שאלה דחופה

moti29

New member
שאלה דחופה

שלום לכולם: היום היה הפעם הראשון שלי שהישתמשתי בחכה לזירזור ופעלתי לפי כול ההמלצות איך להרכיב את הפיתיון הבומבט וכול השאר . הבעיה היתה כבר בזריקה הראשונה שזרקתי ניקרע החוט ורוב החוט מהרולר יצא הרכבתי שוב לפי הידע שצברתי ושוב הפעם הישתחרר לי חוט מהרולר (הקלאץ היה משוחרר בישני הפעמים)וכשנישאר בערך איזה 100 מטר חוט אז לא היה בעיות. השאלה שלי איך אפשר לטפל בבעיה הזאת? ואיפה אני אוליי טעיתי תודה מראש
 
אני אנסה לעזור למרות שאני לא מזרזר

קודם כל למה שהחוט ייקרע? תבדוק כמה השפולה של הרולר יכולה להכיל חוט כי אם אתה שם יותר מדי חוט ,החוט יכול להשתחרר בקלות ואז אתה מאבד חוט, אני משער שיש עוד עצות מהחברה המזרזרים כרונית, אבל כנראה שהם עוד ישנים מעייפות הזריקות. אתה לא צריך להיות בלחץ, אני בפעם הראשונה שלי כמעט פצעתי את עצמי מזריקת העופרת. אני מאחל לך הצלחה.
 

moti29

New member
אני יכול ליצור עים מישהו קשר טלפוני

בקשר לשאלה שלי
 

DANIEL KEDMI

New member
שלום מו&#

אתה כתבת בסוגריים שהקלץ היה משוחרר בשניהם לא הבנתי עדיין למה שיחקת אם הקלץ ? פתחת את הקשת בזריקה ? בדקת שהחוט עובר טוב על כול הטבעות ?
 

aegent1

New member
תשובות למוטי (עד כמה שאני מבין..)

חוט נקרע סיבה אפשרית ראשונה בעת ההטלה ביוחד עם בובמט מועפל על החוט כוח רב יותר מאשר בהטלה נקייה (רק עם דמוי), באם החוט שגולגל על הרולר, עשה לך קשר כבר על השפולה, תקבל את התופעה שרשמת. אתה מכיר את הריג, הכל נראה מושלם, אתה מטה המקל לאחור, משחר ידית הרולר לזריקה, זורק, ואתה רואה שהבומבט עם הדמוי טסים אולם אתה שומע ומרגיש מין "בום" קטן על המקל בזמן הזריקה, זו התנגדות החוט הקשור למהלך, ומיד יש גזירה של החוט. ועפים לך כמה עשרות מטרים של חוט יחד עם הבומבט והדמוי. סיבה אפשרית שניה החוט אמורל להיות מנותב בתוך הטבעות. בכל הטבעות. הן חייבות להיות מקבילות ובהמך ישיר של אחת לשניה, כאשר יש מצב בו טבעת עליונה בזווית 45 מעלות לקודמץ (מסובבת, בחצי סיבוב ימינה או שמאלה), יכול להתרחש קרע בחוט מיד עם ההטלה סיבה שלישית אפשרית לעיתים קורה שהחוט לא יצא ישר מהטבעת העליונה, אלה, משום מה, ביצע עליו ליפוף. כיוון שהמקל באורך 3 מטר +, אתה מסתכל על קצה המקל ורואה את הבומבט והדמוי תלויים יפה על חוט ישר וניצב, אולם אינך רואה שבעתם החוט ביצע לולאה על הטבעת העליונה. זריקה במצב זה, מאלצת את החוט לצאת במהירות מהרולר דרך הסיבוב של החוט על הטבעת העליונה. מהירות שילוח הבומבט גורמת למתיחה והידוק של הלולאה העליונה, עד כדי כמעט קשר, וכאן אתה מקבל קריעה מידית של הבומבט והריג, כמעט ללא משיכה של חוט מהרולר. קלץ אין שום קשר למצב הקלץ עם קריעת החוט. הקלץ נועד להידוק השפולה במצב של גרירת דג ושנוי עומסים על החוט כפונקציה של כוח משיכת הדג. אין לכך קשר בעת ההטלה עודף חוט על השפולה מילוי נכון של חוט על השולה גורס, מירווח של 3-4 מ"מ משפת השפולה. אין למלא בשום פנים ואופן את השפולה עד למצב בו החוט הוא מישורי עם קוטר השפולה, במצב זה, יש המון סיבובי חוט, מעל 50 מטר שהם נתמכים בעצם רק אחד על השני ולא על הבסי והכיסוי של השפולה. בעת הטלה, ובמיוחד עם בובמט, החוט שואף לצאת מהר ובמכה מהשפולה, היות ויש המון לולאות חוט במישור אחד עם קוטר השפולה נוצר מצב שבו יוצאים בבת אחת עשרות סיבובי חוט. תופעת לוואי לכך , היא התפתלות חוט וקשרים נצפים בעת חזרתו למלוי. אני חושב, שאם תקפיד על כל הכתוב לעיל, מצב האובדנים והקריעות שלך ישתפר. הכתוב הוא מניסיון אישי, אחד לאחד. ולכן הן בגדר מסקנות / המלצות חד משמעיות מעבודת שטח.
 

moti29

New member
תודה על שהחכמתם אותי

האים אני צריך שאורך החוט ברולר לא יעבור את ה-150 מטר כדי שההיה זריקה טובה יותר ללא שום שיחרור של החוט מהרולר או שאני צריך חוט עבה יותר (כרגע זה 40mm) כמו 50mm כדי שיעמוד בלחץ ההטלה.
 

DANIEL KEDMI

New member
לא

כול רולר והשפולה שלו תראה מה כתוב על השפולה כמה חוט אתה יכול להכניס וקח תמלה
 
למעלה