שאלה: התחלתי לצלם בדיגיטלית בברירת

ezrara

New member
שאלה: התחלתי לצלם בדיגיטלית בברירת

המחדל ה-ISO של המצלמה הוא 50 .האם כדאי לשנותו או שעדיף להשאירו ? תודה מראש לכל העונים.
 
תלוי בתנאים

ISO = רמת רגישון החיישן לאור אם ברצונך לצלם למשל צילומי לילה וכדומה אני ממליץ, אני אישית משתמש ב-400 רגישות גבוהה יכולה לסייע בחדות תמונות לילה, כך תוכל לחשוף יותר אור בפחות זמן חשיפה... זמן חשיפה מהיר יותר = חדות רבה יותר - דודי
 

ezrara

New member
תודה לך על תשובתך. שאלת המשך- האם

יש להתיחס בצילום דיגיטלי לרגישות החיישן(ISO) כמו לרגישות של הפילם במצלמות הפילם ?( כמובן בהתיחסות לתנאים)
 
אני לא רוצה להטעות אותך אבל...

אני חושב שכן.. מה שכן זה עובד בדיוק על אותו עיקרון רק שבפילים זה רגישות של הסרט צילום...
דודי
 

masterboy

New member
ISO מקביל לASA

וכמו שמשתמשים בסרט צילום עם ASA גבוהה בתאורה קשה אותו הדבר עושים עם ISO. אבל תזכור שככול שהISO יותר גבוהה ככה הרעש בתמונה יהיה יותר גדול והיא תיהיה פחות חדה
 
יש תוכנות לטיפול ב'רעש' באיזו גבוה

בקומפקטיות אין ממש ברירה-זמן החשיפה הארוך ביותר שלהן מוגבל לכמה שניות בלבד,דבר בעייתי בלילה, כך שאין ברירה,אלא להגביר את רגישות החיישן,כדי שבפרק זמן קצר כזה יוכל לקלוט הכל. כמובן-תלוי בנושא. עם הרעש שנוצר-מתמודדים אח"כ כמו שציינתי,זה חלק מה'חבילה'. הגברת רגישות החיישן-גם כשרוצים חשיפה קצרה יותר-כמו למשל,קליטת והקפאת תנועה,כשלא רוצים שתימרח.בדיוק כמו בפילם. גם כאן אין הרבה ברירות-בגלל הגבלת גודל החיישן המירבי-שהוא בדרך כלל קטן,ומכאן שמכתיב מהירות סגר ארוכה יותר לקבלת חשיפה.
 

ezrara

New member
תודה לכולם על תשובותיכם .התחלתי |תו

לצלם בדיגיטלית ואני רוצה להגיד לכם שאני מאוד נהנה .
 

izackv

New member
לא ראיתי שכתבת איזו מצלמה יש לך...

לגבי ISO... בהרבה מצלמות קומפקטיות מתקדמות יש אפשרות לחשיפה של מעבר למספר שניות... באולימפוס 5060 שלי יש אפשרות להגיע עד לשתי דקות. עכשיו, ISO גבוה מוסיף רעש מסוג אחד וחשיפה ארוכה מוסיפה רעש מסוג אחר... בדרך כלל עדיף רעש של חשיפה ארוכה (וחלק מהמצלמות יודעות לטפל ברעש כזה בעצמן קצת יותר טוב) - ISO גבוה בסך הכל גורם להגברה חשמלית של האות שמתקבל על החיישן. - זמן חשיפה ארוך מאפשר ליותר נתונים להגיע ולהשפיע על נכונות התמונה. כמובן שהמשחק הוא תמיד בין ISO לבין מהירות צמצם... ולכן אם יש מצבים שעדיף צמצם מהיר יותר, אז הפתרון הוא משחק ב ISO. אבל! לכל מצלמה יש מגבלה שהחל ממנה ISO יוציא תמונות עם רעש ששום תוכנה לא תצליח לסלק. בקומפקטיות המגבלה הזאת מגיעה די מהר. אני ממליץ פשוט לצלם המון באותם תנאים, תוך שינוי ISO ומהירות תריס... אחר כך לשבת מול המחשב ולבחון את ההבדלים בין התמונות השונות. אפשר לדעת מה היו הפרמטרים בזמן הצילום בעזרת הדבר הזה שנקרא EXIF. וזה למעשה אחד מהיתרונות הגדולים של צילום דיגיטלי. לא צריך לסמוך על המחברת והזכרון. כל תמונה תגיד לך בדיוק מה היו הפרמטרים. בתור בית ספר, זה בית ספר מעולה! תעשה ניסויים בתנאי תאורה שונים (חדר, בחוץ, ערב, צהריים, לילה) ותלמד את המצלמה שלך. בהצלחה :)
 

ezrara

New member
המצלמה שלי OLYMPUS C-750 UZ

תודה לך על ההסבר. אני כמובן התחלתי לעשות ניסויים ואעשה בעתיד. זהו אחד היתרונות של הצילום הדיגיטלי. אפשר לעשות הרבה ניסויים ולקבל תוצאות בו במקום.האם יש לך עוד עצות לצלם המתחיל לצלם בדיגיטלית ?
 

Anabol

New member
עוד שאלה

מה זה ISO ומה זה AV comp-שעומד אצלי במצלמה הדיגיטלית על-0.
 

izackv

New member
EV-COMP

פיצוי חשיפה. ברוב המצלמות יש מוד אוטומטי לחלוטין. בחלקן יש גם מודים חצי אוטומטים (אתה קובע מהירות צמצם, המצלמה בוחרת גודל פתיחת צמצם בהתאם למהירות שבחרת) ובחלקן יש גם מוד ידני לחלוטין. במודים האוטומטי והחצי אוטומטי, המצלמה מחליטה על פרמטרים (מהירות צמצם, גודל צמצם) לפי קריאת האור שהיא מבצעת. בתור צלם, אתה צריך לוודא שקריאת האור הזאת תתבצע מהמקום הנכון. בנוסף, אתה יכול לשכנע את המצלמה לצלם קצת יותר חשוך או קצת יותר מואר ממה שהיא חושבת שזה אופטימלי. אז אם אתה לא אוהב את הבחירה האופטימלית של המצלמה, אתה יכול להגיד לה שתבצע "פיצוי חשיפה" ותתן תמונה כהה/בהירה יותר. רק הערה אחת חשובה - ברוב המצלמות אין קשר בין בהירות מסך ה LCD לבין בהירות התמונה. כלומר, אם מסך ה LCD שלך כהה מידי, התמונות יראו כהות גם כשהן בסדר. בגלל זה פיצוי חשיפה עושים רק אחרי שה LCD מכוון בצורה סבירה, אתה מכיר את המצלמה מספיק ואתה מבין מה אתה עושה (לדעתי כמובן) למי שמעדיף השקעה ב"פיתוח" התמונה בפוטושופ, אני אישית ממליץ הרבה פעמים על פיצוי חשיפה של מינוס 0.3. זה מאפשר לדחוף את התמונה בפוטושופ אחר כך ולהגדיל את הטווח הדינאמי של המצלמה... אבל זה נושא להרצאה אחרת (וגם לא בהכרך מתאים לכל תנאי צילום)
 
למעלה