שאלה / התלבטות

שאלה / התלבטות

יש לי עסק צעיר בשם "מילים כדורבנות" שעוסק (גם) בכתיבה לקידום עסקים. זה אומר - תכנים לאתרים, בלוגים, פלאיירים, מאמרי קידום ובקיצור...כל מה שמילים... אני מתרשמת שבעלי עסקים קטנים מעדיפים לעיתים לכתוב את החומרים שלהם בעצמם על מנת לחסוך בעלויות. בכנות, אני חושבת שבחלק מהמקרים זה גם יוצא בכלל לא רע אבל במקרים אחרים זה יכל לעשות את כל ההבדל. לבעלות העסקים שבכן - מה דעתכן?מה הנסיון שלכן אומר? ומה יגרום לכן לשכור שירותי כתיבה מקצועיים? תודה, מיכל
 
אולי תכיני לנו סקר קטן ותצרפי אותו בword

ואנחנו נענה לך. ונשלח למייל שתיתני לנו. אני מודה ששקלתי את העניין, אבל מעניין אותי התהליך בו אדם אחר כותב עבורי. בין אם זה מאמר שאמור להעביר ידע אבל בכתיבה שיווקית שמערך גוגל יזהה ויצור עבורי קידום; בין אם זה מידע אחר- אני אמורה בכל מקרה לכתוב את הדברים כבסיס על מנת שאז אדם מקצועי ישנה ויערוך הגהה לחומר, לא? אני אישית קראתי קצת בעניין ושקלתי לעבור סדנא בנושא ולקבל כלים לעשות את זה בעצמי. אם אשמע ממך על היתרון בהעברת הכח למישהו אחר, אשמח לכך.
 

Limor011

New member
מילים כדורבות.אכן.

היי מיכל,אהבתי את שם העסק שלך ואני מאחלת לך בו הרבה הצלחה. לי יש פעוטון בהרצליה והרבה מהפרסום טמון במלל בפליירים באתר וכדומה.ישנם כל כך הרבה בעלי מקצוע בדרך שלדעתי האישית הייתי שוכרת את שירותייך במידה והיו מלווים בשירותים נוספים,כגון: עיצוב הפלייר, גרפיקה או שתצליחי לשכנע אותי בכח המילים מדוע את תצליחי להביא לי יותר לקוחות מאשר אני יעבוד על המלל.אולי כדאי לך לחבור לאנשי מקצןע נוספים. שוב שיהיה הרבה בהצלחה. לימור
שיהיה בהצלחה.
 
../images/Emo112.gif מיקור חוץ

כבר מזמן הבנו שהעסק שלנו מכיל בעצם את כל המחלקות כמו בכל עסק אחר, אלא שאנחנו נדרשות לעשות הכל בעצמינו: מנכלו"ת, הנה"ח, שיווק, מכירות, משאבי אנוש וכיו"ב... מה שחשוב הוא לדעת מה אנחנו יכולות לעשות הכי טוב ומה לא (ואולי גם את מה שביניהם?
) בכל אופן, זה הזמן להבין שיש דברים שאנחנו שוכרות עבורם שירותים מבעלי מקצוע אחרים ואני בהחלט חושבת שכתיבה בכלל וכתיבת תוכן שיווקי בפרט (כנגזרת של מיומנות הכתיבה בכלל) יכולה לשמש כשירות מיקור חוץ למי שכמובן צריך את זה. בעצם כמעט כמו בכל מקצוע - מיכל, תרשי לי להשתמש בעסק שלך כדוגמא
? למה שאני אשכור את שירותיה של מדריכת טיולים כאשר ישנו שפע של מידע לגבי מסלולים ואף הסברים על כל מקום ומקום שאני רוצה לטייל בו? אני יכולה תמיד להרחיב את הידיעות שלי, לחפש מידע נוסף בספרים, באינטרנט ו... לעבוד מה זה קשה!!!
אבל אם אני רוצה להגיע לטיול כדי להנות מסך החוויות שטיול יכול להעניק לי, להגיע למקומות שייתכן ולא הייתי יודעת על מיקומם או על סודם, הרי כדאי שאשכור את שירותיה של מדריכת טיולים (ועדיף את זו ששמה הולך לפניה
) וזה נניח אם אני מתייחסת למחלקת רווחה שרוצה לארגן טיול ל"עובדים" שלה ולא רוצה לעסוק במשהו שאני לא ממש טובה בו... ו ולעניין הכתיבה - אני חושבת שגם מי שניחן בכשרון כתיבה, לפעמים דווקא המבט מבחוץ, הידע המקצועי גרידא בנוגע לכתיבה שיווקית , יכול לעשות את ההבדל בין פלייר סתמי ולא ממש מוכר לבין פלייר מושך, קורץ ומעניין... כמובן, שהרבה מהשיקולים קשורים בעלויות, ואולי אם זו תחילת הדרך שווה לשקול מחירים מיוחדים, להתחיל לצבור לקוחות (קטנים כגדולים) ומשם - השמיים הם הגבול! כמו שמיכל כתבה, זה יכול להיות מעניין לדעת איך מתבצע תהליך העבודה שלך ואולי גם לקבל רושם מאיזה דוגמה אחת או שתיים מהעשיה שלך. אותי זה דווקא מעניין ואשמח לקבל עוד מידע. בהצלחה איילת
 

galityud

New member
מילים כדורבנות

הי מיכל, ראשית, אני מאוד אוהבת את השם של העסק שלך. שנית, אני מאוד מזדהה עם הצורך של עסק קטן לעשות הכל בעצמו, מנסיון אישי. יחד עם זאת, אני יכולה לספר לך שאחרי תקופה מסוימת (של בערך שנה) גם אני הבנתי שכדאי לי לשכור שירותיהם של יועצים ואנשים מקצוע חיצוניים, כי השימוש בשירותיהם ישתלם בסופו של דבר. כמו שכבר נכתב - כדאי לשקול "מחירי כניסה" מיוחדים לעסקים קטנים - על מנת שהשרות שלך יהיה אטרקטיבי להם. חשוב שבכל פורום שבו את מציגה את עצמך תדגימי לבעלי עסקים כיצד השירות שלך יכול "להקפיץ" את העסק שלהם ובערכים שידברו אליהם - לדוגמא - אם תגידי לבעלת עסק חדש שהשרות שלך חוסך לה זמן - תפספסי - כי היא נמצאת בשלב שבו היא מוכנה לעשות הכל בעצמה ולהקדיש הרבה זמן לעסק ובלבד שהיא תוכל לחסוך בעלויות. אך אם תראי לה שהטקסט שאת כותבת ימשוך יותר לקוחות, או הבלוג שתכתבי עבורה - אז ענית על צורך רלוונטי לה ויש יותר סיכוי שהיא תרצה לשמוע מה את מציעה. בנוסף - מה לגבי שיתופי פעולה עם בעלי עסקים משיקים, כמו מעצבים גרפים או בוני אתרי אינטרנט? מאחלת המון הצלחה, גלית
 

yaelmmmmm

New member
כדורבנות???../images/Emo178.gif../images/Emo45.gif../images/Emo97.gif

הי מיכל, אני בעלת כישרון כתיבה (או לפחות ניסיון משמעותי) של כל מה שקשור בעולם העבודה: קורות חיים, דו"חות, אבחונים ארגוניים והצעות... אבל זו אינה כתיבה שיווקית לעסק. הייתי מציעה לארגן קורס בשבילנו, בעלות עסקים קטנים, כדי שנוכל לעשות לכאורה הכל בעצמנו- אבל גם את תוכלי להרוויח. מה דעתך???
 
תשובת ביניים לכולכן.....

קודם כל תודה רבה על הפירגון ועל ההיענות. אני כל כך שמחה ששיתפתי אתכן - כל אחת מהתשובות שלכן שלחה אותי לעשות איזושהי עבודה: גם "חיצונית" (לחבר שאלון / להביא דוגמאות / לפתח קורס לכתיבה שיווקית) וגם "פנימית" (אהם....למשל....עד כמה אני מאמינה ביכולות שלי לתת ערך מוסף מוחשי?) . בקיצור, הראש שלי מתפוצץ ממחשבות וזה נהדר. תמשיכו..... ואני אחזור בקרוב עם תשובות ודוגמאות.
 

mirya

New member
מיכל מילים כדורבנות הציפה שאלה דומה שלי.אפשר?

מכיוון שחלק מן הייחודיות שלי היא בכך שאני באה הבייתה לצורך הייעוץ, אם לצורך התבוננות בסיטואציות משפחתיות שהורים הגדירו כבעייתיות; ואם לצורך ההורים, שזו קריעת ים סוף בשבילם להתארגן על השכבות/שמרטפות/נסיעות אליי. חשבתי על "ביקורבית". אמרו לי שיש כאן אולי קונוטציה רפואית של ביקורופא. בעיניי יש קשר לחינוך, כי כל מחנך/ת אמור לעשות ביקור בית לכל אחד מתלמידיו.שנים ארוכות עשיתי זאת, וזה כלי חינוכי/ייעוצי מעולה ונפלא בעיניי. מה דעתכן?
 

mirya

New member
עוד רסיס מחשבה... ל"כדורבנות" יש גוון מסוים,

כמובן. לטעמי-גוון של ישירות, חדות, אפילו תקיפות. השאלה אם זו את, אם זה המסר, אם זה העסק..
 
אכן....

אני מאוד מאוד מאוד מתחברת לחדות וישירות ובאמת כותבת מאוד ממוקד ולעניין. אני מודעת לקונוטציה התוקפנית מעט של "דורבנות" - באופן אישי אני מאוד לא תוקפנית (אלא אם כן מרגיזים אותי...
...) כלומר אני לא אוהבת שיווק שצועק "אני שיווק" ומעדיפה תמיד שהמסר יעבור אבל לא "ייאמר" בצורה בוטה מדי. יחד עם זאת בהקשר של קידום עסקים דורבנות זו קונוטציה נכונה בעיני תודה!
 
התארחות במעגל עיסקי מבית קישורי אימהות

היי מיכל מזמינה אותך להתארח במעגל העיסקי של אזור נס ציונה רחובות בתאריך 9/3 בפארק המדע. מוזמנת לפנות אלי לקבלת פרטים נוספים יוכל לקם אותך ולמקד אותך סיון 054-6302711
 
למעלה