלם על עבודה שלא בוצעה בה עסקה. אפשר, לכל הפחות, לקבוע מחיר לשיחה שעיסקה יצאה ממנה ומחיר נמוך יותר לשיחה שלא הניבה עיסקה.
ואם נניח
לא תהיה לה שום עיסקה וגם לא שיחה רגילה. עצם זה שהיא מרותקת לבית בין 11 בלילה ל8 בבוקר לא מחייב בתקבול שכר,על בזבוז שעות ואפשרויות אלטרנטיביות??
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה