שאלה הנוגע בסוגי רכבות

מצב
הנושא נעול.

Brendan

New member
שאלה הנוגע בסוגי רכבות

שאלה הנוגע בסוגי רכבות
מה ההבדל בין Couchette לבין Sleeper ברכבת אירופאית? תודה
 

Brendan

New member
קו רכבת חדש בין ת"א לרשל"צ

שאלה הנוגע בסוגי רכבות
מה ההבדל בין Couchette לבין Sleeper ברכבת אירופאית? תודה
קו רכבת חדש בין ת"א לרשל"צ
ליברמן: קו הרכבת הוא הפתרון המהיר והקצר שיאפשר לתושבי ראשל"צ להגיע בתוך 20 דקות לתל אביב בשורה טובה לתושבי ראשון לציון והסביבה. החל מ- 15 בספטמבר ניתן יהיה להגיע מתל אביב לראשון לציון ברכבת בתוך 20 דקות בלבד. בשלב הראשון תופעל בקו תל אביב – ראשל"צ רכבת אחת בשעה, בכל כיוון וממרץ 2004 עם הגעתם של מערכי קרונועים נוספים יופעלו בקו שתי רכבות בשעה, בכל כיוון. עלות הקמת הקו נאמדת בכ-80 מליון שקל. שר התחבורה, אביגדור ליברמן ציין כי קו הרכבת בין ראשון לציון לתל אביב הוא הפתרון המהיר והקצר ביותר שיאפשר לתושבי הסביבה להגיע במהירות ובנוחות לתל אביב "מדובר באחד הקווים החיונים והחשובים ביותר להקלה על עומסי התנועה הכבדים הפוקדים מדי יום את הכניסות הדרומיות של מטרופולין תל אביב" הוסיף ליברמן. מדובר במסילה חדשה שנסללה מצומת ראשונים (הורדים) בדרום-מזרח ראשון לציון ועד באר יעקב, שם מתחברת המסילה לקו הרכבת רחובות - לוד – תל אביב ולרשת המסילות הארצית. בצומת גן הוורדים הוקמה תחנת רכבת חדשה הכוללת שני רציפי נוסעים, באורך של כ- 200 מטר. מעליות מיוחדות לנכים ו"דרגנועים" יובילו את הנוסעים לרציפים. בסמוך לתחנה הוקם חניון "חנה וסע". בישיבה שהתקיימה בלשכת שר התחבורה בהשתתפות מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון ומנכ"ל הרכבת, יוסי שניר נמסר כי ב- 15 בספטמבר ייחנכו 3 תחנות רכבת חדשות נוספות: ראש העין-צפון, אשדוד עד הלום ותחנה נוספת תחנך בבית שמש, במסגרת פתיחתו של קו הרכבת בין בית שמש לתל אביב. קו זה מהווה חלק מקו הרכבת בין ירושלים לתל אביב שייחנך בסוף 2004. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
 

david80

Member
שאלות לגבי תחנת ראשונים:

קו רכבת חדש בין ת"א לרשל"צ
ליברמן: קו הרכבת הוא הפתרון המהיר והקצר שיאפשר לתושבי ראשל"צ להגיע בתוך 20 דקות לתל אביב בשורה טובה לתושבי ראשון לציון והסביבה. החל מ- 15 בספטמבר ניתן יהיה להגיע מתל אביב לראשון לציון ברכבת בתוך 20 דקות בלבד. בשלב הראשון תופעל בקו תל אביב – ראשל"צ רכבת אחת בשעה, בכל כיוון וממרץ 2004 עם הגעתם של מערכי קרונועים נוספים יופעלו בקו שתי רכבות בשעה, בכל כיוון. עלות הקמת הקו נאמדת בכ-80 מליון שקל. שר התחבורה, אביגדור ליברמן ציין כי קו הרכבת בין ראשון לציון לתל אביב הוא הפתרון המהיר והקצר ביותר שיאפשר לתושבי הסביבה להגיע במהירות ובנוחות לתל אביב "מדובר באחד הקווים החיונים והחשובים ביותר להקלה על עומסי התנועה הכבדים הפוקדים מדי יום את הכניסות הדרומיות של מטרופולין תל אביב" הוסיף ליברמן. מדובר במסילה חדשה שנסללה מצומת ראשונים (הורדים) בדרום-מזרח ראשון לציון ועד באר יעקב, שם מתחברת המסילה לקו הרכבת רחובות - לוד – תל אביב ולרשת המסילות הארצית. בצומת גן הוורדים הוקמה תחנת רכבת חדשה הכוללת שני רציפי נוסעים, באורך של כ- 200 מטר. מעליות מיוחדות לנכים ו"דרגנועים" יובילו את הנוסעים לרציפים. בסמוך לתחנה הוקם חניון "חנה וסע". בישיבה שהתקיימה בלשכת שר התחבורה בהשתתפות מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון ומנכ"ל הרכבת, יוסי שניר נמסר כי ב- 15 בספטמבר ייחנכו 3 תחנות רכבת חדשות נוספות: ראש העין-צפון, אשדוד עד הלום ותחנה נוספת תחנך בבית שמש, במסגרת פתיחתו של קו הרכבת בין בית שמש לתל אביב. קו זה מהווה חלק מקו הרכבת בין ירושלים לתל אביב שייחנך בסוף 2004. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
שאלות לגבי תחנת ראשונים:
1) האם קו 301 תעצור שם? 2) האם קו 367 תעצור שם? 3) האם קו 371 תעצור שם? 4) האם קו... אם לא, כל הפקקים מרשל"צ לת"א יועתקו אל הכניסה לתחנת ראשונים וזאת לנוכח הקמת חניוני 'חנה וסע' המעודדת להגיע לרכבת באמצעות הרכב הפרטי! ולכן, לצערי, רכבת ישראל טובה לבעלי רכב (ראו תחנות: הרצליה, באר יעקב, יבנה, עד הלום, ק. גת ועוד...) והלוואי ותהיה טובה לפחות לרוכבי אופניים, אבל פנסיונרים וקשישים ימשיכו לנסוע, בלית ברירה, במוניות ובאוטובוסים!
 

nitsansh

New member
למה? ברחובות הם עוצרים?

שאלות לגבי תחנת ראשונים:
1) האם קו 301 תעצור שם? 2) האם קו 367 תעצור שם? 3) האם קו 371 תעצור שם? 4) האם קו... אם לא, כל הפקקים מרשל"צ לת"א יועתקו אל הכניסה לתחנת ראשונים וזאת לנוכח הקמת חניוני 'חנה וסע' המעודדת להגיע לרכבת באמצעות הרכב הפרטי! ולכן, לצערי, רכבת ישראל טובה לבעלי רכב (ראו תחנות: הרצליה, באר יעקב, יבנה, עד הלום, ק. גת ועוד...) והלוואי ותהיה טובה לפחות לרוכבי אופניים, אבל פנסיונרים וקשישים ימשיכו לנסוע, בלית ברירה, במוניות ובאוטובוסים!
למה? ברחובות הם עוצרים?
אם בתחנה ברחובות הם לא עוצרים, אז מה פתאום בראשון? למה שאגד או מטרופולין יביאו נוסעים לרכבת? זה גול עצמי בשבילם!
 

david80

Member
מסתבר שאתה צודק:

למה? ברחובות הם עוצרים?
אם בתחנה ברחובות הם לא עוצרים, אז מה פתאום בראשון? למה שאגד או מטרופולין יביאו נוסעים לרכבת? זה גול עצמי בשבילם!
מסתבר שאתה צודק:
לקח 50 שנה בארץ עד שהתייחסו ברצינות לפיתוח תחבורה מסילתית, לגבי הסכם לאיחוד חברות רכבות ואוטובוסים ייקח כנראה עוד 50 שנה!!!
 

mister K

New member
איחוד חברות אוטובוסים ורכבות

מסתבר שאתה צודק:
לקח 50 שנה בארץ עד שהתייחסו ברצינות לפיתוח תחבורה מסילתית, לגבי הסכם לאיחוד חברות רכבות ואוטובוסים ייקח כנראה עוד 50 שנה!!!
איחוד חברות אוטובוסים ורכבות
איחוד חברות האוטובוסים והרכבת ייקח שנים רבות במיוחד לאור העובדה שמשרד התחבורה עושה כיום בטיפשות רבה בדיוק את הדבר ההפוך ונותן קווים לכל מיני חברות חדשות שקמו משום מקום. אחר כך שלא יתפאלו אם יקרה פה מה שקרה עם הרכבות בבריטניה. אני מסכים איתך בהחלט שיש לפעול במגמה לאיחוד חברות האוטובוסים והרכבת תחת גוף אחד גדול. אך כשלב ראשון, יש להפסיק מיד את הרפורמה בתחבורה הציבורית ולהחזיר את כל הקווים למפעיל הטוב, המנוסה והותיק ביותר עם השם הבינלאומי, שהוא אגד כמובן. לביצוע התוכנית בצורה היעילה ביותר, לא יהיה מנוס גם מאיחוד דן עם אגד. לאחר מכן יש לכפות שיתוף פעולה בין אגד לרכבת בצורת כרטיסי מעבר וכרטיסי חופשיומי וחופשי חודשי משולבים כמו שיש בדן. רק כך תוכל להתפתח בצורה הטובה ביותר התחבורה המסילתית והאוטובוסית בישראל על חשבון הנסיעה במכוניות הפרטיות. במצב כזה אפילו חברות גדולות יעדיפו לחתום על חוזים עם הרכבת במקום להחזיק בצי רכב גדול ויקר, למורת רוחן של חברות הליסינג למיניהן. ככל שיופחת הגידול במספר המכוניות הפרטיות, יירדו תקציבי הממשלה לפיתוח התחבורה הכבישית, ובאותה מידה יעלו התקציבים לתחבורה המסילתית (זאת כמובן אם לא יהיו אינטרסים אישיים לנבחרינו היקרים שמטרתן פיתוח כבישים). כמו כן יעלה גם אחוז הסיבסוד לתחבורה הציבורית ומחירי הנסיעה יפסיקו לעלות כל חצי שנה ואולי אף יירדו. אבל לא, ממשלתינו היקרה הולכת כיום בדיוק בכיוון ההפוך שהוא הוצאת הקווים מאגד ומדן והקמת חברות חדשות קטנות וגרועות. בסופו של דבר, הרפורמה בתח"צ תשפיע גם על הרכבת ואם מגמה זו תימשך, תיהרס מערכת התחבורה הציבורית בארץ עד היסוד והכבישים יוצפו ביותר מכוניות פרטיות. זאת במקום ללכת בדרכם של הצרפתים ולאחד את כל מפעילי התחבורה הציבורית תחת גוף אחד גדול כמו בפריס. אבל איפה פריס ואיפה אנחנו.
 

mister K

New member
יתפאלו=יתפלאו

איחוד חברות אוטובוסים ורכבות
איחוד חברות האוטובוסים והרכבת ייקח שנים רבות במיוחד לאור העובדה שמשרד התחבורה עושה כיום בטיפשות רבה בדיוק את הדבר ההפוך ונותן קווים לכל מיני חברות חדשות שקמו משום מקום. אחר כך שלא יתפאלו אם יקרה פה מה שקרה עם הרכבות בבריטניה. אני מסכים איתך בהחלט שיש לפעול במגמה לאיחוד חברות האוטובוסים והרכבת תחת גוף אחד גדול. אך כשלב ראשון, יש להפסיק מיד את הרפורמה בתחבורה הציבורית ולהחזיר את כל הקווים למפעיל הטוב, המנוסה והותיק ביותר עם השם הבינלאומי, שהוא אגד כמובן. לביצוע התוכנית בצורה היעילה ביותר, לא יהיה מנוס גם מאיחוד דן עם אגד. לאחר מכן יש לכפות שיתוף פעולה בין אגד לרכבת בצורת כרטיסי מעבר וכרטיסי חופשיומי וחופשי חודשי משולבים כמו שיש בדן. רק כך תוכל להתפתח בצורה הטובה ביותר התחבורה המסילתית והאוטובוסית בישראל על חשבון הנסיעה במכוניות הפרטיות. במצב כזה אפילו חברות גדולות יעדיפו לחתום על חוזים עם הרכבת במקום להחזיק בצי רכב גדול ויקר, למורת רוחן של חברות הליסינג למיניהן. ככל שיופחת הגידול במספר המכוניות הפרטיות, יירדו תקציבי הממשלה לפיתוח התחבורה הכבישית, ובאותה מידה יעלו התקציבים לתחבורה המסילתית (זאת כמובן אם לא יהיו אינטרסים אישיים לנבחרינו היקרים שמטרתן פיתוח כבישים). כמו כן יעלה גם אחוז הסיבסוד לתחבורה הציבורית ומחירי הנסיעה יפסיקו לעלות כל חצי שנה ואולי אף יירדו. אבל לא, ממשלתינו היקרה הולכת כיום בדיוק בכיוון ההפוך שהוא הוצאת הקווים מאגד ומדן והקמת חברות חדשות קטנות וגרועות. בסופו של דבר, הרפורמה בתח"צ תשפיע גם על הרכבת ואם מגמה זו תימשך, תיהרס מערכת התחבורה הציבורית בארץ עד היסוד והכבישים יוצפו ביותר מכוניות פרטיות. זאת במקום ללכת בדרכם של הצרפתים ולאחד את כל מפעילי התחבורה הציבורית תחת גוף אחד גדול כמו בפריס. אבל איפה פריס ואיפה אנחנו.
יתפאלו=יתפלאו
 

alantan

New member
הפתרון - רשות לתחבורה ציבורית

איחוד חברות אוטובוסים ורכבות
איחוד חברות האוטובוסים והרכבת ייקח שנים רבות במיוחד לאור העובדה שמשרד התחבורה עושה כיום בטיפשות רבה בדיוק את הדבר ההפוך ונותן קווים לכל מיני חברות חדשות שקמו משום מקום. אחר כך שלא יתפאלו אם יקרה פה מה שקרה עם הרכבות בבריטניה. אני מסכים איתך בהחלט שיש לפעול במגמה לאיחוד חברות האוטובוסים והרכבת תחת גוף אחד גדול. אך כשלב ראשון, יש להפסיק מיד את הרפורמה בתחבורה הציבורית ולהחזיר את כל הקווים למפעיל הטוב, המנוסה והותיק ביותר עם השם הבינלאומי, שהוא אגד כמובן. לביצוע התוכנית בצורה היעילה ביותר, לא יהיה מנוס גם מאיחוד דן עם אגד. לאחר מכן יש לכפות שיתוף פעולה בין אגד לרכבת בצורת כרטיסי מעבר וכרטיסי חופשיומי וחופשי חודשי משולבים כמו שיש בדן. רק כך תוכל להתפתח בצורה הטובה ביותר התחבורה המסילתית והאוטובוסית בישראל על חשבון הנסיעה במכוניות הפרטיות. במצב כזה אפילו חברות גדולות יעדיפו לחתום על חוזים עם הרכבת במקום להחזיק בצי רכב גדול ויקר, למורת רוחן של חברות הליסינג למיניהן. ככל שיופחת הגידול במספר המכוניות הפרטיות, יירדו תקציבי הממשלה לפיתוח התחבורה הכבישית, ובאותה מידה יעלו התקציבים לתחבורה המסילתית (זאת כמובן אם לא יהיו אינטרסים אישיים לנבחרינו היקרים שמטרתן פיתוח כבישים). כמו כן יעלה גם אחוז הסיבסוד לתחבורה הציבורית ומחירי הנסיעה יפסיקו לעלות כל חצי שנה ואולי אף יירדו. אבל לא, ממשלתינו היקרה הולכת כיום בדיוק בכיוון ההפוך שהוא הוצאת הקווים מאגד ומדן והקמת חברות חדשות קטנות וגרועות. בסופו של דבר, הרפורמה בתח"צ תשפיע גם על הרכבת ואם מגמה זו תימשך, תיהרס מערכת התחבורה הציבורית בארץ עד היסוד והכבישים יוצפו ביותר מכוניות פרטיות. זאת במקום ללכת בדרכם של הצרפתים ולאחד את כל מפעילי התחבורה הציבורית תחת גוף אחד גדול כמו בפריס. אבל איפה פריס ואיפה אנחנו.
הפתרון - רשות לתחבורה ציבורית
הבעיה אינה ריבוי חברות, הבעיה טמונה בפיקוח, כפי שניתן לקרוא גם בדו"ח מבקר המדינה האחרון. אם משרד התחבורה היה מקים נהלים מפורטים שלפיהם יש להפעיל תחבורה ציבורית נאותה, ואם הוא היה מתקצב אכיפה של נהלים אלה, אזי כל חברה פרטית הייתה עומדת בסטנדרטים מינימאליים אלה. תחומי האחריות שצריכים להקבע על ידי הרשות (ולא על ידי המפעילים) הם: - קביעת מהלך קווים, תחנותיהם ולוחות זמנים - הקמת מסופים משולבים לתח"צ - הקמת מסלקה שתאפשר שיתוף וחלוקה של פדיון מכרטיסי חופשי-חודשי/יומי המשותפים לכל המפעילים (כולל רכבת) - קביעת סטנדרטים להפעלה של קווים, נוהלי בטיחות, בטחון - קביעת קנסות למפעילים שחורגים מתנאי הרשיון - קביעת דמי תמלוגים למדינה לקווים רווחיים ודמי סובסידייה לקווים לא רווחיים (לפי הצעות המפעיל במכרז) - מתן רשיונות הפעלה לאחר קיום מכרזים כל מספר שנים - מתן מידע משולב לציבור באתר אינטרנט ומוקד טלפוני כל מה שמפעיל צריך לבצע (לפי תנאי מכרז והנהלים של הרשות לתח"צ) הוא: - גיוס והכשרת נהגים - רכישה או חכירה של כלי רכב - נהיגה אדרבה, ככל שירבו המפעילים הפרטיים, ויצומצם תחום אחריותם לתפעול השוטף, אזי כוחם הפוליטי יקטן, ויהיה ניתן לקבוע מדיניות חפה מהשפעות שלהם ואשר תשרת את הציבור. אם, לעומת זאת, כל החברות יולאמו ויאוחדו לחברה ממשלתית אחת, אזי... האם אני צריך להזכיר את חברת החשמל, בזק, "רשות" הדואר, רכבת ישראל?
 

mister K

New member
נהלי הפעלה של תח"צ

הפתרון - רשות לתחבורה ציבורית
הבעיה אינה ריבוי חברות, הבעיה טמונה בפיקוח, כפי שניתן לקרוא גם בדו"ח מבקר המדינה האחרון. אם משרד התחבורה היה מקים נהלים מפורטים שלפיהם יש להפעיל תחבורה ציבורית נאותה, ואם הוא היה מתקצב אכיפה של נהלים אלה, אזי כל חברה פרטית הייתה עומדת בסטנדרטים מינימאליים אלה. תחומי האחריות שצריכים להקבע על ידי הרשות (ולא על ידי המפעילים) הם: - קביעת מהלך קווים, תחנותיהם ולוחות זמנים - הקמת מסופים משולבים לתח"צ - הקמת מסלקה שתאפשר שיתוף וחלוקה של פדיון מכרטיסי חופשי-חודשי/יומי המשותפים לכל המפעילים (כולל רכבת) - קביעת סטנדרטים להפעלה של קווים, נוהלי בטיחות, בטחון - קביעת קנסות למפעילים שחורגים מתנאי הרשיון - קביעת דמי תמלוגים למדינה לקווים רווחיים ודמי סובסידייה לקווים לא רווחיים (לפי הצעות המפעיל במכרז) - מתן רשיונות הפעלה לאחר קיום מכרזים כל מספר שנים - מתן מידע משולב לציבור באתר אינטרנט ומוקד טלפוני כל מה שמפעיל צריך לבצע (לפי תנאי מכרז והנהלים של הרשות לתח"צ) הוא: - גיוס והכשרת נהגים - רכישה או חכירה של כלי רכב - נהיגה אדרבה, ככל שירבו המפעילים הפרטיים, ויצומצם תחום אחריותם לתפעול השוטף, אזי כוחם הפוליטי יקטן, ויהיה ניתן לקבוע מדיניות חפה מהשפעות שלהם ואשר תשרת את הציבור. אם, לעומת זאת, כל החברות יולאמו ויאוחדו לחברה ממשלתית אחת, אזי... האם אני צריך להזכיר את חברת החשמל, בזק, "רשות" הדואר, רכבת ישראל?
נהלי הפעלה של תח"צ
נהלי הפעלת קווי תח"צ שהוצאו מאגד ודן, נאמרו לחברות הזוכות במכרזים עם זכייתן. אך מילים לחוד ועשייה לחוד, כיום אין שום פיקוח על הנהלים שנקבעו והחברות החדשות עושות מה שבראש שלהן, ובמיוחד נתיב אקספרס וסופרבוס. שתי החברות האלה נוראיות ביותר ומזכירות בהתנהלותן חאפרים! אין להן אתר אינטרנט עם מידע כלשהו ו/או לוחות זמנים של הקווים, אין מערכת כירטוס כלל וכלל, שלא לדבר על כרטיסים משותפים עם אגד, דן והרכבת, רוב האוטובוסים שלהן ישנים ולא מתאימים לקווים שבהם הם נוסעים (לדוגמא: חברת סופרבוס מפעילה בקווי רמלה-ת"א אוטובוסים תיירותיים נוחים אמנם, אך לחלוטין לא מתאימים לקווים אלו שפרט לקטע שבין היציאה מרמלה לצומת חולון, נוסעים כל הדרך בכבישים עירוניים. בקו 461 של אגד המקביל כמעט, רוב האוטובוסים הם מדגם MERCEDES O405 עירוניים המתאימים לקו זה. אוטובוסים כאלה נסעו גם בקווי רמלה-ת"א עד שאלה הועברו לסופרבוס.) מה גם שלפי דו"ח מבקר המדינה, התכוונה חברת סופרבוס להכניס לשירות בקווים שקיבלה אוטובוסים ישנים וגרועים אף יותר, אך התערבות משרד התחבורה מנעה זאת מהם, לפחות זה. אני מסכים איתך ב-100% שיש לאכוף באופן קפדני את הנהלים לגבי הפעלת קווי תח"צ. רק חבל שבארץ שלנו, אין דין ואין דיין, וזאת גם בנושא התחבורה הציבורית. מכיוון שאין אכיפה, מנהלות החברות החדשות את הקווים שלהם במין צורה שאני יכול לכנותה רק בכינוי אחד: "שכונה!" ובמדינה מתוקנת, אסור שדבר כזה יקרה. ולכן קיימות שתי ברירות: או אכיפה מחמירה של התקנות להפעלת הקווים ובנוסף כולל קביעת תקנות חדשות ומחמירות אף יותר, (כמו סוג האוטובוסים שיופעלו בקו מסוים ושילוט ברור ובולט על גבי האוטובוסים והתחנות בשיתוף עם החברות האחרות), או החזרת כל הקווים לאגד!
 

seffic

New member
גם אגד צריכים להשתפר

נהלי הפעלה של תח"צ
נהלי הפעלת קווי תח"צ שהוצאו מאגד ודן, נאמרו לחברות הזוכות במכרזים עם זכייתן. אך מילים לחוד ועשייה לחוד, כיום אין שום פיקוח על הנהלים שנקבעו והחברות החדשות עושות מה שבראש שלהן, ובמיוחד נתיב אקספרס וסופרבוס. שתי החברות האלה נוראיות ביותר ומזכירות בהתנהלותן חאפרים! אין להן אתר אינטרנט עם מידע כלשהו ו/או לוחות זמנים של הקווים, אין מערכת כירטוס כלל וכלל, שלא לדבר על כרטיסים משותפים עם אגד, דן והרכבת, רוב האוטובוסים שלהן ישנים ולא מתאימים לקווים שבהם הם נוסעים (לדוגמא: חברת סופרבוס מפעילה בקווי רמלה-ת"א אוטובוסים תיירותיים נוחים אמנם, אך לחלוטין לא מתאימים לקווים אלו שפרט לקטע שבין היציאה מרמלה לצומת חולון, נוסעים כל הדרך בכבישים עירוניים. בקו 461 של אגד המקביל כמעט, רוב האוטובוסים הם מדגם MERCEDES O405 עירוניים המתאימים לקו זה. אוטובוסים כאלה נסעו גם בקווי רמלה-ת"א עד שאלה הועברו לסופרבוס.) מה גם שלפי דו"ח מבקר המדינה, התכוונה חברת סופרבוס להכניס לשירות בקווים שקיבלה אוטובוסים ישנים וגרועים אף יותר, אך התערבות משרד התחבורה מנעה זאת מהם, לפחות זה. אני מסכים איתך ב-100% שיש לאכוף באופן קפדני את הנהלים לגבי הפעלת קווי תח"צ. רק חבל שבארץ שלנו, אין דין ואין דיין, וזאת גם בנושא התחבורה הציבורית. מכיוון שאין אכיפה, מנהלות החברות החדשות את הקווים שלהם במין צורה שאני יכול לכנותה רק בכינוי אחד: "שכונה!" ובמדינה מתוקנת, אסור שדבר כזה יקרה. ולכן קיימות שתי ברירות: או אכיפה מחמירה של התקנות להפעלת הקווים ובנוסף כולל קביעת תקנות חדשות ומחמירות אף יותר, (כמו סוג האוטובוסים שיופעלו בקו מסוים ושילוט ברור ובולט על גבי האוטובוסים והתחנות בשיתוף עם החברות האחרות), או החזרת כל הקווים לאגד!
גם אגד צריכים להשתפר
לגבי שיבוץ אוטובוסים בקוים עירוניים. אני רואה המון אוטו' בינעירוניים כמו המאנים המפוארים ו ה 404, פועלים קוים עירוניים בחיפה. זה יותר טוב? אני מבין שאגד רוצה לנצל את האוטו' שמסיימים נסיעה בין עירונית, עד ליציאה הבאה, ע"י נסיעות פנימיות, אבל יש גבול!
 

