רעיונות לנענע
קודם כל לגבי שימור: לא אוהב את מה שיוצא מנענע מוקפאת, אבל בעיקרון אפשר לשטוף היטב, לייבש היטב ולהקפיא עטוף בנייר עיתון ובשקית ניילון. הצעות אחרות: להכין קוביות קרח שבאמצען עלה נענע. יוצא קרח דקורטיבי ויפה. פסטו נענע: כמו בזיליקום רק עם נענע, נשמר אחלה ומאד מיוחד. לחתוך רצועות דקות ולהוסיף למרק פירות 5 דקות לפני כיבוי האש. למרוח בחלבון, לפזר סוכר דק ולהניח לייבוש (אפשר 10 דקות בתנור, 150 מעלות). מאד מיוחד ונשמר זמן רב. להכין ליקר (אימפרוביזציה על מתכון מצויין שנתנה כאן בזמנו מדינת ישראל): צרור גדול של נענע, להכניס לצנצנת גדולה עם בקבוק אלכוהול 95%, 2 כוסות סוכר, קליפות מלימון גדול וצהוב (רק החלק הצהוב, ללא הלבן, שווה להשקיע). לאחסן במקום אפל ולהפוך פעם ביום. אחרי שבוע, בערך, כל הסוכר נמס. לסנן בחיתול בד, להוסיף ליטר וחצי מים מינרלים, לערבב היטב ולטעום: חריף מדי ולא מספיק מתוק - להוסיף מים וסוכר, חריף מדי ומתוק - להוסיף מים, לא מספיק חריף - להוסיף ליקר שמתאים או אלכוהול. זה מצויין לשתיה, לעוגות ולמשלוחי מנות (שזה לא עוד הרבה זמן) וכבסיס מעולה לקוקטיילים. כל טוב ושבוע טוב, רונן