שאלה חשובה

יוסי99

New member
צודק

הרבה זמן אני נמנע מלתת לכמה אנשים כאן להפר את שלוותי, למרות עקשנותם. מיותר להתייחס אליו.
 

rRoller

New member
אתה די טיפש...

איך קבלה למסלול שנחשב יוקרתי, (ממיין משו, לא?) לא נחשב להשג בית ספרי? איך 100 אחוז זכאים לתעודות בגרות, לא נחשב גם להישג בית ספרי? (אגב, צריך תעודת בגרות מלאה בשביל להתקבל לעתודה). מה אתה מגדיר מדד להצלחה של בית ספר? או שאתה סתם כותב כי אין לך מה לעשות? אגב, סתם שתדע, המדדים שציינתי לעיל נחשבים לפי כל מיני גורמים רשמיים, עירוניים וממשלתיים כמדד להצלחה של בית ספר. וסתם שתדע, שלא רק בעתודה יש להנדסאים ייצוג מכובד, גם תלפיונים יש לא מעט (4 מהשכבה שסיימו השנה, ו-8 מהקודמת, לא יודעת על אחרים). גם בסיירות מובחרות ויחידות מיוחדות יש רבים וטובים. וגם בוגרי בית הספר שהצליחו בחיים האזרחיים אח"כ לא חסר...
 

mickeym

New member
חכמה קטנה מאד לקחת בית ספר

שממיין כניסה אליו לתלמידים ולהפוך אותו ליוקרתי. גם אני יכול להקים בי"ס עם 500 תלמידים גאונים ולקרוא לזה סיפור הצלחה. ולכתוב למישהו יותר מבוגר ועם הרבה יותר נסיון "אתה די טיפש" לא מראה על חוכמה גדולה.
 

אמִיר

New member
הסינון לא כזה רציני

אין מבחן כניסה, ובזמני כל תלמיד עם ממוצע בחטיבה של מעל שמונים יכל להתקבל (לא צריך להיות גאון בשביל לקבל ממוצע כזה בכיתה ח). נכון,גם מעיפים תלמידים פחות טובים- אבל אני לא זוכר שהעיפו מהכיתה שלי מישהו.. (מהשכבה כן)
 
גם להשתמש במונחים בוגרים כמו

"ילד כאפות" - זה לא חוכמה גדולה. יש שיגידו אפילו שזה פתטי, משהו.
 

יוסי99

New member
הרבה פחות

ממחסור בחוש הומור .. (אבל הכי פתטי, זה לאכול כאפות כל הילדות מרוב שאתה מעצבן)
 

New member
נכון

וגם להעיף מהבי"ס את כל מי שכנראה לא יקבל תעודת בגרות לא אומר הרבה טוב עליו...
 

rRoller

New member
כי לא יכול להיות שמישהו יהיה יותר..

מבוגר ממני אבל בכל זאת יותר טיפש? אז בעצם כל מי שיותר מבוגר ממני בטח יותר חכם ממני, לא? הרבה יותר נסיון? מה הוא בן 60? ונראה לי כבר עברנו את השלב של "חכמי השבט" (אנשי מערות? שבטים?) הנדסאים קיים למעלה מ-40 שנה, ואולי בעבר הוא היה אותו בית הספר האלטיסטי שציינתם מקודם. היום, מבחני הכניסה לבית הספר (אם בכלל עדיין קיימים), ברמה נמוכה מאוד, ואותה המדיניות של "מעיפים" אנשים, גם היא לא רצינית. אולי מעיפים יותר מבתי ספר, אבל עדיין, מס' התלמידים שעפים גם הוא קטן עד זניח. הייתה תקופה בה הייתה חטיבת ביניים, שאפשרה כניסה חופשית לבית הספר, ואכן רבים פרשו, עזבו, וחלק אף עפו. מצד בית הספר לפחות, היה נסיון להתאים ולנסות לעזור להם (איפשרו לעשות 3 יח' במתמט', הוקמה כיתה והוצע אפילו מסלול חדש לכל אותם אלו שלאו דווקא מתאימים למסלול ה"קשה" הרגיל. הנק' היא, שרבים כמוני חושבים שחבל יהיה לסגור את בית הספר, הוא מוציא אנשים איכותיים יש שם מורים טובים, ובסופו של דבר אני שמח שלמדתי שם, בדיעבד הייתי חוזר ללמוד שם...
 