mister K

New member
בקשר לחיפה אתה צודק

גם אגד צריכים להשתפר
לגבי שיבוץ אוטובוסים בקוים עירוניים. אני רואה המון אוטו' בינעירוניים כמו המאנים המפוארים ו ה 404, פועלים קוים עירוניים בחיפה. זה יותר טוב? אני מבין שאגד רוצה לנצל את האוטו' שמסיימים נסיעה בין עירונית, עד ליציאה הבאה, ע"י נסיעות פנימיות, אבל יש גבול!
בקשר לחיפה אתה צודק
גם אני רואה לפעמים בחיפה אוטובוסים מדגם מרצדס O404 ו-VOLVO B10B מבצעים נסיעות עירוניות. הדבר נובע מכך שהנהג צמוד בכל הסידור היומי שלו לאותו אוטובוס. כמו למשל 86-010-01 (מרצדס O404), אוטובוס זה מבצע נסיעה הלוך וחזור לתל אביב כל יום אחר הצהריים (יוצא מתל אביב בשעה 17:00 בקו 904), עד אז עובד האוטו בקביעות על קו 23. הדבר נובע מכך שהנהג מבצע את כל הסידור שלו על אותו האוטובוס (ה-O404 אמנם אחלה מכונה, אבל הוא לא מתאים לעיר כלל וכלל). כמו כן משובצים גם אוטובוסים בינעירוניים רבים מדגם מרצדס O303 על קווים עירוניים בחיפה (למשל 84-291-01 שעובד, או לפחות עבד עד לפני שנה בקביעות על קו 30). בקווי המפרצית, נוסעים במשך כל היום אוטובוסים בינעירוניים רבים, הסיבה לכך היא שחניון האוטובוסים האלה נמצא בבת גלים, וכדי שאוטובוסים אלו יצאו לצפון מהמפרצית, מעבירים אותם לשם על הקווים 101, 102, 108 וכו'. עוד חסרון מבין רבים שבהקמת תחנה מגעילה זאת ע"י העירייה. המצב באגד חיפה מבחינת שיבוץ האוטובוסים בהחלט טעון שיפור, אך עדיין הוא טוב בהרבה מבחברת סופרבוס למשל.
 

ofer3333niv

New member
האמת לאמיתה

איחוד חברות אוטובוסים ורכבות
איחוד חברות האוטובוסים והרכבת ייקח שנים רבות במיוחד לאור העובדה שמשרד התחבורה עושה כיום בטיפשות רבה בדיוק את הדבר ההפוך ונותן קווים לכל מיני חברות חדשות שקמו משום מקום. אחר כך שלא יתפאלו אם יקרה פה מה שקרה עם הרכבות בבריטניה. אני מסכים איתך בהחלט שיש לפעול במגמה לאיחוד חברות האוטובוסים והרכבת תחת גוף אחד גדול. אך כשלב ראשון, יש להפסיק מיד את הרפורמה בתחבורה הציבורית ולהחזיר את כל הקווים למפעיל הטוב, המנוסה והותיק ביותר עם השם הבינלאומי, שהוא אגד כמובן. לביצוע התוכנית בצורה היעילה ביותר, לא יהיה מנוס גם מאיחוד דן עם אגד. לאחר מכן יש לכפות שיתוף פעולה בין אגד לרכבת בצורת כרטיסי מעבר וכרטיסי חופשיומי וחופשי חודשי משולבים כמו שיש בדן. רק כך תוכל להתפתח בצורה הטובה ביותר התחבורה המסילתית והאוטובוסית בישראל על חשבון הנסיעה במכוניות הפרטיות. במצב כזה אפילו חברות גדולות יעדיפו לחתום על חוזים עם הרכבת במקום להחזיק בצי רכב גדול ויקר, למורת רוחן של חברות הליסינג למיניהן. ככל שיופחת הגידול במספר המכוניות הפרטיות, יירדו תקציבי הממשלה לפיתוח התחבורה הכבישית, ובאותה מידה יעלו התקציבים לתחבורה המסילתית (זאת כמובן אם לא יהיו אינטרסים אישיים לנבחרינו היקרים שמטרתן פיתוח כבישים). כמו כן יעלה גם אחוז הסיבסוד לתחבורה הציבורית ומחירי הנסיעה יפסיקו לעלות כל חצי שנה ואולי אף יירדו. אבל לא, ממשלתינו היקרה הולכת כיום בדיוק בכיוון ההפוך שהוא הוצאת הקווים מאגד ומדן והקמת חברות חדשות קטנות וגרועות. בסופו של דבר, הרפורמה בתח"צ תשפיע גם על הרכבת ואם מגמה זו תימשך, תיהרס מערכת התחבורה הציבורית בארץ עד היסוד והכבישים יוצפו ביותר מכוניות פרטיות. זאת במקום ללכת בדרכם של הצרפתים ולאחד את כל מפעילי התחבורה הציבורית תחת גוף אחד גדול כמו בפריס. אבל איפה פריס ואיפה אנחנו.
האמת לאמיתה
אבל האמת לא טובה לפוליטיקה לכן אין ולא יהיה חכם אחד שיקפוץ ויעצור את הסחף הזה ולראיה כול החברות החדשות קונות אוטובוסים ישנים מדן ואגד ולמה כי הם לא עומדות בהחזרים לחברות הליסינג והבנקים אז הנוסעים מקבלים אוטובוס שכבר כמעט יצא לפנסיה בצבע חדש מנותן השרות הקודם, גם עפיפי קונה ככה מכונות אז הקריסה תגיע אם לא השנה אז אולי עוד שנה אבל תגיע בטוח.
 

raminec

New member
עוצרים ויעצרו!

שאלות לגבי תחנת ראשונים:
1) האם קו 301 תעצור שם? 2) האם קו 367 תעצור שם? 3) האם קו 371 תעצור שם? 4) האם קו... אם לא, כל הפקקים מרשל"צ לת"א יועתקו אל הכניסה לתחנת ראשונים וזאת לנוכח הקמת חניוני 'חנה וסע' המעודדת להגיע לרכבת באמצעות הרכב הפרטי! ולכן, לצערי, רכבת ישראל טובה לבעלי רכב (ראו תחנות: הרצליה, באר יעקב, יבנה, עד הלום, ק. גת ועוד...) והלוואי ותהיה טובה לפחות לרוכבי אופניים, אבל פנסיונרים וקשישים ימשיכו לנסוע, בלית ברירה, במוניות ובאוטובוסים!
עוצרים ויעצרו!
האוטובוסים עוצרים בתחנת רחובות ועוצרים גם בתחנת האוטובוס הסמוכה לתחנת ראשונים (אולי עכשיו יש בעיה עקב העבודות בכביש אבל מנסיון שלי הם עוצרים בתחנה הזו). הבעיה עם אופניים זה לא להגיע לתחנה ואפילו בד"כ יש חניה מסודרת לאופניים ואופנועים, הבעיה היא האם ישארו אופניים כשתחזרו לתחנת הרכבת בערב? Raminec
 

nitsansh

New member
אלה סוגים של תאי שינה

שאלה הנוגע בסוגי רכבות
מה ההבדל בין Couchette לבין Sleeper ברכבת אירופאית? תודה
אלה סוגים של תאי שינה
סליפר = תא עם מיטות. יש בד"כ סליפרז של 1,2 או 3 מיטות. לרוב יש גם כיור, וברכבות לילה איכותיות (כמו "רכבות מלון" הספרדיות) תמצא גם מקלחת ושרותים. קושט = תא עם מושבים שמוסבים לדרגשי-שינה בלילה. יש קושט ("לשכב" בצרפתית) עם 4 או 6 מושבים/דרגשים. עבור תאי שינה משלמים תוספת למחיר הנסיעה הרגיל. המחיר עולה ככל שמספר הנוסעים בתא יורד, כלומר קושט ל-6 הוא הזול ביותר וסליפר ליחיד היקר ביותר. יש סוג נוסף של קרונות שינה - מושבים מתכווננים כמו כסאות מטוס. באנגלית קוראים להם SLEEPERETTE, והם כמובן הזולים ביותר. הכי זול זה לנסוע במושב רגיל בלי לשלם שום תוספת, אבל זה מיועד רק לתפרנים ללא תקנה. פרטים על סוגי קרונות שינה, לעתים בצירוף צילומים, אפשר למצוא באתרים של חברות הרכבת. אם אני זוכר נכון, האתר הטוב ביותר בענין זה הוא של הרכבת הבלגית. (הלינק הוא בטח www.sncb.be) גם באתר המצוין "הנוסע במושב מס' 61" (www.seat61.com או co.uk) תמצא הסבר מפורט.
 

nitsansh

New member
בבקשה...

אלה סוגים של תאי שינה
סליפר = תא עם מיטות. יש בד"כ סליפרז של 1,2 או 3 מיטות. לרוב יש גם כיור, וברכבות לילה איכותיות (כמו "רכבות מלון" הספרדיות) תמצא גם מקלחת ושרותים. קושט = תא עם מושבים שמוסבים לדרגשי-שינה בלילה. יש קושט ("לשכב" בצרפתית) עם 4 או 6 מושבים/דרגשים. עבור תאי שינה משלמים תוספת למחיר הנסיעה הרגיל. המחיר עולה ככל שמספר הנוסעים בתא יורד, כלומר קושט ל-6 הוא הזול ביותר וסליפר ליחיד היקר ביותר. יש סוג נוסף של קרונות שינה - מושבים מתכווננים כמו כסאות מטוס. באנגלית קוראים להם SLEEPERETTE, והם כמובן הזולים ביותר. הכי זול זה לנסוע במושב רגיל בלי לשלם שום תוספת, אבל זה מיועד רק לתפרנים ללא תקנה. פרטים על סוגי קרונות שינה, לעתים בצירוף צילומים, אפשר למצוא באתרים של חברות הרכבת. אם אני זוכר נכון, האתר הטוב ביותר בענין זה הוא של הרכבת הבלגית. (הלינק הוא בטח www.sncb.be) גם באתר המצוין "הנוסע במושב מס' 61" (www.seat61.com או co.uk) תמצא הסבר מפורט.
בבקשה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה