שאלה חשובה-כביש 531, איילון הנסללים כעת

מצב
הנושא נעול.

טנק2

New member
שאלה חשובה-כביש 531, איילון הנסללים כעת

שאלה חשובה-כביש 531, איילון הנסללים כעת
אולי בועז או חברים אחרים מתחום התשתיות יוכלו לענות:

מהם תשתיות התחבורה הציבורית לאורך הצירים?
מבחינת רכבת- מהו מסלול הקו? האם יהיה ניתן לפנות צפונה ממסילת השרון? האם מתוכנן קו עוקף מרכז (דרך מסילת השרון והמסילה המזרחית) לכיוון הדרום/ לכיוון ירושלים/למודיעין? (דר"א, מה יהיה שם בחיבור בין המסילות-המזרחית, המסילה למודיעין ומסילת הקו המהיר לי-ם?)

מבחינת אוטובוסים: האם מתוכננים נת"צים/מת"צים? (אני לא יודע מה ההבדל ביניהם, בהזדמנות זו אשמח אם מישהו יסביר לי) האם מתוכננות תחנות אוטובוס לאורך הציר? ומה עם גשר להולכי רגל?
 

אורי404

New member
תשובות לחלק מהשאלות

שאלה חשובה-כביש 531, איילון הנסללים כעת
אולי בועז או חברים אחרים מתחום התשתיות יוכלו לענות:

מהם תשתיות התחבורה הציבורית לאורך הצירים?
מבחינת רכבת- מהו מסלול הקו? האם יהיה ניתן לפנות צפונה ממסילת השרון? האם מתוכנן קו עוקף מרכז (דרך מסילת השרון והמסילה המזרחית) לכיוון הדרום/ לכיוון ירושלים/למודיעין? (דר"א, מה יהיה שם בחיבור בין המסילות-המזרחית, המסילה למודיעין ומסילת הקו המהיר לי-ם?)

מבחינת אוטובוסים: האם מתוכננים נת"צים/מת"צים? (אני לא יודע מה ההבדל ביניהם, בהזדמנות זו אשמח אם מישהו יסביר לי) האם מתוכננות תחנות אוטובוס לאורך הציר? ומה עם גשר להולכי רגל?
תשובות לחלק מהשאלות
בעת ביקור הפורום במרכז השליטה והבקרה של "רכבת ישראל" ב-2009 נאמר לי, שלא תהיה קשת חיבור בין מסילת השרון למסילת החוף לכיוון צפון. אלא אם דברים השתנו מאז. הרכבת תיסע מכיוון רעננה להרצליה ומשם להמשך גוש דן.

נת"צ - נתיב תחבורה ציבורית. למשל הנתיב בקטע ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן או בדרך נמיר.
מת"צ - מסלול תחבורה ציבורית. למשל בז'בוטינסקי בפתח תקווה או המסלולים של קווי המטרונית בחיפה והסביבה.
 

טנק2

New member
לדעתי צריך נת"צ באיילון דרום

תשובות לחלק מהשאלות
בעת ביקור הפורום במרכז השליטה והבקרה של "רכבת ישראל" ב-2009 נאמר לי, שלא תהיה קשת חיבור בין מסילת השרון למסילת החוף לכיוון צפון. אלא אם דברים השתנו מאז. הרכבת תיסע מכיוון רעננה להרצליה ומשם להמשך גוש דן.

נת"צ - נתיב תחבורה ציבורית. למשל הנתיב בקטע ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן או בדרך נמיר.
מת"צ - מסלול תחבורה ציבורית. למשל בז'בוטינסקי בפתח תקווה או המסלולים של קווי המטרונית בחיפה והסביבה.
לדעתי צריך נת"צ באיילון דרום
בין מחלף הרצליה צפון למחלף 7 הכוכבים. זה ישמש תחליף למעבר קווי שירות בהרצליה-תחנה מרכזית או דרך ציר ז'בוטינסקי. קו 39 יכול לעבור שם, למשל.
 
יש תכנון לקשת ממסילת השרון למסילת החוף צפונה, אבל זה תכנון

שאלה חשובה-כביש 531, איילון הנסללים כעת
אולי בועז או חברים אחרים מתחום התשתיות יוכלו לענות:

מהם תשתיות התחבורה הציבורית לאורך הצירים?
מבחינת רכבת- מהו מסלול הקו? האם יהיה ניתן לפנות צפונה ממסילת השרון? האם מתוכנן קו עוקף מרכז (דרך מסילת השרון והמסילה המזרחית) לכיוון הדרום/ לכיוון ירושלים/למודיעין? (דר"א, מה יהיה שם בחיבור בין המסילות-המזרחית, המסילה למודיעין ומסילת הקו המהיר לי-ם?)

מבחינת אוטובוסים: האם מתוכננים נת"צים/מת"צים? (אני לא יודע מה ההבדל ביניהם, בהזדמנות זו אשמח אם מישהו יסביר לי) האם מתוכננות תחנות אוטובוס לאורך הציר? ומה עם גשר להולכי רגל?
יש תכנון לקשת ממסילת השרון למסילת החוף צפונה, אבל זה תכנון
לעתיד ולא לסיום הפרויקט הנוכחי.
סביר להניח שהקשת הזו תידחה עד אשר מסילת החוף צפונית להרצליה תרובע.
כרגע גם אין תכנון לקשת מהמסילה המזרחית למסילת ירושלים/מודיעין ופרויקט המסילה המזרחית ככל הנראה מוקפא.

בכביש 531, שהוא כביש אזורי מהיר, אין תכנון לנת"צ וגם אין צורך - תהיה לכל אורכו מסילת ברזל שהיא מת"צ ובתוואי מקביל לו מתוכנן הקו הורוד שכולל למעשה מת"צ. התחבורה הציבורית חוצת השרון תתבסס על מסילת השרון ועל הקו הורוד ולא על אוטובוסים שיסעו בכביש 531. ואם יהיו קווי אוטובוס כאלה, הם יסעו יחד עם כלל התנועה, כפי שקורה בכבישים 431 ו-471. כביש 531 עצמו לא מתוכנן להיות כביש עם נתיבי העדפה.
כן מתוכנן נת"צ בכביש 5 ובכביש זה יש גם תכנון לנתיב מהיר ולחניון דומה לחניון שפירים באזור מחלף מורשה.
תכנון דומה יש לנתיב מהיר בקטע הצפוני של האיילון וחניון באזור יקום-געש שיתחבר לנתיב מהיר בקטע המרכזי של האיילון וזה יתחבר לנתיב מהיר בקטע הדרומי של האיילון ולנתיב המהיר מכיוון ירושלים.
 

אורי404

New member
לגבי קווי אוטובוסים

יש תכנון לקשת ממסילת השרון למסילת החוף צפונה, אבל זה תכנון
לעתיד ולא לסיום הפרויקט הנוכחי.
סביר להניח שהקשת הזו תידחה עד אשר מסילת החוף צפונית להרצליה תרובע.
כרגע גם אין תכנון לקשת מהמסילה המזרחית למסילת ירושלים/מודיעין ופרויקט המסילה המזרחית ככל הנראה מוקפא.

בכביש 531, שהוא כביש אזורי מהיר, אין תכנון לנת"צ וגם אין צורך - תהיה לכל אורכו מסילת ברזל שהיא מת"צ ובתוואי מקביל לו מתוכנן הקו הורוד שכולל למעשה מת"צ. התחבורה הציבורית חוצת השרון תתבסס על מסילת השרון ועל הקו הורוד ולא על אוטובוסים שיסעו בכביש 531. ואם יהיו קווי אוטובוס כאלה, הם יסעו יחד עם כלל התנועה, כפי שקורה בכבישים 431 ו-471. כביש 531 עצמו לא מתוכנן להיות כביש עם נתיבי העדפה.
כן מתוכנן נת"צ בכביש 5 ובכביש זה יש גם תכנון לנתיב מהיר ולחניון דומה לחניון שפירים באזור מחלף מורשה.
תכנון דומה יש לנתיב מהיר בקטע הצפוני של האיילון וחניון באזור יקום-געש שיתחבר לנתיב מהיר בקטע המרכזי של האיילון וזה יתחבר לנתיב מהיר בקטע הדרומי של האיילון ולנתיב המהיר מכיוון ירושלים.
לגבי קווי אוטובוסים
לדעתי המצב השתפר מאוד, בעקבות שינויים במהלך השנים האחרונות.
השינוי הטרי מהשנה האחרונה הוא קו 347, במסלולו המהיר מרעננה לתל אביב וחזרה.
לאזורים אחרים, שקו 347 לא מגיע, ניתן עם הרב קו (שינוי מלפני שלוש שנים), לנסוע לצומת רעננה ומשם 149 או 567.
כביש 531 המלא עדיין לא קיים. אני לא בטוח לגמרי האם יש צורך בקווי אוטובוסים סדירים. אגב בקטע הקצר מזרחית למחלף אלישמע נוסעים קווי אוטובוסים, במספר נסיעות מועט. בין היתר קו 20 לנירית, מתן וירחיב או קווי "אפיקים" מכיוון אריאל לכיוון נתניה וחדרה דרך כפר סבא.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה