שאלה חשובה חיים בענין זכאות לבטל"א

sheriff123456

New member
שאלה חשובה חיים בענין זכאות לבטל"א

קיבלתי חל"ת של יומיים במשכורת ינואר לפי בקשת המעביד והסכמתי. היומיים הללו נחשבים לחישוב הזכאות לקבלת דמי אבטלה (כלומר 360 ימים בשכר חודשי)? בנוסף, קיבלתי מכתב פיטורין שאומר שסיימתי לעבוד לפני שבוע אבל המעסיק מוכן לתת לי משכורת מלאה עד ה 1/4/2010. ביטוח לאומי מחשיב את הימים האלה שניתנו לי "במתנה" ע"י המעסיק לקבלת דמי אבטלה, כלומר זה נספר ב 360 הימים הנדרשים? (הימים הללו מופיעים בתלוש המשכורת, אבל מכתב הפיטורין אומר בעצם שנתנו לי שבועיים שכר בלי לעבוד...) שאלה אחרונה- אני אמור לקבל תלוש חודש אפריל על ה 1/4/2010 באמצע מאי...אני אמור לגשת לביטוח לאומי רק באמצע מאי או שמיד לאחר שאיני מקבל משכורת (כלומר ב 2/4/2010)? תודה רבה על עזרתך חיים
 

skeptic

New member
בנוגע לשאלה האחרונה

מנסיון, הכי טוב לגשת מיד ביום הראשון שבו כבר לא עובדים. להצהיר על מה שקרה, לצרף את מכתב הפיטורים ולהגיד שאיך שיגיע התלוש הוא יועבר ללשכה בפקס, בדואר או אישית.
 
את פשוט קבלת הודעה מוקדמת לשבועיים לכן

לפני ה-2/4 אין טעם שתפני ללשכה וראי אלו מסמכים עליך להציג בפני הביטוח הלאומי: http://www.btl.gov.il/benefits/Unemployment/Pages/המסמכים שעליך לצרף לתביעה לדמי אבטלה.aspx אופן הגשת התביעה כדי לקבל דמי אבטלה בפעם הראשונה, עליך להגיש תביעה בסניף המוסד לביטוח לאומי שבמקום מגוריך על גבי טופס תביעה לדמי אבטלה.לאחר שאושרה התביעה לדמי אבטלה, אין צורך להגיש תביעה נוספת בחודש הבא. לשכת שירות התעסוקה או מרכז ההכשרה מעבירים למוסד לביטוח לאומי מדי חודש אישור על מספר ימי האבטלה, שנרשמו בחודש הקודם, על פי התייצבותך בלשכת שירות התעסוקה או השתתפותך בהכשרה והמוסד לביטוח לאומי ישלם לך את דמי האבטלה. בלשכה לאחר ה-2/4 ינחו אותך אותך מתי להמשיך להתייצב לשם קבלת דמי אבטלה.בהצלחה.
 

sheriff123456

New member
חיים תודה רבה אבל לא קיבלתי הודעה מוקדמת לפני

הודיעו לי לפני כחודש על סיום העבודה על פי ההסכם. אך במכתב הפיטורין שנשלוח לפני חודש נכתב כי סיום העבודה ב 15/3/10 אבל מוכנים לתת לי משכורת עד ל 1/4/2010 וכמובן שהימים רשומים בתלוש משכורת ומשולמים עבורים מיסים לרבות ביטוח לאומי. השאלה היא אם התקופה אחרי ההודעה המוקדמת שבה אני בחופש נחשבת לצורך חישוב מנין הימים לזכאות לקבלת דמי אבטלה בביטוח לטומי. תודה על העזרכה חיים ויום מצוין !
 

sheriff123456

New member
התכוןנתי בכותרת שקיבלתי כבר הודעה מוקדמת לפני

חודש. השאר זה בונוס על חשבון המעסיק. תודהנ חיים.
 
למעלה