תשובות למוטי (עד כמה שאני מבין..)
חוט נקרע סיבה אפשרית ראשונה בעת ההטלה ביוחד עם בובמט מועפל על החוט כוח רב יותר מאשר בהטלה נקייה (רק עם דמוי), באם החוט שגולגל על הרולר, עשה לך קשר כבר על השפולה, תקבל את התופעה שרשמת. אתה מכיר את הריג, הכל נראה מושלם, אתה מטה המקל לאחור, משחר ידית הרולר לזריקה, זורק, ואתה רואה שהבומבט עם הדמוי טסים אולם אתה שומע ומרגיש מין "בום" קטן על המקל בזמן הזריקה, זו התנגדות החוט הקשור למהלך, ומיד יש גזירה של החוט. ועפים לך כמה עשרות מטרים של חוט יחד עם הבומבט והדמוי. סיבה אפשרית שניה החוט אמורל להיות מנותב בתוך הטבעות. בכל הטבעות. הן חייבות להיות מקבילות ובהמך ישיר של אחת לשניה, כאשר יש מצב בו טבעת עליונה בזווית 45 מעלות לקודמץ (מסובבת, בחצי סיבוב ימינה או שמאלה), יכול להתרחש קרע בחוט מיד עם ההטלה סיבה שלישית אפשרית לעיתים קורה שהחוט לא יצא ישר מהטבעת העליונה, אלה, משום מה, ביצע עליו ליפוף. כיוון שהמקל באורך 3 מטר +, אתה מסתכל על קצה המקל ורואה את הבומבט והדמוי תלויים יפה על חוט ישר וניצב, אולם אינך רואה שבעתם החוט ביצע לולאה על הטבעת העליונה. זריקה במצב זה, מאלצת את החוט לצאת במהירות מהרולר דרך הסיבוב של החוט על הטבעת העליונה. מהירות שילוח הבומבט גורמת למתיחה והידוק של הלולאה העליונה, עד כדי כמעט קשר, וכאן אתה מקבל קריעה מידית של הבומבט והריג, כמעט ללא משיכה של חוט מהרולר. קלץ אין שום קשר למצב הקלץ עם קריעת החוט. הקלץ נועד להידוק השפולה במצב של גרירת דג ושנוי עומסים על החוט כפונקציה של כוח משיכת הדג. אין לכך קשר בעת ההטלה עודף חוט על השפולה מילוי נכון של חוט על השולה גורס, מירווח של 3-4 מ"מ משפת השפולה. אין למלא בשום פנים ואופן את השפולה עד למצב בו החוט הוא מישורי עם קוטר השפולה, במצב זה, יש המון סיבובי חוט, מעל 50 מטר שהם נתמכים בעצם רק אחד על השני ולא על הבסי והכיסוי של השפולה. בעת הטלה, ובמיוחד עם בובמט, החוט שואף לצאת מהר ובמכה מהשפולה, היות ויש המון לולאות חוט במישור אחד עם קוטר השפולה נוצר מצב שבו יוצאים בבת אחת עשרות סיבובי חוט. תופעת לוואי לכך , היא התפתלות חוט וקשרים נצפים בעת חזרתו למלוי. אני חושב, שאם תקפיד על כל הכתוב לעיל, מצב האובדנים והקריעות שלך ישתפר. הכתוב הוא מניסיון אישי, אחד לאחד. ולכן הן בגדר מסקנות / המלצות חד משמעיות מעבודת שטח.