שאלה חשובה

יוסי99

New member
שאלה חשובה

מי ה"ילד כאפות" שעמד באמצע הפגנת הסטודנטים בת"א עם שלט ענק נגד סגירת תיכון הנדסאים, שהיה הגדלה ענקית של כתבה שכותרתה "הנדסאים מספר אחת בעתודה" ? [ההגיון, למי שפספס: - הנדסאים ביה"ס עם הכי הרבה עתודאים - עתודה זה כבוד אחושרמוטה, זה מה שחשוב בביה"ס - אסור לסגור את הנדסאים ]
 

חייסוס

New member
מפתיע, אבל היו כמה כאלה

אבל שתדע, תלמידי התיכון שם הפגינו נוכחות די גדולה, אפילו ביחס לכמות הסטודנטים שהיו. מעבר לזה, הרבה מהסטודנטים שהיו בבוקר, בעצם הגיעו מאונס. ההנדסאים, לעומת זאת, נלחמו עם ההנהלה שלהם כדי שיותר להם להגיע. רק מראה אותנו הסטודנטים באור טיפה שלילי.
 

יוסי99

New member
בל נשכח

שלהנדסאים יש אינטרס ישיר בסיפור הזה - הולכים לסגור להם את ביה"ס.
 

אמִיר

New member
אינטרס? על זה הם הפגינו

ההפגנה של ההנדסאים הייתה קודם כל נגד סגירת הבית ספר (וזה חלק ממאבק שנמשך כבר כמה זמן, והגיע גם לועדת החינוך של הכנסת). אבל בניגוד לסטודנטים, אני לא חושב שהתלמידים עצמם יפגעו מהסגירה, כי בפועל יסגרו את הבית ספר רק בעוד ארבע שנים- בנתיים רק סוגרים את ההרשמה. (מצד שני, זה בטח ישפיע- כנראה שמורים יעזבו). וכן- הנדסאים הוא בית ספר טוב, לא מפריע לי שהוא יסגר (וגם אותי עצבן הילד עם השלט), אבל הוא עדיין יותר טוב בהרבה בתי ספר אחרים.
 

יוסי99

New member
תראה תשמע

1. הוא אכן בי"ס טוב. [מכאן אני מסייג את עצמי - אני לא מכיר את הפרטים במלואם] 2. הוא גם בי"ס אליטיסטי, שמשלב יפה בין ילדי צפון ת"א למצטייני איזור המרכז. אינטרגציה? הצחקת אותם. (ואני לאו דווקא תומך נלהב באינטגרציה ללא סייג) 3. לזה תוסיף את העובדה שזה בי"ס שכנראה נמצא בתקצוב יתר נכבד: (1. נתמך על ידי האוניברסיטה, כאשר אם היא בגרעון אין סיבה שתעשה זאת. רוב בתיה"ס לא זוכים לתמיכה מגוף כלשהו.2- כמה בתי"ס אתה מכיר שיש להם בריכה בתחומם? (לא סגור על הנתון הזה) 3. כאמור, זהו בי"ס קטן מאד - לרוב היות ביה"ס קטן היא נתון בעד סגירתו, היות ומחזיקים מערכת שלמה בשביל מעט תלמידים, זה דבר בזבזני לעומת בתי"ס רגילים. 4. אני מניח שגם כל התוכניות האקסטרא שם כגון לימודי ההנדסאים (שלחלק ניכר מהתלמידים לא רלוונטיים בהמשך) עולות לא מעט כסף). אז זו לא חכמה לקחת בי"ס קטן, לתקצב אותו פי 3 ממקומות אחרים, לעשות בחינות כניסה מאד סלקטיביות לתלמידים, למקם אותו בלב האיזור הסוציו-אקונומי הכי חזק בת"א פחות או יותר, ואז להתלהב "איזה בי"ס טוב". עם זאת, לא על זה הוויכוח מלכתחילה. אני בעד שיהיו כמה שיותר בתי"ס טובים (רק לא בטוח שהאוניברסיטה צריכה לתמוך בבי"ס כזה לרווחת ילדי רמת אביב). סתם נראה לי מגוחך שמנפנפים במספר העתודאים בביה"ס כאילו זה איזה הישג מיוחד.
 

rRoller

New member
אז למה לדבר שטויות...

1. הוא בית ספר מעולה... שאחוז התלמידים הלומדים בו מת"א בכלל עומד על סביבות ה-15-20 אחוז. ומהם לא כולם (אני בספק אפילו עם רובם), גרים בצפון ת"א. רוב תלמידי צפון ת"א לומדים באליאנס, ליידי דיוויס, תיכון חדש והגימנסיה... 2. אין שום בריכה, הבריכה היא של מרכז הספורט של אונ' ת"א, ומדי פעם יש שם שיעור ספורט (בקיץ, בטח 3-4 שיעורים בשנה לכיתה). 3. אז יש מקום במדינה רק לבתי ספר עם 20000 תלמידים? 50000? בית-ספר זה לא אונ'. אני מסכים עם זה שבית הספר קטן, אבל על איזה מערכת אתה מדבר?? כל המערכת מנוהלת בידי אדם אחד הקרוי מר בן-גן. אין שום בזבוז מהאמור בהודעתך. 4. אין תוכניות אקסטרא. בית הספר להנדסאים מורכב מתיכון ומעל-תיכון. אין שום קשר בין השניים. לא בההנהלה, ולא בהוראה (למעט מספר בודד של מורים שאוכל למנות על יד אחת). אין תקצוב פי 3... די להנפיץ! להנדסאים באים תלמידים רבים מאזורים כמו חולון, יפו, בת-ים, פתח תקווה, ראשון, ועוד איזורים רבים וטובים שספק אם היית קורא להם איזורים סוציו-אקונומיים הכי חזקים... אחוז התלמידים מרמת אביב בבית הספר שואף (חזק מאוד) לאפס. ורק לידיעתך, אחוז העתודאים מאיזור צפון ת"א בכלל ורמת אביב בפרט, לא מהגבוהים.. אז להבא, אל תכתוב הודעות, מנומקות ככל שיהיו, אם אתה לא יודע את העובדות, ואוהב לדבר שטויות... יש??
 
עוד לא ראינו דם!!!

כשצריך לתקן, אז צריך לתקן. דווקא תלמידי צפון ת"א נמנעים מלהגיע לתיכון עקב הסטיגמות שיש פה עליהם (והם מאוד לא חיוביות, ולא תמיד מוצדקות, ואני אוהב אותך רוני
). שכחתם את עירוני י"ד בשיכון דן. התיכון הזה ברמה פיזית של מתקנים מאוד ירוד משאר תיכוני צפון ת"א, ואת זה אני אומר מנסיון. אין שום מבחני כניסה לבית הספר, ואני מכיר כמה הנדסאים שיש להם שכל כמו של הכלב שלי (שהוא לא חכם במיוחד). פסססט... שמעו סוד: לא כולם תלמידים מצטיינים. יש לא מעט שרחוקים מאוד מההגדרה הזאת. יום טוב ואיכס הנדסאים!!!
 

יוסי99

New member
תשובה

1. בביה"ס שלי היו 16 כתות של כ 40 תלמידים (למעט 2-3). זה יוצא כמעט פי 5 מהנדסאים. 2. למרות שהיו בביה"ס גם כתות לא עיוניות, וכתות מב"ר, 50% מהבוגרים סיימו בהצטיינות, ואני מניח שלפחות 95% מהתלמידים בכתות העיוניות זכאי לבגרות, וגם חלק ניכר מאלה שלמדו במסגרות אחרות. וזאת ללא מבחני כניסה, ועם סינון לא עצבני במיוחד. 3. להבדיל מהנדסאים, ביה"ס שלי, כמו מריבת בתיה"ס בארץ, לא זכה לתקצוב מגורם ציבורי או פרטי כלשהו מלבד הרשות המקומית ומשרד החינוך. לעומת זאת, הנדסאים נתמך על ידי אוניברסיטת ת"א, שאמנם נמצאת היום בגרעון אבל לרשותה תקציבי ענק שבהם תמיכה לבי"ס תיכון נבלעת בקלות. 4. להבדיל מהנדסאים, ההרכב לא היה תלמידי צפון ת"א + מצטייני הפריפריה. ההרכב היה - מי שגר בשכונה, ועוד 2-3 כתות ייחודיות עוקפות אינטגרציה. 5. עד כאן לגבי יתרונות מוסכמים של הנדסאים על מקומות אחרים. עכשיו נעבור לעניין האיכות. בתי"ס יותר טובים: ליד"ה ובויאר ומדעים ואומנויות בי-ם (ואולי גם רנה קאסן), בת"א מרבית התיכונים הטובים סטייל אליאנס, גמנסיה הרצליה וכו', עירוני א' כמדומני (אני לא תל-אביבי אז לא לתפוס אותי במלה), וביתר ערי הארץ יש לפחות לכל עיר תיכון אחד איכותי לא פחות, בתלות כמובן במשאבים הכספיים - בגמנסיה הריאלית בראשון או בקוגל חולון, אין את התקציבים של בליך בר"ג, אוטרובסקי רעננה, רוטנברג רמה"ש וכצנלסון בכפר סבא, וגם האוכלוסיה שמגיעה אליהם מן הסתם משפיעה על "איכות" ביה"ס, אבל בסופו של דבר החינוך לא פחות טוב, ומכל אחד מבתיה"ס הללו יצאו מספיק בוגרים מצליחים לא פחות מאלו של הנדסאים. ועוד - הנתנונים שאתה מסתמך עליהם לא רלוונטיים לעתים: בתלמה ילין יש מצב שאחוזי הבגרות לא כ"כ גבוהים, ובוודאי יש שם יותר משתמטים מעתודאים, ועדיין זה בי"ס איכותי, במובנים אחרים. במדעים ואומנויות עושים עבודות מחקר, ויש דגש על פיתוח יכולות אישיות, זה גם לא בא לידי ביטוי בת. בגרות. בגמנסיה הרצליה יש את הכתה האקדמית. בבויאר יש תקציב תרבות מנופח, ומתקנים מדהימים במקום כגון אודיטוריום,אולם ספורט וכו'. הם רואים הרבה יותר תאטרון מכל מקום אחר, עושים בגרות חובה בספורט כל ביה"ס, והם ביה"ס מס' 1 בארץ בגיוס ליחידות קרביות (וגם חללים, לצערנו). ועוד לא דיברתי על 10 או 12 כתות מחוננים ברחבי הארץ, כתות ייחודיות אחרות, ופרויקטים אחרים. או על ביה"ס האמריקאי בכפר שמריהו או בתיה"ס של הנזירות למינהם, שבהם מקבלים השכלה קצת יותר רצינית מהנדסאים, זה בטוח.
 

rRoller

New member
שזה מוכיח מה?

נתת לי רשימה של מקס' 20 בתי ספר ובזה הוכחת שהנדסאים לא בית ספר טוב? אתה יודע כמה בתי ספר יש בארץ? הנק' היא שהנדסאים לא בית ספר של אלטיסטים, צפונים ולא מתוקצבים בצורה מטורפת כמו שאתה טוען. בגלל כל אותם הגרעונות של אונ' ת"א, התקצוב של הנדסאים (משכורות המורים מגיעות מאונ' ת"א), לאו דווקא גבוה, שנינו לא יודעים את המספר המדויק אבל ההגיון שלי אומר שאם מקצצים יקצצו איפה שהכי קל (תיכון לא?) אני לא אומר שאין עוד בתי ספר טובים, ואני לא אומר שהנדסאים בפסגה הרבה מעל כולם, אני אומר שהנדסאים בית ספר טוב מאוד, וחבל יהיה מאוד לסגור אותו, והוכחה לכך שרוב תלמידי הנדסאים לא באים מת"א, יש אנשים שקמים בחמש וחצי בבוקר כדי להגיע להנדסאים, תהית פעם למה? ודי להנפצות! אין בריכה ולא אליטות... ותלמה ילין שציינת ועירוני א', הם בתי ספר שעל דגלם חרוט נושא האומנויות.. מה לעשות שאין עתודה באומנות...
 

יוסי99

New member
נו ו.. ?

1. אתה לא מבין. ביה"ס מתוקצב על ידי משרד החינוך, אני מניח, ועל ידי עיריית ת"א. בנוסף, הוא מקבל כסף מהאוניברסיטה. מה לא בסדר בתמונה זו ? ונניח שאני טועה והוא מקבל כסף רק מהאוניברסיטה - אין מצב שיתקצבו לפי הקריטריון הקמצניים של משרד החינוך. כמו שאמרתי - הגרעון (עד היום) לא השפיע כי הנדסאים זה כסף קטן לעומת האוניברסיטה ובכל מקרה יש מעט מאד פיקוח על הוצאת כספים (ולראיה, המצב אליו הגענו). לא ברור מאיפה הבאת את ה"עובדה" שבגלל הקיצוצים התקציב של ביה"ס קטן. לראיה - בי"ס עם שכבה של 140 תלמידים, כאשר בבי"ס ממוצע בארץ יש 650 בשכבה. זה בוודאות מעיד על תקצוב-יתר. ובאשר לזה שהוא בי"ס טוב - תראה את המלים הראשונות בהודעה הראשונה שלי. הוא אכן טוב. אבל: - יש טובים כמוהו או טובים ממנו, כך שאין מה להתלהב. כמה חברי פורום חושבים שמדובר בתופעה ייחודית ומיוחדת שאין כמוה, ולא היא. - הביאו כמדד את מספר העתודאים, שזה ממש לא רלוונטי לאיכות ביה"ס, ולכן התייחסתי לתלמה ילין למשל. - אין סיבה שהאוניברסיטה תתקצב אותו, בזמן שסוגרים קורסים וחוגים, לא קונים ספרים וכו'. שימצאו לעצמם מקור תקצוב חלופי, כפי שבוודאי יקרה - אם כמו שאתה אומר אין תקצוב יתר, עיריית ת"א תשמח לתקצב אותו. אלא מה? שאי אפשר לשמור על הרמה של הנדסאים, אבל להיות כפופים לאותם כללי משחק וכספים כמו כולם, ולכן נלחמים נגד הפסקת התקצוב מצד האוניברסיטה ..
 

rRoller

New member
תשובות..

1. הנדסאים זה הדבר הראשון שמקצצים. 2. ודאי שיש סיבה למה לתקצב אותו, הוא שייך לאונ' ת"א. באותה מידה אתה יכול לומר שאין טעם לתקצב את בית הכנסת שנמצא שתוך מתחם האונ' או את בית התפוצות כי הוא לא עניין אקדמאי נטו. 3. מאיפה אתה מביא את זה שלהנדסאים יש תקציב ענקי? ומה זה קשור שהשכבה לא גדולה? מתקצבים לפי מס' אנשים או כיתות בשכבה ולא תקציב אחיד לשכבה בבית ספר בישראל. הנק' היא שאתה סתם מדבר, לא אתה ולא אני יודעים כמה באמת מגיע לבית הספר. הנק' שניסיתי להעביר שזה לא בית ספר אליטיסטי, מעטים התלמידים בו שהיית מגדיר אותם כ-עשירים. וצר לי אבל איני מסכים איתך, כי עתודאים זה אכן מדד לאיכות בית ספר. הנדסאים לא מתיימר להיות בית ספר לאומנויות אלא למדעים. בעתודה לומדים מדעים, אז אם יש הרבה עתודאים מהנדסאים אז הצליחו, לא? בעוד שבתלמה ילין אתה יכול להראות הצלחה לפי מס' אומנים, יוצרים וכדומה, ואז נדע שבית הספר מצליח, לא כן?
 
חחחחחחחחחחח=]

בית הספר לא מניוהל ע"י בן גן.. ואני לא ורצה לדעת איך הוא היה נראה אם הוא היה מנוהל על ידו..=] ובקשר לבריכה-לא ציינתי זאת בהודעתי... אבל באמת אינלנו בריכה...היא של האוניברסיטה...ולא זכור לי שבכלל היינו שם...[חוץ מבימי כיף בכיתה ז-ח]...אה..ושעורי בריכה...שאפאחד לא משתתף בהם-כי צריך כובע ים וזה מדכא=]
 
קצת תיקונים..

הוא לא ממומן ע"י האוניברסיטה במלואו. גם משרד החינוך מזרים כספים. סתם לידע כללי...זה ביצפר כלל איזורי...ואין בו כמעט אנשים מצפון ת"א..פשוט יצאה לביצפר שם של ביצפר של צפונים... [לא חסרים תלמידים מבת ים, חולון, יפו, אריאל, פ"ת, ראש העין..וכו וכו] סוגרים את בית הספר-לא כי הוא גורם לגירעון של מיליונים-כמו שמנכל האוניברסיטה טוען-אלא משיקולי נדלן בלבד..!..לבית הספר מעולם לא היו גרעונות-אלא מאז כניסת המנכל החדש...שמזמנו החלו כל הגרעונות, סגיר הפקולטות-ואף את חטיבת הנדסאים. זה לא בית ספר לתלמידים טובים בגל המקום שבו הוא עומד. זה בית ספר כזה כי אנשים באים לשם כדי ללמוד-וכי הם רוצים ללמוד ומבינים שזה חשוב...[כמה חנוני זה נשמע..אבל זה נכון...וזו הסיבה שאני נוסעת אליו כבר במשך 6 שנים..מאריאל]
 

מושמוש18

New member
אני מכיר את השלט הזה

הם גנבו אותו מהמסדרון הראשי...
ודרך אגב זאת כתבה מלפחות 3-4 שנים, אבל אני רואה שזאת לא סיבה להפסיק להתפאר בה בכל אפשרות.
 

יוסי99

New member
צולם בחדשות אתמול

אז לא.. לא נראה לי שזה הופיע בעיתונים או שניתן לראות את החדשות של אתמול איפשהו.
 

חייסוס

New member
מישהו זוכר את החדשות של אתמול?

במדינה כמו שלנו, שכל יום קורים מספיר ארועים בכדי למלא מהדורת חדשות בכל אורך שתרצה, מישהו זוכר את זו של אתמול? למישהו אכפת מהחדשות של אתמול?
 

uv1234

New member
"ילד כאפות"?

מה לעזאזל מפריע לך? ולידיעתך, הנדסאים, במידה מסוימת, הוא כן "מספר אחד בעתודה". בערך 5% מהעתודאים בכל מחזור מגיעים ממנו (גם לרפואה ומשפטים, כי מהנדסים בעיניך שקולים למנקי רחובות ומתקני מיקרוגלים), למרות שהוא אחד מבתי-הספר הקטנים בת"א - כ-140 בוגרים בכל שנה. אה, ותוריד את האף. האטמוספירה דלילה מדי בגובה שבו הוא נמצא.
 

יוסי99

New member
שטו?

1. אני אמרתי משהו על מהנדסים? אתה צריך להפסיק עם הסמים, ילד. 2. כפי שפספסת באלגנטיות, הפואנטה היא שהעובדה שיש בבי"ס הכי הרבה עתודאים היא לא תעודת יוקרה או משהו כזה. עתודה זה סוג של מסלול צבאי, לא איזה משהו להתגאות בו מפה ועד הודעה חדשה. תוריד בעצמך את האף מההתלהבות העצמית שלך מביה"ס בו למדת, מזה שאתה עתודאי, ומזה ש (וואו, אמא בטח נורא גאה) אתה לומד הנדסה. לידיעתך - יש בתי"ס יותר טובים מהנדסאים. בחלקם יש הרבה עתודאים, ובחלקם לא, וזה ממש לא מדד לכלום.
 

יוסי99

New member
אגב, בלי שום קשר

אני בטוח שלתואר "ילד כאפות" אתה יכול לזכות בהגינות, בלי שום קשר לביה"ס בו למדת.
 
למעלה