יוסי99

New member
הנקודה היא

שהעובדה שהיה לך טוב שם, לא אומר שמוצדק שהאוניברסיטה תתקצב את ביה"ס.
 

fufufu

New member
איזה קשקוש

אני מניח ששאר בתי הספר "היוקרתיים" אספו טלנטים מהרחוב וגידלו אותם מגיל ינקות עד לקבלת התארים באוניברסיטה. כמובן שלא תוכל לעשות מה שרשמת, ואם כן זה יהיה טוב כי אין כבר הרבה כאלה במדינה. למה אי אפשר לפרגן? הנדסאים הוא בית ספר שהפך לשם דבר ולסמל למצויינות עקב החדשנות שלו(הפרוייקטים הידועים שכשההנהלה הייתה נורמלית הביאו לו תהילה ופרסום)והרמה הגבוהה שהייתה בו משך עשרות שנים. זה בית ספר שנוצר על ידי האוניברסיטה כדי להיות מקום שיטפח מצוינות והוא כאמור עשה זאת בהצלחה רבה וכעת מסיבות של חוסר תקציב הולכים לסגור אותו. אין ספק שהחינוך בישראל יצא מופסד מזה והזעם הרב הוא על כך שניהול כושל וחוסר תקצוב גורם לכך שהחינוך בישראל(האקדמי בראש ובראשונה וגם של הנדסאים ספציפית כחלק מאוניברסיטת תל אביב)הולך אחורה במקום קדימה. במקום להוסיף עוד חוגים ועוד מרצים ועוד מתרגלים ולהעלות את הרמה אנחנו הולכים לכיוון של סגירת עוד ועוד פקולטות. אתה יודע מה? גם אם הנדסאים היה מקום 51 מבחינת העתודאים ו-80 מבחינת תלפיונים(שלא יודע מי רשם פה וזה הצחיק אותי מאוד שזה לא כזה דבר רציני...)ו-100 מבחינת אי קיו, עדיין זה בית ספר שקיים 40 ומשהו שנים, חלק מהאוניברסיטה וכואב להרבה אנשים,כולל לי שסוגרים אותו, ואם להיות כן, יותר מאשר על חלק מהחוגים שסוגרים, ואני מקווה שלא יסגרו אותו.
 

Flotser

New member
פחחחח

100 אחוז זכאים, אולי כי מסננים כל כך הרבה אנשים!!!??? העיפו כל כך הרבה חברים שלי בלי בושה אפילו בעליה לכיתה י"א! ואני בוגר של הבית ספר לפני שנתיים סך הכל, ואני מכיר רק בן אדם אחד שהוא בסיירת מובחרת, וכל השאר ...כנראה שלא. חרא של בית ספר אמן יישרף
 

rRoller

New member
הייתי מגיב ברצינות אלמלא

"חרא של בית ספר אמן יישרף" אגב, מהשכבה שלי יש הרבה בעתודה, הרבה בתלפיות, וכן, גם הרבה ביחידות מובחרות.
 

rRoller

New member
תקרא את כל ההודעות הקודמות...

אני חושב שיש בהם תגובה מספיק רצינית. אלא אם כן יש לך משהו בנוסף אליו היית רוצה שאגיב...
 
לא קראתי את כל מה שכתבת

אבל אחוז זכאות גבוה לתעודת בגרות לאו דווקא מעיד על רמת בית הספר. בית הספר שאני למדתי בו כדי להעלות את אחוז הזכאות המציא יחידת בגרות שלישית בעברית (חובה יש לציין), וכך אומנם יותר תלמידים הצליחו לקבל תעודת בגרות, אבל אלו מבין התלמידים שהתכוונו להשתמש בתעודה הזאת ליותר מאשר קישוט לקיר, הצטרכו להביט בצער איך היחידת חובה הנוספת הזאת מורידה בחצי נקודה שלמה את הסכם (בטכניון)
 

rRoller

New member
אז תקרא הכל...

וזה כן מדד ברמה מסוימת. מה עוד שממוצע תעודות הבגרות גם הוא גבוה מאוד. ומה שתיארת לא היה בהנדסאים (המגמה הרגילה כוללת 5יחל במתמטיקה 5 באנגלית 5 בטכנולולגיה ו-5 בפיסיקה, שתסכים איתי שזה לא נחשב לבגרות הכי קלה)
 
מה שכתבתי קרה בבית הספר הדגול שלי

אמרתי מראש שאין לי שום קשר להנדסאים. 2 מקצועות מורחבים זה המינימום כדי להתקבל למדעים. לא קל, אבל הכרחי.
 
למעלה