שאלה- השגה על טסט (אופנוע) יכולה להצליח?

ליאתכ

New member
שאלה- השגה על טסט (אופנוע) יכולה להצליח?

או שאין טעם? איך זה עובד? מה כדאי לטעון במקרה שלי? המדובר בטסט שני ולצערי נפלתי על אותו בוחן שהמורים העידו עליו שהוא מכשיל בכוונה כי רוצה לסיים מהר וללכת ושהוא עושה דברים מכוערים לנבחנים. בטסט הראשון פסל אותי אחרי שתי שמיניות בטענה שאינני יציבה מספיק. עבדתי על יציבות כל השבוע והיום ניגשתי הפעם נתן לי לסיים את כל המגרש אך אמר שלא מוציא אותי החוצה לכביש כי אני עדיין לא שולטת לגמרי באופנוע. המורים שעמדו בצד העידו שעשיתי טוב מאוד ושהוא מקשקש. מה עושים???? אני גם הרגשתי שעשיתי פרפק לא סטיתי ולא התנדנדתי יש פה משהו עקרוני!
 

lazybones

New member
יש הנחיה להקשות יותר את הטסטים לאופנוע כבד...

את צריכה לרכוב מושלם....אפילו על רעידונת קטנה בשמיניות ראיתי שמכשילים...
 

ליאתכ

New member
250 זה כבד???

זה לא יאמן .... כמה צריך עוד לסבול בשביל רישיון מסכן
 

lazybones

New member
לא ממש כבד...:)

תלוי.. אם זה נופל לך על הבוהן אז כן.. לפני שנה ומשהו עשיתי את הבלתי מוגבל A (למזלי עברתי טסט ראשון), הטסטר הכשיל על ימין ועל שמאל על שטויות ממש כמו שאת אומרת, רעידה קטנה בשמיניות היתה סיבה להכשיל. היה איתי מישהו שהכשילו אותו (אחרי 4 פעמים שהוכשל) על זה שהוא עמד להוריד רגל אבל לא הוריד אותה בשמיניות, הוא פשוט עשה תנועה של כאילו מזיז את הרגל, היא אפילו לא ירדה מהרגלית, רק הברך זזה ימינה...הייתי בשוק באיזה קלות מכשילים. בשביל הטסטר זה היה מספיק, זה שידר הססנות. חוסר בטחון. ואז אחרי שקבלתי את הרשיון היתה לי שיחה עם המורה שאמר לי שבגלל כל ההרוגים שהיו על אופנוע בשנים האחרונות ממש מכשילים עם אצבע קלה על ההדק. אז צאי מזה שזה אישי, פשוט מחמירים. יש לי עצה בשבילך, לבוא עם טונה בטחון. כל תנועה שלך על האופנוע היא תנועה שרצית לעשות, אין תנועות מיותרות הכל מתוכנן, אין הפתעות, את שולטת על הכלי ולא הוא עליך. ואת זה רוכשים רק ברכיבה והרבה רכיבה, יש לך קטנוע? תתרגלי הרבה שמיניות עד שתהיה לך סחרחורת. ביום של הטסט אל תפחדי, תני גז בגבריות. מי שמהסס בדר"כ מוכשל, ואת זה הם מחפשים, הססנות. אני למשל כשהוא אמר לי לרדת מהשמיניות נתתי לו עוד שמיניה בדאווין..והוא צעק עליי "רד לי מהמסלול כבר, הבנתי שאתה יודע..." אלה שהוכשלו רק חיכו שהוא יוריד אותם מהשמיניות והיא להם מבט כזה של עוד מעט אני נופל, אני מצליח רק בפוקס להשאר, יאללה מתי אתה אומר לי לרדת מהשמיניות... ? ועם כל זה שכביכול הם עשו טוב את השמיניות משהו שם היה מגומגם. גם ידעתי מהשיעורים איתם שאחרי 10 שמיניות הם מתעייפים ומגמגמים...ראיתי שנותנים להם לעשות מלא סיבובים, למה לי הוא נתן לעשות רק שניים (ואני הוספתי עוד אחד עצמאית)? הם כנראה קולטים את זה לפי המבט שלך או משהו. כשאני עליתי על האופנוע הרגשתי בלב "איזה כיף אני חולה על אופנועים, גם טסט זו הזדמנות להנות על האופנוע" כשהמוכשלים עולים יש להם פנים חיוורות והם רק רוצים שזה ייגמר. (כמה צריך לסבול...כמו שכתבת...) בטחון. כשעולים על האופנוע מחייכים קודם כל, זאת אהבה ואין בה שום פחד. אני יודע שבהתחלה זה מפחיד אבל.... אם תבואי בחיוך ובטחון מקסימום טיפה התרגשות, אין סיבה שלא תעברי. מי המורה שלך אגב?
 

ליאתכ

New member
וואו אהבתי את הכתיבה

והגישה כמובן. אולי גילית כאן את הסוד.... זה נראה פתאום כל כך נכון. להפגין ביטחון כי זה אופנוע. וזה מה שצריך על אופנוע ובכלל כשמתפעלים כלי רכב. אני לחוצה וזו בעיה כבר אחרת.. כי החלק הארי של כל הסיטואציה הזאת הוא לא הרכיבה המהנה אלא העובדה שבוחנים אותך והמתח שבזה והעובדה שלא תמיד הכל בשליטתך אמנם עשיתי 35 שיעורים אבל כמה עוד אוכל להתאמן ולשלם למורה זה גם קצת מגביל.... אני לומדת אצל גיל מראשון לציון (שער ראשון)...
 

פרארי1

New member
תבואי לעשות טסט בירושלים

דבר ראשון, אין שמיניות. בגלל שמגרש הטסטים קצת בשיפוע, אז ויתרו על השמיניות ועושים רק מסגרת וסללום, שבסופו פנית פרסה, פעם בעליה ופעם בירידה. חוץ מזה, אם תיפלי על הטסטר שהיה לי (אין לי מושג מה שמו ולא זוכר איך הוא נראה, אבל יצא גבר
) ותעשי את הקטעים במגרש ממש טוב, הוא יעביר אותך בכלל בלי לצאת לכביש. יש מצב שגם המיגון המלא איתו רכבתי (כולל מגיני ברכים) עשה חלק מהעבודה - הוא התרשם שאני יודע מה אני עושה ושאני לא רוכב מאתמול. בשורה התחתונה, כמו שאמר lazybones, בטחון עצמי והתיחסות לטסט כמו עוד שיעור שבו הכל הולך חלק.
 

ליאתכ

New member
דייייי !! שווה לנסוע לירושלים בשביל זה.

אני מוכנה. מעניין באמת האם מותר לעשות טסט בעיר אחרת... אני מניחה שכן אבל אז יביאו לי אופנוע שאני לא מכירה ואצטרך קצת לתרגל עליו. :(
 

menyroth1

New member
הם לא מחפשים ביטחון , הם מחפשים שליטה באופנוע

אין צורך לנסוע לאף מקום כדי לעבור טסט , ואין טעם . אם אין לך שליטה באופנוע , גם הטסטר הגבר של הבחור הנחמד שכתב כאן קודם בירושלים לא יעביר אותך טסט . שליטה , פירוש הדבר שכשהוא מעביר אותך טסטס , את לא חוזרת אליו על אלונקה . או יותר נכון להגיד שהוא חושב סובייקטיבית שאת לא תחזרי אליו על אלונקה . (אני חושב שזה גם מה שאת מחפשת ביחד עם לגמור את זה בזול ) . כאשר הטסטר מאריך בטסט , זה לא כי הוא מחפש להכשיל אותך , זה כי הוא לא ראה שליטה מושלמת , יש לו ספקות , הוא מחכה לראות אם זה סתם מתרגשת או שזה חוסר שליטה . (כמובן שהתוצאה היא נגדך בסוף כי מרפי יבוא לבקר תמיד כשאת לא רוצה ואז כיוון שאין לך שליטה מושלמת את תעשי טעות בזמן העודף ) . כאשר הטסטר רואה שאין טעם להמשיך בטסט (או שליטה מושלמת או חוסר שליטה מושלם ) הטסט יימשך 2-3 דקות ויתבטא בימינה שוב ימינה שוב ימינה שוב ימינה ותעצור מול משרד הרישוי שוב . כל האמור לעיל הוא משיחה עם טסטר חבר ילדות .
 

דידי 650SM

New member
אם הבעיה זה "הפחד מהמיבחן" קחי "רסקיו"

ותישני טוב לילה קודם על הבוקר כמה תרגילי נשימה נכונה וברוכה למעודון האקסלוסיבי של רוכבות בארץ הקודש בתיקוה שיגדל לעוד רוכבות וסופרטיביות גם
 
הסבר על עודף ביטחון

לדוגמא, בהנחה שבטסט הבא תצאי לכביש, אם תעקפי את המכונית שלפניך כשבאה ממול מכונית אחרת ואת חוזרת לנתיב ממש ברגע האחרון, לזה הם קוראים עודף ביטחון. וכל מיני סיטואציות אחרות של חיפוש גבולות. ואגב, מיני קצרצר, קריצה וחיוך זה לא שוביניזם, זה ניצול כוחה האימתני של האישה על הגבר חלש האופי. שוביניזם זה "אישה למטבח/מיטה/תעשי כבר כביסה/למה האוכל שלי עדיין לא מוכן?" זה שוביניזם. מתי תבינו ששימוש מושכל בנתונים הטבעיים שלכן אינו שוביניזם? כל עוד את בשליטה, זה פמיניזם במיטבו! להתלבש כמו גבר, להתנהג כמו גבר, להסריח כמו גבר, זה לא פמיניזם זה טרנסג'נדריות. (ועכשיו רק נחכה שאישתי תחזור הביתה, ואי ואי
)
 

ליאתכ

New member
חבל שאי אפשר לכתוב חחחחחח

ענק קורע.... דווקא ברכב בטסט החמישי שבו עברתי עקפתי מכוניות על 60 קמ"ש... אולי הטסטר אהב את היוזמה?????? בכל אופן נםל לי האסימון והבנתי שצריך להראות לטסטר ביטחון שאני לא פוחדת מהאופנוע ושאני מובילה אותו ולא הוא אותי. אני מניחה שזה יעשה את העבודה. אגב: אין לי שום דבר נגד להתלבש נשי ויפה. זה מקסים בעיניי.
 

lazybones

New member
תעקפי חופשי בטסט, כמובן באישור הטסטר...

...זה רק מראה על בטחון. אני גם עקפתי בטסט שלי, באישור הטסטר אחרי ששאלתי אותו, את האופנועים האחרים שנסעו ביחד איתי בטסט ממש לאט. את על אופנוע, זה כלי שמשמש להמון עקיפות ביומיום והם רוצים לראות שאת עושה את זה, אבל באלגנטיות ובהחלטיות. אני אומר לך בודאות את צריכה להראות המון בטחון ובעיקר שכיף לך ואת לא לחוצה בכלל... כמובן לא להגזים, אבל בהחלט חיוך ומבט שאומר "אני בעל הבית, זה האופנוע שלי ואני שולט בו". אסור להיות נחנח מידי בטסט על אופנוע זה מה שאני אומר. הכביש הוא מקום אכזרי לאופנועים במיוחד ובטסט בודקים את זה. אני בטוח שאם את רוכבת טוב ותקחי את התובנות ותיישמי אותן את תראי שאת עוברת. כל הגישה שלך צריכה להיות שהטסט הוא רק פרוצדורה בירוקרטית בדרך שלך לרשיון, את יודעת לרכוב וזה מה שאת משדרת החוצה.
 

a chick

New member
לפעמים הקטע הנשי עובד הפוך

לפעמים אם את נראית יותר מדי נשית לבוחן את מוציאה ממנו את השוביניזם הבבוני שטבוע בו וזה עלול דווקא להכשיל. אני לטסט על בלתי מוגבל הגעתי עם עקבים גבוהים, לא כדי להרשים אף אחד או להפגין נשיות, סתם כי זה מה שאני נועלת ביומיום. הטסטר ראה את זה ואמר שהוא לא מוכן לבחון אותי בגלל הנעליים האלה. ממש כך! המורה שלי היה צריך לקחת אותו לצד ולדבר על ליבו שעה ארוכה ולשכנע אותו. בסוף הוא הסכים, רכבתי מצוין כמו שאני יודעת ועברתי את הטסט כמו גדולה. כשסיפרתי על זה אחר כך לאבא שלי, שהוא מורה לנהיגה והיה טסטר בעצמו בעבר, הוא התעצבן ואמר שאם לא היו נותנים לי לצאת לטסט בגלל העקבים, היינו נכנסים בהם בכל הכוח. חוצפה. מסקנה, לא תמיד סממנים נשיים עוזרים בטסט, ומבחינת היגיון שוביניסטי אולי אפילו עדיף להגיע לטסט בוצ'ית ככל האפשר, להיראות בעיניו כמה שיותר כמו שאר הנבחנים ממין זכר.
 

wavelet

New member
ואיך הצלחת...

...להחליף הילוכים ולהשתמש בבלם האחורי אם נעלת עקבים גבוהים (כיון שמדובר במבחן לכלי לא מוגבל אני מניח שמדובר באופנוע, לא קטנוע -- אם זה היה קטנוע, תתעלמי מכל ההודעה). אני מניח שאת משתמשת במושג בצורה המקובלת, כלומר לא מדובר באיזו הגבהונת של עקב סוליה ב-2 ס"מ לעומת הצד הקדמי. לא מאמין אפשר לשלוט במכלולי הכלי בצורה מלאה עם עקבםי מלאים, ולכן זה בכל מקרה לא חכם לרכב על אופנוע ככה (ואני בכלל לא מתייחס לשאלת מיגון הרגל במקרה תאונה). מעבר לכך, אמנם אא"ט אין חוק שמגביל ספציפית לבוש בנהיגה או רכיבה (פרט ללבישת חולצה), אבל יש תקנה שאוסרת לנהוג באופן שלא מאפשר תיפעול מיטבי של המכלולים. לכן נראה לי שרכיבה על אופנוע (לא בהכרח רלוונטי לקטנוע) ע"ג נעלי עקב / סנדלים / עם רגליים יחפות היא בכל מקרה עבירה על החוק, ואז הטסטר צודק.
 

a chick

New member
ודאי שאפשר לשלוט במכלולי הכלי עם עקבים מלאים

אכן אני מדברת על אופנוע ולא על קטנוע. לא זוכרת אילו עקבים בדיוק נעלתי למבחן, אבל אלה העקבים שאני נועלת היום כשאני רוכבת (לפעמים). אני מניחה שהעקבים ההם היו באותו סדר גודל: http://cgi.ebay.co.uk/Gorgeous-red-suede-Zara-platform-peep-toe-shoes-size-7_W0QQitemZ130375222771QQcmdZViewItemQQptZWomen_s_Shoes?hash=item1e5af805f3 כן, אני יודעת שזה לא בטיחותי בכלל מבחינת מיגון, אבל זה כבר באמת עניין אחר. מה שאני עושה זה פשוט מצמידה את העקב מאחורי הרגלית, כך שהרגלית משמשת לי מנוף או ציר, וכף הרגל עולה ויורדת מהנקודה הזאת. אין עם זה שום בעיה, זה ממש כמו לרכוב עם נעליים שטוחות. ומאחר שאין שום "קוד לבוש" מעוגן לעניין הזה, זה לא חוקי מצד הטסטר לפסול אותי על זה.
 

a chick

New member
איך תמיד בתצוגה המקדימה הלינקים יוצאים לינקים

ואז בהודעה הם לא
 

wavelet

New member
חולק עלייך

עם נעליים כמו בתמונה, אם העקב ממוקם מאחורי הרגלית, המנוף שלך לצורך הורדת הילוכים קצר יותר (כלומר, נדרש יותר כח מאשר בסוליה רגילה), ובנוסף, כיון שקידמת הנעל איננה שטוחה, שטח המגע שלה עם דוושת ההילוכים קטן יותר והרגל בקלות עלולה להחליק קדימה או אחורה, ולגרום לך לפספס החלפה. זה נראה עוד יותר בעייתי לגבי העלאת הילוך (לחיצה למעלה) -- כדי להחליף בצורה שזה לא יכאב (הנעל הרי פתוחה למעלה) , צריך לעשות תמרוני רגל לא נוחים שמסיחים את הדעת ובכל מקרה ההחלפה לוקחת יותר זמן מהמינימום הדרוש, שזה מצב לא רצוי. בנוסף, לגבי דוושת בלם הרגל, נכון שהוא הרבה פחות קריטי ברכיבת כביש, אבל עדיין מאד חשוב אם צריך לעבור על קצת חול / שמן על הכביש, כדי למנוע אפשרות של נעילת גלגל קדמי. עם עקב גבוה, את מאבדת חלק גדול משטח המגע ולכן את הרגישות בשימוש בבלם. בעיה נוספת היא שאני מניח שיש לך כמה זוגות נעליים עם עקבים -- והשונות בין עקבים שונים גדולה למדי יחסית לשונות בין נעלים או מגפי רכיבה שטוחות, מה שאומר שאם את רוכבת עם מגוון גדול של נעליים, תפעול הכלי בעצם שונה כל פעם, שזה גם דבר מסוכן. בתיפעול אופנוע, בגלל שאנחנו כ"כ פגיעים ובגלל שהאופנוע נשאר במצב אנכי רק בגלל היציבות הדינמית שצריך כל הזמן לשמור עליה, שליטה מלאה במכלולים היא קריטית, וכל מילימטר של תזוזה מיותרת או חוסר דיוק בתפעול עלולה להיתרגם לזמן תגובה ארוך יותר לביצוע תימרון התחמקות או בלימה, ולכן יכול להיות גורם בתאונה (בדיוק כמו שניפוח נכון ומעקב אחרי מצב הצמיגים הרבה יותר חשוב אצלנו מאשר אצל הפחיות). אגב, זה לא מוגבל לאופנועים. אם דרושה שליטה מקסימלית בבלמים והמצערת -- נהיגה עם עקבים גבוהים במכונית גם לא מומלצת, מסיבות דומות. די מפתיע אותי שאבא שלך, בתור טסטר לשעבר ומורה לנהיגה שאמור להיות בקיא בתחום, לא שטף אותך על כך שאת מתכוונת לרכב עם עקבים, במקום לקחת את הצד שלך מול הטסטר -- הוא פשוט לא אחראי לטעמי. זה גם לא כ"כ קשה להביא איתך נעלי עקב בתיק ולהחליף. זה מה שאני עושה למשל עם סנדלים בקיץ. בכל אופן, יש לי תחושה שלא אצליח להניא אותך מההרגל הפסול הזה, אז פשוט אאחל לך שלא תיקלעי אף פעם למצב בו את צריכה לעשות תימרון חרום
 

a chick

New member
לא תצליח להניא אותי כי זה לא הרגל פסול ../images/Emo13.gif

כל מה שאתה כותב נשמע מאוד הגיוני בתיאוריה, אבל לא צריך הררים של השערות ופרשנויות כשהניסיון היומיומי, המעשי, בשטח, מוכיח שאין עם זה כל בעיה. פשוט תסמוך עלי בקטע הזה. כל מה שכתבת על מנוף קצר יותר, תמרוני רגל לא נוחים, מגע קטן יותר, החלפה שלוקחת יותר זמן, אובדן חלק משטח המגע, זמן תגובה ארוך יותר וכו' וכו' וכו' פשוט לא קורה במציאות. תאמין לי
אם הייתה בזה הפרעה הכי קטנה פשוט לא הייתי נוהגת כך. כמו שאני לא רוכבת עם חצאיות למשל. אבל עכשיו, דרכך, אני מבינה יותר טוב את הטסטר. אולי הוא חשב (בשוגג) דברים דומים. אולי אפילו לימדתי אותו בטסט ההוא שיכולה להתבצע רכיבה טובה עם עקבים והוא לא נוהג כך בבאות אחריי. בכל מקרה אני מבינה את הדאגה ומעריכה את הכוונה הטובה
 
למעלה