שאלה דחופה

שאלה דחופה

יש לי כלב בן 3 חודשים שהיה עד לפני שבוע וחצי כלב משוטט. רציתי לדעת כמה זמן לוקח לכלב להתרגל לבעלים שלו ולבוא אלי כשאני קוראת לו כי הוא לא ממש שם עלי שאני לוקחת אותו החוצה. אולי מישהו יוכל לתת לי כמה טיפים איך להרגיל אותו לבוא כשאני קוראת לו.
 

עקרבוט1

New member
הוא לא בא סתם ככה...

צריך לאלף אותו לזה... ובגיל שלושה חודשים זה עדיין גיל קצת צעיר לאילוף כלב...
 

A c h i l l e s

New member
אני חולק עלייך, זה לא ממש מדויק..

לא צריך לאלף אותו במיוחד לזה, פשוט צריך שהכלב יתרגל לשמו, כשזה יקרה, הכלב יבוא לבעליו מכשיקרא לו. כך קרה אצלי לפחות.
 
../images/Emo45.gif

אומנם הוא לא יתרגל תוך יום, וגם לא תוך שבוע, אין איזושהיא הגדרה ל"מתי הכלב נקשר", ברגע שתרגישו שהכלב אוהב אתכם ונראה לכם שאפשר כבר לשחרר אותו, קחו אותו לגן ציבורי סגור, שמיוחד לכלבים ושם תבדקו אם הוא צמוד אליכם או שהוא מנסה לברוח. שיהיה בהצלחה
 

אישחמוד

New member
טיפים פשוטים

לכי לחנות וקני רצועת אילוף.....10 מטר. קחי בכיס כמה ביסקוויטים+חתיכות גבינה צהובה או קבנוס לכו לטייל. תמיד חברי אותו לרצועה....יש לו 10 מטר לרוץ.....וכל החיים ללמוד....אל דאגה, הוא ילמד מהר וכעט פשוט תוך כדי טיול...קראי בשמו בלבד. שהוא בא תני צופר. לאט לאט עברי מנתינה בכל פעם שקוראת לו לליטוף ועידוד....וכך חוזר חלילה פעם חטיף....פעם חיזוק מילולי.... מהר מאד ילמד הקטן את הטריק..... בהצלחה....זה יקח שבוע עד שיבין ותוך חודש יהיה חייל
 

tammary

New member
מצטרפת להמלצה.

אל תוותרו על הרצועה של 10 מטר. דרך אגב אפשר גם לאלטר עם חבל דק פשוט שמחברים לו לקצה וו חיבור של רצועת , ובקצה השני עושים לולאה ומחברים אליה רצועה רגילה. זה יותר קל ויותר זול מרצועה ממש של 10 מטר. זו הדרך שלימדתי את נייקי לבוא אלי, והיא תמיד באה אלי בשימחה. באופן כללי תמיד כשהכלב בא אליך צריך לשבח אותו, אפילו אם לפני שניה הוא עשה משהו נורא מעצבן רחוק ממך, או ברח, ברגע שהוא בא חייבים להיות חיוביים כלפיו ולשבח אותו. כדי שיקשר את ההגעה אליך עם משהו חיובי ולא משהו שלילי. לדוגמא: כשאני לוקחת את נייקי לפארק , לפני שאנחנו הולכות אני קוראת לה ונותנת לה משהו חיובי (בועות במקרה של נייקי) ואז נותנת לה שוב להסתובב. רק בפעם השלישית שאני קוראת לה , אני קושרת אותה ולוקחת אותה הביתה. ככה היא לא מקשרת את הקראיה אלי לזה שהולכים הביתה. בהצלחה.
 
קיבוצניקית כנסי../images/Emo36.gif

ראשית עלי להמליץ לך לצאת איתו רק כשהוא קשור ברצועה (בכדי שלא יחילט שהוא רץ עד שהוא נעלם לך). שנית יש מספר דרכים שיעזרו לך ללמד אותו לבוא אליך כשאת קוראת לו (בנוסף לרצועת ה 10 מטר). 1.לתרגל המון בבית מצבים שבהם את קוראת בשמו ומוסיפה את הפקודה אלי תוך כדי נפנוף בצ'ופר או צעצוע מול אפו והתרחקות לאחור. כשהוא מתחיל לנוע לכיוונך תני לו את הצופר ובכל פעם תני לו לרדוף אחריך קצת יותר . לאט לאט הוא יבין שקריאה בשמו והפקודה בוא אומרים שהוא הולך לקבל צ'ופר או משחק ולכן תמיד הוא ירצה לבוא אליך. 2.לפני ההאכלה עליך להושיב את הכלב במרחק של 1 מטר מקערת האוכל ולומר לו להשאר, המתיני מספר שניות ואז שירקי , השריקה תסמל את האישור לאכול ובעתיד השריקה תהווה סימן לרוץ אליך על מנת לקבל את האוכל (אם בפעמים הראשונות הכלב לא מבין שמותר לו לאכול אחרי השריקה יש לעודד אותו לגשת לקערת האוכל). שיהיה בהצלחה. נ.ב לגבי זמן ההסתגלות של הכלב למקום חדש, זמן ההסתגלות משתנה מכלב לכלב אך אפשר לומר שהממוצע נע סביב החודש.
 
למעלה