שאלה והצעה למתכון לאגסים שלוקים

avitalst

New member
שאלה והצעה למתכון לאגסים שלוקים

השאלה: נתקעתי עם די הרבה נענע ואני צריכה רעיונות לאיך לאכסנה לכמה שיותר זמן (להקפיא??) ו...מישהו מעוניין במתכון לאגסים שלוקים ברוטב מנטה?
 

הרברונן

New member
רעיונות לנענע

קודם כל לגבי שימור: לא אוהב את מה שיוצא מנענע מוקפאת, אבל בעיקרון אפשר לשטוף היטב, לייבש היטב ולהקפיא עטוף בנייר עיתון ובשקית ניילון. הצעות אחרות: להכין קוביות קרח שבאמצען עלה נענע. יוצא קרח דקורטיבי ויפה. פסטו נענע: כמו בזיליקום רק עם נענע, נשמר אחלה ומאד מיוחד. לחתוך רצועות דקות ולהוסיף למרק פירות 5 דקות לפני כיבוי האש. למרוח בחלבון, לפזר סוכר דק ולהניח לייבוש (אפשר 10 דקות בתנור, 150 מעלות). מאד מיוחד ונשמר זמן רב. להכין ליקר (אימפרוביזציה על מתכון מצויין שנתנה כאן בזמנו מדינת ישראל): צרור גדול של נענע, להכניס לצנצנת גדולה עם בקבוק אלכוהול 95%, 2 כוסות סוכר, קליפות מלימון גדול וצהוב (רק החלק הצהוב, ללא הלבן, שווה להשקיע). לאחסן במקום אפל ולהפוך פעם ביום. אחרי שבוע, בערך, כל הסוכר נמס. לסנן בחיתול בד, להוסיף ליטר וחצי מים מינרלים, לערבב היטב ולטעום: חריף מדי ולא מספיק מתוק - להוסיף מים וסוכר, חריף מדי ומתוק - להוסיף מים, לא מספיק חריף - להוסיף ליקר שמתאים או אלכוהול. זה מצויין לשתיה, לעוגות ולמשלוחי מנות (שזה לא עוד הרבה זמן) וכבסיס מעולה לקוקטיילים. כל טוב ושבוע טוב, רונן
 

הרברונן

New member
עוד הצעה: נענע מיובשת

בעיקרון כדאי להכין בקיץ ולייבש לאור השמש, אבל אפשרי גם בחורף אם יש לכם תנור שהטמפרטורה הנמוכה בו היא מקסימום 50 מעלות. על נייר אפייה שמים כמות גדולה של עלי נענע מכניסים לתנור, 50 מעלות עם דלת טיפה פתוחה (ניתן להשתמש בכף עץ כמחסום לדלת) ללילה שלם, ואפילו יותר. כשמתייבש לגמרי מפוררים בידיים ושומרים בצנצנת אטומה. נשמר המון זמן. כל טוב, רונן
 

רובנס

New member
נענע אפשר ליבש גם כך:קושרים צרור

נענע בגבעולים משאירים חוט ארוך את החוט קושרים לחבל כביסה או למקום אחר גבוה ממנו החבילה תשתלשל כלפי כאשר העלים כלפי מטה
 
למעלה