שאלה חשובה לגבי רמת אסטרדיול - מודאגת מאוד

dafni121

New member
שאלה חשובה לגבי רמת אסטרדיול - מודאגת מאוד

בחודש הבא אמורה לבצע IVF ראשון. על מנת שלא לפספס את החודש הזה לגמרי החלטנו לבצע מעקב ולנסות באופן טבעי.
בגלל ההפניה ל- IVF בצעתי פרופיל הורמונלי ביום שלישי למחזור והערכים היו תקינים (האסטרדיול היה קטן מ- 100, ה- FSH היה 7, LH היה 3.1 ופרוגסטרון היה 2.9 ושאר הערכים תקינים). ביום רביעי שעבר (יום 9 למחזור) באולטרסאונד ראו זקיקים בגודל 9, 8 ו-7 ועובי הרירית היה 3.8. בבדיקות הדם: פרוגסטרון 1.2, LH 6.5 ואסטרדיול קטן מ- 100.
חזרתי על הבדיקות שוב היום: זקיקים 13, 10 ו- 10, ועובי רירית 6.1. בבדיקות הדם: LH 8.4, פרוגסטרון 0.9 ואסטרדיול עדיין קטן מ- 100.
ניסיתי לקרוא קצת באינטרנט וראיתי שרמות נמוכות של אסטרדיול מקושרות עם הפסקת ביוץ ומחזור, רמות FSH גבוהות, חוסר גדילה של זקיקים, חוסר התעבות של הרירית אבל הזקיקים גדלים, הרירית מתעבה ורמת ה- FSH היתה תקינה |(ביום השלישי, מאז לא בדקתי). חשוב לציין כי בעבר לא היו בעיות של רמות אסטרדיול. בחודש הקודם אמנם התחיל מקטן מ- 100, אבל הגיע ל- 1681 (עם תוספת פיוריגון 75) ובחודשים קודמים היה תמיד תקין גם ללא כל תוספת של הורמונים.
אולי יש למישהי רעיון מה יכולה להיות הבעיה? מישהי נתקלה בתופעה קודם לכן? אין לי את מי לשאול בשבוע וחצי הקרובים ואני די מודאגת. האם החודש אבוד? מה זה מעיד על ההמשך? מלחיץ... ואנחנו יוצאים לחופשה עד סוף השבוע כך שלא אוכל להמשיך לעקוב בימים הקרובים.
כל כך קיוויתי שאולי החופשה והשלווה שמתלווה לה תעשה את העבודה (אמור להיות מתאים מבחינת התזמון וגודל הזקיקים) אבל עכשיו נראה לי שהכל אבוד ואני מאוד מודאגת לגבי המשך הדרך.
האם יכולים להיות שינויים דרסטיים ברמות ההורמונים בין חודשים שונים? האם יש סיכוי שיחזור להיות תקין בהמשך? ממש ממש מודאגת.
סליחה על אורך ההודעה וריבוי הפרטים ותודה רבה מראש על כל תובנה והכוונה.
 

טוליתי

New member
ומה הרופא אומר?

האם הוא שותף למעקב הטבעי?
יכול להיות שמעקב טבעי אינו מתאים לך, כלומר תוספת הורמונים יעשו היטב את "העבודה".

את פוליציסטית במקרה?
 

dafni121

New member
עונה

לפי הרופאה - פוליציסטית קלה ובעית זרע. כיום לא במעקב של רופא: רופאת הפריון הפנתה ל- IVF ושם קבעו תור לאחרי החג, כך שאני בין הכיסאות החודש... ואין את מי לשאול.
ההחלטה על מעקב טבעי הפעם היתה שלנו. גם כדי לנסות ולממש את החודש הזה (אולי בכל זאת...) וגם רצון לראות שהמערכות עדיין עובדות באופן טבעי (לא בטוחה עכשיו שזה היה רעיון טוב, התוצאות מלחיצות מאוד). מה שמטריד זה שאני בת 40, במעקב כבר שנתיים, מתוכם שנה ללא הורמונים בכלל, ועד עכשיו זה מעולם לא קרה.
לא ברור לי מה יכולות להיות הסיבות, בעיקר כשהזקיק גדל יפה והרירית מתעבה. האם יש עוד סיכוי החודש? מה זה אומר לגבי ההמשך? כאמור בחודשים הקודמים שכבר היו עם הורמונים (בהתחלה איקקלומין ואח"כ פיורגון 50 ובחודש האחרון פיוריגון 75) רמות האסטרדיול היו טובות.
אשמח לכל מידע או רעיון שיש. תודה רבה.
 

טוליתי

New member
מאד ייתכן שחוסר העלייה בהורמונים קשור

בפוליציסטיות שלך, ושוב, סביר שפרוטוקול מתאים יימנע את המצב שאת מתארת.

לא יודעת מה הסיכוי שהחודש עוד יהיה טוב, אבל מכיוון שהאסטרדיול אינו עולה, זה לא מבשר על סיכויים מאד גבוהים להצלחה החודש
.

טוב שקבעתם תור לרופא פוריות, זה הדבר הכי נכון לעשות.
 
למעלה